بازار کار رشته زبان در کشور ترکیه برای متقاضیان ایرانی و متقاضیان سایر کشورهای دنیا در موسسه ها و آموزشگاه های مختلف تدریس زبان انگلیسی امکان پذیر است. مدرسانی که قصد ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه دارند باید از شرایط کار در این کشور مطلع شوند. در کشور ترکیه برای معلمان و مدرسان فرصت های شغلی زیادی وجود دارد که می توانند دانش خود را به اشتراک بگذارند.
ورود به بازار کار رشته زبان در کشور ترکیه شرایطی مشابه سایر کشورهای اروپایی دارد.
معلمان جهت تدریس زبان انگلیسی در ترکیه نیازمند گواهینامه TEFL هستند. بعضی از مدارس، موسسه ها و آموزشگاه های ترکیه نیازمند سابقه کار و یا مدرک دانشگاهی معتبر هستند. تقاضا برای ESL و معلمان انگلیسی هر سال در ترکیه افزایش می یابد.
مدرسان زبان انگلیسی در آموزشگاه های کشور ترکیه می توانند حقوق و درآمد خوبی به دست آورند.
همچنین هزینه های زندگی در کشور ترکیه بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. تقاضا برای معلمان انگلیسی در کشور ترکیه بسیار زیاد است. بیشتر نامزدهای TEFL در طی 1 الی 2 هفته بعد از درخواست، شاغل می شوند.

امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد. همچنین برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با بازار کار رشته زبان در ترکیه و مهاجرت به ترکیه می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در ترکیه کلیک کنید.

بازار کار رشته زبان در ترکیه | مهاجرت اقامت کاری ترکیه | اخذ اقامت کاری ترکیه | هزینه های اقامت مهاجرت کاری ترکیه
بازار کار رشته زبان در ترکیه

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه کار در کشور ترکیه دارید می توانید مقاله ” بازار کار رشته کامپیوتر در کشور ترکیه ” را مطالعه نمایید.

 هزینه های زندگی در ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه به شرح زیر می باشد:

  • هزینه اقامت و اسکان در ترکیه: برای اسکان 200 تا 250 دلار در صورت استفاده از خوابگاه دانشجویی اشتراکی و 350 الی 500 دلار برای اجاره آپارتمان
  • هزینه های خورد و خوراک ماهی 250 تا 300 دلار
  • شهریه سالانه دانشگاه های دولتی ترکیه در دانشگاهی مثل استانبول 5900 لیر
  • لوازم و تجهیزات شخصی 1000 تا 1500 لیر در هر سال

هزینه تحصیل در ترکیه بسته به رشته انتخابی و همچنین دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه های ترکیه می باشد.

کار در بازار کار رشته زبان در کشور ترکیه

بیشتر مشاغل آموزش زبان انگلیسی در بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه در موسسه ها و آموزشگاه های معتبر خصوصی وجود دارد . آموزش و تدریس در کشور ترکیه از 5 سالگی آغاز می شود.
مصاحبه ها در ترکیه از طریق تلفن و از طریق ایمیل و همچنین به صورت محلی انجام می شود. جهت معلمان انگلیسی در ترکیه شرایطی برای اخذ ویزای کاری با حمایت مالی لحاظ می شود.
برای مسکن و بلیط هواپیما در ترکیه جهت معلمان انگلیسی کمک هزینه هایی لحاظ می شود. بیشتر معلمان در آپارتمان زندگی می کنند برخی نیز به صورت مشترک با سایر معلمان زندگی می کنند. شرایط و الزامات عمومی و اختصاصی کار دبیری زبان انگلیسی در کشور ترکیه بدین شرح است:

مدرک لازم برای دبیری زبان انگلیسی مدرک TEFL + مدرک آکادمیک و سابقه کار
میانگین ماهیانه درآمد دبیران زبان500 الی 1150$ دلار
ساعات کاری در هفته45 ساعت
حقوق و مزایادارد
نوع اقامتموقتی با امکان تبدیل به اقامت دائم پس از 5 سال
کارفرمامدارس، آموزشگاه ها یا دانشگاه ها

در مقاله ” کار دانشجویی در کشور ترکیه ” به طور مفصل درباره شرایط کار در حین تحصیل در ترکیه اطلاعات کسب کنید.

 

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای کار ترکیه

  • همراه داشتن دفترچه اقامت شخص متقاضی دریافت ویزای کار ترکیه
  • ارائه برگه اقامت و پاسپورت معتبر برای کار در ترکیه
  • ارائه یک قطعه عکس جدید از شخص متقاضی کار در کشور ترکیه
  • کد ملی جمهوری ترکیه که از طرف اداره امنیت ترکیه صادر شده و مخصوص تبعه خارجی (متقاضی) خواهد بود.
  • ارائه برگه درخواست کار + پیشنهاد کاری از کارفرمای ترکیه
  • ارائه مدارک تأیید صحت پیشنهاد کاری از طرف کارفرما در کشور ترکیه
  • ارائه برگه درخواست الکترونیکی
  • ارائه تایید مدارک شرکتی درخواست کار شخص متقاضی از طرف وزارت کار و امور اجتماعی کشور ترکیه
  • همراه داشتن آدرس ایمیل کارفرما
  • ارائه کد رمز دولتی کارفرمای خود
  • ارائه حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و ریز نمرات آن

بازار کار رشته زبان در ترکیه | مدارک ویزای کار ترکیه | مدارک اخذ اقامت کاری ترکیه | هزینه های اقامت مهاجرت کاری ترکیه
مدارک اخذ اقامت کاری ترکیه

در مقاله ” اقامت در ترکیه ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت ترکیه اطلاعات کسب کنید.

شرایط مدرسان در بازار کار زبان انگلیسی در ترکیه

دستمزد ساعتی بالا در ترکیه سبب زندگی راحت برای معلمان و مدرسان زبان انگلیسی در موسسه ها و آموزشگاه های معتبر شده است. معمولا مدارس 20 تا 25 ساعت در هفته کار می کنند.
جهت تدریس زبان انگلیسی در موسسه ها و آموزشگاه های معتبر ترکیه ، یک مدرک لیسانس چهار ساله و گواهینامه یا مدرک TEFL لازم است.
بازارهای اصلی کار جهت آموزش زبان انگلیسی در ترکیه شامل استانبول، ازمیر و آنکارا و سایر شهرهای بزرگ هستند. مدرسان زبان انگلیسی برای ورود به کشور ترکیه و کار در موسسه ها و آموزشگاه های معتبر این کشور باید برای اخذ ویزای کاری ترکیه و مجوز کار در این کشور اقدام کنند.


 راه های یافتن کار در کشور ترکیه

موسسه بالا جابز ترکیه موسسه کاریابی سازه های دریایی موسسه فیر دوش در ترکیه انجمن کاریابی ترکیه موسسه turkey HR در ترکیه موسسه Peryön در ترکیه موسسه Staff Management در ترکیه موسسه Kariyerim Özel İstihdam Bürosu در ترکیه موسسه TÜTEV İstihdam İnsan Kaynakları در ترکیه موسسه Human Resources Management در ترکیه موسسه Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlük در ترکیه موسسه Adecco در ترکیه موسسه Aleyna İnsan Kaynakları در ترکیه موسسه İşyolu در ترکیه موسسه Türkiye İş Kurumu در ترکیه موسسه Data Expert در ترکیه موسسه net در ترکیه موسسه TÜTEV İstihdam İnsan Kaynakları در ترکیه موسسه Detam Özel İstihdam Aracılık Hizmetleri در ترکیه موسسه DMPartner در ترکیه

حقوق مدارس خصوصی در ترکیه

معلمان مدارس معتبر بین المللی در ترکیه حدود ​​2500$ الی 3000$ (دلار) در ماه درآمد کسب می کنند. تعدادی از مدارس برتر بین المللی در ترکیه حقوق ماهانه بالاتری را پرداخت می کنند که حدود 4000$ الی 5000$ (دلار) در ماه است.
این حقوق با همراه داشتن مزایا و موارد مثبت مختلف با لحاظ کردن کم هزینه بودن زندگی، به معلمان امکان برخورداری از کیفیت زندگی خوب را می دهد.

حقوق مدارس خصوصی در ترکیه
حقوق مدارس خصوصی در ترکیه

زمینه فعالیت فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در کشور ترکیه

فارغ‌ التحصیلان زبان انگلیسی در 3 گرایش مترجمی، آموزش و ادبیات زبان انگلیسی، می‌ توانند در زمینه تدریس، ترجمه متون، آموزشگاه زبان، مشاغل اینترنتی و آموزش آنلاین ، مترجم تورهای گردشگری شاغل شوند.
همچنین با افزایش مهارت‌ های خود می توانند سبب ایجاد کسب و کار، برای ایجاد شغل و کسب درآمد شوند. داشتن شغل و درآمد مناسب ، وابسته به جنسیت فرد نیست یعنی مرد و زن، در پی یافتن شغل مناسب هستند.

دریافت ویزای کار در بازار کار رشته زبان در کشور ترکیه

اخذ دعوت نامه کار یک مزیت بزرگ برای متقاضیان کار در بازار کار رشته زبان در کشور ترکیه است. شما در ابتدا باید رزومه خود را ارسال کنید از طریق موسسه های کاریابی یا وبسایت های آنلاین سپس یک دعوت نامه کار از کارفرمای ترکیه ای اخذ نمایید. کارفرما جهت شغل هایی که نیاز به نیروی کار در آن بخش دارد به مدت 3 ماه در ترکیه آگهی استخدام منتشر می کند؛

اگر کسی برای شغل مورد نظر داوطلب نشد سه ماه دیگر در اتحادیه اروپا این فرصت شغلی را آگهی می کند. نیروهای کار خارجی اگر در 6 ماه آگهی این شغل در اتحادیه اروپا و ترکیه کسی داوطلب نشده باشد می توانند در شغل موردنظر استخدام شوند.
حداقل مدرک تحصیلی شما در رشته زبان باید مقطع کارشناسی باشد و همچنین بیش از 24 سال سن داشته باشید و اگر از رزومه کاری برخوردار باشید شانس شما افزایش می یابد.

دریافت ویزا بازار کار رشته زبان در ترکیه | دریافت ویزا اخذ اقامت کاری ترکیه | دریافت ویزا اقامت مهاجرت کاری در ترکیه
دریافت ویزا بازار کار رشته زبان در ترکیه

سخن پایانی بازار کار رشته زبان در کشور ترکیه

گروه اعزام نیروی کار به ترکیه آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر دریافت اقامت در ترکیه و اشتغال در کشور ترکیه یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن) است.
هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت مهاجرت به ترکیه دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای دریافت تابعیت در ترکیه و استخدام در رشته زبان انگلیسی در ترکیه، همچنین نحوه یافتن کار در ترکیه را ارائه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه دریافت لیست مشاغل موردنیاز در ترکیه می توانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
Call Now Button