بازار کار رشته زبان در کانادا طرفدارترین زیادی دارد و فارغ التحصیلان زبان در پی مهاجرت کاری و ورود به کانادا هستند. با مهاجرت به کانادا علاوه بر کار و اخذ درآمد بالا در کانادا، اقامت دائم (PR) کانادا نیز دریافت می کنید. اقامتی که متقاضیان زیادی از سراسر جهان دارد اما شرایط دریافت آن برای متخصصان دانشگاهی از طریق برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر کانادا (FSWP) آسان است.

فرصت‌های شغلی برای تازه واردان به کانادا بسیار زیاد و متنوع است، اما به طور واقع بینانه ممکن است پس از ورود، یافتن شغل مناسب زمانبر باشد. برای راهنمایی بیشتر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا جواب تمام سوالتون رو بگیرید.

بازار کار رشته زبان در کشور کانادا

بازار کار رشته زبان در کانادا

شرایط کار در کانادا و کاریابی دبیران سختی های زیادی دارد. زبان اول کشور کانادا زبان انگلیسی است، به همین دلیل درخواست دبیران زبان انگلیسی در کانادا بسیار کم است به همین دلیل فرصت های شغلی، بازار کار رشته زبان انگلیسی در کانادا بسیار رقابتی است.

فارغ التحصیلان زبان انگلیسی می توانند در رشته های مترجمی، مفسری و آموزش زبان انگلیسی یا فرانسوی در کانادا کار کنند و جهت اخذ ویزای کانادا آماده شوند.
جهت مهاجرت به کانادا و اشتغال در کانادا ارائه مدرک دانشگاهی لیسانس لازم است و همچنین از جمله شرایط لازم برای کار به عنوان دبیر زبان انگلیسی در کانادا شرکت در دوره TEFL با 120 ساعت آموزش مستمر و سابقه کاری بالاست.

شانس دبیران خارجی کار در مدارس زبان بین المللی در کانادا بسیار بالاست اما جهت اشتغال در کانادا داشتن پیشنهاد کاری از این مدارس زبان لازم است و مدرک تحصیلی شما باید توسط وزارت آموزش فدرال یا اداره آموزش استانی کانادا تایید کند. اشتغال به عنوان دبیر در کشور کانادا نیازمند داشتن شرایط است:

  • مدرک لیسانس رشته آموزش زبان انگلیسی
  • 120 ساعت دوره آموزش TEFL حرفه ای و اخذ مجوز کار
  • سابقه کاری بالا

دبیر زبان انگلیسی در کشور کانادا حدود 20 الی 30 ساعت در هفته کار می کند و شرایط کار آنها بر اساس قرارداد کاری تنظیم شده با کارفرمای آن ها تنظیم می شود. به طور میانگین در سال حدود $35100 (دلار) یا حدود 18$ (دلار) در ساعت اخذ می کنند.

شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی در کانادا به صورتی است که درآمد دبیران تازه کار و بدون سابقه کار حدود $20,760 (دلار) و درآمد بیشتر دبیران زبان با سابقه کاری بیشتر از 4 سال حدود $59,670 (دلار) می باشد.

مدارک موردنیاز جهت مهاجرت کاری به کانادا

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک هویتی معتبر
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • نتایج آزمون مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه
  • گزارش اعتبار سنجی مدرک تحصیلی
  • قرارداد کاری برای اثبات پیشنهاد کار کانادایی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • رسید پرداخت هزینه دولتی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی تمکن مالی کافی برای زندگی در کانادا

آن دسته از افرادی که قادر به تدریس می‌باشند

ممکن است تدریس برای همه به عنوان یک گزینه شغلی جذاب نباشد. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که آموزش زبان انگلیسی در کانادا می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد.
برخی موقعیت‌ها به سطح بالایی از آمادگی، سازماندهی و دانش نیاز دارند – به عنوان مثال، ایجاد طرح‌های درسی، مدیریت کلاس‌های بزرگ دانش‌آموزان، و اتخاذ رویکرد جدی به دستور زبان و زبان‌شناسی.
از سوی دیگر، ممکن است فرصت‌های زیادی برای دستیاران زبان و تدریس خصوصی در تمام سطوح و همه سنین وجود داشته باشد. از تدریس خصوصی و کمک به انجام تکالیف برای کودکان، ابتکارات ادغام در جامعه، کمک به شخصی جهت تمرین انگلیسی در ازای یک قهوه، فرصت‌های خلاقانه و هیجان‌انگیزی در صنعت آموزش زبان وجود دارد.

از کجا شروع کنم؟

چنانچه به طور جدی قصد ورود به حوزه آموزش زبان انگلیسی را دارید، توصیه می‌شود گواهینامه بگیرید.
زمانی که صحبت از تدریس زبان انگلیسی به میان می‌آید، اخذ گواهینامه‌ای مانند TEFL یا CELTA دایره انتخاب موقعیت شغلی را گسترش می‌دهد. بسیاری از مدارس زبان این گواهینامه‌ها را از ملزومات استخدام معرفی می‌کنند. برخی ممکن است به زبان انگلیسی به عنوان زبان اول نیاز داشته باشند، اما همیشه اینطور نیست.

از آنجایی که این گواهینامه‌های آموزشی معمولاً در سطح بین‌المللی مورد قبول هستند، حتی این امکان نیز فراهم شده که قبل از ورود به کانادا، از طریق یک موسسه یا یک دوره آنلاین، اقدام به اخذ گواهینامه کنید.
اطمینان حاصل فرمایید مدرکی که انتخاب می‌کنید توسط آموزشگاه‌های زبان کانادا به رسمیت شناخته شود.

امکان تربیت معلم نیز در کانادا وجود دارد. TESL کانادا موسساتی را با برنامه‌های آموزشی شناخته شده توسط TESL فهرست می‌کند. با این حال، مطمئن شوید که وضعیت شما در کانادا به شما امکان می‌دهد این برنامه‌ها را دنبال کنید: بسته به اینکه با چه ویزایی و تحت چه شرایطی وارد کانادا شده‌اید، ممکن است مجوز کار حین تحصیل را نداشته باشید.

بررسی کلمات اختصاری

در این حوزه بسیاری از کلمات اختصاری به اشباه به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما تفاوت‌های مهمی
بین هر یک از آنها در انتخاب دوره مورد نظر وجود دارد. تفاوت بین TEFL، TESL، TESOL و CELTA چیست؟

  • TEFL

رایج‌ترین اصطلاحی که استفاده می‌شود و به “آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی” اشاره دارد. گواهینامه TEFL می‌تواند در کانادا برای شما مفید واقع شود، زیرا به عنوان یک استاندارد بالا شناخته شده است، اما قبل از انتخاب این گواهی نسبت به گواهی دیگر، با مدارس مورد نظر مشورت کنید. توجه به این نکته نیز
مهم است که علیرغم اینکه حداقل طول دوره مورد نیاز 100 ساعت است، اکثر موقعیت‌های پردرآمد در مدارک مورد نیاز جهت استخدام درخواست آموزش 120 ساعته را دارند.

  • TESL

مدرک «تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم» یک انتخاب پرطرفدار در کانادا است، زیرا جهت آموزش زبان انگلیسی به افراد غیربومی در یک کشور انگلیسی زبان در نظر گرفته شده است.

  • TESOL

مدرک «آموزش انگلیسی به سخنرانان زبان دیگر» مدرک جدیدتری است که رویکردهای TEFL و TESL را ترکیب می‌کند. در حالی که به دارنده گواهینامه امکان تدریس زبان انگلیسی در کشورهای انگلیسی زبان و غیرانگلیسی زبان را می‌دهد، ممکن است به طور گسترده توسط کارفرمایان شناخته یا
به رسمیت شناخته نشده باشد.

  • CELTA

“گواهی آموزش زبان انگلیسی به سخنرانان زبان‌های دیگر” یک گواهینامه شناخته شده شامل 120 ساعت آموزش است. گواهی‌های دیگر ممکن است توسط طیف وسیعی از موسسات یا وب سایت‌های مختلف ارائه شود، اما CELTA مختص ارزیابی زبان انگلیسی کمبریج، بخشی از دانشگاه کمبریج است.

چگونه در حوزه تدریس زبان انگلیسی در کانادا شغل بیابیم

راه‌های مختلفی برای یافتن شغل در حوزه تدریس زبان انگلیسی در کانادا وجود دارد. سازمان‌هایی مانند TESL کانادا مانند سایت‌های شغلی عمومی مانند Indeed.ca فهرست‌های شغلی را منتشر می‌کنند، هرچند این امکان وجود دارد که آموزشگاه‌های زبان موقعیت‌های شغلی خود را در وبسایت‌های خود آگهی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، مدارس مقصد مورد نظر خود را بررسی کنید.
بررسی فهرست‌های استخدام آنلاین مانند Craigslist و Kijiji نیز می‌تواند منجر به فرصت‌های استخدام شوند. در حالی که گزینه خوبی جهت افراد فاقد گواهینامه رسمی می‌باشد، اما از کلاهبرداری‌ها یا شرایط کاری غیر استاندارد از طریق سایت‌های استخدامی معمولی آگاه باشید. به طور کلی، اگر یک مدرسه به مدرک تحصیلی که در خاک کانادا معتبر شناخته می‌شود نیاز داشته باشد، احتمالاً مکان معتبرتری برای کار است و ممکن است پرداختی بهتری نیز داشته باشد.

گزینه‌هایی برای تدریس زبان از راه دور ممکن است به صورت آنلاین نیز پیدا شود، زیرا دانش‌آموزان در
سراسر جهان راغب به یادگیری زبان انگلیسی از یک معلم خصوصی مقیم کانادا اهمیت می‌دهند.

به مانند هر شغلی، اولین قدم تهیه یک رزومه و نامه حمایتی قوی است. در حالی که آموزش زبان انگلیسی
ممکن است تنها راهی برای گذراندن زمان باشد، اما اهمیت دارد که در پی یک شغل “واقعی” جستجوی کار را جدی بگیرید.

مسئولیت های دبیران زبان انگلیسی در کانادا

دبیران زبان انگلیسی در کشور کانادا به عنوان (ESL) شناخته می شوند و وظایف و مسئولیت ها و حقوق خاصی دارند . دبیران زبان انگلیسی در کانادا در مدارس بین المللی به دانشجویان غیر بومی کانادا تدریس می کنند و آنها را با مفاهیم آموزشی پایه زبان انگلیسی در 4 سطح آموزشی آشنا می کنند و قواعد این زبان را همراه با تلفظ رایگان آنها به دانش آموزان یا دانشجویان آموزش می دهند. دبیران ESL در کانادا جهت ارتقای سطح زبان دانش آموزان خود از انواع وسایل کمک آموزشی و ویدیو بهره می برند.

مهارت های لازم برای دبیر زبان انگلیسی در کانادا شامل اسپیکینگ یا گفتار عمومی، آموزشگری، برنامه ریزی درسی، ارتباط وکال یا کلامی، زبان انگلیسی است. قطعا برخورداری از یک یا چند مهارت مذکور می تواند تاثیر به سزایی بر سطح درآمد دربیران در کانادا داشته باشد. از جمله مهم ترین وظایف دبیران زبان انگلیسی در کانادا عبارت است از:

  • آموزش اصولی و کامل زبان انگلیسی در سطح مختلف از مبتدی تا پیشرفته طبق آخرین متدهای آکادمیک
  • استفاده از تلفظ صحیح و به کارگیری از جزوات و کتب درسی، وسایل آموزشی و مولتی مدیا برای افزایش مهارت زبان
  • گسترش برنامه درسی برای سازگاری با افرادی که نیازمند آموزش مهارت های خاصی هستند.

چشم انداز آینده

تدریس زبان انگلیسی در کانادا نه تنها می‌تواند راهی برای معاشرت با مردم در عین کسب درآمد و دستیابی به یک زندگی جدید باشد، بلکه می‌تواند راهی عالی برای ایجاد رزومه و تحت تاثیر قرار دادن کارفرمایان باشد.

کسب تجربه کاری در کانادا در زمینه‌ای که به مهارت‌های اجتماعی قوی مانند ارتباطات، کار تیمی و سازماندهی نیاز دارد، می‌تواند به ایجاد فرصت‌هایی در زمینه‌های دیگر منجر شود.

یافتن موقعیت شغلی تدریس زبان انگلیسی در کانادا می‌تواند به همان اندازه که می‌شناسید به افرادی که می‌شناسید و همچنین ایجاد شبکه در جامعه بزرگ و پر جنب و جوش آموزش زبان انگلیسی کانادا می‌تواند منجر به یک فرصت شغلی غیرمنتظره شود.

مدارک موردنیاز جهت مهاجرت کاری به کانادا

بررسی بازار کار و فرصت های شغلی رشته زبان و ادبیات انگلیسی در کانادا

در رابطه با آینده شغلی رشته زبان و ادبیات انگلیسی می توان گفت این رشته علاوه بر اینکه در ایران بسیار مورد استقبال است، در خارج از کشور هم به همین صورت است و فارغ التحصیلان این رشته می توانند به عنوان معلم، مترجم، کارمند آژانس مسافرتی، راهنمای گردشگری در کشور کانادا کار کنند و یا به عنوان هیأت علمی در دانشگاه‌ ها، مراکز علمی و پژوهشی و مراکز آموزش عالی همکاری کنند.

همچنین همکاری با صدا و سیما و کار در سفارت خانه ها به عنوان مترجم ، همکاری با وزارت خارجه، ترجمه و چاپ کتب به زبان انگلیسی، تدریس در مدارس دولتی و غیر انتفاعی و آموزشگاه ها ، تاسیس کمپین های تبلیغاتی و ترجمه‌ متون ادبی، شعر، نمایشنامه، داستان و رمان و… هم از جمله فرصت های شغلی این رشته است.

بازار کار زبان انگلیسی در کشور کانادا

  • کار غیر حضوری فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در زمینه سایت‌ های اینترنتی، کانال‌ های تلگرامی، صفحه‌ های اینستاگرام، اپلیکیشن‌ های موبایل
  • مترجم تور گردشگری
  • کار در واحد امور بین‌ الملل در شرکت‌ ها
  • مترجمی زبان
  • تدریس خصوصی زبان انگلیسی
  • تأسیس آموزشگاه زبان انگلیسی
  • تدریس در آموزش و پرورش کار در زمینه معلم زبان انگلیسی

زمینه فعالیت فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در کانادا

فارغ‌ التحصیلان زبان انگلیسی در 3 گرایش مترجمی، آموزش و ادبیات زبان انگلیسی، می‌ توانند در زمینه تدریس، ترجمه متون، آموزشگاه زبان، مشاغل اینترنتی و آموزش آنلاین، مترجم تورهای گردشگری شاغل شوند.

همچنین با افزایش مهارت‌ های خود می توانند سبب ایجاد کسب و کار ، برای ایجاد شغل و کسب درآمد شوند. داشتن شغل و درآمد مناسب، وابسته به جنسیت فرد نیست یعنی مرد و زن، در پی یافتن شغل مناسب هستند .

گروه اعزام نیروی کار به کانادا آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر دریافت تابعیت و اقامت در کانادا و دریافت ویزای کار کانادا و اشتغال در کشور کانادا یاری می رساند.

هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه به وجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت مهاجرت به کانادا دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا

مهاجرت به ایالت کبک کانادا ،یکی از روش های مهاجرت به کانادا می باشد که طرفداران زیادی دارد ....

نظرات کاربران
Call Now Button