شرایط مهاجرت از طریق ثبت شرکت در ژاپن

مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن یکی از محبوب ترین روش اخذ اقامت در بین سرمایه گذاران است و ما تلاش خود را کرده ایم که در این مقاله مدارک مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن، هزینه ثبت شرکت در ژاپن و قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن و هر آن چه برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت لازم است را مورد بررسی قرار دهیم و در اختیار شما بگذاریم و همچنین به سوالاتی که در ذهن شما می گذرد مانند این که آیا با ثبت شرکت در ژاپن اقامت این کشور را اخذ می نمایم؟ هزینه زندگی در کشور ژاپن چگونه است؟ انواع شرکت در ژاپن به چه صورت است؟ می پردازیم.
انواع روش ها برای اخذ اقامت کشور ژاپن وجود دارد مانند اخذ اقامت از طریق ازدواج، اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، اخذ اقامت از طریق تولد، اخذ اقامت از طریق کار، اخذ اقامت از طریق پناهندگی، اخذ اقامت از طریق تحصیل و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت است که ما در این مقاله به مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن می پردازیم. در صورتی که نیاز به مشاوره تلفنی رایگان و اطلاعات بیشتر دارید می توانید با کارشناسان مجرب ما در “موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان” تماس حاصل فرمایید.  و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط ثبت شرکت در ژاپن 🔊 

ثبت شرکت در ژاپن و شرایط عمومی آن

مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن قبل از هر چیزی نیاز به شناخت بیشتر این کشور دارد. ژاپن کشور جزیره ای است که در آسیای شرقی می باشد. همسایگان کشور زیبای ژاپن از شمال با روسیه، چین، از غرب با دریای ژاپن، کره شمالی و کره جنوبی مرز آبی دارد. کشور ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان می باشد. کشور ژاپن یک پادشاهی مشروطه می باشد. پایتخت کشور ژاپن توکیو است و همچنین بزرگترین شهر این کشور و گران ترین شهر است که دارای جمعیت 13 میلیون نفر است. زبان رسمی کشور ژاپنی است. مساحت کشور ژاپن 377.973 کیلومتر مربع است. جمعیت کشور ژاپن 126.476.000 است که در جهان رتبه 11 از نظر جمعیت را به خود اختصاص داده است. کشور ژاپن عضو سازمان ملل متحد، جی 4، جی 8 است. واحد پول کشور ژاپن ین است.

کشور ژاپن کوهستانی است و اکثر جزایر این کشور آتشفشانی است. کشور ژاپن زلزله خیز است. در سال طبق آمار 1500 زمین لرزه در این کشور رخ می دهد. کشور ژاپن پنجمین بودجه دفاعی جهان را دارد و همچنین چهارمین کشور صادر کننده در دنیا است و ششمین کشور وارد کننده  در دنیا است.

  یک نکته جالب در ارتباط با کشور ژاپن این موضوع است که این کشور در زمانی ک جنگ جهانی دوم تمام شد همه متصرفات فراسوی دریایی خود را از دست داد و همین طور کشور کره را که در آن زمان 4.5 درصد کشور را تشکیل می داد. اطراف این کشور کلاً آب است و به همین دلیل  آب و هوای مناطق مختلف متفاوت است و این کشور 4 فصل است.

ثبت شرکت در ژاپن و شرایط عمومی آن
ثبت شرکت در ژاپن و شرایط عمومی آن

شرایط مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن

کشور ژاپن از جمله کشورهای مطرح در زمینه مهاجرت از طریق ثبت شرکت است که راهی برای سرمایه گذاری، جهت رسیدن به اقامت و شهروندی این کشور می باشد. دلایل مختلفی برای ثبت شرکت در این کشور وجو دارد از جمله این دلایل می توان به وجود بازارهای تجاری وسیع و متنوع، امکان انجام معاملات در قالب تجارت های صلح آمیز و دوستانه با سایرملل و کشورها، بهبود مجدد اقتصاد ژاپن و سطح رفاه خوب و تورم منفی کشور ژاپن اشاره کرد.

ثبت شرکت در کشور ژاپن منجر به اخذ اقامت این کشور می شود. بعد از آن که شرکت خود را در کشور ژاپن به ثبت رساندید طبق شرایط کشور ژاپن بعد 5 سال از گذراندن اقامت موقت می توانید اقامت دائم این کشور را اخذ نمایید.

ثبت شرکت در ژاپن و انواع شرکت – مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن

برای این که شرکت را به ثبت برسانید نیاز دارید نوع شرکت خود را مشخص کنید و لازمه مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن مشخص کردن نوع شرکت است.

انواع شرکت در ژاپن وجود دارد که موارد زیر است:

انواع شرکت در ژاپن
انواع شرکت در ژاپن

1.شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود به این صورت است که مدیران این شرکت باید صاحب سهام باشند و سرمایه گذاران خارجی باید شریک ژاپنی داشته باشند. شرکت با مسئولیت محدود در سال 2006 به قانون تجارت کشور ژاپن پیوسته است. به همین دلیل شرکت جدیدی می باشد. حداقل سرمایه ای که برای این شرکت لازم است حدود 300.000 ین است. ثبت این شرکت در کشور ژاپن کم هزینه است. نکته قابل توجه این شرکت این است که هنوز در کشور ژاپن شناخته شده نمی باشد.

2. شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت به صورت سهامی خاص به این صورت است که  یکی از معتبرترین شرکت در این کشور است. در این شرکت نیاز نیست با یک نفر که ژاپنی است یا تبعه این کشور است شریک شوید و می توانید تمام سهام را به اسم خودتان ثبت کنید. مبلغی که برای ثبت این شرکت نیاز است 500.000 ین می باشد. لازمه این شرکت این است که یک نفر را به عنوان مدیر و کارمند شرکت استخدام کنید. این شرکت هزینه بیشتری نسبت به شرکت با مسئولیت محدود دارد.

 3. شرکت شعبه

وقتی که شما در کشور خود یا کشور دیگر دارای شرکتی باشید می توانید در کشور ژاپن شعبه ای از آن شرکت را تأسیس کنید. تأسیس شعبه باید طبق مقررات اداره کار و بازرگانی باشد. شرکت شعبه هیچ مسئولیتی ندارد و تمام مسئولیت ها با شرکت مادر است. تمام فروش و خرید و قراردهایی که از طرف شعبه است در واقع قرار داد با شرکت مادر است.

ثبت شرکت در ژاپن و ویزای ثبت شرکت

برای اخذ ویزای ژاپن باید یا شما یا وکیلی که اختیار کرده اید تمام مدارک لازم را به سفارت ژاپن تحویل دهید. برای آن که مدارک را تحویل سفارت دهید نیازی ندارید که وقت بگیرید. هم چنین می توانید ویزای الکترونیکی را دریافت کنید که در سال 2020 معرفی شده است و هم چنین آسان تر است.

 مدارکی که برای اخذ ویزای ژاپن لازم است موارد زیر است:

1. گذرنامه با امضا

2. دو قطعه عکس 45 در 45 میلی متر

3. دو فرم در خواست رسمی ویزا نامه که هدف سفر را مشخص کند

4. اثبات تمکن مالی

5. مدارک ازدواج در صورتی که در سال قبل صادر شده باشد

6. گردش حساب مالی 3 ماه اخیر

7. مدارک معتبر

ثبت شرکت در ژاپن و ویزای ثبت شرکت
ثبت شرکت در ژاپن و ویزای ثبت شرکت

ثبت شرکت در ژاپن و قوانین آن

کشور ژاپن هم مانند تمام کشورهای دیگر دنیا دارای قوانین و شرایط خاص خود برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت است که باید به این قوانین عمل کنید تا بتوانید اقامت دائم خود را اخذ نمایید.

طبق قوانین کشور ژاپن 7 نوع تجارت وجود دارد که محبوب ترین و  ومعروف ترین این شرکت ها شرکت سهامی عام و خاص و همچنین شرکت با مسئولیت محدود است.

در سال 1950 در کشور ژاپن برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری خارجی تسهیلات فراوانی ارائه شده است که برای این بوده است که سرمایه های خارجی را جذب و همچنین برای این که انتقال دانش فنی به ژاپن فراهم شود. به غیر از یک سری موارد ورود سرمایه گذاران خارجی فقط با موافقت وزیر مربوطه به آن صنعت انجام می شود.

 قانون دیگری که در سال 1990 مورد تجدید نظر قرار گرفته است این است که  سرمایه گذاران خارجی  می توانند به وزارت خانه که در کشور ژاپن است با اطلاعات قبلی آزادانه رفته و سرمایه گذاری کنند و اگر نیاز بود می توانند سرمایه خود را با همان ارز از کشور مربوط خارج کنند.

ثبت شرکت در ژاپن و مالیات آن

اکثر کشورهای دنیا مالیات دارند و هر کشوری هزینه مالیات مختلفی دارد. برای ثبت شرکت لازم است که مالیات پرداخت کنید. انواع مالیات در کشور ژاپن وجود دارد.

انواع مالیات در کشور ژاپن موارد زیر است:

1. مالیات بر درآمد

2. مالیات بر ارزش افزوده

3. مالیات بر درآمد شرکت

1. مالیات بر درآمد

این نوع از مالیات به این صورت است که نسبت به درآمد شخصی حساب می شود یعنی هر چقدر درآمد شخص بیشتر باشد باید مالیات بیشتری پرداخت کنید که بیشترین مالیات این کشور 55.95 درصد است و کم ترین این مالیات 50 درصد است.

ثبت شرکت در ژاپن و مالیات آن
ثبت شرکت در ژاپن و مالیات آن

2. مالیات بر ارزش افزوده

 یکی دیگر از نام های مالیات بر فروش شرکت مالیات بر ارزش افزوده است و این مالیات از طرف اداره مالیات برای مراحل تولید و در آخر خدماتی که ارائه می شود استرداد می شود. ارزش افزوده در مراکز فروش در هنگام فروش کالا به قیمت کالا اضافه می شود. کم ترین این مالیات 5 درصد است و بیشترین این مالیات 10 درصد است.

3. مالیات بر درآمد شرکت

نوعی مالیات در کشور ژاپن وجود دارد که به مالیات بر درآمد شرکت معروف است که این مالیات نسبت به درآمد شرکت حساب می شود. به عبارتی هر چقدر درآمد شرکت شما بیشتر باشد این مالیات بیشتر می شود. مالیات بر درآمد شرکت ژاپن بیشترین نرخ آن 52.40 درصد است و کمترین آن 30.62 درصد است.

ثبت شرکت در ژاپن و وکیل ثبت شرکت

برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت درکشور ژاپن شما نیاز دارید که سرمایه داشته باشید اما داشتن این سرمایه به تنهایی برای شما اقامت از طریق ثبت شرکت را رقم نمی زند. اگر کوچکترین خطا و اشتباهی در رابطه با کارهای مربوط به مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن انجام دهید امکان دارد که درخواست شما رد شود و مورد تأیید کشور ژاپن قرار نگیرد.
پس صلاح است که شما برای اخذ اقامت خود وکیلی اختیار کنید که در تمام مراحل، شما را راهنمایی کند و تمام مدارک مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن و شرایط  مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن را بداند و شرکت شما را به ثبت برساند.
وکلای موسسه ما با 18 سال تجربه در امور مهاجرتی و مجوز از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی می توانند شما هموطنان عزیز را به هدفتان که ثبت شرکت در کشور ژاپن است برسانند. همچنین زمانی که شما وکیل اختیار می کنید می توانید به صورت غیر حضوری شرکت خود را ثبت کنید یعنی وکیل تمام امور را برایتان انجام می دهد.

ثبت شرکت در ژاپن و مراحل آن

 برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در کشور ژاپن باید مراحلی را طی کنید تا شرکت را به ثبت برسانید و بسیار مهم است که این مراحل به درستی طی شود تا شرکت شما به ثبت برسد.

در اولین مرحله باید یک نفر به عنوان مدیر اعلام شود تا بتواند یک حساب بانکی افتتاح کند. بعد از آن باید نامی برای شرکت انتخاب کنید که تکراری نباشد. همچنین باید نوع شرکت را مشخص کنید که برای شما توضیح داده ایم.
در مرحله بعدی باید طرح تجاری خود را ارائه دهید. این مرحله بسیار مهم است زیرا تأثیر به سزایی در ثبت شرکت شما دارد زیرا با طرح تجاری که ارائه می دهید می توانید دولت ژاپن را قانع کنید که شرکت شما سود آور است که هم برای شما و هم برای اقتصاد ژاپن خوب است.

مرحله بعدی ارائه اساسنامه است در اساسنامه باید نام شرکت، آدرس شرکت، اسامی اعضای هیئت مدیره ذکر شود. مرحله بعدی پرداخت هزینه ثبت شرکت است که مبلغ 150.000 هزار ین می باشد که باید به دولت ژاپن پرداخت شود و درخواست ثبت رسمی شرکت ارائه شود.

بعد از آن که تمام مراحل انجام شد و شرکت ثبت شد باید روند حق بیمه کارمندان و پرداخت مالیات را بررسی کنند.

 بعد از اتمام تمام مراحل ذکر شده می توانید در خواست ویزا کرده و کارمندان خود را استخدام نمایید.

اگر شخصی قصد ایجاد یک کسب و کار تازه را در کشور ژاپن داشته باشد باید این شرایط را رعایت کند.

باید یک مکان (دفتر و مغازه و…) برای کسب و کار در کشور ژاپن داشته باشد.

باید کسب و کار که می خواهید شروع کنید 2 نفر را بتوانید در آن شرکت استخدام کنید که نباید آن 2 نفر از مدیر و هیئت مدیره باشند و باید یا ژاپنی باشند و یا از افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند باشند.

ثبت شرکت در ژاپن و مراحل آن
ثبت شرکت در ژاپن و مراحل آن

ثبت شرکت در ژاپن و طرح تجاری (بیزنس پلن)

یکی از مهم ترین موضوعی که ارتباط با مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن دارد ارائه طرح تجاری یا بیزنس پلن است. ارائه یک بیزنس پلن خوب می تواند اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت شما را رقم بزند. این طرح باید برای کشور ژاپن سود داشته باشد و کمکی برای رشد اقتصادی باشد. دولت باید طرح تجاری را قبول کند و تأیید کند.
بهتر است برای ارائه طرح تجاری مناسب از اشخاصی که در این موضوع  مهارت و دانش کافی دارند مشورت و راهنمایی بگیرید. هر چقدر طرح تجاری شما بهتر باشد باعث سودآوری شرکت شما می شود و اگر شرکت شما به سود برسد دراقتصاد کشور ژاپن هم تأثیر بسزایی دارد و باعث پیشرفت اقتصادی می شود. طرح تجاری در اصل نقشه و برنامه شما برای شرکتتان است و راه هایی که قرار است به این هدف برسید.

مواردی که باید در بیزنس پلن ذکر شود:

1. دیدگاه کلی ازشغل سرمایه گذار

2. توضیح در ارتباط با خدماتی که می خواهید ارائه دهید

3. محصولات و مدلی که در بازار آنها را ارائه می دهید

4. توضیح در ارتباط با سرمایه گذار مانند مهارت ها و مدارک تحصیلی و..

5. استراتژی فردی مانند برنامه بازاریابی و سیاست قیمت گذاری

6. ارائه سرمایه اولیه و تأمین اعتبار اضافی و سود کافی

 7. تمام مدارک و اسناد مرتبط با ثبت شرکت و همچنین تأییدیه کتبی حمایت مالی و مجوزها و توصیه نامه ها باید ضمیمه شود

ثبت شرکت در ژاپن و مدارک آن

نیاز است که برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت ژاپن مدارکی را تهیه کنید و ارائه دهید.

مدارکی که برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت در ژاپن مورد نیاز است موارد زیر می باشد:

1. پاسپورت

2. گواهی تمکن مالی

3. مدارک و سوابق شغل

4. گواهی سلامت از مراکز بهداشت

5. مدارک تحصیلی

6. ارائه نسخه از گواهی شرکت ثبت شده

7. ارائه بیانیه سود و زیان

8. طرح اقتصادی قابل توجیه با شرایط و نیازهای اقتصادی کشور ژاپن

9. مدارک شناسایی از جمله گواهی تولد و سایر مدارک تعیین کننده هویت شخص

10. مدارک بانکی و مالی شخص

 ثبت شرکت در ژاپن و هزینه آن

 برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت ژاپن نیاز است که شما هزینه هایی را پرداخت کنید. همچنین برای زندگی در این کشور هم نیاز به پرداخت هزینه است که به شهر و مدل زندگی شما بستگی خواهد داشت. هزینه های مورد نیاز برای ثبت شرکت به شرح زیر است:

هزینه ثبت شرکت

1. برای انجام دادن امور اداری باید هزینه حدود 200.000 تا 300.000 ین لازم است.

2. حداقل مبلغ برای ثبت شرکت در کشور ژاپن 300.000 ین است.

3. هزینه مربوط به ثبت شرکت در ژاپن

4. هزینه های ترجمه مدارک به ژاپنی

5. هزینه های دریافت مجوزهای لازم

6. هزینه تمبر و دریافت مجوز

7. هزینه های مکاتبات و ارسال گزارشها برای اداره مالیات محلی و دولتی

هزینه ملک

 1. اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 86.581.36 ین است.

2. اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از شهر 58.663.97 ین است.

3. قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 860.708.28 ین است.

4. قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از شهر 427.888.87 ین است.

هزینه حمل و نقل

1. شروع قیمت تاکسی 600.00 ین است.

2. بنزین 1 لیتر 141.02 ین است.

3. تاکسی 1 کیلومتر 410.00 ین است.

4. گذر ماهانه 10.000.00 ین است.

هزینه خوراک

1. رستوران ارزان قیمت 850.00 ین است.

2 غذا برای 2 نفر در رستوران معمولی 4.000.00 ین است.

3. شیر 1 لیتری  183.53 ین است.

4. یک کیلوگرم برنج 455.66 ین است.

5. یک کیلو سیب 760.13 ین است.

 ثبت شرکت در ژاپن و هزینه آن
 ثبت شرکت در ژاپن و هزینه آن

ثبت شرکت در ژاپن و مزایا آن – مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن

 مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن علاوه بر اقامت این کشور که می توانید بدست آورید همچنین می توانید ازطریق ثبت شرکت به سود برسید، در کنار این ها مزایایی هم وجود دارد. ثبت شرکت در این کشور یک روش خوب می باشد که وارد دومین کشور اقتصادی جهان شوید. که  فناوری پیشرفته تولید و زیر ساخت های ارتباطی کاملا مدرن و نیروی کار ماهر تمام این ها باعث می شود اقتصاد این کشور را قوی کند.

مزایا کشور ژاپن موارد زیر است:

1. مالیات بر درآمد این کشور مناسب است

2. امنیت بالای اقتصادی در ژاپن  برای سرمایه گذاران

3.  سالم ماندن اقتصاد ژاپن نسبت باقی کشورها

4. امکان اخذ اقامت دائم برای خود و خانواده بعد از 5 سال

5. اجازه خرید مسکن با ثبت رساندن شرکت

6. در نظر گرفتن بودجه مرخصی برای کارفرما

7. سهولت انجام کسب و کار

8. فرهنگ بالای مردم ژاپن 

 ثبت شرکت در ژاپن و اقتصاد آن – مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن

 برای اقدام به مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن لازم است که اقتصاد این کشور را به خوبی بشناسید چون برای ثبت شرکت و سود دهی شرکت باید اقتصاد این کشور را بررسی کنید. هرچقدر اقتصاد ژاپن بهتر باشد در سود دهی شرکت شما تأثیر به سزایی دارد.

کشور ژاپن با تولید ناخالصی داخلی 5 تریلیون دلار خود توانسته رتبه 3 از نظر قدرت اقتصادی در دنیا را به  خود اختصاص داده و در آسیا رتبه دوم را بعد از چین به خود اختصاص دهد.

کشور ژاپن منابع طبیعی زیادی ندارد و همچنین اکثر خاک و جزایر این کشور کوهستانی و آتشفشانی است. صادرات این کشور بخش عمده ای از درآمد ژاپن هستند. شرکای اصلی کشور ژاپن آمریکا با 22.7 درصد و کشور چین با 13.1 درصد و کره جنوبی با 7.8 درصد از عمده ترین شرکا هستند.

محصولاتی که کشور ژاپن صادر می کند خودرو، تجهیزات الکترونیکی، ماشین ابزار، فولاد و فلزات غیر آهنی، صنایع شیمیایی، کشتی سازی، نساجی و مواد غذایی فرآوری شده است.

معروف ترین شرکت های بین المللی کشور ژاپن شامل تویوتا، نیسان، سیتی زن، سونی، هوندا و میتسوبیشی است.

تولد ناخالصی در بخش کشاورزی 1.2 درصد، در بخش خدمات 71.4 درصد و در بخش صنعت 27.5 درصد است.

سازمان های تجاری که کشور ژاپن با آن ها همکاری می کند شامل سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-پاسفیک، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، گروه 20 و گروه 8  و نهادهای دیگر است.

صادرات کشور ژاپن  در سال 2013 حدود 697 میلیارد دلار بوده است. کالاهای صادراتی این کشور شامل وسایل موتوری، نیمه رساناها، تولیدات آهن و فولاد، قطعات خودرو، مواد پلاستیکی و ابزارهای تولید برق است. شرکای اصلی صادرات ژاپن ایالات متحده آمریکا (20.2 درصد)، چین (17.5 درصد)، کره جنوبی (7.1 درصد)، هنگ کنگ (5.6 درصد) و تایلند (4.5 درصد) است.

واردات کشور ژاپن در سال 2013 حدود 767 میلیارد دلار بوده است. کالاهای وارداتی کشور ژاپن شامل نفت، گاز مایع طبیعی، پوشاک، نیم رساناها، زغال سنگ، دستگاهای صوتی و تصویری است. شرکای اصلی واردات این کشور چین (24.8 درصد)، ایالات متحده آمریکا (10.5 درصد)، استرالیا (5.4 درصد) و کره جنوبی (4.1 درصد) است.

ثبت شرکت در ژاپن و شاخص های اقتصادی تأثیر گذار

برای ثبت شرکت در ژاپن حتماً شاخص های اقتصادی تأثیر گذار این کشور باید مورد بررسی قرار بگیرد زیرا در کسب و کار شما تأثیر به سزایی دارد و شما می توانید با بررسی این شاخص ها متوجه رشد اقتصادی و بازار کار این کشور شوید و با خیالی راحت تر اقدام به ثبت شرکت در این کشور کنید.

 از مهم ترین شاخص های اقتصادی تأثیر گذار می توان موارد زیر را نام برد:

ثبت شرکت در ژاپن و شاخص های اقتصادی تأثیر گذار
ثبت شرکت در ژاپن و شاخص های اقتصادی تأثیر گذار

1. نرخ تولید ناخالصی داخلی در ژاپن

  نرخ تولید ناخالصی داخلی رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی دارد و از مهم ترین شاخص های تأثیرگذار است. یعنی هر چقدر تولید ناخالصی داخلی کشور ژاپن بالاتر باشد رشد اقتصادی این کشور بیشتر می شود و هر چه اقتصاد یک کشور پیشرفت کند شرکت شما در آن کشور سود دهی بیشتری دارد. نرخ رشد تولید ناخالصی داخلی کشور ژاپن  2.8 است. این کشور اقتصاد قوی دارد پس مکان مناسبی برای ثبت شرکت است.

2. نرخ بیکاری در ژاپن

نرخ بیکاری یکی دیگر از شاخص های تأثیر گذار است و باید سرمایه گذار به آن توجه داشته باشد زیرا نشان از بازار کار آن کشور است. نرخ بیکاری در کشور ژاپن 2.9 درصد است. نرخ بیکاری در این کشور پایین است پس برای ثبت شرکت مناسب است.

نرخ بیکاری در ژاپن
نرخ بیکاری در ژاپن

3. نرخ تورم در ژاپن

برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن باید این نرخ را در نظر بگیرید زیرا نشان دهنده هزینه و درآمد این کشور است. نرخ تورم می تواند روی قیمت محصولات شرکت شما بسیار تأثیر گذارد. نرخ تورم در کشور ژاپن منفی است که عالی می باشد و پایین است. نرخ تورم این کشور منفی 0.4 درصد است.

4. نرخ مالیات در ژاپن

نرخ مالیات یعنی به میزان درآمدی که دارید، طبق قوانین کشور ژاپن باید مالیاتی را به کشور پرداخت کنید که بستگی به کسب و کار شما دارد. نرخ مالیات در کشور ژاپن مناسب است. هر چقدر درآمد شما در کشور ژاپن بیشتر باشد مالیات بر درآمد شرکت شما هم بیشتر می شود. نرخ مالیات در کشور ژاپن 30.62 درصد است.

 نرخ مالیات در ژاپن
نرخ مالیات در ژاپن

معایب مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن

درست است که ثبت شرکت در ژاپن که دارای اقتصاد قوی است مزایا بسیاری دارد اما مشکلاتی هم به همراه دارد. که ما در این مقاله به بررسی این مشکلات می پردازیم. مشکلات کشور ژاپن موارد زیر است:

1. ژاپنی ها زیاد انگلیسی صحبت نمی کنند و اکثر آن ها به زبان خودشان حرف می زنند که این زبان بسیار سخت است و همچنین امکان دارد زبان ژاپنی که شما صحبت می کنید نامفهوم باشد.

2. باران های ناگهانی

   از مشکلات دیگر کشور ژاپن این موضوع است که اغلب وقت ها هوا بارانی است و همچنین این کشور گرد باد و طوفان زیادی دارد.

3. گم شدن در ژاپن

برای اینکه بتوانید در شهرهای بزرگ این کشور آدرس خود را پیدا کنید باید به علامت ها و نوشته ها دقت کنید تا گم نشوید.

4. محله های پر سروصدا

در توکیو می توانید محله های آرام پیدا کنید ولی بعضی از محله ها در این کشور سروصدا زیادی دارند و استرس زا هستند.

5. گران بودن قبض ها

امکان دارد هر چیزی که در کشور شما ارزان باشد در کشور ژاپن گران باشد و همچنین برعکس باشد. به طور مثال در ژاپن غذا ارزان است ولی کرایه تاکسی گران است.

6 .خوردن غذاهای عجیب غریب

در این کشورغذاهای مختلی وجود دارد که شما نمی دانید از چه چیزهایی تشکیل شده است. و غذاهایی که شاید اصلا دوست نداشته باشید. پس باید در انتخاب غذا دقت کنید.

7. زمین لرزه

حدود 20 درصد از زمین لرزه های موجود در جهان در کشور ژاپن است. در سال زمین لرزه های بسیاری در این کشور رخ می دهد اما با توجه به دانش و ساخت و سازهای مناسب در این کشور اغلب این زمین لرزه ها خسارت جانی ندارند و حتی خسارت مالی هم ندارند.

معایب مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن
معایب مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن

سخن پایانی ثبت شرکت در ژاپن   

مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن را مورد بررسی قرار داده ایم و به این نتیجه رسیده ایم که کشور ژاپن با اقتصادی رو به رشد و همچنین شرایط فوق العاده ای که دارد برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت بسیار گزینه مناسبی است.
در این مقاله مطالبی در مورد مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن، قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت ژاپن و مدارک مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در ژاپن گفته شد. ما تلاش خود را کرده ایم در این مقاله اطلاعات مهمی در اختیار شما هموطنان عزیز قرار بدهیم تا شما با آگاهی کافی برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت اقدام نمایید.
بهتر است که از افرادی که تخصص در این راه دارند مشورت بگیرید و کارشناسان و مشاوران با تجربه ما در” موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان ” با داشتن آگاهی کامل از قوانین، شرایط و مدارک و هرآنچه لازم است برای ثبت شرکت ارائه دهید در خدمت شما سرمایه گذاران عزیز می باشند و همچنین می توانید ازمشاوره رایگان تلفنی ما استفاده کنید. می توانید در قسمت دیدگاه که پایین این مقاله  قرار دارد سئوالات خود را بیان کرده تا در کوتاه ترین زمان ممکن به شما پاسخ داده شود.

سوالات متداول در زمینه ثبت شرکت در ژاپن

✳️ مهم ترین شاخص های اقتصادی در ژاپن کدامند؟

نرخ بیکاری، نرخ مالیات، نرخ تولید ناخالصی داخلی، نرخ تورم

✳️ هزینه ثبت شرکت در ژاپن چقدر است؟

برای انجام دادن امور اداری باید هزینه حدود 200.000 تا 300.000 ین لازم است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به ژاپن مهاجرت به ژاپن

مهاجرت به ژاپن و روش های اقامت در ژاپن در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به ژاپن از...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی ژاپن تحصیل در رشته فیزیوتراپی ژاپن

تحصیل در رشته فیزیوتراپی ژاپن از رشته های موردعلاقه دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور...

تحصیل در رشته پرستاری ژاپن تحصیل در رشته پرستاری ژاپن

تحصیل در رشته پرستاری ژاپن متقاضیان زیادی دارد. در مجموع رشته های پزشکی در کشور ژاپن متقاضی...

نظرات کاربران
Call Now Button