متوسط ساعت کار در کشور لیتوانی حدود ۴۰ ساعت در طول ایام هفته است یا به عبارتی به ازای هر روز کاری در هفته به میزان هشت ساعت کار خواهد بود.
در خصوص افراد متقاضی که دارای تابعیت خارجی هستند و همچنین جهت تحصیل کردن به این کشور وارد می شوند در این صورت این افراد می توانند که از ۲۰ الی ۳۰ ساعت اجازه کار پاره وقت در طول یک هفته به صورت قانونی مورد استفاده کنند.

نرخ بیکاری در کشور لیتوانی حدود ۸ % است طبق آخرین گزارشات ارائه شده ، میزان ناخالص حقوق و دستمزد به صورت متوسط ناخالص در این کشور به میزان ۸۳۸/۷ یورو است همچنین میانگین در آمد بازنشستگی پیش از احتساب مالیات حدود ۳۰۰ یورو خواهد بود.

بازار کار رشته زبان در لیتوانی

زمینه فعالیت فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در لیتوانی

فارغ‌ التحصیلان زبان انگلیسی در سه گرایش مترجمی ، آموزش و ادبیات زبان انگلیسی، می‌ توانند در زمینه تدریس، ترجمه متون، آموزشگاه زبان، مشاغل اینترنتی و آموزش آنلاین، مترجم تورهای گردشگری شاغل شوند.

همچنین با افزایش مهارت‌ های خود می توانند سبب ایجاد کسب و کار، برای ایجاد شغل و کسب درآمد شوند. داشتن شغل و درآمد مناسب، وابسته به جنسیت فرد نیست یعنی مرد و زن، در پی یافتن شغل مناسب هستند .

فرصت های شغلی رشته زبان و ادبیات لیتوانی

در رابطه با آینده شغلی رشته زبان و ادبیات انگلیسی می توان گفت این رشته علاوه بر اینکه در ایران بسیار مورد استقبال است ، در خارج از کشور هم به همین صورت است و فارغ التحصیلان این رشته می توانند به عنوان معلم ، مترجم ،کارمند آژانس مسافرتی ، راهنمای گردشگری در کشور لیتوانی کار کنند و یا به عنوان هیأت علمی در دانشگاه‌ ها، مراکز علمی و پژوهشی و مراکز آموزش عالی همکاری کنند.

همچنین همکاری با صدا و سیما و کار در سفارت خانه ها به عنوان مترجم ، همکاری با وزارت خارجه، ترجمه و چاپ کتب به زبان انگلیسی، تدریس در مدارس دولتی و غیر انتفاعی و آموزشگاه ها، تاسیس کمپین های تبلیغاتی و ترجمه‌ متون ادبی، شعر، نمایشنامه، داستان و رمان و… هم از جمله فرصت های شغلی این رشته است.
کشور لیتوانی هر سال یک لیست جهت اعلام مشاغل مورد نیاز در سال آینده ارائه می کند؛
اساتید زبان انگلیسی و ادبیات انگلیسی معمولا هر سال بین مشاغل مورد نیاز این کشور هستند . کشورهای توسعه یافته نگاه ویژه ای به جایگاه اساتید و معلمان دارند چون بدون یک آموزش صحیح با استاندارد های بین المللی رسیدن به پیشرفت امکان پذیر نیست.

فرصت های شغلی رشته زبان و ادبیات لیتوانی

با توجه به پیشرفت بسیار عالی کشور لیتوانی در نفوذ اینترنت پرسرعت در تمام این کشور، امکان کار در زمینه آی تی در این کشور وجود دارد.
ثبت شرکت در زمینه های تولید مبلمان، ماشین آلات صنعتی و تولید تجهیزات الکترونیکی، تولید مواد اولیه داروسازی و شیمیایی، از مهم ترین و بهترین روش های سرمایه گذاری در کشور لیتوانی به شمار می آید.

بازار کار رشته زبان انگلیسی در کشورلیتوانی

  • کار غیر حضوری فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در زمینه سایت‌ های اینترنتی ، کانال‌های تلگرامی ، صفحه‌های اینستاگرام ، اپلیکیشن‌ های موبایل
  • مترجم تور گردشگری
  • کار در واحد امور بین‌ الملل در شرکت‌ ها
  • مترجمی زبان
  • تدریس خصوصی زبان انگلیسی
  • تأسیس آموزشگاه زبان انگلیسی
  • تدریس در آموزش و پرورش  کار در زمینه معلم زبان انگلیسی

مدارک لازم برای دریافت ویزای کار رشته کامپیوتر در لیتوانی

برای کار در کشور لیتوانی باید از کارفرمای لیتوانی دعوت نامه شغلی دریافت شود ، سپس باید برای دریافت ویزای کاری لیتوانی اقدام کرد.

  • ارائه رزومه (CV) کامل و دقیق
  • ارائه مدرک معتبر زبان
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های زندگی
  • ارائه ۲ قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه بیمه نامه
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه Job Offer دریافت شده از کارفرما در نروژ
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل ۶ ماه اعتبار
  • ارائه مدارک شناسایی و ترجمه آن
مدارک لازم برای دریافت ویزای کار رشته کامپیوتر در لیتوانی

از جمله راه های پیدا کردن کار دانشجویی در کشور لیتوانی می توان به موارد زیر اشاره کرد: دانشجویان می توانند فرصت های شغلی بخشی را در خود محل تحصیل خود جستجو کنند. گزینه هایی مانند کار در کافه تریا، کتابخانه، حمایت از اداری برای دانشجویان در دسترس است.
علاوه بر این، دانشجویان همچنین می توانند برای کار در کالج های نزدیک یا محل اقامت برای صرفه جویی در وقت جستجو کنند.
دانشجویان می توانند با همسالان خود که در حال کار کردن هستند بحث می کنند و می توانند در یک مکان واحد شرکت کنند.
چند گزینه ای که دانشجویان در کشور لیتوانی می توانند در خارج از محل کالج خود استفاده کنند، در یک پارک تفریحی، فروشگاه مواد غذایی، مرکز خرید، نمایشگاه ها، رستوران ها، پمپ های سوخت و یا حتی کار از خانه و غیره کار می کنند.

دریافت ویزای کار در بازار کار رشته زبان در کشور لیتوانی

اخذ دعوت نامه کار یک مزیت بزرگ برای متقاضیان کار در بازار کار رشته زبان در کشور لیتوانی است . شما در ابتدا باید رزومه خود را ارسال کنید از طریق موسسه های کاریابی یا وبسایت های آنلاین سپس یک دعوت نامه کار از کارفرمای لیتوانی اخذ نمایید.

کارفرما جهت شغل هایی که نیاز به نیروی کار در آن بخش دارد به مدت سه ماه در لیتوانی آگهی استخدام منتشر می کند؛ اگر کسی برای شغل مورد نظر داوطلب نشد سه ماه دیگر در اتحادیه اروپا این فرصت شغلی را آگهی می کند. نیروهای کار خارجی اگر در ۶ ماه آگهی این شغل در اتحادیه اروپا و لیتوانی کسی داوطلب نشده باشد می توانند در شغل موردنظر استخدام شوند.

حداقل مدرک تحصیلی شما در رشته زبان باید مقطع کارشناسی باشد و همچنین بیش از ۲۴ سال سن داشته باشید و اگر از رزومه کاری برخوردار باشید شانس شما افزایش می یابد.

دریافت ویزای کار در بازار کار رشته زبان در کشور لیتوانی
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بازار کار مهندسی برق در لیتوانی بازار کار مهندسی برق در لیتوانی

متوسط ساعت کار در کشور لیتوانی حدود ۴۰ ساعت در طول ایام هفته است یا به عبارتی به ازای هر روز ...

تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی

کشور لیتوانی برای آن دسته از متقاضیان گزینه ای مناسب می باشد که می خواهند به زبان انگلیسی د...

تحصیل در لیتوانی تحصیل در لیتوانی

تحصیل در لیتوانی با بالاترین کیفیت و در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می ش...

نظرات کاربران
Call Now Button