ویزای خود حمایتی یونان

مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان و شرایط اخذ ویزای تمکن مالی یونان در این مطلب به طور کامل بررسی می شود. اگر می خواهید بدانید چگونه بدون سرمایه گذاری ویزای خود حمایتی یونان را دریافت کنید و آیا می توانید با مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان خانواده خود را همراه ببرید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید. یونان کشوری با شرایط مطلوب و هزینه های پایین می باشد. اگر دنبال مهاجرت اقامت تمکن مالی کشوری هستید که میزان دارایی مورد نیاز کمتر باشد، مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

این مطلب توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده و در اختیار شما قرار گرفته است. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده و در جهت اخذ ویزای تمکن مالی یونان به شما کمک کند. اگر به اطلاعات بیشتری در این مورد نیاز دارید، می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید و مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط تمکن مالی یونان 🔊

مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان و شرایط عمومی آن

یونان کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد. در واقع یونان سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا را به هم پیوند می دهد. کشورهای همسایه یونان آلبانی، بلغارستان، مقدونیه و ترکیه می باشد. یونان کشوری با میراث باستانی است و به همین دلیل گردشگران زیادی هر ساله به این کشور سفر می کنند. جمعیت یونان بیش از ده میلیون نفر است و 7% جمعیت را افراد خارجی تشکیل می دهند. این افراد به دلایل مختلفی مثل تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری به یونان مهاجرت کرده اند.
دین اکثریت مردم یونان مسیحی ارتودوکس می باشد و حدود 3 در صد از جمعیت مسلمان هستند. زبان رسمی مردم یونان یونانی می باشد. اما از آن جایی که این کشور یک کشور توریستی است، زبان های انگلیسی و فرانسوی نیز در برخی مناطق استفاده می شود.

مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان و شرایط عمومی آن
مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان و شرایط عمومی آن

پایتخت کشور یونان شهر آتن است. این شهر پر جمعیت ترین شهر یونان محسوب می شود و حدود 3 میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند. واحد پول یونان یورو است. این کشور از سال 1981 جز کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می شود. اما هزینه های زندگی و مهاجرت به یونان به نسبت دیگر کشورهای اروپایی پایین تر است. یکی از دلایل مهم افراد برای مهاجرت به یونان کم بودن هزینه های روزمره و پایین بوده هزینه هایی مثل بیمه در این کشور می باشد. یکی از راه های مهم درآمد زایی این کشور، صنعت توریسم است. علاوه بر جذب گردشگر حدود 3.7 در صد تولید ناخالص داخلی یونان مربوط به بخش خدمات می باشد. در یونان انواع تولیدات کارخانه ای، مواد شیمیایی و پتروشیمی صادر می شود. با وجود رشد اقتصادی یونان بسیاری از افراد تمایل به مهاجرت به یونان دارند. یکی از راه های مناسب برای افرادی که تمکن مالی دارند، مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان می باشد.

اقامت از طریق تمکن مالی یونان

کشور یونان با دارا بودن فرهنگ و تمدن مدیترانه ای و مناظر و تفریحگاه های متنوع از سال های پیش به یکی از اهداف توریستی مردم از سراسر جهان مبدل شده و با توجه به این مزیت کشور یونان سالانه بین 8 تا 10 میلیون توریست دارد  . سیاست این کشور بر این مبنا می باشد که کیفیت توریست های کشور را بالا برده و از طریق قانون اقامت یونان از طریق تمکن مالی به افراد با تمکن مالی بالا اجازه اقامت داده تا به سبب این سیاست رشد اقتصادی این کشور توسعه یابد .
فرد متقاضی می تواند براساس قانون تمکن مالی بدون نیاز به انجام سرمایه گذاری و تنها با نشان دادن در آمد ثابت در ایران برای اخذ اقامت کشور یونان اقدام کند . در سال های اخیر مهاجرت به یونان با اثبات تمکن مالی برای افراد با درآمد بالا امکان پذیر شده است . سرمایه گذاری در یونان با راه های مختلفی مانند با اثبات تمکن مالی و یا ثبت شرکت و غیره صورت می پذیرد و به طور کلی سرمایه گذاری در یونان با راه های خرید ملک در یونان، ثبت شرکت در یونان و اثبات تمکن مالی در یونان امکان پذیر می باشد . اخذ اقامت یونان از طریق اثبات تمکن مالی برای افراد با درآمد بالا ابتدا اجازه اقامت در یونان به صورت موقت (ویزای دو ساله یونان) را به فرد و افراد تحت تکفل او می دهد و پس از گذشت این مدت اگر تخلفی از او سر نزند می تواند اقامت خود را هر 3 سال یکبار تمدید کند .

در مقاله ” اقامت در یونان” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت یونان اطلاعات کسب کنید .

راه های اثبات تمکن مالی برای اخذ اقامت یونان

راه های اثبات تمکن مالی برای اخذ اقامت یونان
راه های اثبات تمکن مالی برای اخذ اقامت یونان

راه های اثبات تمکن مالی برای اخذ اقامت یونان عبارتند از :

  • اثبات تمکن مالی در یونان با اجازه کار

در این روش فرد با سرمایه گذاری به ارزش ۳۰۰ هزار یورو برای تجارت در یونان و اثبات وجود ۶۰ هزار یورو در حساب بانکی یونان و یا کشورهای دیگر یک مجوز اقامت 2 ساله می گیرد و در صورتی که کسب و کارش ادامه داشته باشد، اقامت او هر 2 سال یک بار تمدید می شود. در این روش فرد اجازه کار دارد و فعال بودن واحد تجاری شخص و حضور او در یونان الزامی می باشد

  • اثبات تمکن مالی در یونان بدون اجازه کار

در این روش متقاضی با ارائه مدارک مالی (مثل حقوق ماهیانه خود، اسناد مالکیت، اجاره نامه، حساب بانکی و …) ثابت می کند که میتواند ماهیانه ۲ هزار یورور برای خود و ۴۰۰ یورو برای هرکدام از افراد تحت تکفل خود می تواند بپردازد، در این صوت یک مجوز اقامت 2 ساله برای فرد صادر می گردد و در صورتی که قوانین یونان توسط شخص رعایت شود، اقامت او هر 3 سال یک بار تمدید می شود. در این روش فرد اجازه کار ندارد، نیازی به حضور فیزیکی در یونان نیست و صرفاً میتواند از خدمات کارت اقامت یونان استفاده نماید . در این حالت فرزندان زیر ۱۸ سال امکان همراهی متقاضی را دارند.

شرایط اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی

متقاضی اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی علاوه بر اثبات دارایی های خود در ایران و یا کشور مبدا، نیاز به داشتن حساب بانکی معتبر و اثبات داشتن درآمد کافی در هر دو کشور بدون انجام کار را دارد. در واقع اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی ، به این دلیل به متقاضی و همراهان وی اعطا می شود که رونقی در کشور یونان ایجاد شود و شخص دارنده اقامت با ورود به کشور یونان و اجاره یا خرید ملک و یا زندگی کوتاه مدت در یونان، برای اقتصاد این کشور سودآوری داشته باشد. در غیر این صورت ویزای و یا اقامت یونان، توجیهی برای صدور ندارد. شرایط متقاضی، داشتن درآمد کافی برای زندگی در یونان، بدون کارکردن، داشتن مدارک ثابت کننده مالکیت، و شغلی می باشد. علاوه بر موارد پیش گفته، اثبات موارد زیر نیز شرط صدور مجوز اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی می باشد.

در مقاله ” مهاجرت به یونان” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به یونان اطلاعات کسب کنید .

شرایط اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی به شرح زیر است :
  1. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای همه اعضای خانواده جهت اقامت در یونان از طریق تمکن مالی.
  2. سند مالکیت به نام متقاضی یا همسر و متقاضی برای تمکن مالی در یونان
  3. گواهی سود سپرده سهام یا سپرده بانکی یا اجاره نامه املاک و مستغلات
  4. دارابودن درآمد ماهیانه ۲۰۰۰ هزار یورو برای متقاضی و ۵۰۰ یورو به ازاء هر یک از اعضای خانواده که لازم است جمع مبالغ مذکور به مدت دو سال آینده، در هنگام درخواست در حساب متقاضی موجود باشد.
  5. مدارک شغلی و یا شناسایی که نسبت اعضای خانواده را جهت اقامت از طریق تمکن مالی در یونان را اثبات کند

لازم به ذکر است مبلغ 2000 یورو درآمد ماهانه مربوط به شخص متقاضی می باشد. اگر فرد بخواهد خانواده خود را همراه ببرد، مبلغ مورد نظر برای همسر 20% و برای فرزندان 15% افزایش می یابد.

مزایای اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی

شما می توانید با مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان از مزایای زندگی در این کشور بهره مند شوید. مزایای اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی عبارتند از :

  1. امکان خرید ملک با مبلغ۰۰۰ /۲۵۰ هزار یورو که در مقایسه با فرانسه، اسپانیا و پرتغال، مبلغ سرمایه گذاری در یونان پایین تر می باشد
  2. ورود آزادانه به سایر کشورهای حوزه شینگن و اقامت در کشورهای اروپایی
  3. معافیت از پرداخت مالیات
  4. عدم نیاز به حضور و اقامت در یونان
  5. نیاز به مبلغ سرمایه گذاری کمتر و نسبت به سایر کشورهای اروپایی
  6. اخذ اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا و مهاجرت به اروپا با کمترین هزینه ممکن
  7. استفاده از بیمه درمانی یونان
  8. تحصیل رایگان فرزندان در مدارس و دانشگاه های دولتی یونان
  9. سریع ترین روش اخذ اقامت
  10. عدم نیاز به استخدام پرسنل
  11. عدم نیاز به مدرک زبان خارجی
  12. سهولت تمدید اقامت

مزایای اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی
مزایای اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی

معایب مهاجرت اقامت یونان از طریق تمکن مالی

در کنار مزایایی که برای مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان عنوان شد. این روش معایبی نیز دارد. با بررسی مزایا و معایب این روش می توان برای اخذ ویزای تمکن مالی یونان تصمیم گرفت.

  • برای دریافت اجازه اقامت در یونان باید شخص متقاضی حداقل 6 ماه در سال در یونان حضور داشته باشد. این قانون در سال 2020 به تصویب رسیده است.
  • طبق قوانین ومالیاتی یونان با اقامت مداوم بیش از 183 روز در یونان شخص باید مالیات درآمد کسب شده در هر جای دنیا را پرداخت کند.
  • برای تمدید اقامت یونان سختگیری های زیادی وجود دارد و باید پروسه های دولتی دوباره طی شود. احتمال رد درخواست افراد وجود دارد.
  • میزان سرمایه لازم برای دو سال شخص متقاضی و خانواده باید به صورت یک جا واریز شود.
  • ویزای اولیه توسط سفارت یونان در کشور مبدا صادر می شود. این پروسه کمی طولانی می باشد.
  • با ویزای تمکن مالی یونان اجازه فعالیت و کار در یونان برای شخص وجود ندارد.
  • میزان سرمایه که برای هزینه دو سال سپرده گذاری می شود، بدون هیچ گونه سود است.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در یونان” را مطالعه فرمایید .

مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان و مراحل آن

در اولین مرحله مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان شخص متقاضی باید برای درخواست مهاجرت اقمت تمکن مالی یونان به سفارت یونان در کشور مبدا مراجعه کند. لازم است در روز تعیین شده برای مصاحبه مدارکی که در ادامه توضیح داده میشود، ارائه گردد. در این مرحله با تایید مدارک ویزای نوع D یونان صادر می شود. این ویزا دارای اعتبار یک ساله است. برای دریافت ویزای نوع D یونان لازم است شخص تمکن مالی خود را اثبات کند و بتواند حداقل ماهانه 2000 یورو درآمد داشته باشد. البته می توان با ارائه پرینت حساب بانکی تمکن مالی را اثبات کرد. بعد ار دریافت ویزای نوع D شخص متقاضی باید به یونان مهاجرت کرده و با مراجعه به اداره اتباع مهاجر برای دریافت کارت اقامت یونان اقدام کند. اعتبار ویزای تمکن مالی یونان دو ساله بوده و می توان آن را تمدید کرد. برای تمدید اقامت لازم است، شخص متقاضی حداقل 6 ماه از سال را در کشور یونان باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی

جهت انجام مراحل مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان باید مدارکی را در روز مصاحبه به افسر سفارت یونان ارائه دهید. مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی به شرح زیر می باشد :

  • گواهی شغلی مدارک شرکت :
    روزنامه رسمی، آگهی تاسیس، آگهی تغییرات، اساسنامه، فیش واریز مالیات، لیست بیمه شرکت یا برای مشاغل آزاد جواز کسب
  • پاسپورت
  • ۴ قطعه عکس
  • شناسنامه متقاضی و کلیه افراد تحت تکفل
  • عدم سوء پیشینه برای متقاضی و کلیه افراد تحت تکفل جهت اقامت در یونان از طریق تمکن مالی
  • حساب بانکی در ایران و یا خارج کشور با معادل یورو (به خصوص حساب سپرده بسیار موثر است)
  • ارایه گواهی سهام شرکت که نشان دهنده میزان سود دهی سهام باشد.
  • اجاره نامه مستغلات که محضری ثبت شده باشد.
  • میزان حقوق و دستمزد : فیش حقوقی معتبر که به همراه مالیات بر حقوق تایید کننده آن باشد.
  • حکم بازنشستگی و فیش حقوقی آن برای اقامت در یونان از طریق تمکن مالی
  • هرگونه اسناد مالکیت که نشان دهنده تمکن مالی باشد.
  • اثبات هرگونه درآمد دیگر
  • گواهی سلامت که به تایید سفارت یونان رسیده باشد.
  • پرداخت مبلغ 16 یورو برای دریافت کارت الکترونیکی
  • ارائه بیمه برای پوشش هزینه های درمان و بیمارستان

کلیه مدارک بالا در صورت وجود باید ترجمه شده و ممهور به مهر دادگستری و وزارت خارجه باشند. در صورتی که شخص متقاضی بخواهد خانواده خود را همراه ببرد باید مدارک مربوطه مثل سند ازدواج و شناسنامه فرزندان را ارائه دهد، تا نسبت خانوادگی اثبات شود. همچنین اعضای خانواده باید برای مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان مدارک شناسایی و بیمه ی بین المللی به سفارت ارائه دهند.

تمکن مالی یونان و روش های اثبات درآمد

در بخش مدارک مورد نیاز برای مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان به اثبات درآمد اشاره کردیم. شما باید بتوانید اداره مهاجرت یونان را قانع کنید، که تمکن مالی برای اخذ ویزای خود حمایتی یونان را دارید. برای این منظور باید درآمد شما ثبات داشته باشد و حداقل از یک سال قبل به حساب شما واریز شده باشد. همچنین منابع قانونی درآمد باید به طور کامل ذکر شده و میزان حداقل درآمد در ماه عنوان شود. از روش های زیر می توان این موضوع را اثبات کرد.

مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان و روش های اثبات درآمد
مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان و روش های اثبات درآمد

  • مدارک مربوط به سپرده حساب بانکی
  • مدارک مربوط  به درآمد شغلی که خارج از یونان است.
  • حقوق بازنشستگی سالانه (این مورد می تواند تکمیل کننده مدارک باشد و خود به تنهایی دلیل تمکن مالی شخص نیست.)
  • منابع درآمدی مثل اجاره خانه، سود سهام، فروش سهام و دارایی مربوط به منابع تجاری

استانداردهای سرمایه گذاری در یونان

اگر قصد مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان و سرمایه گذاری در یونان را دارید، باید از مطلوب بودن استانداردهای سرمایه گذاری در این کشور مطمئن شوید. بدون شک هیچ کس تمایل ندارد، دارایی خود را در کشوری سرمایه گذاری کند، که با فساد شدید اقتصادی روبرو است و هر تنش سیاسی باعث مصادره اموال شخص می شود.

شاخص کنترل فساد در یونان

کنترل فساد در هر کشوری باعث استفاده بهتر از سرمایه ها برای توسعه و رونق اقتصادی کشور می شود. در صورت پایین بودن شاخص کنترل فساد استفاده شخصی از سرمایه عمومی بیشتر شده و به اقتصاد کشور آسیب وارد می شود. این شاخص از عدد 2.5 تا 2.5- تعریف می شود. نزدیک شدن شاخص به عدد 2.5- نشان دهنده ضعف در کنترل فساد می باشد. متاسفانه کنترل فساد در یونان شرایط مطلوبی نداشته و در ده سال گذشته همیشه منفی بوده است. پایین ترین میزان کنترل فساد مربوط به سال 2012 می باشد. در سال 2012 این شاخص به 0.19- رسید. در سال 2019 وضعیت کنترل فساد کمی بهتر شده و به عدد 0.01- رسیده است.

نرخ مصادره اموال در یونان

بدون شک هیچ کس تمایل به سرمایه گذاری در کشوری ندارد، که احتمال مصادره اموال در آن جا زیاد باشد. نرخ مصادره اموال در واقع ریسک سلب مالکیت از دارایی های شخصی می باشد، که دولت آن کشور به دلایل مختلفی مثل تبعیض و یا اتفاقاتی مثل تحریم بدون هیچ جبران خسارتی اموال شخص را مصادره می کند. این شاخص از عدد 1 تا 7 تعریف می شود. در صورتی که ریسک مصادره اموال در کشوری به یک نزدیک باشد، شرایط مطلوبی برای سرمایه گذاری بوده و با نزدیک شدن به عدد 7 ریسک سرمایه گذاری به شدت بالا می رود. ریسک مصادره اموال در یونان از سال 2015 تا سال 2017 عدد 2 بود و در چند سال اخیر این شاخص به عدد یک رسیده است، که نشان دهنده شرایط مطلوب برای سرمایه گذاران خارجی می باشد و می توان با مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان به سرمایه گذاری در این کشور فکر کرد.

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار

از آن جایی که با مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان نمی توان در این کشور مشغول به کار شد، بسیاری از افراد سرمایه گذاری در یونان را در برنامه خود قرار می دهند. برای سرمایه گذاری در یونان بهتر است ابتدا شاخص های اقتصادی این کشور را بررسی کنید و با توجه به رشد اقتصادی این کشور و میزان تورم در یونان برای سرمایه گذاری تصمیم بگیرید.

رشد اقتصادی در یونان

رشد اقتصادی هر کشوری به تولید ناخالص داخلی آن کشور بستگی دارد و به نسبت افزایش یا کاهش تولیدات در هر سال بررسی می شود. میانگین رشد اقتصادی یونان از سال 1961 تا سال 2019 عدد 2.85 در صد می باشد. رشد اقتصادی 2 تا 3 در صد جز موارد موفق در اقتصاد می باشد. اگر کشوری رشد اقتصادی حدود 5 در صد داشته باشد، میزان قابل ملاحظه ای از بهبود اقتصادی را تجربه کرده است. یونان در سال 1961 بیشترین رشد اقتصادی را شاهد بود. رشد اقتصادی در آن سال به 13.2 در صد رسید. کمترین میزان رشد اقتصادی در یونان مربوط به سال 2011 می باشد. در این سال یونان رشد اقتصادی منفی داشت و شاخص به عدد 9.13- رسید. اما در سال های اخیر این رشد منفی به خوبی جبران شده است. به طوری که یونان در سال 2018 رشد اقتصادی 1.93 در صد را شاهد بود و در سال 2019 به شاخص 1.87 در صد رسید.

استانداردهای سرمایه گذاری در یونان
استانداردهای سرمایه گذاری در یونان

رشد سرمایه گذاری در یونان

برای مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان و سرمایه گذاری در این کشور باید بررسی کرد، به طور کلی سرمایه گذاری در یونان برای سرمایه گذاران جذابیتی داشته و یا هر ساله از تعداد آن ها کم شده است. طبق مطالعات انجام شده در سال 2020 میزان سرمایه گذاری در یونان رشد کرده است. بیشترین افت سرمایه گذاری در یونان مربوط به سال 2011 می باشد. در این سال میزان رشد سرمایه گذاری به 40.18- در صد رسید. اما این شاخص در سال 2020 به مقدار 53.45 در صد رشد کرد.

نرخ تورم در یونان

نرخ تورم جز شاخص های مهم برای بررسی اقتصاد یک کشور و مهاجرت به آن کشور می باشد. فرقی ندارد مهاجرت به یونان از طریق کدام روش صورت بگیرد. برای زندگی و تامین هزینه های روزمره لازم است، نرخ تورم یونان بررسی شود. شما با مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان هم برای تامین هزینه ها و هم برای سرمایه گذاری باید نرخ تورم را بررسی کنید. نرخ تورم نشان دهنده قدرت خرید مصرف کننده نسبت به سال قبل می باشد. اگر دولت کشوری بتواند نرخ تورم را حدود 2 تا 3 در صد حفظ کند، موفق عمل کرده است. در یونان میانگین تورم از سال 1960 تا سال 2019 حدود 8.1 در صد بوده است. در ده سال گذشته بیشترین میزان تورم یونان مربوط به سال 2010 می باشد. این کشور در سال 2010 تورم 4.7 در صد را تجربه کرد. کمترین میزان تورم در یونان مربوط به سال 2015 با عدد 1.7- می باشد. در سال 2019 تورم یونان به 0.3 در صد رسید، که این عدد نشان دهنده کنترل خوب تورم در یونان می باشد.

نرخ بیکاری در یونان

 نرخ بیکاری در هر کشوری بیانگر تعدا افراد شاغل یا بدون شغلی می باشد، که به دنبال شغل می گردند. نرخ بیکاری در هیچ کشوری به صفر نمی رسد و در زمان رونق اقتصادی نیز حدود 4 تا 5 در صد می باشد. اگر کشوری دچار رکود اقتصادی شود، نرخ بیکاری نیز افزایش می یابد و به اعداد دو رقمی می رسد. در یونان میانگین نرخ بیکاری از سال 1991 تا سال 2020 عدد 13.7 در صد می باشد. بیشترین میزان نرخ بیکاری مربوط به سال 2013 می باشد، که نرخ بیکاری دو رقمی شد و به عدد 27.47 در صد رسید. در سال 2020 نرخ بیکاری در یونان 15.47 در صد شد، که این عدد در ده سال اخیر کمترین میزان نرخ بیکاری می باشد.

نرخ بیکاری در یونان
نرخ بیکاری در یونان

تمکن مالی یونان و خرید ملک در یونان

قیمت ملک در یونان تغییرات زیادی داشته و تقریبا می توان گفت از سال 2008 قیمت ها کاهش پیدا کرده و سپس از سال 2017 شروع به افزایش قیمت کرده است. اما قیمت ها در سال 2020 به نسبت سال 2008 هنوز 34 در صد ارزان تر است. از شهرهای محبوب یونان برای خرید ملک می توان به آتن، کورفو، کرت و تسالونیکی اشاره کرد. در یونان 6000 جزیره وجود دارد، که تنها 227 جزیره قابلیت سکونت دارد. از میان این جزیره ها محبوب ترین آن ها برای خرید ملک جزیره رودس، لسبوس، کورفو، سانتورینی و میکونوس می باشد. به طور کلی قیمت ملک در یونان به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی پایین است و می توان با مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان با هزینه کم آپارتمان خریداری کرد.
در جدول زیر می توانید قیمت یک متر مربع خانه در شهرهای محبوب یونان را مشاهده کنید.

آتن1450 تا 3500 یورو
کورفو1000 تا 1500 یورو
کرت1600 یورو
تسالونیکی1350 تا 2500 یورو

در شهر آتن میانگین قیمت هر متر مربع خانه 1850 یورو می باشد و قیمت آپارتمان ها معمولا بین 200 هزار تا 400 هزار یورو می باشد. اما می توان در این شهر خانه های ارزان تر با قیمت حدود 70 هزار تا 80 هزار یورو نیز پیدا کرد. بیشتر افراد خارجی که به قصد گذراندن تعطیلات بخواهند در یونان ملک خریداری کنند، جزیره کرت را انتخاب می کنند. قیمت آپارتمان در این جزیره از 70 هزار یورو شروع می شود. اگر قصد سرمایه گذاری در ملک را دارید، باید بدانید بیشترین میزان افزایش قیمت ملک مربوط به شهر آتن و پس از آن شهر سالونیک می باشد. با بهبود وضعیت اقتصادی پیشبینی می شود در سال های آینده قیمت ملک در یونان به ویژه در آتن افزایش پیدا کند. به همین دلیل سرمایه گذاری در این زمینه می تواند سودآور باشد.

مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان و هزینه های زندگی در یونان

برای مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان و زندگی در این کشور باید برای هزینه های روزمره برنامه ریزی داشت و با محاسبه میزان هزینه های ماهانه برای مهاجرت به یونان تصمیم گرفت. به طور کلی می توان گفت هزینه مواد غذایی، حمل و نقل و اجاره خانه در یونان به نسبت کشورهای اروپایی پایین می باشد. در جدول زیر می توانید هزینه های زندگی در یونان را به صورت میانگین بررسی کنید.

هزینه مواد غذایی در یونان
غذا در رستوران ارزان قیمت10 یوروغذا برای دو نفر در رستوران متوسط35 یورو
شیر یک لیتری1.17 یورویک عدد قرص نان0.85 یورو
یک کیلو گرم برنج سفید1.66 یورو12 عدد تخم مرغ3.17 یورو
یک کیلو گرم پنیر محلی7.96 یورویک کیلو گرم فیله مرغ6.78 یورو
یک کیلو گرم گوشت گاو9.04 یورویک کیلو گرم سیب1.53 یورو
یک کیلو گرم موز1.50 یورویک کیلو گرم پرتقال1.08 یورو
یک کیلو گرم گوجه فرنگی1.39 یورویک کیلو گرم سیب زمینی0.82 یورو
یک کیلو گرم پیاز0.78 یورویک عدد کاهو0.69 یورو
هزینه حمل و نقل در یونان
بلیط یک طرفه1.30 یورو
هزینه ماهانه حمل و نقل عمومی30 یورو
شروع قیمت تاکسی3.5 یورو
هزینه یک کیلو متر مسافت با تاکسی1 یورو
هزینه یک لیتر بنزین1.55 یورو
بودجه ماهانه برای زندگی در یونان
مسکن (اجاره یک آپارتمان یک خوابه در آتن)579 یورو650 دلار آمریکا
هزینه آب، برق، تلفن و اینترنت107 یورو120 دلار آمریکا
مواد غذایی205 یورو230 دلار آمریکا
هزینه اولیه زندگی در یونان890 یورو1000 دلار آمریکا
هزینه های اضافی و متغیر
سرگرمی356 یورو400 دلار آمریکا
مراقبت های بهداشتی178 یورو200 دلار آمریکا
مخارج خانگی71 یورو80 دلار آمریکا
مخارج اتفاقی134 یورو150 دلار آمریکا
هزینه کل ماهانه1629 یورو1830 دلار آمریکا

اخذ تابعیت و پاسپورت یونان

شما با مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان و تمدید اقامت خود می توانید در نهایت به تابعیت و شهروندی یونان برسید. شما با دریافت اقامت دائم یونان می توانید از خدمات آموزشی، بهداشتی و امکانات شهروندان یونان استفاده کنید. اما با اخذ تابعیت یونان حق رای در انتخابات و فعالیت های سیاسی برای شما مهیا می شود. پاسپورت کشور یونان با پاسپورت کشورهایی مثل بلژیک، اتریش، ژاپن، انگلیس و سوئیس هم رده است. پاسپورت یونان دارای رتبه چهارم در میان پاسپورت ها بوده و می توان با این پاسپورت به 164 کشور بدون ویزا سفر کرد.
اخذ تابعیت یونان دارای سختگیری های زیادی است و برای دریافت آن باید شرایط زیر را دارا باشید:

شرایط اخذ تابعیت و پاسپورت یونان
شرایط اخذ تابعیت و پاسپورت یونان

مزایای اخذ تابعیت یونان از طریق تمکن مالی

قوانین مهاجرت و اخذ تابعیت در کشورهای مختلف، متفاوت است. به همین دلیل باید مزایای تابعیت در کشورهای مورد نظرتان را بررسی کنید و با توجه به هماهنگی با شرایط خود مهاجرت به یک کشور را انتخاب کنید. در این مورد می توانید از وکیل مهاجرت مشاوره بگیرید تا از مزایای کلی آن مطلع شوید. با مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان مزایای زیر شامل حال شما می شود.

  • امکان اخذ تابعیت مضاعف و حفظ تابعیت قبلی
  • اعتبار پاسپورت یونان بالا می باشد.
  • برای اخذ تابعیت از اصل خون تبعیت می شود و اگر پدر و مادر شهروند یونان باشند، فرزند نیز تابعیت یونان را به دست می آورد.
  • یونان از لحاظ رشد اقتصادی جز کشورهای مهم دنیا محسوب می شود.
  • امکان سفر به کشورهای عضو شنگن راحت تر می شود.
  • بهره مندی از خدمات بهداشتی و درمانی امکان پذیر است.
  • امکان افتتاح حساب بانکی در یونان وجود دارد.

سخن پایانی تمکن مالی یونان

مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان و شرایط اخذ ویزای تمکن مالی یونان در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در این مطلب در مورد مزایا و معایب مهاجرت اقامت یونان از طریق تمکن مالی و مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت توضیحات کاملی ارائه شد. شما می توانید در صورت تمکن مالی و داشتن درآمد برای تامین هزینه های زندگی برای مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان اقدام کنید. در این کشور با ویزای خود حمایتی یونان اجازه کار و اشتغال برای شما وجود ندارد. اما می توان با سرمایه گذاری در یونان و یا خرید ملک در این کشور سود مطلوبی به دست آورد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت اقامت تمکن مالی یونان با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید. همچنین می توانید در پایین همین مطلب سوالات خود را با ما در میان گذاشته و پاسخ خود را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول در مورد تمکن مالی یونان

✳️ راه های اثبات تمکن مالی برای اخذ تابعیت یونان چیست؟

اثبات تمکن مالی در یونان با اجازه کار . اثبات تمکن مالی در یونان بدون اجازه کار

✳️ 3 مزیت اخذ اقامت دائم یونان چیست؟

1. امکان سفر به کشورهای عضو شنگن راحت تر می شود.
2. بهره مندی از خدمات بهداشتی و درمانی امکان پذیر است.
3. امکان افتتاح حساب بانکی در یونان وجود دارد.

5/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق تمکن مالی مهاجرت از طریق تمکن مالی

مهاجرت از طریق تمکن مالی و شرایط اخذ ویزای خود حمایتی در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. م...

اقامت و تابعیت پرتغال اقامت و تابعیت پرتغال

اقامت و تابعیت پرتغال و روش های مختلف اخذ تابعیت پرتغال در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد....

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی و شرایط زندگی، کار و درآمد در این مقاله مورد بر...

نظرات کاربران
سحر

سلام وقتتون بخیر برای اقامت در یونان شما بیشتر شیوه تمکن مالی یونان را پیشنهاد می کنید یا شیوه سرمایه گذاری یونان را؟

آتیه آفرینان

با سلام، دوست عزیز بستگی به شرایط و هزینه های شما دارد، جهت بررسی و مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

نیوشا

با سلام شرایط کار در یونان به چه صورت است؟

آتیه آفرینان

با سلام،دوست عزیز برای کسب اطلاعات می توانید به مقاله ی "کاردر یونان برای ایرانیان" مراجعه کنید.

سپهر

سلام وقتتون بخیر آیا با ثبت شرکت در یونان میشه اقامت دائم کشور یونان را دریافت کرد؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر ، بله منجر به اخذ اقامت دائم می شود.

علیرضا

سلام.وقتتون بخیر.نرخ برابری ارزها در نامه گواهی تمکن صادره توسط بانک ها جهت اراِئه به سفارت خانه ها، نرخ رسمی میباشد که برای یورو تقریباً معادل 4800 تا 5000 تومان در نوسان بوده و اعلام می گردد. در صورتیکه مستحضر میباشید نرخ فروش یورو در صرافی ها تقریباً بین 2/5 -3 برابر نرخ رسمی است.نشان دادن مستندات 2000 یورو(درآمد ماهیانه) با نرخ رسمی معادل 10 میلیون تومان میباشد و با نرخ بازار آزاد حداقل 27 میلیون تومان.در مقاله تان اشاره ای به این موضوع نفرمودید که سفارت و آفیسر مربوطه جهت تصمیم گیری برای پرونده متقاضی کدام شیوه را لحاظ می نماید و کلاً چه دیدگاهی دارد؟ متشکرم

سارا جوادی

با سلام نرخ مرجع که بر اساس آن می توان تمکن مالی را ارائه کرد بستگی به سفارت مدنظر دارد و قانون کلی ندارد. اما سفارت یونان که مدنظر شماست بر حسب بازار آزاد می باشد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button