چندی پیش مقاله ای در مورد حقوق مهاجرت نوشته شد که در آن در رابطه با روش های اخذ تابعیت و اقامت توضیح داده شد. یکی از راه های اخذ تابعیت و اقامت (شهروند شدن) در کشورهای مختلف مهاجرت از طریق تولد فرزند )اخذ تابعیت از طریق تولد (بود. همانطور که گفته بودیم در مورد روش های اخذ تابعیت و اخد اقامت از طریق تولد فرزند را برای شما هموطنان عزیز توضیح میدهیم.

تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند در ارمنستان

ارمنستان با مساحت 29,743 کیلومتر مربع و جمعیت 2,998,600 نفر جمعیت در قفقاز جنوبی به پایتختی ایروان واقع شده است که از شمال با گرجستان ، از شرق با آذربایجان ، از جنوب با ایران و نخجوان و از غرب با ترکیه هم مرز میباشد. ارمنستان کشوری کوهستانی و پرباران است و نیز یک کشور محاط در خشکی است. جمهوری ارمنستان سرزمینی است کوهستانی که اکنون تنها شامل بخش شمالی فلات بزرگ ارمنستان است. سطح ارمنستان را مجموعه‌ای از کوهستان‌های دارای چین خوردگی بسیار، آتش فشان‌های بزرگ، قله‌های مخروطی، دره‌های تنگ رودخانه‌ای، دریاچه‌ها، چاله‌ها و گودال‌ها فرا گرفته‌است. حدود نود درصد اراضی ارمنستان در ارتفاعی بیش از هزار متر واقع شده‌اند. سطح اراضی ارمنستان از دیدگاه ساختاری به سه منطقه بخش می‌شود. اخذ اقامت در ارمنستان کار دشواری نیست لذا اخذ اقامت ارمنستان از طریق ازدواج ، تحصیل در ارمنستان، زندگی و سرمایه گذاری در ارمنستان صورت می گیرد. شایان ذکر است جهت مهاجرت به ارمنستان باید از طرق مختلفی وارد این کشور شد و سپس نسبت به اخذ تابعیت یا اقامت ارمنستان اقدام کنید.

راه های اخذ اقامت ارمنستان

راه های اخذ اقامت ارمنستان عبارتند از :

  1. اخذ اقامت ارمنستان از طریق شناسایی (به رسمیت شناختن (
  2. اخذ اقامت ارمنستان از طریق نسب
  3. اخذ اقامت ارمنستان  از طریق تقاضا
  4. از دست دادن تابعیت ارمنستان
  5. ثبت شرکت یا خرید ملک در ارمنستان
  6. اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در ارمنستان
راه های اخذ اقامت ارمنستان
راه های اخذ اقامت ارمنستان

در این مقاله قصد داریم به اخذ اقامت ارمنستان از طریق تولد فرزند بپردازیم:

یکی از انواع اخذ اقامت و یا تابعیت از طریق تولد در خاک کشوریست که فرد در آن کشور به دنیا می آید.شرایط مهاجرت از طریق تولد فرزند در ارمنستان از شرایط بسیار مهم می باشد لذا طفلی که یکی از والدین وی تبعه ارمنستان بوده و یکی دیگر از والدین وی نامعلوم و یا بدون تابعیت باشد می‌تواند برای تابعیت این کشور اقدام نماید ، طفلی که یکی از والدین وی تبعه ارمنستان باشد و یکی دیگر خارجی، در صورتی‌ می‌تواند تبعه ارمنستان بشود که والدین وی (هم پدر و هم مادر) اعلام رضایت کتبی برای تحصیل تابعیت ارمنستان را نموده باشند و در صورتیکه رضایت‌نامه‌ای وجود نداشته باشد نمی‌تواند این طفل به تابعیت ارمنستان درآید.

یکی دیگر از قوانین ارمنستان در صدور تابعیت شخص به این ترتیب است که اگر یکی از پدر یا مادر فرد تبعه ارمنستان باشد و دیگری خارجی  ، فرزند بعد از سن قانونی و با رضایت هر دو نفر یعنی پدر و مادر تابعیت ارمنستان را اخذ میکند.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ارمنستان مقاله “تحصیل در ارمنستان” را مطالعه فرمایید.

قوانین به دنیا آوردن فرزند و گرفتن شهروندی در حال تغییر است و کشورها به سمت پایان دادن به این قانون حرکت می‌ کنند. تاکنون کشورهای استرالیا، نیوزیلند، ایرلند، فرانسه، مالتا و هند به این قانون پایان داده‌ اند.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و دو پاسپورت گرفتن برای فرزندتان را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button