یکی از موضوعات مهم جهت تحصیل در قبرس، دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های قبرس می باشد چرا که تامین هزینه ها می تواند قدم بزرگی در راستای پیشرفت های تحصیلی باشد و دانشگاه های قبرس از این قاعده مستثنی نیستند. به دلیل فاصله کم با ایران اخذ بورسیه تحصیلی در قبرس می تواند به مزایای تحصیل در قبرسبیافزاید. لازم به ذکر است دانشجویانی که در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد موفق به اخذ پذیرش می شوند می توانند در ابتدای هر ترم درخواست بورسیه تحصیلی در کشور قبرس را ارائه کنند. این مقاله در مورد انواع بورسیه های تحصیلی در قبرس می باشد .

در مقاله ” مهاجرت به قبرس ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به قبرس اطلاعات کسب کنید .

انواع بورسیه های تحصیلی در کشور قبرس به شرح زیر می باشد :

  • بورسیه‌ های اهدایی از سوی دانشگاه ‌های قبرس :  متقاضیان اخذ بورسیه در قبرس می توانند به دو شکل از این بورسیه ها بهره مند شوند. شکل اول بورسیه ای که دانشگاه ها ارائه می کنند شامل بخشی از هزینه تحصیل می باشد که به عنوان مثال می توان به تخفیفات 50 درصدی دانشگاه EMU اشاره نمود. از شکل دیگر بورسیه در این کشور می توان به بورسیه علمی اشاره نمود. سالیانه بسیاری از دانشگاه‌ های معتبر و خوب اقدام به اعطای بورسیه‌ های تحصیلی در قبرس می‌کنند و این بورسیه‌ ها به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که سابقه علمی و پژوهشی خوبی دارند . با اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های قبرس می توان از امکانات فوق العاده بهره مند شد . بورسیه ‌های دانشگاهی علاوه بر پرداخت کل هزینه و شهریه دانشگاه مبلغی کمک هزینه برای گذران زندگی نیز در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. چنین بورسیه هایی امکان تجربه تحصیل در رفاه و آسایش را برای دانشجو فراهم می نمایند .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در قبرس ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در قبرس توضیح دادیم .

انواع بورسیه های تحصیلی در قبرس

انواع بورسیه های تحصیلی در قبرس

  • بورسیه تحصیلی قبرس از سوی کشورهای دیگر : کشور قبرس قراردادهایی جهت تحصیل در مقاطع مختلف با سایر دولت ها بسته است و به موجب این قراردادها برخی از کشورها با پرداخت شهریه و اعطای کمک ‌هزینه و بورسیه تحصیلی به دانشجویان کشورشان به آنها اجازه و امکان تحصیل در قبرس را می ‌دهند. لازم به ذکر است که این دسته از دانشجویان پس از دریافت بورسیه تحصیلی قبرس و اتمام تحصیل خود در این کشور موظف به کار کردن برای دولت خود برای مدتی مشخص می باشند به عبارتی نوعی تعهد به خدمت وجود دارد. پس از اتمام تحصیل، دانشجوی فارغ ‌التحصیل باید برای کشور قبرس یا کشور خود مشغول کار شود و این دوره کاری محدود است که بنا به شیوه و روند همکاری ممکن است ادامه بیابد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
jafari

با سلامچند سال قبل بورسیه های 50 تا 100 درصدی شهریه توسط دانشگاه های قبرس و با امتحان زبان و... در تهران توسط موسسه برگزار می شد. در اینباره توضیحی ندادید؟

سارا جوادی

با سلام هر ساله آزمون های بورسیه در موسسه آتیه آفرینان برگزار می شود و می توانید اقدام نمایید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button