تحصیل در انگلیس مورد توجه بسیاری از متقاضیان مختلف از سراسر دنیا قرار گرفته است چرا که دانشگاه های انگلیس در دسته با کیفیت ترین دانشگاه های جهان قرار گرفته اند و فرد با تحصیل در یکی از دانشگاه های کشور انگلیس می تواند به بهترین ها دست پیدا کند . دانشگاه های مختلف در طول سال تحصیلی برای رشته های مختلف بورسیه هایی چه به صورت بورسیه کامل و چه به صورت تخفیف شهریه برای دانشجویان در نظر می گیرند . اخذ بورسیه تحصیلی انگلیس بسیار حائز اهمیت است و در بین دانشجویان خبره، رقابت شدیدی وجود دارد . انتخاب نوع بورسیه و اقدام به موقع و شناخت نیازهای هر کدام از بورسیه ها ، شانس موفقیت در اخذ بورسیه تحصیلی در انگلیس را افزایش می دهد . لذا در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع بورسیه های تحصیلی در انگلیس بپردازیم .

زبان تحصیل در انگلستان ، انگلیسی می باشد و اخذ بورسیه تحصیلی بدون مدرک زبان غالبا ممکن نیست. اخذ بورسیه تحصیل رایگان در انگلیس معمولا کاری مشکل می باشد و تنها به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد، معمولا بورسیه تحصیلی مقطع دکترا و اخذ بورسیه مقطع کارشناسی ارشد انگلستان بیشتر از سایر بورسیه های تحصیلی در دسترس هستند. بودجه برخی از بورسیه های تحصیلی توسط دولت انگلستان فراهم می شد و برخی توسط سازمان های خارجی و بسیاری دیگر توسط دانشگاه های به خصوص در انگلستان ارائه می شود. به صورت کلی در کشور انگلیس سه نوع بورسیه وجود دارد :

  • بورسیه های دولتی انگلیس
  • بورسیه های غیر دولتی انگلیس
  • بورسیه های دانشگاهی انگلیس

برای اقامت و تابعیت در انگلیس روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در انگلیس ” را مطالعه فرمایید .

انواع بورسیه های تحصیلی در انگلیس انواع بورسیه های تحصیلی دولتی در انگلیس

انواع بورسیه های تحصیلی دولتی در انگلیس به شرح زیر می باشد :

  • بورسیه British Chevening Scholarships for International Students : این بورسیه یکی از انواع بورسیه های تحصیلی دولتی انگلیس می باشد و برای آن دسته از دانشجویان برتر از کشورهای دنیا بوده که شرایط این بورسیه را دارا باشند . بورسیه Chevening عموما به مدت یک سال برای دوره فوق لیسانس طراحی شده است و هزینه های شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی را فقط برای یک نفر و بلیط هواپیما (اقتصادی) و هزینه های ضروری زندگی را تامین می کند . بودجه ی این طرح توسط وزارت امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع FCO مدیریت می شود و به دانشجویان و محققان با روحیه ی رهبری ارائه می شود.
  •  این بورسیه شامل حال افراد زیر می شود :
  1. افراد متقاضی شهروند یکی از کشورهایی مورد تایید باشند.
  2. دارای مدرک لیسانس باشند و نامه عدم منع در دوره کارشناسی ارشد را داشته باشند.
  3. حداقل دو سال سابقه کار داشته باشند.
  4. دو سال پس از پایان دوره بورسیه به کشور خود باز گردند.
  5. برای سه دانشگاه اقدام کرده و از یکی از آنها تا ۱۳ جولای پذیرش غیر مشروط داشته باشند.
    • مدرک زبان داشته باشند و هر چقدر نمره زبان بالاتری ارائه نمایند شانس بیشتری برای دریافت این نوع بورسیه خواهند داشت.مدرک زبان هایی که مورد تایید است:
    • Academic IELTS
    • Pearson PTE Academic
    • TOEFL iBT
    • CAE
    • Trinity ISE II

    البته به یاد داشته باشید که امتیاز زبان انگلیسی در اینجا فقط برای اخذ بورسیه است و ارتباطی با دانشگاه مورد نظرتان ندارد. فرآیند پذیرش ماه آگوست 2020 آغاز می‌شود.

  • بورسیه متحدالمنافع (Commonwealth Scholarships for Developing Commonwealth Countries) : این بورسیه توسط DFID در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود . این بورسیه شامل حال افراد زیر می شود :
  1. تبعه مورد حمایت بریتانیا، پناهنده و یا شهروند متحدالمنافع باشند.
  2. آمادگی شروع سال تحصیلی در سپتامبر-اکتبر را داشته باشند.
  3. مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس داشته باشند.
  4. مقیم دائم یکی از کشورهای متحدالمنافع در حال توسعه باشند.

برای اخذ این نوع بورسیه باید متقاضیان درخواست خود را از طریق دانشگاه و یا از طریق سازمان های در کشور متبوع متقاضی اقدام شود و باید قوانین اقدام را از کشور خود جویا شوند . اقدام باید از طریق سیستم الکترونیکی CSCو EAS  اقدام نماید. همچنین باید فرم های دیگری را از مسئولین کشور خود دریافت و تکمیل کنند و این فرم ها باید توسط مسئولین تایید و امضا شوند.

نکته حائز اهمیت این است که این نوع بورسیه برای ایران در نظر گرفته نشده و ایران در لیست مورد نظر نمی باشد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در انگلیس ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در انگلیس توضیح دادیم .

انواع بورسیه های تحصیلی در انگلیس انواع بورسیه های تحصیلی غیر دولتی در انگلیس

انواع بورسیه های تحصیلی غیر دولتی در انگلیس عبارتند از :

  • بورسیه تحصیلی Euraxess UK – Euraxess : بودجه این بورسیه برای پشتیبانی از محققان در اروپا از طریق کمیسیون اروپا فراهم می شود . دولت انگلیس این طرح را توسط شورای انگلیس به اجرا درآورده است، بورسیه های تحصیلی پژوهشی مختلف تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان ارائه می شود.
  • بورسیه تحصیلی CastleSmart : این بورسیه ، کمک هزینه ای معادل ۶۰۰۰ پوند سالانه را به دانشجویان (به تمام ملیت ها) ارائه می کند. متقاضیان باید یک ویدیو قانع کننده از سطح و اهداف مطالعه و حرفه ای خود برای ارسال درخواست خود ایجاد کنند.
بورسیه های تحصیلی در انگلیس
بورسیه های تحصیلی در انگلیس

انواع بورسیه های تحصیلی در انگلیس انواع بورسیه های دانشگاهی در انگلیس

انواع بورسیه های دانشگاهی در انگلیس به شرح زیر می باشد :

  • Rhodes Scholarships at University of Oxford

این بورسیه از سال ۱۹۰۲ آغاز به فعالیت کرد، قدیمی ترین و با مصمم ترین برنامه در دنیا می باشد و تمام هزینه های دانشجویان خارجی را از بعضی کشورهای دنیا در دانشگاه آکسفورد انگلیس از جمله هزینه شهریه دانشگاه، هزینه های شخصی، بیمه سلامت و پرواز به انگلستان را پوشش می دهد .

  • ISH-London Met Scholarship Scheme

دانشگاه متروپالیتن لندن انگلیس و خانه دانشجویان بین المللی  International Students House (ISH)یک بورسیه پیوسته را برای دانشجویان بین المللی از کشورهای خاصی که قصد ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس را دارند طراحی کرده است که این بورسیه شامل شهریه دانشگاه و هزینه زندگی یک ساله در «خانه دانشجویان خارجی» می شود .

  •  Gates Cambridge Scholarships

 این بورسیه مختص آن دسته از دانشجویان نخبه خارج از انگلستان می باشد که برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس و یا دکترا در دانشگاه کمبریج انگلیس اقدام می کنند و این بورسیه تمام هزینه های تحصیل را پوشش می دهد .

  • Edinburgh Global Masters Scholarships

دانشگاه ادینبرو انگلیس ، تعدادی بورسیه به دانشجویان غیر اروپایی برای مقطع فوق لیسانس در ارائه می کند و این بورسیه مبلغ ۳۰۰۰ پوند را برای یک سال تحصیلی پوشش می دهد.

  • Bristol University International Office Scholarships

دانشگاه بریستول انگلیس تعداد ۵ بورسیه تحصیلی را به دانشجویان جدیدی که قصد ادامه تحصیل در مقطع لیسانس دارند، ارائه می کند که به ارزش ۸۵۰۰ پوند بوده که به جهت پوشش دادن شهریه دانشگاه ارائه می شود.

  • University of West England Global Student Scholarships

دانشگاه بریستول انگلیس هر ساله بورسیه هایی به ارزش ۱۰۰,۰۰۰ پوند را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این بورسیه دانشجویان را موظف به گذراندن دوره اینترنشیپ در Global Student Support کرده و تمام هزینه های شهریه را شامل می شود.

یکی از روش های مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به انگلیس ” اطلاعات کسب کنید .

  • Sheffield Hallam University Transform Together Scholarships

این بورسیه به دانشجویان بین المللی و اروپایی (غیر از اروپا) که قصد ادامه تحصیل در تمام مقاطع دانشگاه شفیلد هالام انگلیس به صورت تمام وقت را دارند، ارائه می شود و برای دانشجویان مقطع کارشناسی شامل نصف هزینه های هر سال تحصیلی می شود .

  • University of Westminster International Scholarships

این بورسیه برای آن دسته از دانشجویان کشورهای در حال توسعه طراحی شده است که قصد ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس به صورت تمام وقت وارد دانشگاه Westminster انگلیس می شوند و این بورسیه تمام هزینه های شهریه دانشگاه، اقامت، هزینه های جاری زندگی و همچینین هزینه بلیط هواپیما به لندن را به صورت رفت و برگشت شامل می شود.

  • Developing Solutions Scholarships at University of Nottingham

این نوع بورسیه برای دانشجویان خارجی از کشورهای آفریفا، هند و یکی از کشورهای درحال توسعه متحدالمنافع طراحی شده است که قصد ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه ناتینگهام انگلیس را دارند. هر ساله تعداد ۱۰۵ بورسیه در این دانشگاه ارائه می شود که ۳۰ تای این بورسیه ها تمام هزینه های شهریه و ۷۵ تای این بورسیه ۵۰ درصد شهریه دانشگاه را پوشش می دهد.

  • University of Bradford Scholarships for Developing Countries in Crisis

دانشگاه برادفورد انگلیس با هدف کمک به دانشجویانی از کشورهای در بحران مالی که دولت های آنان به دلیل مشکلات سیاسی، جنگ و بلایای طبیعی در بحران مالی به سر می برند ، بورسیه هایی را اعطا می کند که هر بورسیه به ارزش ۲۰ هزار پوند بوده که شامل شهریه تحصیلی و محل زندگی و اقامت به علاوه ۳۵۰۰ پوند برای هزینه های جاری زندگی در یک سال می شود .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button