برای مهاجرت به کشور سوئد، روش های مختلفی وجود دارد که برخی از این روش ها منجر به اقامت کشور سوئد می شود و فرد می تواند با مهاجرت به سوئد و سپری شدن چندین سال، اقامت دائم کشور سوئد را کسب کند و پس از آن یک شهروند سوئدی تلقی شود و همچنین بتواند پاسپورت سوئدی نیز دریافت کند. برای ورود به کشور سوئد حتما باید از خود کشور سوئد یا کشورهای عضو شینگن ویزا دریافت شود. با داشتن ویزاهای توریستی از کشورهای عضو پیمان شینگن فرد می تواند وارد کشور سوئد شود. البته اولین کشوری که فرد می تواند در بین کشورهای عضو شینگن وارد شود تنها کشوری است که از آن ویزا دریافت کرده است و لازم به یادآوری است که فرد با داشتن ویزای توریستی سوئد نمی تواند ویزای خود را به نوع دیگری از ویزاها تبدیل کند و برای اخذ هر نوع ویزای دیگری فرد باید از کشور سوئد خارج شود و به کشور اصلی خود بازگردد و برای نوع دیگری از ویزا اقدام کند.

اقامت دائم کشور سوئد
اقامت دائم کشور سوئد

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در سوئد ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در  سوئد توضیح دادیم.

معمولا ویزاهای بلند مدت کشور سوئد از قبیل ویزای تحصیلی سوئد ، ویزای کاری سوئد و غیره با تاریخی بیش از ۱ سال صادر می شوند حال اگر شخصی با ویزاهای بلند مدت وارد کشور سوئد شود و بتواند در زمانی که در سوئد زندگی می کند کارهای اقامتی خود را انجام دهد می تواند اقامت دائم سوئد را دریافت نماید. مثلا اگر فردی با ویزای دانشجویی وارد کشور سوئد شود به مدت ۲۰ تا ۳۰ ساعت اجازه کار در حین تحصیل دارند و همچنین بعد از تحصیل نیز معمولا دانشجویان یک سال فرصت کاریابی در سوئد دارند، در صورتی که افراد بتوانند از فرصتهای کاری استفاده نمایند و جذب یک شغل شوند، پس از طی چند سال و پرداخت بیمه و مالیات در طی این سالها اقامت خود را دریافت می کنند. در حالی این قانون برای دانشجویان مقطع دکترا به این صورت است که مدت تحصیل که سه سال می باشد جز سنوات کاری و سال های اقامت وی تلقی می شود. یعنی دانشجویان مقطع دکترا در سوئد می توانند اقامت خود را پس از فارغ التحصیلی از کشور سوئد دریافت کنند.

فرد با دریافت اقامت کشور سوئد از مزایای شهروندی سوئد و اتحادیه اروپا برخوردار خواهد شد و می تواند در کل کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن سفر کند و یا به کار، تحصیل و زندگی بپردازد. همچنین به محض دریافت کارت اقامت سوئد می توان از مزایای شهروندان اروپایی همچون استفاده از بیمه، افتتاح حساب در بانک های معتبر بین المللی، خرید ملک و وام بانکی، تسهیلات دانشگاهی و خدمات درمانی بهره مند شد. لازم است بدانید که درخواست دریافت ویزا برای کشورهای آمریکا، کانادا ، استرالیا و انگلیس برای دارندگان اقامت سوئد به سهولت انجام می شود.

اقامت دائم کشور سوئد
اقامت دائم کشور سوئد

طبق قوانین مهاجرتی کشور سوئد، افرادی با سابقه مدیریت یک تجارت شخصی و یا مدیریت شرکتی با دارا بودن حداقل 50 درصد از سهام آن، در صورتی که توانایی برقراری ارتباط و انجام امور تجاری به زبان سوئدی یا انگلیسی را دارا باشند، با داشتن شرایط زیر می توانند اقامت دائم سوئد را برای خود و خانواده خود دریافت کنند:

  • داشتن طرح کاری (Business Plan) مناسب و اخذ تائیدیه از اداره مهاجرت سوئد
  • دارا بودن مبلغی حدودا بین 65 هزار تا 130 هزار دلار در یک حساب بانکی خارج از ایران
  • دارا بودن مبالغ زیر در حساب بانکی خارج یا داخل ایران برای تامین مخارج زندگی طی 2 سال در کشور سوئد
  1. برای فرد متقاضی 26 هزار دلار
  2. برای همسر 13 هزار دلار
  3. برای فرزندان زیر 18 سال 6500 دلار

در مقاله ” مهاجرت به سوئد ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به سوئد اطلاعات کسب کنید.

در صورت احراز شرایط فوق از طرف اداره مهاجرت سوئد، به فرد متقاضی و خانواده وی، اقامت 2 ساله سوئد اعطا می گردد. در صورتی که فرد متقاضی طی مدت این 2 سال طبق Business plan تائید شده عمل کند و با ثبت شرکت در سوئد اقدام به اجرایی کردن آن کند، به آنها اقامت دائم کشور سوئد اعطا خواهد شد.

اقامت دائم کشور سوئد راه های اخذ اقامت دائم کشور سوئد

راه های اخذ اقامت دائم کشور سوئد عبارتند از:

  • اگر شخصی با ویزای ازدواج وارد کشور سوئد شود می تواند بعد از طی 3 یا 4 سال از ازدواج و در صورتی که ازدواج از نظر اداره مهاجرت یک ازدواج واقعی تلقی شود، برای اقامت دائم سوئد اقدام کند.
  • یکی از راه های اخذ اقامت دائم کشور سوئد ، سرمایه گذاری در سوئد و ثبت شرکت در سوئد است. فرد می تواند با ارائه یک طرح تجاری و شروع یک کسب و کار بعد از طی مدتی که از شروع کسب و کار و پرداخت بیمه و مالیات کشور سوئد سپری می شود می تواند درخواست اقامت دائم سوئد را تسلیم اداره مهاجرت سوئد کند.
  • یکی دیگر از راه های اخذ اقامت کشور سوئد اخذ ویزای کار کشور سوئد می باشد که پیش نیاز آن دریافت یک دعوتنامه شغلی از کارفرما می باشد. کارفرما مجاز است در صورتی که پس از درج آگهی در کشور سوئد و اتحادیه اروپا نیروی مورد نظر خود را پیدا نکرد افرادی خارج از اتحادیه اروپا را انتخاب نماید. در این حال شخص با گذشت 4 سال اقامت کاری در کشور سوئد می تواند درخواست اقامت دائم سوئد را نماید.

راه های اخذ اقامت دائم کشور سوئد
راه های اخذ اقامت دائم کشور سوئد

اقامت دائم کشور سوئد – مزایای اخذ اقامت دائم کشور سوئد

از جمله مزایای اخذ اقامت دائم کشور سوئد را می توان موارد زیر را برشمرد:

  • با اخذ اقامت دائم کشور سوئد می توان به راحتی بدون ویزا به کلیه کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شنگن سفر کرد.
  • با اخذ اقامت دائم کشور سوئد می توان از مزایای تحصیل رایگان در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شنگن استفاده کرد.
  • با اخذ اقامت دائم کشور سوئد می توان در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شنگن مشغول به کار شد.
  • با اخذ اقامت دائم کشور سوئد می توان از تسهیلات بانکی در همه کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شنگن استفاده کرد.
  • با اخذ اقامت دائم کشور سوئد می توان در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شنگن ودیگر کشورها بدون هیچ محدودیتی تجارت کرد.
  • با اخذ اقامت دائم کشور سوئد می توان از امکانات رایگان پزشکی و رفاهی در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شینگن بهره مند شد.
  • هیچگونه محدودیت سنی جهت اخذ اقامت دائم کشور سوئد وجود ندارد.

برای اقامت و تابعیت در سوئد روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در سوئد ” را مطالعه فرمایید.

  • پس از سپری شدن پنج سال از اقامت در کشور سوئد می توان در خواست تابعیت کرده و پاسپورت دوم خود را دریافت کرد.
  • با اخذ تابعیت کشور سوئد می توان به بیش از ۱۴۵ کشور دنیا مسافرت کرد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت ثبت شرکت در استرالیا مهاجرت و اقامت ثبت شرکت در استرالیا

مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا و شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در استرالیا در این مطلب ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور گرجستان بازار کار رشته کامپیوتر در کشور گرجستان

متقاضیان کشور گرجستان باید اطلاعات دقیق و درستی در مورد کشور گرجستان داشته باشند و سپس جهت ...

اقامت دائم کشور لهستان اقامت دائم کشور لهستان

کشور لهستان، یکی از بزرگترین کشورها در مرکز اروپا می باشد که پایتخت آن شهر ورشو است. لهستان...

نظرات کاربران
Call Now Button