کشور قبرس کشوری جزیره ای است که در شرق دریای مدیترانه واقع شده است و پایتخت آن نیکوزیا می باشد. کشور قبرس دارای دو بخش می باشد که بخش اول آن قبرس شمالی است که بخش ترک نشین کشور قبرس است و بخش دوم آن قبرس یونانی است.زبان مرسوم بین مردم در کشور قبرس هر دو زبان ترکی و یونانی است که البته این دو زبان، زبان رسمی کشور قبرس به حساب می آیند .

اعطای ویزای تحصیلی به اشخاصی که اقدام به گرفتن ویزای تحصیلی کشور قبرس میکنند از طرف دولت قبرس می باشد لذا اشخاصی که از دانشگاههای معتبر کشور قبرس پذیرش تحصیلی می گیرنند می توانند تا هر مقدار که تحصیل آنان در کشور قبرس طول میکشد ویزای تحصیلی خود را در آن کشور تمدید کنند و همچنین این اشخاص می توانند بعد از فراغت از تحصیل از دانشگاه های قبرس برای اخذ ویزای کاری در قبرس اقدام کنند که البته راه و روش خاص خود را میطلبد.

اقامت پس از تحصیل در قبرس

قبرس دارای مردمی مسلمان است که البته در خصوص ترک نشین ها این اتفاق افتاده اما یونانیان ساکن در قبرس دارای دین ارتودوکس هستند .
قبرس از نظر امنیت در دنیا جز پنجمین کشور امن از نظر امنیت بین المللی محسوب می شود و به درستی از هیاهو و جنجالهای بین المللی به دور است و همچنین جزیره قبرس بعد از جزیره ساردنی و سیسیل سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه به حساب می آید لذا کشور قبرس از نقاط گردشگری دریای مدیترانه بوده و باید یادآور شد که کشور قبرس دارای یک امتیاز خوب بوده و آن این است که از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که در تاریخ اول ژانویه سال 2008 به اتحادیه اروپا پیوست .

بنابراین کشور قبرس جز ویزای شینگن محسوب می شود.با ورود به کشور قبرس می توان به راحتی به سایر کشورهای اتحادیه اروپا که عضو پیمان شینگن هستند بدون نیاز به صدور رویداد دوباره سفر کرد. برای مهاجرت به قبرس راه های فراوانی وجود دارد از جمله ازدواج، کار، سرمایه گزاری و تولد توریستی و حتی تحصیل که منجر به اقامت در کشور قبرس می شود اما برای تحصیل در قبرس و سپس توضیح در خصوص بحث  اقامت بعد از تحصیل در کشور قبرس نکاتی را باید در نظر داشت.

دلایل تحصیل در کشور قبرس و دانشگاه های قبرس به شرح زیر می باشد:

  1. کشور قبرس دارای دانشگاه های معتبر است که دارای سیستم منسجم آموزشی می باشد.
  2. کشور قبرس دارای امنیت بالا بوده و لذا به دور از هیاهو و جنجال های سیاسی بین المللی می باشد لذا کشوری بی حاشیه و مناسب برای تحصیل بوده که منجر به جذب بالای دانشجویان در عرصه بین المللی است.
  3. زبان انگلیسی زبان دوران تحصیل در دانشگاه های کشور قبرس می باشد که منجر به گرایش زیاد دانشجویان بین المللی شده است.
  4. هزینه تحصیل در کشور قبرس نیز بسیار مناسب بود چنانکه هزینه بالغ بر۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ هزار یورو می باشد.
  5. والدینی که یکی از فرزندان آنان در مدارس کشور قبرس مشغول به تحصیل باشد میتوانند اقامت موقت خود را و حتی دیگر فرزند غیر مقیم خود را در خاک کشور قبرس تقاضا نماید اما باید بدانیم که با کسب چنین ویزای این اشخاص از مزایای کار در کشور قبرس محروم می باشند و لذا باید تمکن مالی خود را برای اقامت موقت در کشور قبرس برای دولت قبرس به اثبات برساند.

نکات مهم در مورد اقامت پس از تحصیل در قبرس

باید در نظر داشت که قبرس کشور کوچکی است با توجه به این که اقتصاد آن از ترکیه تامین می شود لذا برای شرایط اقامت بعد از تحصیل در این کشور از طریق کار این امر زیاد منطقی و معقول به نظر نمیرسد چرا که متاسفانه آنجا برای شرایط کار برای غیر اتباع آن کشور زیاد مناسب نیست پس در قبرس مخصوصا شمال قبرس کارخانجات صنعتی وجود ندارد تا دانشجوی فارغ التحصیل بخواهد از این طریق اقدام کند و مشغول به کار شود و اقامت از این طریق بگیرد هرچند که برای زمان دانشجویی کار در رستوران ها و کتابخانه ها و مراکز سلامت دانشگاه بود و حتی بعد از تحصیل می توان به سختی کار در رستوران ها و کافی شاپ ها و سوپرمارکت ها پیدا کرد.

لذا برای کسب اقامت بعد از تحصیل در کشور قبرس بهتر است به موارد دیگری از جمله ازدواج سرمایه گزاری ثبت شرکت در قبرس فکر کرد پس یک فرد فارق التحصیل بعد از یک سال اقامت در کشور قبرس می تواند اقامت کوتاه مدت بگیرد و بعد آن را تمدید کند و بعد از ۵ سال اقامت دایم بگیرد .
در نهایت می توان یادآور شد در کشور قبرس تا هر زمان تحصیل شخص طول بکشد می تواند ویزای تحصیلی خود را تمدید کند تا بتواند در آنجا تحصیل نماید و فارغ الحصیل شود اما بعد از تحصیل نیز راه های دیگری از جمله سرمایه گزاری ازدواج و ثبت شرکت برای اقامت دائم در کشور قبرس دارد و نهایتا اینکه بعد از ۵ سال دولت قبرس به فرد اقامت دائم میدهد.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بورسیه تحصیلی در قبرس بورسیه تحصیلی در قبرس

کشور قبرس دارای مکان های گردشگری و آثار تاریخی زیادی است . هر ساله افراد زیادی به کشور قبرس ...

مهاجرت به قبرس مهاجرت به قبرس

مهاجرت به قبرس و شرایط عمومی قبرس و هزینه زندگی در قبرس را در این مقاله مورد بررسی و تحلیل ق...

مزایای تحصیل در قبرس مزایای تحصیل در قبرس

کشور قبرس، یک کشور اروپایی در شرق دریای مدیترانه است و پایتخت آن شهر جزیره ای به نام نیکوزی...

نظرات کاربران
Call Now Button