کشور آلمان ، یکی از زیباترین و منحصر به فردترین کشورهای اروپایی می باشد که در حال حاضر صرف نظر از منابع طبیعی و جاذبه های توریستی خود ، یکی از قطب های قدرتمند صنعتی و تجاری اروپا است . بدون تردید این کشور رویای بسیاری از افراد برای کار و اقامت دائم است . جهت اخذ اقامت کشور آلمان مانند سایر کشورهای اروپایی ، نیازمند شرایط و ملزوماتی است که افراد متقاضی باید آن را دارا می باشند . مقاله پیش رو به بررسی شرایط لازم جهت اخذ اقامت دائم کشور آلمان و اطلاعاتی که هر فرد برای اقامت به این کشور نیاز دارد ، اختصاص داده شده است .

در مقاله ” تحصیل در آلمان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در آلمان اطلاعات کسب کنید.

اقامت دائم کشور آلمان مزایای اخذ اقامت دائم کشور آلمان

برای اخذ اقامت دائم کشور آلمان یا سکونت همیشگی این کشور می بایست ابتدا اجازه اقامت در کشور آلمان را اخذ کرد . پس از اخذ اقامت دائم کشور آلمان، می توان تا هر زمان دلخواه در این کشور اقامت کرده و به تمام ایالت های کشور آلمان بدون هیچ مشکلی سفر کرد و یا از دیگر کشور های اروپایی بازدید کرد. کشور آلمان جز کشورهای منطقه ی شنگن و یکی از اعضای اصلی و حیاتی اتحادیه اروپا نیز هست . سفر در این کشورها با دارا بودن اقامت دائم کشور آلمان بسیار راحت و بدون محدودیت های مرزی و یا کشوری امکان پذیر می باشد.زمانی که متقاضیان اقامت دائم این کشور را اخذ می نمایند می توانند برای خانواده خود(همسر و فرزندان زیر 18 سال) خود نیز درخواست اقامت دائم کشور آلمان را بدهند.همچنین این افراد می توانند از خدماتی که کشور آلمان در اختیار افرادی که اقامت این کشور را دارند می گذارد استفاده نمایند.

اقامت دائم کشور آلمان
اقامت دائم کشور آلمان

اقامت دائم کشور آلمان – شرایط لازم جهت اخذ اقامت دائم کشور آلمان

متقاضیان برای اخذ اقامت دائم هر کشوری می بایست شرایط لازم برای اخذ اقامت آن کشور را دارا باشند که کشور آلمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. اصولا موارد و ملزومات بسیار زیادی جهت اخذ اقامت دائم کشور آلمان وجود دارد که از جمله شرایط لازم جهت اخذ اقامت دائم کشور آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • متقاضیان می بایست از کشور مبدا خود، پاسپورت معتبری داشته باشند .
  • یکی از موارد اخذ اقامت دائم کشور آلمان ، عدم وجود هرگونه سوابق جنایی و یا کیفری برای متقاضیان می باشد .
  • یکی دیگر از موارد اخذ اقامت دائم آلمان ، تسلط بر زبان آلمانی در رده B2 است .
  • قبولی در تست های پزشکی کشور آلمان مهم ترین مواردی می باشد که در صورت قبولی در این آزمون فرد متقاضی ثابت خواهد کرد که سلامتی کافی جهت تحصیل و کار در آلمان است .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در آلمان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در آلمان ” است .

اقامت دائم کشور آلمان راه های اخذ اقامت دائم کشور آلمان

راه های اخذ اقامت دائم کشور آلمان به شرح زیر می باشد :

  • اخذ اقامت دائم آلمان از طریق خرید ملک : بدون شک استطاعت مالی و توانایی حمایت از خود و خانواده خود از نظر مالی و فراهم آوردن مکانی برای اقامت و زندگی را می توان مهم ترین شرایطی که مسئولان کنسول گری و یا سفارت آلمان آن را مورد بررسی قرار می دهند می باشد.در گزینه خرید ملک در کشور آلمان حداقل هزینه مورد نیاز برای سرمایه گاری 500 هزار یورو است.
  • اخذ اقامت دائم آلمان از طریق تحصیل : اگر فردی قصد تحصیل و گذراندن دوره های تحصیلی دانشگاهی خود در کشور آلمان جهت اخذ اقامت دائم آلمان از طریق تحصیل داشته باشد ، حتما باید نامه یا مدرکی که ثابت کند که فرد مورد پذیرش دانشگاهی از طرف کشور آلمان برای تحصیل است را ارائه نماید و اقدام به دریافت ویزای دانشجویی کند.
  • اخذ اقامت دائم آلمان از طریق ازدواج : اگر همراه با همسر خود قصد اخذ اقامت دائم کشور آلمان را داشته باشد و مایل به اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج باشد می بایست جهت اثبات زوجیت خود، مدرکی قابل استناد جهت وضعیت تاهل خود مثل گواهی ازدواج ارائه دهد.در این مورد حتما همسر شما باید اقامت دائم و یا شهروندی کشور آلمان را داشته باشد.در این صورت با توجه به قوانینی که وجود دارد می توانید اقامت دائم خود را اخذ نمایید.
  • اقامت دائم کشور آلمان از طریق تخصص : برای آن دسته از افرادی که خواهان اخذ اقامت کاری در کشور آلمان هستند باید نامه ای از کارفرمایی که قصد همکاری با آن را دارد ، به همراه یک شرح کلی از کار پیشنهاد کاری خود و موارد دیگر ارائه دهد.
  • پناهندگی کشور آلمان : کشور آلمان ، بیش ترین پناهنده را از میان کشورهای اروپایی پذیرنده پناهنده را به خود اختصاص داده است . از سال ۲۰۱۶ میلادی نسبت به میزان جمعیت کشور آلمان، میزان پذیرش پناهندگی آلمان نسبت به دیگر ۲۷ عضو کشورهای اتحادیه ی اروپا بسیار بیش تر می باشد .

اقامت دائم کشور آلمان موارد مهم جهت اخذ اقامت دائم کشور آلمان

موارد مهم جهت اخذ اقامت دائم کشور آلمان که انجام دادن آن اجباری می باشد عبارتند از :

  • بایستی که آدرس محلی فرد متقاضی که در کشور آلمان سکونت دارد ، ثبت شود .
  • داشتن بیمه سلامت و حساب بانکی الزامی می باشد .
  • فرد فرم درخواست اقامت و شهروندی کشور آلمان را پر کرده و قرار مصاحبه خود را برای این موضوع تنظیم کند .
  • به قرار ملاقات خود برای مصاحبه بپردازد .
  • تسلط کافی در زبان آلمانی داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به آلمان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به آلمان ” بیاندازید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت ثبت شرکت در استرالیا مهاجرت و اقامت ثبت شرکت در استرالیا

مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا و شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در استرالیا در این مطلب ...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور گرجستان بازار کار رشته کامپیوتر در کشور گرجستان

متقاضیان کشور گرجستان باید اطلاعات دقیق و درستی در مورد کشور گرجستان داشته باشند و سپس جهت ...

اقامت دائم کشور لهستان اقامت دائم کشور لهستان

کشور لهستان، یکی از بزرگترین کشورها در مرکز اروپا می باشد که پایتخت آن شهر ورشو است. لهستان...

نظرات کاربران
Call Now Button