کشور سریلانکا ، کشوری جزیره ای است واقع در بخش جنوب آسیا ، در اقیانوس هند و جنوب کشور هند است . این کشور یکی از مستعمرات انگلیس است که هم اکنون از استعمار این کشور خارج شده است . کشور سریلانکا ، یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر از نظر رشد اقتصادی و جذب توریسم و داشتن بازار کار عالی تبدیل به مقصد مناسبی جهت زندگی و کار برای افراد متقاضی می باشد . عوامل متعددی در شریط کار در سریلانکا برای خارجی ها تأثیر گذار می باشد.
از شرایط اولیه کار در سریلانکا داشتن یک دعوت نامه یا پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمایی در کشور سریلانکاست که قطعا روزمه کاری قوی و مدرک تحصیلی معتبر نقش مهمی در جلب نظر کارفرمایان دارد. آگاهی از شرایط کار در کشور سریلانکا برای دانشجویان بین الملل نیز بسیار مهم است چون دانشجویان زیادی وارد کشور سریلانکا شدند و به دنبال کار در سریلانکا می باشند.
با توجه به اینکه اقتصاد کشور سریلانکا یکی از ضعیف ترین اقتصادها بین کشورهای آسیایی است به دنبال شرایط کاری در این کشور برای اتباع کشورهای دیگر چندان ایده آل نیست . بخش اعظم اقتصاد و بازار کار کشور سریلانکا در بخش کشاورزی می باشد و معمولا یک سوم جمعیت این کشور در این بخش کار می کنند.
البته با سیاست های جدید دولت حاکم در سریلانکا و ایجاد بازار آزاد و سرمایه گذاری خارجی ، اقتصاد این کشور معمولا با رشد و رونق مطلوبی رو به رو می شود . در این مقاله از آتیه آفرینان ایرانیان به بررسی شرایط بازار کار رشته زبان در کشور سریلانکا می پردازیم.

بازار کار رشته زبان در کشور سریلانکا دریافت ویزای کار در بازار کار رشته زبان در کشور سریلانکا

اخذ دعوت نامه کار یک مزیت بزرگ برای متقاضیان کار در بازار کار رشته زبان انگلیسی در کشور سریلانکا است . شما در ابتدا باید رزومه خود را ارسال کنید از طریق موسسه های کاریابی یا وبسایت های آنلاین سپس یک دعوت نامه کار از کارفرمای سریلانکایی اخذ نمایید . کارفرما جهت شغل هایی که نیاز به نیروی کار در آن بخش دارد به مدت سه ماه در سریلانکا آگهی استخدام منتشر می کند؛ اگر کسی برای شغل مورد نظر داوطلب نشد سه ماه دیگر در اتحادیه اروپا این فرصت شغلی را آگهی می کند. نیروهای کار خارجی اگر در ۶ ماه آگهی این شغل در اتحادیه اروپا و سریلانکا کسی داوطلب نشده باشد می توانند در شغل موردنظر استخدام شوند . حداقل مدرک تحصیلی شما در رشته زبان باید مقطع کارشناسی باشد و همچنین بیش از ۲۴ سال سن داشته باشید و اگر از رزومه کاری برخوردار باشید شانس شما افزایش می یابد.

در مقاله ” اقامت در سریلانکا ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در سریلانکا اطلاعات کسب کنید.

بازار کار رشته زبان در کشور سریلانکا روش های کاریابی در کشور سریلانکا

راه های یافتن کار در کشور سریلانکا به شرح زیر می باشد :

  • مراجعه به وب سایت های شغل یابی کشور سریلانکا
  • مراجعه به موسسات کاریابی کشور سریلانکا
  • مطالعه روزنامه های منتشر شده در کشور سریلانکا

بازار کار رشته زبان در کشور سریلانکا بررسی بازار کار رشته زبان و ادبیات سریلانکا

در رابطه با آینده شغلی رشته زبان و ادبیات انگلیسی می توان گفت این رشته علاوه بر اینکه در ایران بسیار مورد استقبال است ، در خارج از کشور هم به همین صورت است و فارغ التحصیلان این رشته می توانند به عنوان معلم ، مترجم ،کارمند آژانس مسافرتی ، راهنمای گردشگری در کشور سریلانکا کار کنند و یا به عنوان هیأت علمی در دانشگاه‌ ها، مراکز علمی و پژوهشی و مراکز آموزش عالی همکاری کنند . همچنین همکاری با صدا و سیما و کار در سفارت خانه ها به عنوان مترجم ، همکاری با وزارت خارجه ، ترجمه و چاپ کتب به زبان انگلیسی ، تدریس در مدارس دولتی و غیر انتفاعی و آموزشگاه ها ، تاسیس کمپین های تبلیغاتی و ترجمه‌ متون ادبی ، شعر ، نمایشنامه ، داستان و رمان و … هم از جمله فرصت های شغلی این رشته است . کشور سریلانکا هر سال یک لیست جهت اعلام مشاغل مورد نیاز در سال آینده ارائه می کند ؛ اساتید زبان انگلیسی و ادبیات انگلیسی معمولا هر سال بین مشاغل مورد نیاز این کشور هستند . کشورهای توسعه یافته نگاه ویژه ای به جایگاه اساتید و معلمان دارند چون بدون یک آموزش صحیح با استاندارد های بین المللی رسیدن به پیشرفت امکان پذیر نیست .

شما می توانید برای مهاجرت به سریلانکا مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به سریلانکا ” را مطالعه فرمایید.

بازار کار رشته زبان در کشور سریلانکا ساعات کاری در کشور سریلانکا

مردم در کشور سریلانکا ۵ روز در هفته از دوشنبه تا جمعه کار می کنند که معمولا ساعت کار اداری از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر برای کارهای دولتی و تجاری و ۹ صبح تا ۳ بعد از ظهر برای بانک ها و ۱۰ صبح تا ۷ شب برای مغازه ها است . رستوران های توریستی معمولا از ۸ صبح تا ۱۱ شب باز می باشند . تعطیلات سالانه متفاوت است و بستگی به کارفرما و سابقه کاری فرد دارد و حدود ۲۱ روز تعطیلی عمومی و تعطیلاتی هم شرکت ها به کارمندان می دهند وجود دارد .

بازار کار رشته زبان در کشور سریلانکا مدارک لازم برای دریافت ویزای کار رشته زبان در سریلانکا

برای کار در کشور سریلانکا باید از کارفرمای سریلانکایی دعوت نامه شغلی دریافت شود ، سپس باید برای دریافت ویزای کاری سریلانکا اقدام کرد .

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار کشور سریلانکا :

  • ارائه رزومه (CV) کامل و دقیق
  • ارائه مدرک معتبر زبان
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های زندگی
  • ارائه ۲ قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه بیمه نامه
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه Job Offer دریافت شده از کارفرما در سریلانکا
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل ۶ ماه اعتبار
  • ارائه مدارک شناسایی و ترجمه آن

در مقاله ” تحصیل در رشته فیزیوتراپی سریلانکا 2020 ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در سریلانکا اطلاعات کسب کنید.

بازار کار رشته زبان در کشور سریلانکا زمینه فعالیت فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در سریلانکا

فارغ‌ التحصیلان زبان انگلیسی در سه گرایش مترجمی ، آموزش و ادبیات زبان انگلیسی ، می‌ توانند در زمینه تدریس ، ترجمه متون ، آموزشگاه زبان ، مشاغل اینترنتی و آموزش آنلاین ، مترجم تورهای گردشگری شاغل شوند . همچنین با افزایش مهارت‌ های خود می توانند سبب ایجاد کسب و کار ، برای ایجاد شغل و کسب درآمد شوند .  داشتن شغل و درآمد مناسب ، وابسته به جنسیت فرد نیست یعنی مرد و زن ، در پی یافتن شغل مناسب هستند .

در مقاله ” تحصیل در رشته پرستاری سریلانکا 2020 ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در سریلانکا اطلاعات کسب کنید.

بازار کار رشته زبان در کشور سریلانکا – بازار کار رشته زبان انگلیسی در کشور سریلانکا

  • کار غیر حضوری فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در زمینه سایت‌ های اینترنتی ، کانال‌های تلگرامی ، صفحه‌های اینستاگرام ، اپلیکیشن‌ های موبایل
  • مترجم تور گردشگری
  • کار در واحد امور بین‌ الملل در شرکت‌ ها
  • مترجمی زبان
  • تدریس خصوصی زبان انگلیسی
  • تأسیس آموزشگاه زبان انگلیسی
  • تدریس در آموزش و پرورش  کار در زمینه معلم زبان انگلیسی
بازار کار رشته زبان در سریلانکا (2)
بازار کار رشته زبان در سریلانکا

گروه اعزام نیروی کار به سریلانکا آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر دریافت اقامت در سریلانکا و اشتغال در کشور سریلانکا یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن)است . هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت مهاجرت به سریلانکا دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای دریافت تابعیت در سریلانکا و استخدام در رشته زبان انگلیسی در سریلانکا ، همچنین نحوه یافتن کار در سریلانکا را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه دریافت لیست مشاغل موردنیاز در سریلانکا می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری سریلانکا تحصیل در رشته پرستاری سریلانکا

بیشتر دانشجویان ایرانی جهت تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری سریلانکا هستند. اول...

تحصیل دندانپزشکی در سریلانکا تحصیل دندانپزشکی در سریلانکا

کشور سریلانکا به دلیل هزینه های پایین تحصیل و زندگی مقصد مناسبی برای افرادی است که می خواهن...

تحصیل در سریلانکا تحصیل در سریلانکا

سریلانکا کشوری در قاره آسیا، در اقیانوس هند در  منتهی‌ الیه آسیای جنوبی واقع شده است. در ...

نظرات کاربران
Call Now Button