اقامت و تابعیت موناکو (Monaco)

کشور موناکو در نزدیکی سواحل جنوب فرانسه در دریای مدیترانه واقع شده و مساحت آن حدود ۲ کیلومتر مربع است .این کشور دارای نظام پادشاهی می باشد. این کشور، دومین کشور کوچک جهان است . کشور موناکو به دلیل داشتن یک سبک زندگی لوکس شهرت جهانی داشته است . نبود مالیات بر درآمد یا مالیات بر سود سرمایه، نبود توافق نامه های مالیات مضاعف و محرمانگی مالی بالا کشور موناکو را به کشوری جذاب برای ثروتمندانی تبدیل نموده که ارزش خالص دارایی های آنها بالا است و همچنین به خاطر کازینوهای متعدد و آب و هوای مطبوع به بهشت جهانگردان معروف شده است .

کشور موناکو از سال ۱۲۹۷ کشوری مستقل شد و در حال حاضر به عنوان یکی از کشورهای عضو ملل متحد می باشد. موناکو دارای قوانین مستقل خود است اما این قوانین به طور عمده برگرفته از قوانین دولت فرانسه می باشد. یک سازمان مالی در ارتباط با فرانسه در موناکو وجود دارد که سیستم مالیات فرانسه را اعمال می کند. مالیات بر درآمد برای شهروندان موناکویی و خارجی ها وجود ندارد . زبان رسمی موناکو فرانسوی است اما تکلم به زبان های انگیسی و ایتالیایی نیز رایج می باشد . پایتخت آن موناکوویل و مشهورترین شهر آن مونت‌کارلو است. موناکو همچنین از نظر تراکم جمعیت در رده دوم کشورهای متراکم قرار دارد. . بنا بر آمار سال ۲۰۰۸ بانک جهانی، کشور موناکو با ۲۱۱ هزار و ۵۰۱ دلار، یکی از بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی در دنیا را دارد. گرچه موناکو عضو اتحادیه اروپا یا منطقه شنگن نیست، ساکنان این کشور می توانند به موجب توافق های صورت گرفته بدون ویزا در منطقه شنگن به همه ۲۶ کشور منطقه شینگن مسافرت کنند. از دیگر امتیازت این کشور برخورداری از مسیرهای مواصلاتی زمینی، دریایی، و هوایی عالی و یک بازار املاک و مستغلات بسیار باثبات است . پیش نیازهای لازم برای بدست آوردن اقامت موناکو و شهروندی موناکو پیچیده و سخت نمی باشد. اما با این وجود توصیه می گردد که یک وکیل یا مشاور متخصص در امور از سمت شما پرونده شما را برای مهاجرت اقدام کند.

اقامت و تابعیت موناکو – مزایای اقامت موناکو

مزایای اقامت موناکو به شرح زیر می باشد :

  • بدون مالیات برسرمایه برای ساکنین غیر فرانسه ای
  • بدون پرداخت مالیات دوگانه – محرمانه بودن تمام اطلاعات
  • زندگی جذاب و مکانی زیبا برای اقامت در خطوط ساحلی فرانسه
  • دسترسی خوب و آسان به جاده- دریا و فرودگاه بین المللی
  • ثبات و پایداری بازار املاک و مستغلات
  • معافیت مالیات بر درآمد و سرمایه
  • وجود امنیت بالا
  • رواج زبان انگلیسی در سطح گسترده
  • وجود محیط بین المللی
  • می توانید نام همسر و فرزندان زیر 18 سال را در درخواست خود بگنجانید تا آنها هم اجازه اقامت در موناکو را دریافت کنند.

اقامت و تابعیت موناکو – اخذ اقامت در موناکو از طریق سرمایه گذاری

برنامه اقامت از طریق سرمایه گذاری در موناکو اجازه اقامت دائم را به متقاضیان موفق و خانواده های آنها می دهد، و این بدان معنا است که شما از حقوق کامل برای زندگی، اشتغال، سفر و کسب و کار در موناکو برخوردار خواهید شد. شما باید ثابت کنید که از وجوه کافی برای تأمین معاش خود و خانواده تان و نیز تأمین مسکنی مناسب برخوردار هستید. همچنین، لازم است مدرکی را دال بر نداشتن سوء سابقه جنایی ارائه دهید. یک مصاحبه شخصی بخشی از فرایند درخواست است.

بعد از ۱۰ سال اقامت در این کشور، می توانید برای تابعیت درخواست دهید. یکی دیگر از معیارهای لازم برای اخذ تابعیت این است که حداقل ۶ ماه در سال به صورت فیزیکی در این کشور اقامت داشته باشید. اقامت از طریق سرمایه گذاری در موناکو مستلزم سرمایه گذاری به مبلغ کلی ۱ میلیون یورو است. نیمی از مبلغ مذکور باید در یک بانک موناکویی سپرده گذاری شود و نیم دیگر آن صرف خرید یک ملک گردد.برای دریافت اقامت موناکو اساسا باید نشان دهید که توانایی مالی برای گذران زندگی در موناکو را دارید .

اقامت و تابعیت موناکو – تابعیت در موناکو

قانون تابعیت کشور موناکو بسیار شبیه به قانون تابعیت ایران است و دلیل آن‌هم این است که قوانین این دو کشور، بر اساس سیستم قانونی کشور فرانسه می‌باشد؛ با این حال تفاوت‌های دیگری نیز میان قوانین این دو کشور وجود دارد که ناشی از به‌روز نشدن قوانین کشور ایران است.

برای مثال در کشور ایران، در صورت ازدواج زن خارجی با مرد ایرانی، زن خارجی لزوما تابعیت ایرانی دریافت می‌کند ولی در کشور موناکو، این نوع سیستم تحمیل تابعیت وجود ندارد و در صورت ازدواج زن خارجی با مرد موناکویی، زن خارجی پس از چند سال زندگی در موناکو، می‌تواند تابعیت موناکویی به‌دست آورد یا نیاورد.بر اساس قانون تابعیت موناکو، زن خارجی که با مرد موناکویی ازدواج کند، می‌تواند بعد از ۵ سال تابعیت موناکویی به‌دست آورد. لازم به ذکر است که همسر وی بعد از پنج سال، باید زنده باشد و این دو شخص باید با یکدیگر زندگی کنند. البته در صورتی که همسر وی در این ۵ سال فوت کند، اگر وی مدارکی دال بر ازدواج نکردن خود نشان دهد، می‌تواند تابعیت موناکویی اخذ کند.

شخصی که از این طریق تابعیت موناکویی به‌دست می‌آورد، تا ۵ سال بعد از اخذ تابعیت (۱۰ سال بعد از ازدواج) نیز از برخی از حقوق مانند ’حق رأی‘ محروم است و بعد از اتمام این دوره، شهروند عادی محسوب می‌شود.در صورتی که زن موناکویی با مرد خارجی ازدواج کند، این شخص می‌تواند تابعیت موناکویی خود را حفظ کند مگر در صورتی که قوانین اعطای تابعیت کشور همسر وی، به او تابعیت خارجی اعطا کند. اطلاع دادن این وضعیت، بر عهده زن موناکویی و در زمان ازدواج آن‌ها توسط یک پرسشنامه صورت می‌گیرد (در صورتی که جشن عروسی در داخل موناکو انجام شده باشد.). اگر جشن عروسی در خارج از موناکو انجام شده بود، این اطلاع‌رسانی باید به نمایندگی کنسولی موناکو در آن کشور، انجام شود.

اقامت و تابعیت موناکو

اقامت و تابعیت موناکو

اقامت و تابعیت موناکو – راه‌های اخذ تابعیت موناکو

راه‌های اخذ تابعیت موناکو به شرح زیر می‌ باشد:

  1. اخذ تابعیت از طریق تبار شخص
  2. اخذ تابعیت از طریق تولد
  3. اخذ تابعیت از طریق ازدواج
  4. اخذ تابعیت از طریق اعلام
  5. اخذ اقامت از طریق قبول تابعیت

اقامت و تابعیت موناکو – اخذ تابعیت در موناکو

به طور کلی در تمامی کشورها اخذ تابعیت از طریق تولد،  از دو نظام خاک و خون تشکیل می شود .در نظام خون تابعیت شخص به تابعیت والدین و نسب وی باز می گردد درصورتی که در نظام خاک تابعیت شخص به محل تولد وی باز می گردد . کشور موناکو به طور اصلی نظام خون را انتخاب نموده است اما در بعضی از موارد جهت پیشگیری از بی تابعیتی،  به طور فرعی اصل خاک را نیز پذیرفته است. همچنین در موناکو دو تابعیتی پدیرفته نیست و افراد باید تنها باید تابعیت موناکو را داشته باشند و در صورتی که بخواهند تابعیت اصلی خود را حفظ نموده و  یا به تابعیت کشور دیگری دربیاند، تابعیت موناکویی را از دست خواهند داد. جهت لغو تابعیت موناکویی باید از قوانین و شرایط خاصی اقدام نمود و در صورتیکه درخواست لغو تابعیت موناکویی رسما اعلام نگردد، تابعیت موناکویی لغو نخواهد شد. با لغو تابعیت موناکویی، تمامی حقوق شهروندی فردی که تابعیت موناکویی خود را از دست داده باشد از وی سلب می گردد.افرادی که تابعیت کشور موناکو را دارند می توانند به کشور های عضو شنگن بدون دریافت ویزا سفر کنند .

اقامت و تابعیت موناکو – شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد در موناکو

  • هر فرزند متولد شده از پدری موناکویی دارای تابعیت موناکویی است، خواه در موناکو متولد شده باشد خواه در خارج از موناکو. در صورت تولد در خارج از موناکو، درخواست باید به سفارت موناکو در آن کشور ( در صورت وجود) و یا سفارت فرانسه در آن کشور ارائه شود.
  • هر فرزندی که از مادری زاده شده در موناکو و پدری نامعلوم بدنیا آمده باشد دارای تابعیت موناکویی خواهد بود مشروط بر آنکه در هنگام تولد مادر دارای تابعیت موناکویی باشد خواه فرزند در موناکو بدنیا آمده باشد خواه خارج از موناکو.
  • فرزندانی که در موناکو از پدرو مادری نامعلوم بدنیا آمده باشند.
  • فرزند بدنیا آمده در موناکو از پدر و مادری با تابعیت غیر موناکویی مشروط بر آنکه یکی از والدین آنها متولد موناکو باشد. ( نسل سوم )
  • فرزند بدنیا آمده در موناکو که یکی از اجداد والدین او در موناکو بدنیا آمده باشد حتی اگر والدین یا اجداد آنها تابعیت موناکویی خود را از دست داده باشند. به عبارت دیگر هر فرند متولد شده در موناکو که یکی از والدین یا اجداد آنها در موناکو بدنیا آمده باشند ولو با از دست دادن تابعیت موناکویی ، باز تابعیت موناکویی به فرزند متولد شده داده خواهد شد.

یاداوری می شود تابعیت موناکو از طریق والدین موناکویی زمانی به فرزند منتقل می شود که ازدواج والدین به ثبت رسیده باشد. همچنین با اخد تابعیت موناکویی توسط والدین، تابعیت موناکو به فرزندان زیر ۱۸ سال سن آنها نیز داده خواهد شد. همچنین اگر کودکی در کشور موناکو به فرزند خواندگی گرفته شود و یکی از والدین وی تابعیت موناکویی را داشته باشد کودک نیز به تبعیت از والدین خود تابعیت کشور موناکو را دریافت می کند .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به مالزی، داشتن اطلاعات کامل و مهم درباره این کشور است. افراد م...

اقامت و تابعیت در نروژ اقامت و تابعیت در نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که از لحاظ امکانات ...

اقامت و تابعیت در لهستان اقامت و تابعیت در لهستان

هر فردی توقع دارد از زندگی شرافتمندانه و با آسایش و رفاه توام با کرامت انسانی برخوردار باشد...

نظرات کاربران
Call Now Button