اقامت و تابعیت دومینیکا (Dominica)

کشور دومینیکا عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع دولت انگلیس است . طبق آخرین گزارشات منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸ دارندگان پاسپورت دومینیکا می توانند بدون ویزا به ۱۲۷ کشور و ناحیه دنیا از جمله انگلستان و کشورهای حوزه شینگن ، هنگ کنگ، سنگاپور و کشورهای آمریکای جنوبی بدون نیاز به ویزا سفر کنند . اعتبار پاسپورت دومینیکا در رتبه ۳۷ جهان قرار دارد .از جمله مهمترین کشورها با داشتن پاسپورت دومینیکا بدون نیاز به ویزا می توان به آنها سفر کرد، انگلستان و کشورهای حوزه شینگن می باشند و از طریق آن کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند.

مهمترین دلیل جهت اخذ سریع پاسپورت دوم آسودگی خاطر و رفع محدودیت زندگی در یک کشور بخصوص است.  اخذ پاسپورت دوم موجب آسودگی خاطر جهت سفرهای خارجی و پیشرفتهای اقتصادی می باشد و در مواقع اضطراری یک برنامه پشتیبان مطمئن محسوب میگردد. طبق ماده ۲۰  اقامت در دومینیکا هر شخصی که اقامت دومنیکا را داشته باشد اجازه دارد علاوه بر پاسپورت دومنیکن پاسپورت دیگری هم داشته باشد . دومینیکا جزء کشورها و مناطقی است که امکان تابعیت مضاعف را به یک خارجی می دهد و همچنین به ساکنین و تبعه های خود طبق ماده ۲۵ قوانین مهاجرت به جمهوری دومینیکا هر شخص خارجی پس از اخذ اقامت تمام امکانات و مسئولیت هایی که یک تبعه دومنیکن دارد را داراست. وقتی شما مهاجرت به دومنیکا را انجام دادید و اخذ اقامت دومنیکا را داشتید و کارت اقامت دومینیکا را دریافت نمودید می توانید از تمام امکانات شهروندی استفاده کنید به جز موضوع رأی دادن و فعالیت های رسمی سیاسی این کشور.

اقامت و تابعیت دومینیکا اقامت موقت دومینیکا یا Provisional Residence

جهت اخذ اقامت موقت این کشور می بایست فرم ثبت نام را از طریق دپارتمان مهاجرت دومنیکا دریافت نمود. از تاریخی که این فرم را دریافت می کنید به مدت یکسال فرصت دارید فرم را تکمیل نموده و ارائه دهید. زمانی که شخص پس از مهاجرت به دومنیکا این فرم را تکمیل نموده و دولت جمهوری دومنیکا با اطلاعات و درخواست این فرم موافقت می نماید شما قانونأ می توانید در جمهوری دومنیکا زندگی نموده و فعالیت کنید. این کارت اقامت موقت در دومنیکا یکساله بوده و پس از یکسال باید مجدد مبادرت به تمدید این کارت نمایید که قطعأ این بار ساده تر از دفعه اول پر کردن این فرم خواهد بود. دقت نمایید متقاضیان مهاجرت به دومنیکا و اخذ اقامت دومنیکا باید بدانند که پس از ۵ سال از تاریخ اقامت موقت یا Provisional  در دومنیکا امکان اخذ اقامت دائم در این کشور را دارند. از زمانی که شما فرم اقامت موقت دومنیکا را تکمیل می نمایید بین ۳ تا ۶ ماه زمان می برد که دولت جمهوری دومنیکا به درخواست شما پاسخ مثبت یا منفی دهد. اولین گام این است که شما فرم مربوطه را به اداره مهاجرت یا اداره امور خارجه کشور دومنیکا ارسال نمایید. موارد اصلی که در این فرم به دولت جمهوری دومنیکا ارائه شده شامل اسم، ملیت، محل اقامت اولیه و فعالیتی که شما مبادرت به انجام آن در این کشور خواهید داشت می شود.

اقامت و تابعیت دومینیکا اقامت دائم دومینیکا  

اگر ۵ سال اقامت موقت شما تمدید شود امکان اخذ اقامت دائم دومینیکا را خواهید داشت. در این مرحله وقتی ویزای ورود به دومینیکا را می گیرید ۶۰ روز فرصت دارید به خاک دومینیکا ورود کنید که هزینه ۹۰ دلاری مجدد شارژ خواهد شد. از لحظه حضور شما در خاک دومینیکا ۳۰ روز فرصت دارید جهت ثبت اثر انگشت، چک کردن پاسپورت و اطلاعات آن و امضای چند فرم که مربوط به اقامت موقت شما می باشد به اداره مهاجرت مراجعه کنید. جهت اخذ اقامت دائم دومینیکا مدارک زیر مورد نیاز می باشد البته مدارک زیر همراه با مدارک پیشین باید یکجا به اداره مهاجرت تحویل داده شود:

  1. فرم درخواست اقامت دائم دومنیکا
  2. نتایج تست پزشکی
  3. نامه تأییدیه دولت
  4. گواهی امضای دو شاهد جهت نامه تأییدیه دولت
  5. کارت اقامت موقت
  6. چهار قطعه عکس ۲*۲ با زمینه سفید که دو عکس تمام رخ و دو عکس نیم رخ باشد

کارت اقامت دائم بعد از یک سال باید مجدد آپدیت شود و پس از آن بعد از ۴ سال آپدیت می شود تا به تابعیت مبدل گردد منهای افرادی که از نظر مالی خود را ساپورت می کنند که می بایست هر ۲ سال یکبار کارت خود را آپدیت نمایند.

اقامت و تابعیت دومینیکا اخذ تابعیت دومینیکا  

این مرحله بررسی فرم تابعیت توسط دپارتمان داخلی وزارت کشور تکمیل می گردد و موارد زیر را به همراه خواهد داشت:

  1. پس از دو هفته از تاریخی که تمامی مدارک ثبت و تأیید شد مصاحبه ای با home office این کشور خواهید داشت که به زبان اسپانیایی می باشد و درخواست حضور شما در home office از طرف دولت خواهد بود.
  2. ادای سوگند به کشور دومینیکا که نهایتأ می بایست تا مدت ۵ ماه، توسط home office اعلام گردد.
  3. ترجمه گواهی تولد یا شناسنامه شخص که نهایتا بعد از دوماه از ادای سوگند متقاضی می تواند تهیه شود و در انتها به کارت شناسایی دومنیکن شخص متقاضی ختم شود.
اقامت و تابعیت دومینیکا

اقامت و تابعیت دومینیکا

موارد مهم :

  1. اخذ اقامت دومنیکا از طریق ازدواج یکی از راههای اصلی اخذ تابعیت این کشور خواهد بود.
  2. امضای یک قرارداد کاری با یکی از کارفرماها یا کمپانی های دومنیکن ( اخذ اقامت و تابعیت دومنیکا از طریق ویزای کار می باشد)
  3. اگر شما مدارکی دال بر اینکه فعالیت اقتصادی مفید برای جمهوری دومنیکا دارید ارائه دهید و یک طرح توجیه اقتصادی مفید که مورد نیاز این کشور باشد ارائه دهید اجازه اخذ اقامت و تابعیت این کشور را خواهید داشت.

از مهم ترین مسائل در مبحث مهاجرت به دومینیکا و بحث اقامت و پاسپورت دومینیکا این است که بدانیم چه فرمی را چگونه پر کنیم و چه مدارکی نیاز داریم که در زیر آنها را تشریح می کنیم:

  1. فرم application ویزا
  2. فرم شماره ی ۵۰۹
  3. پاسپورت معتبر با ۲ سری کپی از تمام صفحات آن
  4. ترجمه شناسنامه و یک نسخه کپی
  5. گواهی صحت سلامت که این مدرک باید به تأیید ثبت اسناد رسمی برسد و به زبان اسپانیایی ترجمه شود به همراه کپی آن
  6. گواهی عدم سوء پیشینه که باید از کشور مبدأ گرفته شود (اگر شخصی پیش از این به کشور دومینیکا سفر داشته و اقامت آن را داشته می تواند همان گواهی پیشین را مجدد آپدیت نموده و به تأیید دفاتر حقوقی جمهوری دومنیکن برساند و ارائه دهد)

توجه نمایید که تمامی این مدارک باید به زبان اسپانیایی ترجمه شود و یکسری کپی همراه این مدارک باشد.

  1. اصل و کپی قرارداد کاری که شخص متقاضی با یک کمپانی در آن کشور امضا نموده است (در صورت وجود)
  2. اگر شخص متقاضی متأهل است می بایست مدارک ذکر شده در بالا را مربوط به فرزندان و همسر خود را تهیه و به زبان اسپانیایی ترجمه کند و به همراه کپی ها موجود باشد.
  3. سه قطعه عکس ۲*۲ با زمینه سفید از متقاضی اصلی
  4. اگر شما به عنوان یک سرمایه گذار وارد دومنیکن شدید می بایست از مجموعه که می خواهید با آن همکاری اقتصادی داشته باشید نامه رسمی داشته باشید و یا طرح توجیه اقتصادی خود را ارائه دهید و آن را به ثبت اسناد رسمی در این کشور برسانید.

تمام مدارک فوق می بایست به همراه ۴ نسخه کپی از آنها تهیه شود و هزینه ۱۲۵ دلار آمریکا می بایست به حساب دولتی جمهوری دومنیکن واریز شود. پس از اخذ ویزا مدارک مورد نیاز دیگری در گروه مشخص به شما اعلام می گردد که در زیر اشاره شده و پس از ارائه این مدارک شما می توانید اقامت موقت دومینیکا را دریافت نمایید:

  1. فرم اقامت موقت که طور کامل تکمیل شده باشد و امضای متقاضی در ذیل آن درج شده باشد و این فرم باید به وزارت امور خارجه و یا دفتر مورد نظر در کنسولگری این کشور ارسال شده تا مهر بخورد.
  2. پاسپورت معتبر به همراه دو سری کپی از صفحات آن
  3. ویزای دومینیکا که پیش از این دریافت نمودید با مهر تأیید اداره مهاجرت یا امور خارجه دومینیکا
  4. گواهی سلامت از متقاضی که توسط دپارتمان مهاجرت جمهوری دومینیکا تأیید شده
  5. چهار قطعه عکس ۲*۲ با زمینه سفید که ۲ عکس تمام رخ و ۲ عکس نیم رخ باشد
  6. کارت بیمه شهروندی که مورد تأیید اداره مهاجرت باشد
  7. نامه رسمی شخص حمایت کننده که از نظر که از نظر مالی و غیرمالی تعهد دهد
  8. اثر انگشت متقاضی

تمامی مدارک بالا نیازمند ۴سری کپی می باشد.

اقامت و تابعیت دومینیکا شهروندی دوگانه یا تابعیت مضاعف در دومینیکا

در اغلب موارد، ممکن است شهروندی اقتصادی دومینیکا دارای پاسپورت دوم و شهروندی دیگیری نیز باشند. این موارد توسط دولت دومینیکا مخفی باقی می ماند و کاملا محرمانه است و به هیچ وجه اطلاعات فردی افشا نخواهد شد مگر برای اهداف پلیس، اما فرد بایستی حتما شهروندی دو گانه خود را به مراجع قانونی اطلاع دهد. تابعیت دوگانه، به این معنی است که دولت دومینیکا هرگز یک شخص را مجبور به نفی شهروندی خود به منظور تابعیت جدید دومینیکا نخواهد کرد، و هرگز به تبادل اطلاعات با دولت های خارجی را به طور کامل به رسمیت نمی شناسد. نام شهروندی متقاضی سرمایه گذاری در دومینیکا نیز هرگز برای عموم منتشر نمیشود. دولت دومینیکا حتی اجازه می دهد مردم از لحاظ قانونی نام خانوادگی خود را از طریق یک روش قباله تغییر دهند البته این مورد تنها برای شهروندانی است که برای بیش از یک سال در این کشور بوده اند. لطفا توجه داشته باشید:  در حال حاضر در کشور دومینیکا تابعیت دوگانه مجاز است.

اقامت و تابعیت دومینیکا هزینه های برنامه اقتصادی شهروندی و هزینه زندگی در دومینیکا

علاوه بر هزینه های سرمایه گذاری، دیگر هزینه های قابل پرداخت در این کشور، بایست به طور مستقیم به دولت پرداخت شود، برخی از این هزینه ها در اینجا آورده شده است:

  • هزینه پردازش دولتی – 3000 $ برای هر سرمایه گذار (غیر قابل استرداد) این هزینه تمام هزینه های پردازش حقوقی، حرفه ای و دیگر موارد را پوشش می دهد.
  •  7500 $ برای متقاضی اصلی؛ 7500 $ برای همسر؛ 4000 $ برای هر فرزند یا فرد وابسته زیر  16 سال و بالاتر (غیر قابل استرداد)
  • هزینه تابعیت – 750 $ برای هر متقاضی
  • هزینه تمبر – US $ 15 برای هر متقاضی

اقامت و تابعیت دومینیکا مزایای مهاجرت و شهروندی دومینیکا

  • در کشور دومینیکا، داشتن تابعیت دوگانه مجاز است. بدون نیاز به نفی دیگر تابعیت خود می توانید تابعیت این کشور را اخذ کنید.
  • شهروندان خارجی دومینیکا از حقوق کامل مانند دیگر شهروندان برخوردارند.
  • برنامه تابعیت از لحاظ سرمایه گذاری این کشور بسیار مقرون به صرفه است.
  • روند درخواست کاملا محرمانه است، و هیچ یک از اطلاعات افشا یا تبادل نمی شود.

اقامت و تابعیت دومینیکا شرایط تابعیت دومینیکا

تابعیت دوم خود را از بهشت طبیعت (دومینیکا) دریافت کنید. این روزها با وجود محدودیت های مسافرتی و مالیاتهای زیاد سرمایه های خصوصی که در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد، مردم در سراسر جهان به دنبال راه حلی برای سفر آزادانه و همچنین حفظ سرمایه و درآمد خود هستند. در این میان، دولت دومینیکا به تعداد محدودی از متقاضیان واجد شرایط بر طبق قانون  سرمایه گذاری  دولت آن کشور، تابعیت و گذرنامه اقتصادی اعطا می کند. گذرنامه با اعتبار 10 سال برای  بزرگسالان  و 5 سال برای افراد زیر 16 سال می باشد. بدیهی است که شما  در دومینیکا و در هر سفارت  و یا نمایندگی دومینیکا در کشورهای مختلف جهان می توانید گذرنامه خود را تمدید کنید. کشور دومینیکا هم اکنون 15 سال است که طبق برنامه اقتصادی شهروندی پیش رفته، و با شرایط شفاف و کوشش بالا این امکان را به شما داده که شهروند آنجا و سپس اتحادیه کارائیب شوید. برای آگاهی بیشتر از مراحل اخذ پاسپورت لطفا صفحه مراحل را به دقت مطالعه کنید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی خدمات شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در کشور مالزی

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به مالزی، داشتن اطلاعات کامل و مهم درباره این کشور است. افراد م...

اقامت و تابعیت در نروژ اقامت و تابعیت در نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که از لحاظ امکانات ...

اقامت و تابعیت در لهستان اقامت و تابعیت در لهستان

هر فردی توقع دارد از زندگی شرافتمندانه و با آسایش و رفاه توام با کرامت انسانی برخوردار باشد...

نظرات کاربران
Call Now Button