اقامت پس از تحصیل در مالتا (Malta)

کشور مالتا مجموع الجزایری که در مرکز مدیترانه واقع شده است و از جمله کشورهای عضو شینگن می باشد.این کشور دارای جاهای باستانی و تاریخی است که در زمان های گذشته جز کشور ایتالیا بوده است.بدلیل مالیات مناسب نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا، شرایط زندگی برای متقاضیان خارجی در مالتا بسیار عالی می باشد. افرادی که دارای اقامت مالتا هستند می توانند به راحتی به کشورهای عضو شینگن سفر کنند.برای مهاجرت کردن راه های زیادی وجود دارد که یکی از آنها اقامت از طریق تحصیل می باشد.تحصیل در کشورهای مختلف دارای هزینه های زیادی است ولی کشور مالتا جز کشورهایی است که هم یک کشور اروپایی محسوب می شود و هم هزینه تحصیل و زندگی در آن تقریبا پایین است. کشور مالتا کشوری است که از سراسر دنیا دانشجویان بین المللی جذب می کند و با توجه به اینکه کشور مالتا جز اتحادیه اروپا است سالانه افراد زیادی برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. اشخاصی که از کشورهای دیگر قصد دارند به کشور مالتا وارد شوند برای تحصیل در دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می کنند، ثبت نام کنند.این کشور مانند سایر کشورهای جز اتحادیه اروپا به اشخاص اجازه می دهند در این کشور با هزینه پایینی تحصیل کنند و باید قبل از شروع ترم تحصیلی در این دوره های زبان شرکت کنند هزینه این دوره ها مانند سایر هزینه های تحصیل مناسب می باشد و معمولا دوره آن ۴ ماهه ، ۸ ماهه و ۱۲ ماهه می باشد .و در صورت تمایل اقامت آن کشور را اخذ نمایند.دانشجویان باید دانشگاهی را انتخاب کنند که مورد تایید وزارت علوم در ایران باشد ،اشخاصی که وارد کشور مالتا می شوند بعد از ورود به آنجا ویزای انها مجدد تمدید می گردد . دانشجویان همزمان با تحصیل می توانند در این کشور کار انجام بدهند یعنی اجازه کار به آنها داده می شود چنانچه دانشجویی دارای نمرات بالا و عالی باشد و فعالیت های زیادی را در دانشگاه داشته باشد در همان دانشگاه جذب می شود و میتواند در قسمت هایی که کار های دانشجویی را انجام می دهند مشغول به کار شود.

متقاضی تحصیل در مالتا، در مقطع لیسانس باید دارای مدرک دیپلم متوسطه و آیلتس 6 باشد. متقاضی بدون مدرک زبان هم می تواند اقدام کند، ابتدا می بایست دوره یک ساله زبان در کالج های مالتا شرکت نمایند سپس بعد از اخذ مدرک زبان وارد دانشگاه شوند. دوره ی لیسانس عموما 4 سال است. در دوره کارشناسی ارشد دانشجو دروس تخصصی مربوط به رشته خود را سپری می کند که 1 تا 2 سال طول می کشد. مقطع دکترا در مالتا، حداقل 4 سال طول می کشد. دانشجویان در حین تحصیل اجازه کار به صورت نیمه وقت دارند، پس از تحصیل نیز می توانند وارد بازار کار شوند.مالتا دارای دانشگاه های معتبر بین المللی می باشد که برخی از این دانشگاه ها زیر نظر کشور انگلستان می باشد. اقامت پس از تحصیل در مالتا یکی از راه های آسان برای متقاضیان خارجی برای اخذ اقامت دایم می باشد و راه های دیگر اخذ اقامت دایم از طریق خرید ملک، سرمایه گذاری، اجاره ملک و ازدواج است. اقامت پس از تحصیل در مالتا از طریق کار، خرید و اجاره ملک، سرمایه گذاری و پناهندگی در مالتا، امکان پذیر است.

اقامت پس از تحصیل در مالتا – راه های اخذ اقامت پس از تحصیل در مالتا

  • دریافت ویزای کار در مالتا: برای کار در مالتا پس از تحصیل، متقاضی باید پیشنهاد کاری از کارفرمای مالتایی با صلاحیت و دارای مجوز کسب و کار اقامت کشور مالتا را داشته باشد. زمانی که متقاضی اقامت پس از تحصیل در مالتا پیشنهاد کاری را دریافت کرد برای اخذ ویزای کار مالتا، باید به سازمان ETC مالتا مراجعه کند. مدت این ویزا 1 ساله است که باید هرساله تمدید شود، پس از 5 سال شخص متقاضی، با پرداخت مالیات می تواند اقامت دایم مالتا را اخذ کند. همچنین لازم به ذکر است که شهروندان اتحادیه اروپا، کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا نیازی به مجوز کار برای کار در مالتا را ندارند.
  • خرید و اجاره ملک در مالتا: متقاضی اخذ اقامت پس از تحصیل در مالتا، با خرید و اجاره ملک می تواند بعد از 4 سال اقامت دایم مالتا را اخذ نماید. هزینه خرید ملک در مالتا حداقل 350 هزار یورو و هزینه اجاره ملک در مالتا 10 هزار یورو در ماه می باشد.
  • سرمایه گذاری در مالتا: دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های بین المللی مالتا، با خرید اوراق قرضه یا بهادار که حداقل 300 هزار یورو می باشد، پس از 5 سال می تواند اقامت دایم مالتا را اخذ کنند. همچنین با پرداخت سهمیه مالی که حدودا 800 هزار یورو که غیر قابل برگشت به متقاضی می باشد، در صندوق های مورد تایید دولت مالتا سرمایه گذاری کند.

 اقامت پس از تحصیل در مالتا  – شرایط کار در مالتا

مالتا با کمبود نیروی متخصص در رشته های فنی و مهندسی، بیزینس و توریستی مواجه است. دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی در این رشته ها، به راحتی می توانند در مالتا کار پیدا کرده و اقامت دایم خود را

اقامت پس از تحصیل در مالتا

اقامت پس از تحصیل در مالتا

اخذ کنند. ساعت کاری در مالتا حدودا 40 ساعت در هفته می باشد. درآمد ماهیانه در مالتا بین 600 تا 700 یورو می باشد. همچنین مالیات بر درآمد متقاضی در مالتا بسیار پایین است.

 اقامت پس از تحصیل در مالتا  – مزایای اقامت پس از تحصیل در مالتا

مزایای اقامت پس از تحصیل در مالتا به شرح زیر می باشد :

  • متقاضی پس از اخذ اقامت دایم مالتا، می تواند به تمام کشور های اروپا بدون ویزا سفر کند.
  • افتتاح حساب بانکی شخصی در بانک های اروپایی بدون محدودیت و اعمال تحریم.
  • خرید ملک و سرمایه گذاری در کشور های اتحادیه اروپا بدون محدودیت.
  • مبلغ مالیات مالتا نسبت به درآمد شخص بسیار پایین است.
  • متقاضی اقامت پس از تحصیل در مالتا، بعد از اقامت 5 ساله در این کشور می تواند برای پاسپورت اقدام کند.
  • متقاضی پس از دریافت اقامت دایم مالتا به راحتی می تواند در کشور های اتحادیه اروپا کار کند.
  • هزینه های تحصیل و زندگی در مالتا نسبت به سایر کشور های اتحادیه اروپا بسیار پایین تر است و شرایط مطلوبی را برای زندگی متقاضیان خارجی بوجود آورده است.
  • معافیت مالیاتی بر درآمد متقاضیان خارجی در سایر کشور های اتحادیه اروپا

مدارک لازم جهت اقامت در مالتا:
• پاسپورت با اعتبار ۳ ماهه
• فرم درخواست ویزا
• گواهی اشتغال به تحصیل ( برای دانشجویان)
• گواهی بازنشستگی ( برای افراد بازنشسته )
• تمکن مالی
• گردش حساب بانکی
• کارت ملی و شناسنامه
• ۲ قطعه عکس رنگی ۶ در ۴ با پس زمینه کاملا سفید بدونه روتوش

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در نروژ اقامت پس از تحصیل در نروژ

کشور نروژ ، یک کشور بسیار کوچک واقع در شمال اروپا و دارای یک اقتصاد بسیار توسعه یافته می باش...

اقامت پس از تحصیل در رومانی اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی کشور رومانی جز کشورهای اروپای شرقی می باشد که هفتمین کشور از نظ...

اقامت پس از تحصیل در لهستان اقامت پس از تحصیل در لهستان

کشور لهستان، از جمله کشورهای اروپایی می باشد که از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است و دا...

نظرات کاربران
Call Now Button