اقامت پس از تحصیل در بلژیک

کشور بلژیک که برای سال های متعددی به عنوان سومین کشور توسعه یافته شناخته شده است و یکی از بهترین گزینه ها جهت مهاجرت به بلژیک ، مهاجرت تحصیلی می باشد . این کشور در سال های اخیر در زمینه توسعه علم و دانش بسیار فعال بوده و از دانشجویان نخبه و محققان استقبال می کند . افرادی که خارج از اتحادیه اروپا ،قصد ادامه تحصیل در بلژیک را دارند می بایست درخواست ویزای دانشجویی کنند . ویزای دانشجویی بلژیک از نوع D و یا ویزای بلند مدت می باشد که به دانشجو اجازه می دهد تا پایان دوره تحصیل خود در کشور بلژیک بمانند . اقامت تحصیلی که به دانشجویان داده می شود  موقتی بوده و هر سال می بایست تمدید شود . دانشجویان خارجی می بایست در موسسات آموزش عالی که توسط دولت بلژیک به رسمیت شناخته شده اند ، تحصیل نمایند . مهاجرت تحصیلی به عنوان یکی از راه های امن برای دریافت اقامت در بلژیک محسوب می شود و برخورداری از نظام آموزشی توسعه یافته بلژیک از دیگر عواملی می باشد که موجب می شود دانشجویان بلژیک را برای تحصیل و اقامت پس از تحصیل در بلژیک انتخاب کنند . اقامت پس از تحصیل در بلژیک باعث می شود تا متقاضیان از مزایای زندگی در این کشور اروپایی بهره مند شده و بدون نیاز به ویزا به سایر کشورهای اروپایی سفر کرد . متقاضیان اقامت پس از تحصیل در بلژیک می توانند همزمان با انجام تحصیلات خود به کار دانشجویی نیز بپردازند .

اقامت پس از تحصیل در بلژیک راه های اقامت پس از تحصیل در بلژیک

افرادی که قصد اقامت پس از تحصیل در بلژیک را دارند می ‌توانند پس از اتمام تحصیلات خود از طریق کار و یا سرمایه‌گذاری در بلژیک اقامت این کشور را به دست بیاورند. راه های اقامت پس از تحصیل در بلژیک عبارتند از :

  • اقامت پس از تحصیل در بلژیک از طریق ازدواج :

آن دسته از افرادی که قصد اقامت پس از تحصیل در بلژیک از طریق ازدواج را دارند باید توجه داشته باشند که اخذ اقامت در این روش چندان ساده نیست. متقاضیان باید در زمان ارائه تقاضای اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور بلژیک با همسر خود که یکی از شروندان بلژیکی است زندگی مشترکی داشته باشند. متقاضیان دریافت اقامت پس از تحصیل در بلژیک از طریق ازدواج باید به مدت ۳ سال در این کشور اقامت مستمر داشته باشند با در نظر گرفتن شرایطی که اخذ اقامت پس از تحصیل در بلژیک از طریق ازدواج وجود دارد علاقه ‌مندان به دریافت اقامت بلژیک از این طریق باید قبل از اتمام تحصیلات خود ازدواج کرده و با همسر بلژیکی خود زندگی مشترکی داشته باشند.

لازم به ذکر است که دانشجویانی که تا پیش از اتمام تحصیلات خود با یکی از اتباع و شهروندان بلژیک ازدواج نکرده باشند نمی‌ توانند اقامت پس از تحصیل در بلژیک از طریق ازدواج را دریافت کنند. متقاضیان اقامت پس از تحصیل در بلژیک باید درنظر داشته باشند ازآنجایی که بلژیک کشور مهاجرپذیری نیست ممکن است در هنگام اخذ اقامت به متقاضیان مدارکی را از آن‌ ها درخواست کرد. علاقه ‌مندان به دریافت اقامت بلژیک باید نسبت به قوانین موجود در کشور بلژیک آگاهی کافی داشته و باتوجه به شرایط و ضوابط موجود اقدام به دریافت اقامت پس از تحصیل در بلژیک کنند .

اقامت پس از تحصیل در بلژیک

اقامت پس از تحصیل در بلژیک

  • اقامت پس از تحصیل در بلژیک از طریق کار:

افرادی که قصد اقامت پس از تحصیل در بلژیک دارند می ‌توانند به سراغ گزینه‌ های ساده ‌ای مانند اشتغال بروند . یافتن شغل مناسب در این کشور به متقاضیان این امکان را می‌ دهد که نسبت به اخذ اقامت پس از تحصیل در بلژیک اقدامات لازم را انجام دهند . اخذ اقامت پس از تحصیل در بلژیک از طریق کار نیازمند دریافت یکی از مجوزهای کار در بلژیک می باشد که باید از سوی متقاضی ارائه شود.

افرادی که متقاضی اقامت پس از تحصیل در بلژیک هستند بهتر است در دوره کارآموزی نیز شرکت کنند. متقاضیان بین ‌المللی درصورت داشتن مدرک دانشگاهی و آموزش عالی و شرکت در دوره کارآموزی این امکان را دارند که با ارتقای مهارت خود در زمینه رشته‌ ای که تحصیل کرده ‌اند مجوز کاری بلژیک را تحت عنوان کارآموز دریافت نمایند . لازم به ذکر است که حداکثر سن کارآموزان باید ۳۰ باشد و در دوره کارآموزی تمام ‌وقت شرکت کرده باشند.

  • اقامت پس از تحصیل در بلژیک از طریق تجارت :

یکی از راه های اقامت پس از تحصیل در بلژیک ، اقامت پس از تحصیل در بلژیک از طریق تجارت است و اغلب دانشجویان بین‌المللی متقاضی این روش می باشند . دولت کشور بلژیک امکانی را برای متقاضیان فراهم کرده که پس از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه‌های بلژیک نسبت به انجام فعالیت تجاری ویژه‌ ای اقدامات لازم را انجام دهند. متقاضیان اخذ اقامت پس از تحصیل در بلژیک از طریق تجارت می ‌توانند تجارت تازه‌ ای را ایجاد کرده و به‌عنوان یک خود اشتغال معرفی شوند.

اقامت پس از تحصیل در بلژیک اقامت دائم اقامت پس از تحصیل در بلژیک

کلیه افرادی که از کشورهای دیگر وارد بلژیک شده و قصد دریافت اقامت دائم پس از تحصیل در بلژیک را دارند باید شرایطی را در این خصوص وجود دارد مدنظر قرار دهند. یکی از شرایط اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در بلژیک حضور مستمر به مدت ۵ سال در کشور بلژیک می باشد و متقاضیانی که به مدت ۵ سال در این کشور اروپایی به‌ صورت قانونی اقامت داشته باشند می ‌توانند اقامت دائم بلژیک را نیز به دست بیاورند. متقاضیان باید درخصوص مدت اقامت توجه داشته باشند نیمی از مدت زمانی که از طریق ویزای دانشجویی در کشور بلژیک اقامت داشته ‌اند درنظر گرفته می ‌شود.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در نروژ اقامت پس از تحصیل در نروژ

کشور نروژ ، یک کشور بسیار کوچک واقع در شمال اروپا و دارای یک اقتصاد بسیار توسعه یافته می باش...

اقامت پس از تحصیل در رومانی اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی کشور رومانی جز کشورهای اروپای شرقی می باشد که هفتمین کشور از نظ...

اقامت پس از تحصیل در لهستان اقامت پس از تحصیل در لهستان

کشور لهستان، از جمله کشورهای اروپایی می باشد که از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است و دا...

نظرات کاربران
Call Now Button