ویزای خود حمایتی فرانسه

مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه را در این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم. این نوع ویزا فرانسه برای افرادی که تمکن مالی دارند و می توانند هزینه های زندگی خود و خانودشان را تامین کنند، بسیار مناسب است. اگر قصد مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه را داشته باشید، احتمالا سوالاتی ذهن شما را درگیر می کند. مثلا با چه مقدار سرمایه می توان برای مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی اقدام کرد؟ برای دریافت ویزای خود حمایتی فرانسه چه شرایطی باید داشت؟
ریسک روش مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه چه میزان است؟ برای مهاجرت به فرانسه چه مدارکی را باید جمع آوری کرد؟ در ادامه این مقاله همراه ما باشید، تا پاسخ همه این سوالات را دریابید.
این مطلب توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است. امیدواریم برای افرادی که قصد اخذ ویزای خود حمایتی فرانسه را دارند و می خواهند برای مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی اقدام کنند، مفید باشد.
شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنید.

🔊 پادکست شرایط تمکن مالی فرانسه ⏳ مدت زمان 2:45  

شرایط اخذ اقامت فرانسه با تمکن مالی

فرانسه کشوری در اروپای غربی می باشد. این کشور بزرگترین کشور در اروپای غربی و اتحادیه اروپا است. همچنین در کل اروپا از نظر مساحت رتبه سوم را دارد. پایتخت کشور فرانسه شهر پاریس می باشد. این شهر بزرگترین شهر فرانسه است و می توان گفت پایتخت فرهنگ و تجارت فرانسه محسوب می شود. از دیگر شهرهای مهم فرانسه می توان به:

دین اکثریت مردم فرانسه مسیحی می باشد. تعداد مسیحیان کاتولیک بسیار بیشتر است. همچنین حدود 4% از جمعیت کشور فرانسه را مسلمانان سنی تشکیل می دهند. زبان رسمی در این کشور، فرانسوی می باشد، که در نقاط مختلف لهجه های گوناگونی از این زبان شنیده می شود.

واحد پول فرانسه یورو می باشد. فرانسه از نظر اقتصادی کشور مهمی محسوب می شود. این کشور سومین قدرت اقتصادی در اروپا محسوب می شود. بیشتر اقتصاد فرانسه بر پایه خدمات، کشاورزی و صنایع است. از بین این سه حوزه بیشتر اقتصاد فرانسه وابسته به خدمات است.

علاوه بر این موارد فرانسه از طریق جذب گردشگران درآمد زیادی به دست آورده است. حدود 10% از درآمد این کشور از صنعت توریسم به دست می آید. فرانسه در سال 2018 توانست در جهت جذب گردشگران رتبه اول را در دنیا به دست آورد.

هر ساله تعداد زیادی از افراد به دلیل کیفیت بالای زندگی در فرانسه و وضعیت اقتصادی مطلوب آن متقاضی مهاجرت به فرانسه هستند. برای افرادی که دارایی مناسبی دارند، یکی از روش های آسان مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه می باشد.

شهرهای مهم فرانسه
شهرهای مهم فرانسه

اقامت در فرانسه از طریق تمکن مالی

در گذشته بسیاری از متقاضیان جهت مهاجرت و اقامت در فرانسه از طریق روش های دیگری مانند خرید ملک و سرمایه گذاری یا ثبت شرکت اقدام می کردند اما در سالهای اخیر اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی طرفداران زیادی پیدا کرده و با توجه به شرایط نسبتا آسان آن و داشتن کمترین ریسک باعث شده نسبت به سایر روشها دارای شرایط متفاوتی باشد .
به عنوان مثال در سایر روش ها بایستی دارایی های فرد یا انتقال دارایی های متقاضی در خارج از کشور اثبات شود و متقاضی مقید به سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در خارج از کشور باشد اما روش تمکن مالی به داشتن تمکن مالی در داخل کشور تاکید دارد و لزومی به خارج کردن سرمایه داخل ندارد .

اقامت در فرانسه از طریق تمکن مالی
اقامت در فرانسه از طریق تمکن مالی

بنابراین روش تمکن مالی فرانسه (ویزای خود حمایتی) نسبت به سایر روش ها دارای ریسک کمتری بوده و مهاجرت و اخذ اقامت در فرانسه از طریق تمکن مالی در اولویت اول متقاضیان قرار گرفته است .

در حقیقت می توان گفت با داشتن سند ملکی و سپرده بانکی در داخل ، مهاجرت و اخذ اقامت در فرانسه از طریق تمکن مالی امکان پذیر می باشد به طوری که نه نیاز به سرمایه گذاری و خرید ملک است و نه حتی نیاز به پراخت مالیات ناشی از ثبت شرکت در اروپا می باشد .

شرایط مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه

برای مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه لازم است شرایطی را مهیا کرده، تا بتوانید ویزای خود حمایتی فرانسه را دریافت کنید. شرایط اصلی برای دریافت ویزای خود حمایتی فرانسه به شرح زیر است.

  1. اثبات دارایی ها در کشور مبدا
  2. ارائه اسناد برای اثبات اجاره یا خرید ملک در فرانسه
  3. شخص متقاضی باید حداقل یک بار قبل از اقدام برای مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه به این کشور سفر کرده باشد. (برای این امر می توان از ویزای توریستی فرانسه استفاده کرد.)
  4. اجاره یا خرید ملک در فرانسه جز موارد مهم دریافت ویزای خود حمایتی می باشد.
  5. شخص متقاضی نباید سابقه ریجکتی از کشورهای حوزه شینگن داشته باشد.

در صورت تایید این دو شرط شما می توانید برای مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه اقدام کنید. اقامت فرانسه برای شما به صورت یک ساله صادر می شود و امکان تمدید آن وجود دارد. با تمدید اقامت فرانسه به مدت 5 سال و به صورت قانونی شما می توانید برای دریافت اقامت دائم فرانسه اقدام کنید.

میزان سرمایه مورد نیاز تمکن مالی فرانسه

شما برای مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه نیازی به سرمایه گذاری در فرانسه ندارید و تنها باید ثابت کنید، در کشور مبدا سرمایه کافی داشته و می توانید هزینه زندگی در فرانسه را تامین کنید.

برای انجام بهتر روند مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه می توانید در کنار سرمایه مورد نظر سند ملک و مدارک مربوط به درآمد خود را نشان دهید. شخص متقاضی برای مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه باید اثبات کند، در حساب بانکی در کشور مبدا مبلغ 40 هزار یورو سپرده گذاری کرده است.
اگر قرار است برای مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی، افراد خانواده همراه شخص متقاضی باشند، باید برای دریافت اقامت آن ها نیز مبلغی پول در حساب بانکی سپرده گذاری شود. این مبلغ به این صورت است که باید برای همسر میزان سرمایه 20 هزار یورو و برای فرزندان زیر 18 سال 10 هزار یورو سپرده گذاری کرد.

همچنین باید اثبات کنید که میزان درآمد شما در حدی است که بتوانید ماهانه 3000 یورو برای خود و 1200 یورو برای همسر خود در نظر بگیرید. همچنین برای فرزندان زیر 18 سال مبلغ 750 یورو به صورت ماهانه در نظر گرفته می شود.

میزان سرمایه مورد نیاز تمکن مالی فرانسه
میزان سرمایه مورد نیاز تمکن مالی فرانسه

ویژگی های اخذ اقامت از طریق تمکن مالی

انتخاب روش مهاجرت اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی ویژگی های مثبت زیادی برای افراد دارد. اگر شخصی سرمایه کافی برای اخذ ویزای خود حمایتی فرانسه داشته باشد، می تواند به راحتی و با شرایط آسان برای مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه اقدام کند.

ویژگی های اخذ اقامت در فرانسه از طریق تمکن مالی به شرح زیر می باشد:

  • روش تمکن مالی فرانسه ، ساده ترین و سریع ترین روش اخذ اقامت در فرانسه می باشد.
  • اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی فاقد ریسک می باشد.
  • تمدید اخذ اقامت در فرانسه از طریق تمکن مالی به آسانی صورت می گیرد.
  • در این روش به ثبت شرکت و پرداخت مالیات شرکت و استخدام پرسنل بومی نیازی نیست.
  • شمول خانواده و افراد تحت تکفل (فرزندان زیر ۱۸ سال) برای متقاضیان اخذ اقامت در فرانسه از طریق تمکن مالی
  • عدم نیاز به راه اندازی کسب و کار و تجارت و ثبت شرکت و سرمایه گذاری برای متقاضیان اخذ اقامت در فرانسه از طریق تمکن مالی
  • عدم رعایت محدودیت سنی برای متقاضیان اخذ اقامت در فرانسه از طریق تمکن مالی
  • عدم نیاز به سطح زبان برای متقاضیان اخذ اقامت در فرانسه از طریق تمکن مالی
  • عدم نیاز به حضور در فرانسه در مدت اقامت

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت فرانسه مقاله ” اقامت در فرانسه” را مطالعه بفرمایید.

مراحل اخذ اقامت با تمکن مالی

 برای انجام پروسه مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه باید یک سری مراحل را طی کنید. در اولین مرحله لازم است مدارکی را به سفارت فرانسه در کشور مبدا ارائه دهید. این مدارک را می توان از طریق پست الکترونیکی ارسال کرد. اما دقت داشته باشید، در هر صورت برای انجام مصاحبه با افسر مربوطه باید به سفارت مراجعه کنید.

مراحل دریافت ویزای خود حمایتی فرانسه ممکن است یک تا دو ماه طول بکشد. البته به شرطی که در ارائه مدارک با مشکل مواجه نشوید. در ادامه این مطلب مدارک لازم برای مهاجرت اقامت تمکن مالی را به طور کامل به شما توضیح می دهیم. مراحل اخذ اقامت در فرانسه از طریق تمکن مالی به شرح زیر می باشد :

  1. عقد قرار داد
  2. تحویل مدارک به شرکت
  3. دعوت نامه وقت سفارت
  4. تکمیل مدارک و تحویل مدارک به متقاضی جهت مصاحبه سفارت شامل مدارک زیر :
  • تهیه آدرس اقامتی در فرانسه
  • تهیه پوشش بیمه ای درمانی در فرانسه
  1. دریافت ویزای نشنال یا تایپ D(در ابتدا ویزای تایپ D صادر شده و بعد از حضور شخص متقاضی و خانواده در فرانسه ویزای خود حمایتی صادر می گردد.)
  2. سفر کاری به کشور فرانسه جهت انجام اقدامات بعدی شامل ارائه مستندات به اداره مهاجرت و اقامت در فرانسه 
  3. ارائه اقامت

با انجام مراحل ذکر شده اقامت یک ساله برای شخص متقاضی و همسر او صادر می شود. برای فرزندان اقامت 5 ساله صادر شده و نیازی به تمدید سالانه نیست اما شخص متقاضی و همسر او برای تمدید اقامت بعد از یک سال باید به نزدیک ترین دفاتر دولتی مراجعه کنند و برای تمدید اقامت درخواست دهند.

برای انجام این پروسه باید معاینات پزشکی و بررسی های مالیاتی انجام شود. بعد از آن می توان با مراجعه به اداره مهاجرت فرانسه اجازه اقامت در فرانسه را دریافت کرد. در اداره مهاجرت فرانسه شخص متقاضی می تواند از دو راه تمکن مالی خود را اثبت کند.

شخص متقاضی می تواند نشان دهد در حساب بانکی خود در فرانسه سرمایه کافی برای یک سال زندگی خود و خانواده در فرانسه را دارد. راه دوم ارائه سند ملک و مدارک مربوط به سود بانکی در کشور مبدا می باشد.

مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه و مراحل آن
مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه و مراحل آن

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در فرانسه ” را مطالعه فرمایید .

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت از طریق تمکن مالی

شما برای مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه باید در اولین مرحله مدارکی را جمع آوری کنید و به سفارت فرانسه در کشور مبدا ارائه دهید. در ارائه مدارک خود دقت لازم را داشته باشید.

برای این که مطمئن شوید، مدارک را به طور کامل جمع آوری کرده اید، حتما با وکیل مهاجرت مشورت کرده تا در این پروسه با مشکل مواجه نشوید. مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت در فرانسه از طریق تمکن مالی به شرح  زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه
  • عکس در ابعاد عکس پاسپورتی
  • اثبات بیمه درمانی بین المللی که در فرانسه تحت پوشش باشد. این بیمه باید تا 30 هزار یورو پوشش دهد.
  • اثبات محل زندگی در فرانسه
  • ارائه فرمی که در آن تاکید شود با مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه در این کشور کار نخواهید کرد.
  • اثبات تمکن مالی و خود کفایی مالی با ارائه مدارک زیر

مدارک مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی شخص متقاضی برای ارائه به افسر سفارت شامل موارد زیر است:

مدارک اقامت تمکن مالی فرانسه
مدارک اقامت تمکن مالی فرانسه

هر یک از مدارک بالا به تنهایی مشروط بر اینکه حداقل در آمد مستمر و منظم ماهیانه را پوشش دهد کفایت می کند،چنانچه در آمد ماهیانه هر یک به تنهایی به حداقل شرایط نرسد ترکیب آنها به منظور پوشش سطح در خواستی امکان پذیر می باشد اما در هر صورت علاوه بر در آمد حداقل ، به یک سند شش دانگ نیز نیاز است.

قوانین مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه

شاید بتوان تنها مشکل مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه را این مورد دانست، که افراد با این روش مهاجرت اجازه کار در فرانسه و اشتغال در فرانسه را ندارند. در واقع اثبات تمکن مالی به این دلیل است، که فرد باید بتواند بدون شغل و درآمد هزینه زندگی خود و خانواده را تامین کند.

اما برای سرمایه گذاری در فرانسه قوانین ممنوعیتی وجود ندارد و شخص متقاضی می تواند دارایی خود را در حوزه های مختلف سرمایه گذاری کند. برای سرمایه گذاری در فرانسه بهتر است ابتدا به استانداردهای سرمایه گذاری در فرانسه نگاهی بیاندازیم تا اطمینان حاصل کنید، با مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه می توانید دراین کشور سرمایه گذاری کنید.

مزایای مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه

کشور فرانسه کشوری است که وضعیت اقتصادی مناسبی دارد و کیفیت زندگی در آن مطلوب می باشد. در کنار این موارد مزایای بسیاری با مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه برای شما و خانوادتان به وجود می آید. این موارد به شرح زیر است.

  • با مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه می توان به راحتی به کشورهای حوزه شینگن سفر کرد و در این مناطق به سرمایه گذاری پرداخت.
  • می توانید به عنوان شخص مقیم در فرانسه از وام های بانکی فرانسه استفاده کنید.
  • برای تمدید اقامت خود حمایتی فرانسه نیازی به حضور در این کشور نیست.
  • با مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه می توانید در این کشور ملک خریداری کرده و از این راه در فرانسه سرمایه گذاری کنید.
  • در صورت عدم سرمایه گذاری در فرانسه با مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه درگیری مالیاتی نخواهید داشت.
  • امکان تمدید اقامت از این روش بسیار بالا می باشد.
  • امکان بیمه های پزشکی و درمانی معتبر وجود دارد.
  • اعضای خانواده می توانند به راحتی در فرانسه به تحصیل مشغول شوند.
  • می توان در بهترین دانشگاه های فرانسه رایگان تحصیل کرد.
  • با وجود مشکلات افتتاح حساب در کشورهای اروپایی برای ایرانیان با مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه می توان به راحتی حساب بانکی مستر کارت و ویزا کارت افتتاح کرد.
  • امکان اخذ تابعیت فرانسه بعد از مدت مشخصی
  • امکان دریافت ویزای کشورهای دیگر مثل آمریکا و کانادا

سرمایه گذاری در فرانسه و استانداردهای سرمایه گذاری

از آن جایی که با مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه نمی توان در این کشور مشغول به کار شد، بسیاری از افراد با مهاجرت به فرانسه شروع به سرمایه گذاری در این کشور می کنند. یکی از مزیت های مهم مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه عدم نیاز به حضور در فرانسه است.

به همین دلیل برخی سرمایه گذاران بدون اقامت در فرانسه تنها با هدف سرمایه گذاری در فرانسه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه اقدام می کنند. برای این که بتوانید در مورد سرمایه گذاری در فرانسه بهتر تصمیم بگیری، برخی استانداردهای سرمایه گذاری در فرانسه را ذکر می کنیم.

سرمایه گذاری در فرانسه و استانداردهای سرمایه گذاری
سرمایه گذاری در فرانسه و استانداردهای سرمایه گذاری

 شاخص کنترل فساد در فرانسه

شاخص کنترل فساد از موارد مهمی است که با بررسی آن می توان متوجه شد، دولت کدام کشورها در جهت کنترل فساد تلاش  داشته و جلوی استفاده افراد از سرمایه های عمومی را گرفته است. این شاخص از 2.5 تا 2.5- تعریف می شود. هرچه عدد مربوط به شاخص کنترل فساد بالاتر باشد، به معنی کنترل بهتر فساد بوده و آن کشور برای سرمایه گذاری مناسب تر می باشد.
با بررسی شاخص کنترل فساد فرانسه از سال 1996 تا 2019 نتایج به دست آمده به این صورت بود. کمترین میزان کنترل فساد در فرانسه مربوط به سال 2002 با شاخص 1.23 و بیشترین میزان کنترل فساد مربوط به سال 2011 با شاخص 1.53 بود. طبق این آمار در سال 2019 شاخص کنترل فاسد به 1.30 رسید. این عدد نشان می دهد، فرانسه در کنترل فساد به خوبی عمل کرده است.

شاخص آزادی سرمایه گذاری در فرانسه

شاخص آزادی سرمایه گذاری در واقع محدودیت های سرمایه گذاری در هر کشور را بررسی می کند. این محدودیت ها می تواند شامل محدودیت در مالکیت زمین، سلب مالکیت بدون جبران خسارت و مشکلات امنیتی برای سرمایه گذاری باشد. این شاخص از 0 تا 100 تعریف می شود. هرچه شاخص آزادی سرمایه گذاری کشوری به عدد 100 نزدیک تر باشد، این کشور برای سرمایه گذاری مناسب تر است.
طبق بررسی های شاخص آزادی سرمایه گذاری در فرانسه که از سال 1995 تا سال 2020 انجام شده است، کمترین میزان آزادی سرمایه گذاری مربوط به سال 1995 با امتیاز 50 و بیشترین میزان آزادی سرمایه گذاری مربوط به سال 2018 با امتیاز 75 است. فرانسه توانسته است، امتیاز 75 در آزادی سرمایه گذاری را طی سه سال ثابت نگه دارد.

شاخص مصادره اموال در فرانسه

قبل از مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه و اقدام برای سرمایه گذاری در این کشور لازم است شاخص مصادره اموال در فرانسه را بررسی کنید. این شاخص در مورد هر کشوری بیان می کندف که سرمایه گذاران خارجی با سرمایه گذاری در آن کشور چه میزان ریسک مصادره اموال و دارایی های خود توسط دولت آن کشور را باید قبول کنند.

این شاخص از 1 تا 7 تعریف می شود. کشورهایی که شاخص مصادره اموال در آن ها به 7 نزدیک باشد، احتمال مصادره دارایی افراد مهاجر توسط دولت و به صورت غیر قانونی بالا می باشد. خوشبختانه فرانسه توانسته است در این شاخص طی سال های متمادی عدد 1 را به دست آورد.

سرمایه گذاری در فرانسه و شاخص های اقتصادی تاثیرگذار

اگر شخصی تمایل داشته باشد، بعد از مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه به سرمایه گذاری در این کشور بپردازد، خوب است از شاخص های اقتصادی تاثیرگذار در فرانسه اطلاع داشته باشد. با بررسی این شاخص ها می توان برای سرمایه گذاری در فرانسه بهتر تصمیم گرفت.

رشد اقتصادی فرانسه

رشد اقتصادی در هر کشوری نشان دهنده این است، که تولید ناخالص داخلی آن کشور نسبت به سال قبل چه تغییری کرده است. همچنین میزان سود کسب و کارها به علاوه مالیاتی که به دولت پرداخت می شود با استفاده از شاخص رشد اقتصادی مشخص می گردد.

رشد اقتصادی سالانه در حالت معمول حدود 2 تا 3% می باشد. اگر کشوری رشد اقتصادی 5 در صدی را تجربه کند، نشان دهنده عملکرد خوب دولت آن کشور می باشد. کشورهایی با رشد اقتصادی 7 تا 8% رشد فوق العاده ای داشته و پیشرفت سریع آن کشور را نشان می دهد.
میانگین رشد اقتصادی فرانسه از سال 1969 تا سال 2020 حدود 2.79 می باشد. این عدد نشان می دهد، فرانسه به طور کلی رشد اقتصادی خوبی داشته و هر ساله وضعیت اقتصادی این کشور بهتر می شود.

کمترین میزان رشد اقتصادی در فرانسه مربوط به سال 2009 می باشد. در این سال رشد اقتصادی فرانسه منفی شد و به عدد 2.87- رسید. اما پس از آن فرانسه همیشه رشد اقتصادی مثبتی را شاهد بوده و در سال 2019 به عدد 1.51 رسیده است.

نرخ تورم در فرانسه

با مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه و اقدام برای سرمایه گذاری در این کشور باید میزان تورم در فرانسه را بررسی کرد. تورم در واقع نشان دهنده افزایش هزینه های مصرف کنندگان نسب به سال گذشته می باشد. این مورد هم بر سرمایه گذاری در فرانسه و هم بر هزینه های زندگی در این کشور تاثیرگذار است.

میزان تورم منفی در کشورها تقریبا غیرممکن است. اما اکثر کشورها با تورم 2 تا 3% می توانند شرایط خوبی برای مصرف کنندگان ایجاد کنند.
میانگین تورم در فرانسه از سال 2020 تا سال 2021 عدد 4.1 می باشد. فرانسه در سال 2015 تورم صفر در صد را شاهد بود. این تورم کمترین میزان تورم در فرانسه می باشد. این کشور در سال 1974 تورم 13.6 در صد را تجربه کرد.

نرخ تورم در فرانسه
نرخ تورم در فرانسه

ویزای خود حمایتی نرخ مالیات در فرانسه

همان طور که ذکر کردیم، با مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه امکان اشتغال برای افراد وجود ندارد. در نتیجه حقوقی وجود ندارد، تا مالیات بر درآمد برای آن وضع شود. اما اگر شخصی با ویزای خود حمایتی فرانسه بخواهد در این کشور سرمایه گذاری کند، باید برای سود سرمایه خود مبلغی مالیات پرداخت کند.

همچنین اگر شخصی با خرید ملک در فرانسه و اجاره آن سودی به دست آورد باید مالیات ملک خود را به دولت پرداخت کند. در صورتی که میزان اجاره حداقل 4573 یورو باشد، مالیات 1.2% به شخص تعلق می گیرد. اگر مبلغ اجاره بیش از 7622 یورو باشد، باید 1.7% از اجاره به عنوان مالیات پرداخت شود.
در فرانسه زمان خرید کالا محصولات مالیات بر ارزش افزوده به قیمت اجناس اضافه می شود. مالیات بر ارزش افزوده در فرانسه 20% می باشد و برای کالاهایی مثل داروها، کتاب، روزنامه و حمل و نقل عمومی میزان مالیات کاهش پیدا می کند.

بررسی قیمت ملک در فرانسه

اگر قصد مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه را داشته باشید، یکی از شرایط اصلی دریافت ویزای خود حمایتی فرانسه اجاره یا خرید ملک در فرانسه می باشد.

همچنین اگر بخواهید در فرانسه بر روی ملک سرمایه گذاری کنید و از این راه سودی به دست آورید، باید قیمت خانه در مناطق مختلف فرانسه را بررسی کنید و با توجه به میزان دارایی خود برای خرید تصمیم بگیرید.

بررسی قیمت ملک در فرانسه
بررسی قیمت ملک در فرانسه

ابتدا سراغ گران ترین منطقه فرانسه می رویم. اگر بخواهید در پاریس اقامت داشته باشید، باید هزینه زیادی برای خرید ملک در نظر بگیرید. در حال حاضر متوسط قیمت هر متر مربع خانه در پاریس حدود 10460 یورو می باشد. این قیمت نشان می دهد املاک در پاریس به نسبت سایر شهرهای گران فرانسه 60% گران تر است. در جدول زیر می توانید قیمت هر متر مربع خانه در شهرهای گران فرانسه را با هم مقایسه کنید.

منطقه مورد نظرقیمت هر متر مربع خانه بر حسب یورو
پاریس10460
لیون4750
بوردو4220
نیس3910
نانت3520

با توجه به این جدول به عنوان مثال اگر شما 200 هزار یورو سرمایه برای خرید خانه در فرانسه داشته باشید، می توانید با این دارایی در پاریس خانه ای کوچک با متراژ حدود 20 متر خریداری کنید. در حالی که با همین میزان سرمایه می توانید در شهر نانت یک آپارتمان حدودا 58 متری بخرید.

اگر بخواهید به سراغ شهرهای ارزان قیمت فرانسه بروید، اولین گزینه می تواند شهر صنعتی سنت اتین باشد. در این منطقه برای خرید هر متر مربع خانه در مرکز شهر باید حدود 1000 یورو هزینه کرد. در جدول زیر می توانید قیمت خانه در شهرهای ارزان فرانسه را مشاهده کنید.

منطقه مورد نظرقیمت هر متر مربع خانه بر حسب یورو
سنت اتین1000
مولهاوس1140
لیموژ1160
نیمس1820
مون پلیه2860

مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه – قیمت اجاره خانه در فرانسه

اگر بخواهید با مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه خانه ای در فرانسه اجاره کنید، باید هزینه اجاره ماهانه در مناطق مختلف فرانسه را بررسی کنید. این نکته را باید یادآور شد، که در صورتی که قصد خرید ملک و اجاره آن را دارید، خانه های کوچک تر در فرانسه راحت تر اجاره داده می شوند.

به طور میانگین حدود 50% از افراد زوج های جوانی هستند که تمایل دارند خانه هایی با اجاره ماهانه حدود 700 یورو اجاره کنند. تنها 20% افراد در فرانسه تمایل به اجاره خانه های بزرگ با اجاره ماهانه بیشتر از 1500 یورو دارند. در جدول زیر می توانید اجاره خانه در مناطق مختلف فرانسه را مشاهده کنید.

خانه 5 خوابه در جنوب فرانسهاجاره ماهانه: 1450 یورو
خانه 1 خوابه در نزدیکی مون پلیهاجاره ماهانه: 800 یورو
ویلای 5 خوابه در دهکده ی جنوب فرانسهاجاره ماهانه: 1850 یورو
خانه 3 خوابه در نزدیکی دریای مدیترانهاجاره ماهانه: 900 یورو
خانه 2 خوابه در دهکده باستانی سیراناجاره ماهانه: 700 یورو

دریافت تابعیت فرانسه با مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه

پس از اقدام برای مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه ویزای خود حمایتی با اعتبار 1 ساله برای شخص متقاضی و خانواده صادر می شود. این اقامت قابل تمدید بوده و شخص می تواند بعد از 5 سال تمدید اقامت، اقامت دائم فرانسه را به دست آورد. بعد از دریافت اقامت دائم فرانسه می توان برای اخذ تابعیت و پاسپورت کشور فرانسه اقدام کرد.

برای اخذ تابعیت فرانسه باید فرد متقاضی شرایط زیر را دارا باشد:

  • تسلط کافی به زبان فرانسوی
  • به خوبی با فرهنگ و جامعه فرانسه آشنایی داشته و ادغام شده باشد.
  • از پلیس فرانسه گواهی تایید دریافت کرده باشد.

تمکن مالی فرانسه

در این مطلب مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه مورد بررسی قرار گرفت. این روش یکی از روش های آسان مهاجرت به فرانسه برای افراد دارای تمکن مالی می باشد. با اقدام برای مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه شخص متقاضی به همراه خانواده می تواند از طریق ویزای خود حمایتی فرانسه به این کشور مهاجرت کند.

با مهاجرت اقامت تمکن مالی فرانسه نمی توان در این کشور مشغو به کار شد. اما می توان در زمینه های مختلف سرمایه گذاری کرد. در این مطلب به طور کامل سرمایه گذاری در فرانسه و شاخص های اقتصادی مثل مالیات در فرانسه توضیح داده شد.

سوالات متداول

شرایط مهاجرت تمکن مالی فرانسه چیست؟

1. اثبات دارایی ها در کشور مبدا 2. ارائه اسناد برای اثبات اجاره یا خرید ملک در فرانسه

مراحل اخذ اقامت در فرانسه از طریق تمکن مالی چیست؟

عقد قرار داد، تحویل مدارک به شرکت، دعوت نامه وقت سفارت، تکمیل مدارک و تحویل مدارک

شرایط اخذ تابعیت در فرانسه چیست؟

تسلط کافی به زبان فرانسوی، به خوبی با فرهنگ و جامعه فرانسه آشنایی داشته و ادغام شده باشد.
از پلیس فرانسه گواهی تایید دریافت کرده باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در فرانسه تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه در سال 2024 برای ایرانیان چه شرایطی دارد؟ کشور فرانسه هر سال بیش از 23% بودجه م...

کار در فرانسه کار در فرانسه

کار در فرانسه یکی از روش های گرفتن اجازه زندگی در فرانسه است که با خیالی آسوده این فرآیند را...

تحصیل در رشته پرستاری فرانسه تحصیل در رشته پرستاری فرانسه

شغل پرستاری یکی از پر کاربردترین رشته ها بین کل مشاغل دنیاست، تحصیل در رشته پرستاری فرانسه ...

نظرات کاربران
زهرا

با سلام چه شیوه دیگری به غیر از تمکن مالی برای اقامت فرانسه پیشنهاد می کنید؟

آتیه آفرینان

سلام، راه های زیادی برای اخذ ویزای این کشور وجود دارد همچون : ویزای تحصیلی ،کاری و ... که شرایط شما تعیین کننده می باشد. جهت دریافت مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

احمدی

با سلام ممنون از مطالب مفید و خوبتون.

آتیه آفرینان

با سلام ، ممنون از همراهی شما

رویا

سلام آیا اقامت از طریق تمکن مالی برای افراد مجرد هم هست؟

سارا جوادی

با سلام بله مجردین هم برای تمکن مالی فرانسه می توانند اقدام کنند.

Hassan

برای اقامت فرانسه میخوام اقدام کنم داروساز هستم

سارا جوادی

با سلام به منظور اقدام از طریق تمکن مالی فرانسه ، باید سطح درآمد و بودجه شما را بدونیم . پیشنهاد میکنم با دفتر تماس بگیرید تا وقت مشاوره حضوری یا تلفنی برای شما تنظیم شود.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button