انواع بورسیه های تحصیلی در هند

شهریه پایین موسسات آموزشی و دانشگاه های هند یکی از عواملی است که هر ساله افراد زیادی برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. تحصیل در هند نیازی به مدرک زبان انگلیسی خاصی ندارد اما به دلیل تحصیل به زبان انگلیسی در هند، متقاضیان ناچارند که برای ادامه تحصیل خود تا حد قابل قبولی این زبان را فرا بگیرند. در سال های اخیر کشور هند از لحاظ اقتصادی و آموزشی پیشرفت های بسیاری داشته است و هم اکنون این کشور در زمینه بورسیه تحصیلی یکی از بزرگترین نظام های آموزشی را در سطح جهان دارد و تعداد بسیار زیادی دانشکده و کالج که شامل موسسات دولتی و خصوصی هستند، در این کشور مشغول به فعالیت می باشند. یکی از دلایل اصلی هزینه کم بورسیه تحصیلی در هند، حمایت دولت از دانشگاه های کشور هند و در اخیتار داشتن بودجه کافی برای امکانات و تحصیل در دانشگاه می باشد . بورسیه تحصیلی در کشور هند انواع مختلفی دارد و این بورسیه ها در رشته هایی از قبیل هنر، مهندسی ، علوم طبیعی و غیره می باشند . اغلب بورسیه هایی که کشور هند ارائه می دهد برای کشورهای آسیایی می باشد .این کشور مانند سایر کشورها بورسیه های تحصیلی خود را در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد . هدف از ارائه انواع بورسیه های تحصیلی در هند ، برقراری ارتباط بیشتر و علمی تر با سایر کشورهای جهان و البته معرفی این کشور به کل دنیا می باشد .

شما می توانید برای مهاجرت به هند مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به هند ” را مطالعه فرمایید .

با دریافت بورسیه تحصیلی کشور هند بیشتر هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور برای فرد فراهم می شود. یکی از علل عطای بورسیه، اقتصاد رو به رشد این کشور می باشد که سبب پیشرفت و شکوفایی صنایع مختلف شده است و امکان رشد کسب و کارهای نوپا را نیز فراهم آورده است. بورسیه هایی که از سوی دولت کشور هند ارائه می شود عمدتا در زمینه فناوری و هنر می باشد و کمتر در رشته های پزشکی بورسیه می پذیرند و شاید یکی از دلایل این مسئله، توانمندی کشور هند در زمینه های فناوری و هنر است. در زیر به برخی از انواع بورسیه های تحصیلی در کشور هند می پردازیم.

  • بورسیه تبادل فرهنگ هند : این بورسیه تحصیلی هند نیز طی تفاهم ‌نامه ‌ای میان هند و کشورهایی نظیر جمهوری چک، سومالی، ایران، سوریه و بسیاری از کشورهای مختلف جهان، امکان تحصیل و تبادل دانشجویان کشور هند و کشورهای طرف قرارداد را فراهم می نماید .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در هند ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در هند ” می باشد .

  • بورسیه عمومی فرهنگ هند : بورسیه عمومی فرهنگ هند، یک نوع بورسیه دولتی می باشد و به افرادی تعلق می‌گیرد که در کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین زندگی می‌کنند. بورسیه عمومی فرهنگ در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌ شود و رشته ‌های تحصیلی متنوعی را شامل می ‌شود ولی رشته ‌های پزشکی و علوم تجربی را شامل نمی‌شود. بورسیه عمومی فرهنگ لزوما مختص رشته ‌های هنری نمی باشد و تمام رشته ‌های علوم ریاضی و انسانی را پوشش می‌دهد.
  • بورسیه تحصیلی آموزش صنایع دستی هند : بورسیه تحصیلی آموزش صنایع دستی به دانشجویانی از کشورهای توسعه ‌یافته توصیه می‌شود که هدف از این بورسیه آموزش هنرهای دستی و صنایع تولیدی دستی و تولید آن در حجم گسترده می باشد که کشورهای پردرآمد و توسعه ‌یافته می‌توانند روی این هنرها و صنایع سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند .

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور هند دارید می توانید مقاله ” تحصیل در هند ” را مطالعه نمایید.

بورسیه های تحصیلی در هند

بورسیه های تحصیلی در هند

  • بورسیه آی.‌سی.‌سی‌.آر (ICCR) هند : این بورسیه تحصیلی هند طرف قرارداد خاصی ندارد و به تمام دانشجویان علاقه ‌مند به رشته ‌های هنری مختلف مانند موسیقی، نقاشی و هنرهای بصری در مقاطع کارشناسی و بالاتر بورسیه تحصیلی ارائه می‌کند. دانشجویان سراسر جهان می‌توانند از طریق سایت آی.‌سی‌.‌سی‌.آر برای ارسال سوابق تحصیلی خود اقدام کنند و از شرایط این بورسیه اطلاعات کسب کنند.
  • بورسیه فنی کولومبو هند : این بورسیه از سوی وزارت اقتصاد هند به افراد کشورهای افغانستان، بنگلادش، بوتان، ایران، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، مالدیو، نپال و فیلیپین اعطا می‌شود و بیشتر مختص مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا می باشد.
  • بورسیه تحصیلی فنی کولومبو هند: این بورسیه از سوی وزارت اقتصاد هندوستان به افراد در کشورهای افغانستان، بنگلادش، بوتان، ایران، ادونزی، لائوس، مالزی، میانمار، مالدیو، نپال و فیلیپین اهدا می‌شود. این بورسیه بیشتر مختص دوره‌های تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری است. البته بورسیه تحصیلی کولومبو در سطح کارشناسی هم به طور محدود ارائه می‌شود و دوره ‌های تحصیلی ۲ ساله تا کمی بیشتر را شامل می شود. این بورسیه در زمینه رشته ‌های فنی و مهندسی می باشد و حیطه فنی را پوشش می ‌دهد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button