کشور فرانسه یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی ارزان و تقریبا رایگان اروپا برای دانشجویان خارج از تحصیل می باشد. لازم به ذکر است که اکثر دانشگاه های فرانسه مورد تایید وزارت علوم هستند. با این حال هزینه های تحصیل و زندگی در فرانسه همیشه مقرون به صرفه نمی باشد اگر چه شهریه های سالانه دانشگاه های دولتی فرانسه در حدود 2770 یورو می باشد اما هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه ممکن است به ۱۰ هزار یورو نیز برسد . لازم به ذکر است که هزینه های زندگی در فرانسه هر سال حدود ۱۰ هزار یورو می باشد . اما وجود بورسیه های تحصیلی مختلف در فرانسه سبب شده است که بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در کشور فرانسه ، به این کشور مهاجرت کنند . لذا در این مقاله به شرح انواع بورسیه های تحصیلی در فرانسه می پردازیم.

  • بورسیه تحصیلی فرانسه در مقطع دکترا : این بورسیه میتواند شامل تمام دانشجویان دکتری شود که البته بسته به رزومه شخص و نظر استاد دارد.

بورسیه تحصیلی فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد : این بورسیه میتواند شامل تمام دانشجویان شود که البته بسته به رزومه شخص متقاضی و تایید دپارتمان دانشگاه دارد.

  • بورسیه تحصیلی فرانسه آمپس ( ای ان اس لیون ): این بورسیه تحصیلی در فرانسه، به بورسیه ان ایس لیون در فرانسه معروف می باشد و به دانش آموزان بین المللی که دارای معدل و سطح بالای علمی هستند برای تحصیل در رشته های علوم ، هنر ، علوم انسانی و اجتماعی تعلق می گیرد که مبلغی بالغ بر ۱۰۰۰ یورو برای تحصیل دانش آموز به مدت ۱۰ ماه می باشد.
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه لیون فرانسه: بورسیه تحصیلی دانشگاه لیون فرانسه برای دانشجویانی که دارای سطح بالای سابقه آکادمیک هستند و می خواهند در یکی از رشته های ارائه شده توسط دانشگاه لیون تحصیل کنند ارائه می شود که مبلغ این بورسیه تحصیلی ۸۰۰ یورو برای هر ماه و به مدت ۱۰ ماه در یکسال است.

یکی از روش های مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به فرانسه ” اطلاعات کسب کنید .

انواع بورسیه های تحصیلی در فرانسه
انواع بورسیه های تحصیلی در فرانسه
  • بورسیه تحصیلی موسسه گرنوبل فرانسه : این بورسیه به دانشجویانی داده می شود که برنامه خاصی برای ارائه به دانشگاه دارند و برای هر ترم مبلغ ۵۰۰۰ یورو به این محصلان داده می شود . موسسه گرونوبل فرانسه از بنیاد فناوری برنامه بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی که مایل به دنبال کردن یک برنامه استاد بین المللی در گرنوبل INP هستند حمایت می کند.
  • بورسیه تحصیلی فرانسه در امیلی در دانشگاه علوم پو: این بورسیه یکی دیگر از بورسیه تحصیلی کشور فرانسه می باشد که به دانشجویانی تعلق می گیرد که دارای رتبه و معدل بسیار عالی می باشند. این بورسیه برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد که در مقطع کارشناسی مبلغی بالغ بر ۳۰۰۰ تا  ۱۲٫۳۰۰ یورو می باشد و مبلغی بالغ بر ۵۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ یورو برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به متقاضیان داده می شود. لازم به ذکر است که برای دریافت این بورسیه، نمرات متقاضی باید در بهترین سطح ممکن خود باشد .
  • بورسیه تحصیلی ایفل در کشور فرانسه : این بورسیه به «ایفل بورسیه» معروف می باشد که از طرف وزارت امور خارجه کشور فرانسه ارائه می شود و برای دانشجویان بین المللی می باشد که قصد تحصیل در فرانسهدر مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را دارند.  دانشجویانی که قصد تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه را دارند با مبلغی بالغ بر ۱۱۰۰ یورو برای کمک هزینه تحصیلی حمایت مالی می شوند و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل دکترا در فرانسه را دارند با مبلغی بالغ بر ۱۴۰۰ یورو از طرف وزارت امور خارجه این کشور کمک هزینه های تحصیلی خود را دریافت کرده و به تحصیل ادامه خواهند داد. علاوه بر این کمک هزینه های جانبی در فرانسه نیز از طرف این وزارت برای متقاضیانی که قصد بازگشت به کشور خود را دارند و یا قصد سفرهای تفریحی، فعالیت های فرهنگی، بیمه درمانی را داشته باشند، کمک خواهد شد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در فرانسه ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در فرانسه توضیح داده ایم .

  • بورسیه ایل دو فرانس: این بورسیه تحصیلی نیز از طرف دولت فرانسه به متقضیانی که قصد تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه را دارند ، داده می شود و می بایست که سن این افراد زیر ۳۰ سال باشد تا مبلغی بالغ بر ۱۰ هزار یورو برای کمک هزینه ۱۰ ماه خود دریافت کنند تا بتوانند در دانشگاه های شهر پاریس فرانسه تحصیل کنند.
  • بورسیه Insead در فرانسه : یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی در کشور فرانسه می باشد که تحت معیار های مختلفی از قبیل بر اساس شایستگی، ملیت، جنسیت، پس زمینه حرفه ای، توانایی رهبری، حوزه مطالعات قبلی و غیره ارائه می شود که مبلغی بالغ بر ۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ یورو در سال به کسانی که شامل حالشان بشود تعلق می گیرد.
  • بورسیه تحصیلی فرانسه در رشته های MBA (ای اچ سی) : این بورسیه تحصیلی نیز همانند بورسیه INSEAD تحت معیار های مختلفی مانند شایستگی، ملیت، جنسیت، پس زمینه حرفه ای، توانایی رهبری، حوزه مطالعات قبلی و غیره ارائه می شود که مبلغی بالغ بر ۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ یورو در سال به کسانی که شامل حالشان بشود تعلق می گیرد که در رشته های ام بی ای ارائه می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت فرانسه مقاله ” اقامت در فرانسه  ” را مطالعه بفرمایید .

  • بورسیه‌ تحصیلی اکول نرمال سوپریور (École Normale Supérieure) : هر سال دانشگاه اکول نرمال سوپریور یک گزینش بین ‌المللی را انجام می‌دهد که از طریق آن 30 دانشجوی خوش آتیه و مستعد خارجی را در علوم پایه یا علوم انسانی برای یک دوره 2 تا 3 سال جذب می‌کند. این دانشجویان به مدت 2 تا 3 سال،  هر ماه در حدود 1000 یورو دریافت می‌ کنند.
  • بورسیه‌ عالی امپر از موسسه  ENS لیون (Ampere Scholarships of Excellence) : موسسه‌ ENS و سازمان‌های وابسته‌ آن به دانشجویان ممتاز بین‌ المللی جهت ثبت ‌نام در علوم ریاضی، هنر، علوم اجتماعی و انسانی ( به ‌جز کارشناسی ارشد حرفه ‌ای در رشته ‌های آموزشی) بورسیه‌ تحصیلی امپر را اعطاء می کند که این بورسیه 1000 یورو را به ‌صورت ماهیانه و به مدت 12 ماه به دانشجو پرداخت می‌کند و بسته به شرایط قابل‌ تجدید و تمدید می باشد .
  • بورسیه‌ تحصیلی امیلی بوتمی دانشگاه Science Po : این نوع بورسیه به‌ منظور جذب برترین دانشجویان بین ‌المللی خارج از اتحادیه اروپا که قبلاً برای تحصیل در این دانشگاه درخواست داده و مورد پذیرش قرارگرفته ‌اند، ارائه می گردد. این نوع بورسیه می‌ تواند انواع و اشکال متفاوتی داشته باشد که حدود ۵ الی ۱۰ هزار یورو برای دو سال تحصیلات تکمیلی و یا ۳ الی ۱۲ هزار یورو را برای ۳ سال تحصیلی در مقطع کارشناسی دربرمی گیرد.
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button