درخواست جهت دبیران زبان انگلیسی (TEFL) در اسلواکی بیشتر از قبل است و بازار کار رشته زبان در کشور اسلواکی وضعیت مطلوبی دارد. یکی از مزایای کار دبیری زبان انگلیسی در کشور اسلواکی نبودن رقابت شغلی بین افراد متقاضی است ، حتی متقاضیان آموزش زبان انگلیسی که هیچ سابقه کاری ندارند نیز رقابت شغلی ندارند . اخذ اقامت کاری اسلواکی در کشور اسلواکی امکان پذیر است . کشور اسلواکی کشوری عضو اتحادیه اروپایی (EU) و ناحیه شنگن اروپاست که اخذ اقامت اروپایی را نیز امکان پذیر می کند . بیشتر مشاغل مربوط به بازار کار رشته زبان انگلیسی در اسلواکی بین مدارس زبان دولتی و خصوصی این کشور است که دستمزد کمتری به متقاضیان کار پرداخت کرده اما تجربه کاری ارزشمند و اصیلی برای آنها فراهم می نماید . بعضی از دبیران زبان انگلیسی در اسلواکی کلاس های خصوصی برگزار کرده و از این طریق درآمد اضافی هم به دست می آورند . جهت انجام کار دبیری زبان در اسلواکی باید دارای مدرک لیسانس معتبر، مدرک TEFL یا دوره دبیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم و مجوز TEFL باشید .

برای اقامت و تابعیت در اسلواکی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در اسلواکی ” را مطالعه فرمایید .

بازار کار رشته زبان در کشور اسلواکی – شرایط کار در کشور اسلواکی

کشور اسلواکی کشوری توسعه یافته و صنعتی است و اقتصاد این کشور از نوع اقتصاد آزاد با محوریت بازار است . وضعیت بازار کار این کشور با نرخ بیکاری 5.4% وضعیت خوبی دارد . بازار کار اسلواکی در زمینه های شغلی بهداشت و سلامت ، ساخت و ساز ، مهندسی و نیز بخش آموزشی به نیروهای کار خارجی نیازمند است . شرایط کار در اسلواکی بر اساس قانون کار و مفاد قرارداد کاری طرفین کارفرما و کارمند است . هفته کاری در اسلوکی حدود 40 ساعت یا به تعبیر دیگر 8 ساعت در روز است . طبق آمار اداره کار اسلواکی  میانگین درآمد ملی اسلواکی حدود 24,350$ (دلار) است و از مشاغل بسیار معروف در بازار کار اسلواکی می توان مشاغل فناوری اطلاعات (IT)، خدمات  مشاوره و آموزش را نام برد .

در مقاله ” مهاجرت به اسلواکی ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به اسلواکی اطلاعات کسب کنید .

بازار کار رشته زبان در کشور اسلواکی – سایت های کاریابی در اسلواکی جهت کار در بازار کار رشته زبان در کشور اسلواکی

یکی از بهترین روش ها برای افرادی که می خواهند در اسلواکی کار بیابند استفاده از سایت های کاریابی است که افراد با توجه به رزومه خود و کاری که می خواهند داشته باشند در این سایت ها جستجو می کنند و بعد از پیدا کردن کار مورد نظر می توانند درخواست خود را برای شرکت یا کارفرما ارسال نمایند تا باقی مراحل را طی کنند. از بهترین سایت ها در این زمینه می توان به سایت Profesia.sk اشاره کرد که سایت جامعی در زمینه کار در اسلواکی می باشد.

  • Ponuky : کار کردن در محیط این سایت ممکن است کمی دشوار باشد اما فرصت های شغلی مناسبی در آن وجود دارد.
  • Grafton طراحی این سایت بسیار ساده و مناسب است. فرصت شغلی ارائه شده این سایت در سطح بالایی می باشند.
  • EURES  فرصت های شغلی ارائه شده در این سایت از کیفیت چندان خوبی برخوردار نیست اما می توانید نگاهی به آنها بیندازید.
  • Riley Guide این سایت نیز شما را با فرصت های شغلی در سراسر جهان آشنا خواهد نمود.
  • CareerJet :این سایت یکی از مشهورترین درگاه های کاریابی در اروپاست. شما می توانید با مراجعه به دامین کشور اسلواکی از فرصت های شغلی موجود آگاه گردید .

بازار کار رشته زبان در کشور اسلواکی – بازار کار رشته زبان انگلیسی در کشور اسلواکی

  • کار غیر حضوری فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در زمینه سایت‌ های اینترنتی ، کانال‌های تلگرامی ، صفحه‌های اینستاگرام ، اپلیکیشن‌ های موبایل
  • مترجم تور گردشگری
  • کار در واحد امور بین‌ الملل در شرکت‌ ها
  • مترجمی زبان
  • تدریس خصوصی زبان انگلیسی
  • تأسیس آموزشگاه زبان انگلیسی
  • تدریس در آموزش و پرورش  کار در زمینه معلم زبان انگلیسی

اگر علاقمند به کار در اسلواکی باشید گروه آتیه آفرینان ایرانیان شما را به خواندن مقاله بازار کار رشته کامپیوتر در کشور اسلواکی 2020 دعوت می نماید .

بازار کار رشته زبان در کشور اسلواکی – شرایط بازار کار رشته زبان در کشور اسلواکی

دبیران زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) در کشور اسلواکی شرایط کاری متوسطی دارند . هفته کاری دبیران زبان انگلیسی در اسلوکی در حدود 20 الی 25 ساعت بوده و میانگین درآمد ماهیانه دبیران رشته زبان انگلیسی در اسلواکی در حدود €785 (یورو) می باشد و از امکانات و خدمات دولتی همانند بیمه سلامت و تامین اجتماعی لازم برخوردار هستند. لازم به ذکر است که میانگین هزینه زندگی ماهانه در اسلواکی درحدود 500€ الی €800 (یورو) است. دبیران زبان انگلیسی برای کار در کشور اسلواکی نیازمند گواهی TEFL یا TESOL هستند . همچنین ارائه مدرک لیسانس می تواند جهت کاریابی در اسلواکی مفید باشد . اولویت صدور مجوز کار برای اتباع اروپایی می باشد و اخذ ویزای کار برای آنها آسانتر است . مدارس محدودی در اسلواکی هستند که ویزای کار دبیران صلاحیت دار که جزو اتباع اروپایی نیستند، را پوشش می دهند . بنابراین، شما به عنوان دبیر زبان انگلیسی باید رزومه یا CV کاملی از خود و سابقه کاری تهیه کرده و جهت کاریابی حتما و به صورت مرتب از وب سایت های کارجویی در اسلواکی استفاده کنید.

[WPSM_AC id=34136]

بازار کار رشته زبان در کشور اسلواکی – فرصت های شغلی رشته زبان و ادبیات اسلواکی

در رابطه با آینده شغلی رشته زبان و ادبیات انگلیسی می توان گفت این رشته علاوه بر اینکه در ایران بسیار مورد استقبال است ، در خارج از کشور هم به همین صورت است و فارغ التحصیلان این رشته می توانند به عنوان معلم ، مترجم ،کارمند آژانس مسافرتی ، راهنمای گردشگری در کشور اسلواکی کار کنند و یا به عنوان هیأت علمی در دانشگاه‌ ها، مراکز علمی و پژوهشی و مراکز آموزش عالی همکاری کنند . همچنین همکاری با صدا و سیما و کار در سفارت خانه ها به عنوان مترجم ، همکاری با وزارت خارجه ، ترجمه و چاپ کتب به زبان انگلیسی ، تدریس در مدارس دولتی و غیر انتفاعی و آموزشگاه ها ، تاسیس کمپین های تبلیغاتی و ترجمه‌ متون ادبی ، شعر ، نمایشنامه ، داستان و رمان و … هم از جمله فرصت های شغلی این رشته است . کشور اسلواکی هر سال یک لیست جهت اعلام مشاغل مورد نیاز در سال آینده ارائه می کند ؛ اساتید زبان انگلیسی و ادبیات انگلیسی معمولا هر سال بین مشاغل مورد نیاز این کشور هستند . کشورهای توسعه یافته نگاه ویژه ای به جایگاه اساتید و معلمان دارند چون بدون یک آموزش صحیح با استاندارد های بین المللی رسیدن به پیشرفت امکان پذیر نیست .

[WPSM_AC id=23575]

بازار کار رشته زبان در کشور اسلواکی – شرایط مهاجرت دبیران زبان انگلیسی به اسلواکی

بر اساس قوانین مهاجرتی اسلواکی، شهروندان و اتباع اروپایی جهت کار در کشور اسلواکی نیازمند دریافت ویزای کار نیستند . اما شهروندان کشورهای ثالث همانند اتباع ایرانی که قصد کار و زندگی در اسلواکی را داشته باشند ، نیازمند دریافت ویزای اقامت این کشور می باشند . متقاضیان کار در کشور اسلواکی باید صلاحیت لازم برای دریافت اقامت اسلواکی را داشته باشند. صلاحیت دبیران آموزش زبان انگلیسی از طریق گواهی TEFL و قراردادکاری آنها آشکار می شود. بر اساس قانون، ویزای اقامت اسلواکی از نوع اقامت موقت (Temporary Residence) است . ویزای اقامت اسلواکی به متقاضیان خارجی امکان کار به مدت بیشتر از 90 روز (3 ماه) را فراهم کرده و متقاضیان می توانند با ارائه مدارکی همانند پاسپورت معتبر، قراردادکاری، گواهی دبیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم یا گواهی TEFL و مدارک دیگر به سفارت اسلواکی نسبت به درخواست این ویزا اقدام کنند .

بازار کار رشته زبان در کشور اسلواکی

گروه اعزام نیروی کار به اسلواکی آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر دریافت اقامت در اسلواکی و اشتغال در کشور اسلواکی یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن)است . هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت دریافت لیست مشاغل موردنیاز اسلواکی دریافت مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی اسلواکی ، تابعیت و اقامت کاری در اسلواکی را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای کاری اسلواکی و نحوه یافتن کار در اسلواکی می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
نظرات کاربران
Call Now Button