دانشگاه های اتریش انواع مختلفی از بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند .انواع بورسیه های تحصیلی در اتریش در مقاطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا و در رشته های متفاوتی مانند علوم طبیعی ، کشاورزی، اجتماعی و فنی ، پزشکی ، علوم انسانی، سلامت و هنر ارائه می شوند . این بورسیه های تحصیلی در اتریش به دانشجویان کمک می کند تا در کشور اتریش تحصیل نمایند.البته این بورسیه های تحصیلی بسته به کشور مبدا و میزان تحصیلات فرد متقاضی تحصیل در اتریش متفاوت می باشد . لازم به ذکر است که بورسیه های تحصیلی در کشور اتریش توسط موسسات مختلف OEAD ( دیگر سازمان های حمایتی و بنیادها و غیره) ارائه می شوند.لازم به ذکر است که حمایت های مالی برای دوره کارشناسی بسیار کمتر از بقیه دوره ها است.

هر دانشگاه و یا هر نوع بورسیه تحصیلی در اتریش تا مبلغ خاصی به دانشجو کمک می کند، بنابراین مهم است بدانید که مبلغ بورسیه و فاند تحصیلی اتریش بسته به دانشگاه انتخابی فرد متفاوت می باشد. با دریافت بورسیه تحصیلی در اتریش شهریه دانشجویان به طور کامل و یا تا حدودی پوشش داده می شود . زبان تحصیل در اتریش ، آلمانی می باشد، اما لازم به ذکر است که تحصیل به زبان انگلیسی در اتریش نیز امکان پذیر است.لذا اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور بدون مدرک زبان آلمانی ممکن نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در اتریش می توانید مقاله ” تحصیل در اتریش  ” را مطالعه فرمایید.

برخی از انواع بورسیه های تحصیلی در اتریش به شرح زیر است :

  • بورسیه تحصیلی فولبرایت در اتریش:
    این بورسیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به افراد اعطا می گردد و بین ۱ تا ۲ سال فرد را پشتیبانی می کند .  متقاضیان باید دوره کارشناسی خود را از یک دانشگاه معتبر در زمان تعیین شده و یا در زمان کوتاهی قبل از فارغ التحصیلی به پایان رسانده و مدرک این دوره را اخذ نموده باشند. این بورسیه برای تحصیل در رشته هایی از قبیل مدیریت کسب و کار (MBA و برنامه های مرتبط) ، برنامه های LLM ، مدیریت انسان و دامها و رشته داروسازی اعطا می گردد .
  • کمک هزینه موقعیت های دکتری علوم سیاسی اتریش (IHS):
    این کمک هزینه ، هزینه تحصیل در مقطع دکترا را به طور کامل برای فرد تامین می کند و به عنوان بخشی از پروژه افلاطون برای تحصیل در دوره دکترابه فرد اعطا می گردد. متقاضی که موفق به دریافت این بورسیه شود توسط این موسسه تحت نظارت خواهد بود . پروژه افلاطون هدف های فراتری از بورسیه های دولت را دنبال می کند، هدف این بورسیه ایجاد یک تئوری برای کنترل بحران مشروعیت در اتحادیه اروپا از طریق درک منحصر به فرد میان رشته ای از دموکراسی، قدرت، قانون، اقتصاد در تمام جوامع متناسب با نهادهای داخل و خارج از دولت می باشد و مشروعیت نظام سیاسی معاصر را تحت تاثیر قرار می دهد. موسسه مطالعات پیشرفته (IHS) ، یک موسسه تحقیقاتی مستقل غیر انتفاعی در وین (اتریش) می باشد که تخصص های مختلفی در سطوح بالا از رشته های مختلف (اقتصاد، جامعه شناسی و علوم سیاسی و …) را برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی و اجتماعی اساسی و سیاسی را به ارمغان می آورد.بنابراین متقاضیان بایستی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته های مختلف علوم سیاسی، مطالعات رسانه ای، جامعه شناسی، علوم سیاسی (دموکراتیک) و یا یک رشته علوم اجتماعی مرتبط را اخذ کرده باشند . لازم به ذکر است متقاضیان همراه با خانواده (همسر و یا فرزندان) که موفق به اخذ این بورسیه تحصیلی اتریش شوند، کمک هزینه اضافی خانواده های را دریافت خواهند کرد.
  • بورسیه تحصیلی اتریش موسسه مطالعات پیشرفته ماری کوری:
    متقاضیان از همه ملیت ها واجد شرایط دریافت این کمک هزینه های تحصیلی می باشند. هدف از ارائه این بورسیه تحصیلی ماری کوری ، ارائه فرصت های مطالعاتی فردی به شخص به منظور افزایش پتانسیل خلاق و نوآور محققان با تجربه است، که مایل به اثبات شایستگی های فردی خود از طریق کسب مهارت به وسیله آموزش های پیشرفته، بین الملل می باشند. این بورسیه برای فرصت های مطالعاتی برنامه فوق دکترا اعطا می گردد .

برای اقامت و تابعیت در اتریش روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در اتریش ” را مطالعه فرمایید.

انواع بورسیه های تحصیلی در اتریش – انواع بورسیه های تحصیلی در اتریش در مقاطع مختلف تحصیلی  

انواع بورسیه های تحصیلی در اتریش در مقاطع مختلف تحصیلی به شرح زیر می باشد:

  • برنامه تحصیلی  Oman
  • دوره تحصیل خارج از کشورErasmus+
  • کارآموزی Erasmus
  • کمک هزینه تحصیلی Ernst Mach برای تحصیل در دانشگاه علوم کاربردی اتریش (Fachhochschule) (بین المللی)

شما می توانید برای مهاجرت به اتریش مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به اتریش ” را مطالعه فرمایید.

انواع بورسیه های تحصیلی اتریش

انواع بورسیه های تحصیلی اتریش

  • بورسیه تحصیلی بنیاد بورسیه تحصیلی جمهوری اتریش برای کارشناسی و کارشناسی ارشد (بین المللی)
  • بورسیه تحصیلی بنیاد بورسیه تحصیلی جمهوری اتریش برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته روابط بین الملل(بین المللی)
  • کمک هزینه تحصیلی Ernst Mach برای کشورهای اندونزی،تایلند و ویتنام
  • برنامه تحصیل در اتریش – اندونزی
  • برنامه تحصیلی پاکستان
  • کمک هزینه تحصیلی Ernst Mach (بین المللی)
  • کمک هزینه تحصیلی Franz Werfel (بین المللی)
  • کمک هزینه تحصیلی Richard Plaschka Praedoc
  • CEEPUS (به زودی)
  • Aktion اتریش-چک
  • Aktion اتریش-اسلواکی
  • Aktion اتریش – مجارستان

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button