اقامت از طریق تولد فرزند در کشور ایرلند (Ireland)

چندی پیش مقاله ای در مورد حقوق مهاجرت نوشته شد که در آن در رابطه با روش های اخذ تابعیت و اقامت توضیح داده شد. یکی از راه های اخذ تابعیت و اقامت (شهروند شدن) در کشورهای مختلف مهاجرت از طریق تولد فرزند (اخذ تابعیت از طریق تولد) بود. همانطور که گفته بودیم در مورد روش های اخذ تابعیت و اخد اقامت از طریق تولد فرزند برای شما هموطنان عزیز توضیح میدهیم.

تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند در ایرلند – مهاجرت به ایرلند از طریق تولد فرزند

کشور ایرلند جزو کشورهای غیر اتحادیه اروپا است و از سیستم های خاک و خون سیستم خون را پذیرفته است یعنی طفلی که پدر و مادر او ایرلندی باشد تبعه ایرلندی می داند. تابعیت از طریق تولد از اصلی ترین تابعیت ها محسوب می شود و این تابعیت از طریق پدر و مادر اعطا می شود و تولد در ایرلند به خودی خود باعث تابعیت ایرلندی نمی شود. اگر پدر و مادر غیر ایرلندی باشد برای ماندن در کشور ایرلند باید اجازه اقامت خود را تمدید کنند و فرم inis را درخواست کنند که تکمیل این فرم در رابطه با پدر و مادر غیر ایرلندی برایکودک متولد شده در کشور ایرلند می باشد.

اگر شما مایل به تمدید اجازه اقامت خود باشید  و گرفتن حق تابعیت ایرلند و زندگی تحت نظر دولت ایرلند باشید شما نباید محکومیت جنایی داشته باشید و سفر شما همراه  با یک کودک متولد شده در کشور ایرلند دردفتر خدمات مهاجرین ایرلند حضور بیابید.همچنین ۱۴ روز زودتر و قبل از انقضای اجازه اقامت فعلی جهت تابعیت خود اقدام نمایید.

اقامت از طریق تولد فرزند در کشور ایرلند –  مدارک لازم برای مهاجرت به ایرلند از طریق تولد فرزند

مدارک لازم برای مهاجرت به ایرلند از طریق تولد فرزند به شرح زیر می باشد :

  • گذرنامه هویت ملی اصلی
  • کارت GNIB
  • مدارک و شواهد اقامت مستمر در دولت ایرلند مثل قبوض برق، آب و یا نامه ای رسمی از ادارات دولتی و تاریخ اقامت، همچنین در قبوض آب و برق و تلفن باید آدرس محل سکونت فعلی خودتان را ارائه دهید.
  • شواهد مستند که فرزند ایرلندی فرزند خود شماست مثل نامه ای از مدرسه یا پزشک و …
  • شواهد مستند از نقش فرزند متولد شده در ایرلند که فرزند به شما وابسته است.

اگر شواهد و مستندات بالا را نتوانید ارائه دهید باید برای اداره مهاجرت ایرلند دلیل بیاورید و اگر نتوانید دلیل بیاورید و قادر به ماندن همراه با فرزند متولد شده در ایرلند نیستید اجازه تمدید اقامت شما رد می شود دیگر حق اجازه رای و اجازه کار مشروع  در کشور ایرلند را ندارید. هزینه تمدید اجازه اقامت که پدر و مادر و فرزند متولد شده در ایرلند می دهد ۳۰۰ یورو است. اگر اجازه نامه اقامت خود را تمدید نکنید وزیر کشور ایرلند این تصمیم را می گیرد که شما غیر قانونی در کشور مانده اید.

اقامت از طریق تولد فرزند در کشور ایرلند

اقامت از طریق تولد فرزند در کشور ایرلند

اقامت از طریق تولد فرزند در کشور ایرلند –  شرایط تمدید ibc و اطلاعات فرد در ایرلند

جهت اخذ تابعیت کشور ایرلند طبق تصمیمات وزیر کشور که برای سه سال اعطا می گردد باید به طور مداوم در دولت ایرلند مستقر باشید و یک نقش فعال مثل پدر یا مادر فرزند متولد شده در کشور ایرلند داشته باشید، و همچنین به قوانین کشور ایرلند آگاه باشید و فعالیت جنایی نداشته باشید و برای رشد اقتصادی و اشتغال کشور ایرلند تلاش کنید.

در نهایت پدر و مادر غیر ایرلندی و فرزند متولد شده در ایرلند باید تمام موارد فوق را بپذیرند و در صورت نقض یکی از موارد وزیر کشور ایرلند دستور لغو تابعیت را می دهد و دیگر شما حق رای و مشورت در کشور ایرلند را ندارید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ایرلند مقاله ” تحصیل در ایرلند” را مطالعه فرمایید.

قوانین به دنیا آوردن فرزند و گرفتن شهروندی در حال تغییر است و کشورها به سمت پایان دادن به این قانون حرکت می‌ کنند. تاکنون کشورهای استرالیا، نیوزیلند، ایرلند، فرانسه، مالتا و هند به این قانون پایان داده‌ اند.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و دو پاسپورت گرفتن برای فرزندتان را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

سرمایه گذاری در ترکیه سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری ترکیه در این مطلب به طور کامل بررسی می شود. همچنین سعی می کنیم اطلاعات کاملی در...

مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

نظرات کاربران
Call Now Button