تحصیل در لهستان یک انتخاب عالی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد زیرا کشور لهستان دارای آموزش و پرورش با کیفیت بالا و هزینه های کم است. همچنین افراد می توانند از کمک هزینه تحصیلی و تخفیف های مختلف برای دانشجویان بین المللی استفاده کنند  مهاجرت به لهستان از طریق تحصیل ممکن است به علت هزینه های بالای شهریه برای برخی از افراد مشکل باشد لذا مهاجرت از طریق بورسیه تحصیلی در لهستان امکان تحصیل ارزان و یا رایگان را برای فرد فراهم می کند. به عنوان مثال بورسیه دولتی لهستان نه تنها شهریه فرد را پرداخت می کند، بلکه ممکن است به وی کمک هزینه ماهانه، برای پوشش هزینه های روزمره زندگی نیز اعطا کند. بورسیه تحصیلی دولتی برای یک دوره خاص به دانشجو داده می شود. با این حال فرد نیاز است خود هزینه کافی برای زندگی در لهستان را به همراه داشته باشد. بیش از 2300 بورسیه تحصیلی دولتی تا 5000 دلار در سال برای تحصیل دانشجویان کشورهای در حال توسعه در لهستان و کشورهای اروپایی وجود دارد. در برخی از دانشگاه های خاص لهستان، بورسیه تحصیلی پزشکی لهستان نیز ارائه می شود و برای اطلاعات بیشتر بایستی به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کرد. لازم به ذکر است که شرایط اخذ بورسیه تحصیلی لهستان  در هر دانشگاه و رشته ای متفاوت است. در این مقاله قصد داریم انواع بورسیه های تحصیلی لهستان را معرفی کنیم.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در لهستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در لهستان ” است .

انواع بورسیه های تحصیلی لهستان عبارتند از :

  • بورس های تحصیلی دیوید ال بورن لهستان

بورس های تحصیلی دیوید ال بورن ، که نوعی بورسیه رقابتی می باشد و به خوبی شناخته شده است و دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند برای دریافت این بورسیه اقدام کنند. دانشگاه های لهستان برای مطالعات زبان و فرهنگ یا گذراندن یک ترم تابستانه و یا برنامه سالانه می توانند تا هزینه ای بالغ بر 20000 دلار را کسب کنند. فرصت های مطالعاتی بورن تا 24،000 دلار به دانشجویان تحصیلات تکمیلی، با مقدار اضافی 6000 دلار اعطا می کند که این بورسیه می تواند برای تحصیل زبان های داخلی استفاده شود. این بورسیه تحصیلی لهستان علاوه بر هزینه تحصیل دوره یک هزینه سفر برگشت به مبدا را نیز به دارنده بورس اعطا می کند. مدت زمان حمایت این بورسیه یک سال یا تا مدت زمان ارائه برنامه می باشد، بستگی دارد که کدام زمان کوتاه تر است. متقاضیان اخذ این نوع بورسیه تحصیلی با مدرک کسب شده به راحتی می توانند وارد بازار کار شوند.

  • بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس لهستان

بورس های تحصیلی اراسموس موندوس توسط کمیسیون اروپا  برای ترویج آموزش عالی از طریق بورس های تحصیلی و همکاری بین اروپا و کشورهای دیگر ارائه می گردد که این برنامه کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان در تمام سطوح آموزش عالی در تمام نقاط جهان را ارائه می دهد. بورس های موجود در اراسموس موندوس برای مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا یا دوره های مشترک در دو یا چند دانشگاه های اروپایی اعطا می شود و همچنین به عنوان کمک هزینه تحصیلی برای ترویج انتقال دانشجویان بین دانشگاه های اروپایی و غیر اروپایی است.

انواع بورسیه های تحصیلی لهستان
انواع بورسیه های تحصیلی لهستان

یکی از روش های مهاجرت به لهستان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به لهستان ” اطلاعات کسب کنید .

  • بورس های بین المللی بنجامین گیلمن لهستان

بورس های بین المللی بنجامین گیلمن برای مقطع کارشناسی و دانشجویان محروم یک مزیت محسوب می شود و هدف از این بورسیه ها کمک به افرادی است که به دنبال تحصیل در خارج از کشور خود هستند اما قادر به پرداخت هزینه و شهریه دانشگاه نیستند. هدف از این برنامه ایجاد یک میدان متنوع از مردم در بازار بین المللی همیشه در حال رشد لهستان است. فرد باید دلیل خاصی برای دریافت بورسیه داشته باشد و برای دریافت این طرح واجد شرایط تحصیل در لهستان باشد.

  • بورسیه تحصیلی لهستان بنیاد کازیسکو لهستان

بورسیه تحصیلی لهستان بنیاد کازیسکو، یک برنامه تبادل آموزشی بین دانشجویان و دانش پژوهان لهستانی و آمریکایی از سال 1925 میلادی است. در هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش و ورزش کشور لهستانT با بنیاد کازیسکو بودجه بورس تحصیلی اعطا می شود و این بورسیه برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در لهستان قابل استفاده است. این نوع بورسیه تحصیلی برای یک ترم یا یک سال به دانشجویان ایالات متحده برای تحصیل در دانشگاه های لهستان اعطا می شود و این بورسیه تمام هزینه تحصیل به جز هزینه های سفر را پوشش می دهد. متقاضیان برای دریافت این نوع از بورسیه باید سابقه تحصیلی عالی داشته باشند و دارای مدرک کارشناسی چهار ساله باشند. کمک های مالی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهش در کشور لهستان برای تحقیقات و مطالعات به مدت یک ترم و یا یک سال در لهستان اعطا می شود . این نوع از بورسیه هزینه های زندگی و هزینه کتاب های درسی و یا سفر را پوشش نمی دهد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در لهستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در لهستان توضیح دادیم .

  • بورسیه Tomaszkiewicz-Florio لهستان

افرادی که در مقطع کارشناسی یا دبیرستان که می خواهند تابستان خود را در دانشگاه کراکوف جاگیلونیا، یا دانشگاه ژان پل دوم کاتولیک در لوبلین بگذرانند، ممکن است بتوانند برای دریافت بورسیه Tomaszkiewicz-Florio  اقدام کنند. متقاضیان این نوع از بورسیه باید انگیزه و هدف آموزشی آکادمیک داشته باشند . لازم به ذکر است که این بورسیه محل زندگی و هزینه سفر را پوشش نمی دهد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button