اقامت و تابعیت پرتغال و روش های مختلف اخذ تابعیت پرتغال در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. متقاضیانی که قصد مهاجرت به پرتغال و دریافت پاسپورت پرتغال را دارند، احتمالا با این قبیل سوالات مواجه می شوند. چگونه می توان به پرتغال مهاجرت کرد؟ آیا امکان اخذ اقامت و تابعیت پرتغال برای ایرانیان وجود دارد؟
مدارک لازم برای اقامت در پرتغال چیست؟ هزینه مهاجرت و زندگی در پرتغال چقدر است؟ آیا می توان برای اعضای خانواده نیز ویزای پرتغال را دریافت کرد؟ مزایای اخذ اقامت دائم و تابعیت پرتغال چیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در پرتغال کلیک کنید.

اقامت و تابعیت پرتغال
اقامت و تابعیت پرتغال

شرایط عمومی اقامت و تابعیت پرتغال

پرتغال با نام رسمی جمهوری پرتغال کشوری در امتداد ساحل اقیانوس اطلس بوده و در جنوب غربی اروپا واقع است. پایتخت پرتغال شهر لیسبون مرکز اقتصاد و فرهنگ پرتغال محسوب می شود و یک مکان محبوب برای گردشگران است. پرتغال یک ششم شبه جزیره ایبری در اروپا را اشغال کرده است.
بقیه این شبه جزیره را اسپانیا تشکیل می دهد. جمعیت پرتغال حدود 10.3 میلیون نفر است. زبان رسمی این کشور پرتغالی است. بیش از نه دهم جمعیت این کشور از نژاد پرتغالی است. بعد از آن برزیلی ها و چینی ها بیشتر در این کشور زندگی می کنند.

پرتغال یکی از بالاترین نرخ مهاجرت را در اروپا دارد. پرتغال جز ثروتمند ترین کشورهای جهان بود. اما در قرن 19 و 20 به یکی از فقیر ترین کشورهای اروپای غربی تبدیل شد. در سال 1986 پرتغال به جامعه اقتصادی اروپا پیوست.
در نهایت این کشور موفق شد، عضوی از اتحادیه اروپا باشد و رشد اقتصادی را تجربه کند. مانند دیگر کشورهای اروپای غربی بیشتر اقتصاد پرتغال بر پایه خدمات است. پرتغال یکی از کشورهایی بود که بیشتر در معرض آسیب بحران اقتصادی در منطقه یورو قرار گرفت. با این وجود امروزه پرتغال توانسته شرایط خود را در حد مطلوبی حفظ کند و از طریق روش های مختلف افراد متخصص و سرمایه گذار خارجی را به این کشور جذب کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در پرتغال برای ایرانیان کلیک کنید.

اقامت و تابعیت پرتغال و اخذ ویزای پرتغال

قبل از مهاجرت به پرتغال باید بدانید، برای اقامت قانونی در پرتغال به چه نوع ویزا و اجازه اقامتی نیاز دارید. این موضوع با توجه به ملیت شما، هدف از اقامت و مدت زمان اقامت متفاوت خواهد بود.
براساس سیاست مهاجرتی پرتغال شهروندان اتحادیه اروپا و سوئیس می توانند بدون ویزا و با شناسنامه خود وارد پرتغال شوند. سایر افراد به پاسپورتی نیاز دارند، که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. ویزای پرتغال به طور معمول توسط سفارت پرتغال در کشور مبدا پردازش می شود. مسئول صدور مجوز اقامت پرتغال اداره مهاجرت پرتغال است.

شهروندان خارج از اتحادیه اروپا، که قصد دارند، بیش از 3 ماه در پرتغال اقامت داشته باشند، لازم است، قبل از ورود برای ویزای بلند مدت یا اقامت پرتغال درخواست دهند. افرادی که قصد کار در پرتغال، تحصیل، خود اشتغالی، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پرتغال را دارند، می توانند از این طریق اقدام کنند.

اقامت و تابعیت پرتغال و اخذ ویزای پرتغال
اقامت و تابعیت پرتغال و اخذ ویزای پرتغال

ویزای کوتاه مدت شینگن

در صورتی که به عنوان توریست به پرتغال سفر می کنید یا قصد دارید کمتر از 3 ماه در این کشور باشید، می توانید از طریق ویزای شینگن پرتغال اقدام کنید. ویزای شینگن به شما این اجازه را می دهد، که در پرتغال یا هرجایی از منطقه شینگن اقامت داشته باشید. این ویزا در کل 90 روز از یک دوره 180 روزه اعتبار دارد. ویزای شینگن انواع مختلفی دارد، که شامل موارد زیر است:

  • ویزای ترانزیت فرودگاه (ویزای A): این ویزا اجازه می دهد، بدون ورود به منطقه شینگن در منطقه بین المللی در فرودگاه، از یک پرواز به پرواز دیگر ترانزیت کنید. این ویزا برای کلیه مسافرانی که قصد دارند، پرواز خود را در کشورهای شینگن تغییر دهند، ضروری است. مگر این که از درخواست ویزای ورود به پرتغال معاف باشند.
  • ویزای ترانزیت و اقامت کوتاه مدت (ویزای C): این ویزا برای اقامت کوتاه مدت و ترانزیت در منطقه شینگن صادر می شود. یک یا چند ورود با این ویزا مجاز است. رایج ترین انواع ویزای کوتاه مدت ویزای توریستی پرتغال و ویزای تجاری است.
  • ویزای اعتبار محدود محلی (LTV): ویزای ویژه ای که اجازه می دهد، تنها در صورت درخواست ویزا به کشور شینگن سفر کنید. این نوع ویزا ممکن است، در شرایط اضطراری که مسافر سند مسافرتی معتبر ندارد، نیاز شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرمایه گذاری در پرتغال کلیک کنید.

اقامت و تابعیت پرتغال | ویزای کوتاه مدت شینگن
اقامت و تابعیت پرتغال | ویزای کوتاه مدت شینگن

ویزاهای طولانی مدت پرتغال (ویزای اقامت موقت)

این نوع ویزا امکان اقامت در پرتغال برای مدت 4 ماه با چندین بار اجازه ورود را فراهم می کند. ویزای طولانی مدت پرتغال را می توان با داشتن هر یک از شرایط زیر به دست آورد:

  • درمان پزشکی در یک مرکز بهداشتی
  • انتقال کارگران بین کشورهای سازمان تجارت جهانی (WTO) برای ارائه خدمات یا آموزش
  • اشتغال موقت یا خود اشتغالی
  • برای انجام تحقیقات علمی یا تدریس در یک موسسه آموزش عالی
  • جهت انجام فعالیت ورزشی
  • اجرای تعهدات بین المللی
  • همراهی یکی از اعضای خانواده برای معالجه پزشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت و اقامت کاری پرتغال کلیک کنید.

ویزای اقامت پرتغال

این نوع ویزا برای مدت 4 ماه اعتبار دارد و باید پس از مهاجرت به پرتغال درخواست اجازه اقامت کنید. به هر یک از دلایل زیر می توان برای اخذ این نوع ویزا اقدام کرد.

ویزای اقامت پرتغال
ویزای اقامت پرتغال

ویزای اقامت پرتغال (نوع D) را می توان به عنوان ویزای ملی و طولانی مدت شینگن دریافت کرد. افرادی که قصد دارند، برای مدت زمان مشخصی به کار یا تحصیل در کشوری در منطقه شینگن مشغول شوند، می توانند این ویزا را دریافت کنند.

اخذ اقامت دائم و تابعیت پرتغال

کلیه افرادی که از طرق مختلف قانونی به پرتغال مهاجرت کرده و در این کشور اقامت دارند، می توانند در صورت واجد شرایط بودن، پس از 5 سال درخواست اقامت دائم دهند. این افراد باید ثابت کنند، به مدت 5 سال و بدون وقفه در پرتغال اقامت داشته اند. پس از دریافت اقامت دائم پرتغال می توان با تمدید آن به صورت نامحدود در پرتغال زندگی کرد.
افراد خارجی مقیم در پرتغال می توانند پس از مدت 6 سال تابعیت این کشور را دریافت کنند. البته در رابطه با مدت زمان اقامت استثناهایی وجود دارد. به عنوان مثال شخصی که به دلیل ازدواج با شهروند پرتغالی به این کشور مهاجرت کرده است، می تواند تنها پس از مدت 3 سال برای اخذ تابعیت پرتغال درخواست دهد. همچنین فرزندان متولد شده از حداقل یک شهروند پرتغالی یا مقیم دائم کانادا می توانند تابعیت پرتغال را بسیار راحت تر دریافت کنند.

اخذ اقامت دائم و تابعیت پرتغال
اخذ اقامت دائم و تابعیت پرتغال

اقامت دائم و تابعیت پرتغال این امکان را به شما می دهد، که به طور نامحدود در پرتغال زندگی کنید و از مزایای شهروندی پرتغال بهره مند شوید. پرتغال امکان تابعیت مضاعف را برای افراد خارجی فراهم کرده است. تابعیت مضاعف این اجازه را به شما می دهد، که بدون انصراف از تابعیت فعلی خود تابعیت پرتغال را نیز به دست آورید. البته این موضوع به تابعیت فعلی شما نیز بستگی دارد. در صورتی که کشور مبدا تابعیت مضاعف را قبول نداشته باشد، باید از آن تابعیت انصراف داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تمکن مالی پرتغال کلیک کنید.

روش های دریافت تابعیت پرتغال

افراد خارجی می توانند با مهاجرت قانونی و زندگی به مدت 6 سال در پرتغال تابعیت این کشور را به دست آورند. قانون تابعیت پرتغال به افرادی که یکی از شرایط زیر را داشته باشند، اجازه اخذ تابعیت را می دهد.

روش های دریافت تابعیت پرتغال
روش های دریافت تابعیت پرتغال

اخذ اقامت و تابعیت پرتغال از طریق ویزای طلایی پرتغال

ویزای طلایی پرتغال به جهت جذب سرمایه گذاران خارج از اتحادیه اروپا در پرتغال ایجاد شده است. با داشتن این ویزا سریعا اجازه اقامت پرتغال صادر می شود. برای دریافت این نوع اقامت باید مبلغی مشخص را در پرتغال سرمایه گذاری کرد.
از زمان آغاز برنامه ویزای طلایی پرتغال در سال 2012 بیش از 4200 ویزای طلایی صادر شده و بیش از 2.5 میلیارد یورو به اقتصاد پرتغال وارد شده است. افراد باید یکی از سرمایه گذاری های زیر را انجام دهند، تا بتوانند از این طریق اقامت پرتغال را دریافت کنند.

  • انتقال سرمایه حداقل 1 میلیون یورویی به پرتغال
  • ایجاد حداقل 10 موقعیت شغلی در پرتغال
  • خرید ملک در پرتغال حداقل به ارزش 500000 یورو
  • خرید املاک و مستغلات در مناطق بازآفرینی شهری پرتغال با ارزش حداقل 350000 یورو
  • سرمایه گذاری حداقل 350000 یورو در تحقیقات علمی در پرتغال
  • سرمایه گذاری 250000 یورویی یا بیشتر در هنرها ، فرهنگ و میراث پرتغال
  • حداقل 500000 یورو سرمایه گذاری در مشاغل کوچک و متوسط ​​در پرتغال

دارندگان ویزای طلایی پرتغال اجازه اقامت موقت به مدت یک سال در پرتغال را دریافت می کنند. تمدیدهای بعدی ویزا برای دوره های دو ساله ادامه دارد. با گذشت 5 سال از صدور ویزای طلایی می توان برای اخذ اقامت دائم پرتغال و پس از 6 سال برای اخذ تابعیت پرتغال اقدام کرد.
با داشتن ویزای طلایی پرتغال می توان به راحتی به کشورهای حوزه شینگن سفر کرد. امکان همراهی اعضای خانواده نیز وجود دارد و می توان آزادانه در املاک پرتغال سرمایه گذاری کرد.

اخذ اقامت و تابعیت پرتغال از طریق ویزای طلایی پرتغال
اخذ اقامت و تابعیت پرتغال از طریق ویزای طلایی پرتغال

اخذ اقامت و تابعیت پرتغال از طریق کار

برای کار در پرتغال به مدت بیش از 3 ماه، باید ویزای کار پرتغال را دریافت کرد. همچنین برای کار و زندگی در پرتغال لازم است، اجازه اقامت پرتغال را نیز به دست آورید. برای دریافت اجازه اقامت و ویزای کار باید پیشنهاد شغلی از کارفرما در پرتغال دریافت کرده و در زمان درخواست ویزا نامه کارفرما یا قرارداد کار را ارائه دهید.
قوانین مربوط به کار افراد خارجی در پرتغال بسیار سخت گیرانه است. زیرا در پرتغال تعداد افراد بیکار زیاد بوده و نرخ بیکاری بالا است. به همین دلیل تمامی مشاغل باید ابتدا در پرتغال آگهی شود و در صورت نبود شخص واجد شرایط برای افراد خارجی اعلام شود.

در صورتی که بتوانید با وجود این مشکلات کاری در پرتغال پیدا کرده و نامه استخدام را از طرف کارفرما دریافت کنید، امکان مهاجرت و اقامت در پرتغال برای شما وجود دارد. با کار در پرتغال و تمدید اجازه اقامت می توان پس از 5 سال اقامت دائم و پس از 6 سال تابعیت پرتغال را به دست آورد.

اخذ اقامت و تابعیت پرتغال از طریق تحصیل

یکی از روش های مهاجرت به پرتغال تحصیل در موسسات آموزشی این کشور است. شما می توانید با پذیرش از دانشگاه ها و سایر موسسات آموزشی این کشور ویزای تحصیلی پرتغال را دریافت کنید. این ویزا تا پایان زمان تحصیل قابل تمدید است. اما پس از پایان تحصیل نمی توان اجازه اقامت را تمدید کرد. به همین دلیل امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت پرتغال از طریق تحصیل وجود ندارد. اما با تحصیل در این کشور می توان راحت تر کار پیدا کرد و با کارفرمایان در ارتباط بود.

پس از پیدا کردن کار در پرتغال و تغییر مجوز اقامت تحصیلی به مجوز کار در پرتغال می توان با پرداخت مالیات و زندگی در پرتغال به مدت 5 سال برای درخواست اقامت دائم پرتغال اقدام کرد. پس از گذشت 6 سال کار و زندگی در پرتغال امکان دریافت پاسپورت پرتغال برای افراد واجد شرایط وجود دارد.

اخذ اقامت و تابعیت پرتغال از طریق تحصیل
اخذ اقامت و تابعیت پرتغال از طریق تحصیل

اخذ اقامت و تابعیت پرتغال از طریق ازدواج

در صورتی که با شهروندی پرتغالی ازدواج کرده اید و از زمان ازدواج یا زندگی مشترک شما سه سال گذشته باشد، می توانید برای اخذ تابعیت پرتغال اقدام کنید. البته شخص خارجی باید مدارکی را ارائه دهد، تا اثبات کند ارتباط موثری با جامعه پرتغال داشته است.
در زمان ارائه درخواست باید مدارکی مثل فرم درخواست، شناسنامه همسر پرتغالی، سند ازدواج، سند مربوط به ملیت و گواهی عدم سوابق کیفری تحویل داده شود.

اخذ اقامت و تابعیت پرتغال از طریق تولد

کودکی که از پدر یا مادر پرتغالی متولد شده باشد، می تواند با اثبات این موضوع تابعیت پرتغال را به دست آورد. با داشتن یکی از شرایط زیر می توان اقدامات اخذ شهروندی پرتغال را انجام داد.

  • از مادر یا پدر پرتغالی متولد قلمرو پرتغال
  • اگر پدر یا مادر پرتغالی در خارج از کشور متولد شده و در صورتی که والدین در آن جا به کشور پرتغال خدمت کرده باشند.
  • از مادر یا پدر پرتغالی که در خارج از کشور متولد شده اند. در صورتی که تولد آن ها در ثبت احوال پرتغال به ثبت رسیده باشد یا اگر اعلام کنند که می خواهند تابعیت پرتغال را به دست آورند.
  • اگر حداقل یكی از والدین در پرتغال متولد شده و در زمان تولد در این کشور زندگی کرده باشد.
  • اگر فرزند از پدر و مادر خارجی در قلمرو پرتغال متولد شده  باشد به شرط آن که یکی از والدین هنگام تولد حداقل پنج سال در پرتغال اقامت داشته باشد، می تواند تابعیت پرتغال را به دست آورد.
  • متولد قلمرو پرتغال است و تابعیت دیگری ندارد.

اصلاحات در قانون ملیت پرتغال به این معنی است که موارد زیر نیز می توانند شامل تابعیت از طریق تولد باشند:

  • در قلمرو پرتغال یا خارج از کشور از پدر و مادری که پس از تولد کودک تابعیت پرتغالی را بدست آورده است، متولد شود.
  • حداقل یکی از مادربزرگ ها یا پدربزرگ های کودک ملیت پرتغالی داشته و به اندازه کافی با زبان پرتغالی آشنا است.
  • اگر کودک 10 سال در پرتغال زندگی کرده باشد و از والدین خارجی در قلمرو پرتغال متولد شده باشد.

اخذ اقامت و تابعیت پرتغال از طریق تولد
اخذ اقامت و تابعیت پرتغال از طریق تولد

مدارک لازم برای اقامت و تابعیت پرتغال

صرف نظر از این که هدف شما از مهاجرت به پرتغال چیست، باید برای مهاجرت به پرتغال مدارکی را جمع آوری کرده و به سفارت یا کنسولگری پرتغال تحویل دهید. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت و کپی ویزاهای قبلی
  • دو قطعه عکس
  • بیمه سفر برای تحت پوشش قرار دادن شما در منطقه شینگن
  • نامه ای که هدف مهاجرت و برنامه شما را شرح دهد.
  • تاریخ و زمان پرواز
  • محل اقامت در پرتغال
  • تمکن مالی برای مدت زمان اقامت در پرتغال

ممکن است، سفارت از شما مدارک بیشتری بخواهد. به عنوان مثال برای مهاجرت از طریق تحصیل، دانشجو باید مدارک مربوط به پذیرش دانشگاه را نیز ارائه دهد و یا برای کار در پرتغال باید نامه کارفرما یا قرارداد کاری را ارائه داد.

پس از مهاجرت قانونی به پرتغال و اقامت به مدت 5 سال می توان اقامت دائم این کشور را به دست آورد. برای دریافت اقامت دائم باید مدارک زیر ارائه داد.

  • ویزای معتبر اقامت
  • شناسنامه و پاسپورت
  • دو قطعه عکس
  • اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه های خود
  • اثبات محل اقامت
  • بیمه سلامت
  • گواهی عدم پیشینه کیفری
  • اثبات ثبت نام در تامین اجتماعی و شواهد وضعیت مالیات
  • اثبات اقامت قانونی و بدون وقفه در پرتغال برای مدت 5 سال
  • اگر در مدت 5 سال بیش از 3 ماه خارج از پرتغال بوده اید، باید دلایل آن را ارائه داده و اثبات کنید.
  • اثبات مهارت پایه در زبان پرتغالی از طریق گواهی نامه صلاحیت یا آزمون در مرکز ارزیابی زبان

مدارک لازم برای اقامت و تابعیت پرتغال
مدارک لازم برای اقامت و تابعیت پرتغال

هزینه اقامت و تابعیت پرتغال

اولین هزینه ای که باید قبل از اقامت و تابعیت پرتغال در نظر بگیرید، هزینه ویزای پرتغال است. این هزینه در زمان درخواست ویزا از شما دریافت شده و غیر قابل استرداد است. این هزینه عموما در سفارت یا کنسولگری پرتغال از طریق کارت اعتباری یا به صورت نقد پرداخت می شود. هزینه انواع ویزا را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

ویزای ترانزیت فرودگاه60 یورو
ویزای اقامت کوتاه مدت شینگن (کمتر از 90 روز)60 یورو
ویزای اقامت موقت (کمتر از 120 روز)75 یورو
ویزای طولانی مدت (بیش از 90 روز)99 یورو
هزینه ویزا برای کودکان بین 6 تا 11 سال35 یورو
هزینه درخواست ویزای طلایی514.80 یورو (به اضافه 80.20 یورو برای هر یک از اعضای خانواده)
ویزای طلایی اولیه5147.80 یورو
ویزای طلایی اولیه برای اعضای خانواده5147.80 یورو
تمدید ویزای طلایی2573.90 یورو

پس از مهاجرت به پرتغال و زندگی در این کشور برای اخذ اقامت و تابعیت پرتغال نیز باید هزینه ای پرداخت کنید. هزینه درخواست تابعیت با توجه به نوع اقامت می تواند از 175 تا 250 یورو متغیر باشد. کودکان واجد شرایط تابعیت از طریق شهروندی والدین می توانند به صورت رایگان درخواست دهند.

هزینه اجاره و خرید خانه در پرتغال

به جز شهرهای گران قیمت پرتغال مثل لیسبون برای اجاره یک آپارتمان دو خوابه بین 450 تا 800 یورو در ماه باید هزینه کرد. اجاره آپارتمان های بدون مبلمان ارزان تر نیز است. اگر به دنبال خانه های لوکس تر باشید، باید ماهانه حدود 1200 تا 2000 یورو هزینه اجاره دهید. این میزان هزینه به نسبت دیگر کشورهای اروپای غربی مناسب است.

همانند اجاره خانه، خرید ملک در پرتغال نیز با توجه به موقعیت آن هزینه متفاوتی دارد. متوسط قیمت آپارتمان یک خوابه در پرتغال 105000 تا 180000 یورو است. قیمت خانه در لیسبون به طور متوسط 200000 تا 500000 یورو است. در شهرهای ارزان تر مثل کویمبرا و کاسکایس می توانید آپارتمان دو تا سه خوابه با قیمت 150000 تا 180000 یورو پیدا کنید.

هزینه اجاره و خرید خانه در پرتغال
هزینه اجاره و خرید خانه در پرتغال

هزینه زندگی در پرتغال

اگر قصد زندگی در پرتغال را دارید، باید بگوییم هزینه های زندگی در پرتغال به نسبت دیگر کشورهای اروپای غربی مقرون به صرفه است. البته به طور کلی زندگی در اروپای غربی هزینه های زیادی دارد.
اما می توان در پرتغال با حقوق متوسط به راحتی زندگی کرد. در آمد مردم پرتغال به نسبت دیگر کشورهای آن منطقه کمتر است. افراد محلی در پرتغال می توانند ماهانه با حدود 750 یورو به راحتی زندگی کنند. زندگی در شهرهایی مثل لیسبون و کاسکای و پس از آن ها پورتو گران است.

برای خرید مواد غذایی بودجه ماهانه 200 تا 300 یورو می تواند کافی باشد. در جدول زیر می توانید قیمت مواد غذایی در این کشور را مشاهده کنید.

یک کیلو گرم سیب1.50 یورو
یک کیلو گرم موز1.10 یورو
یک کیلو گرم مرغ5.20 یورو
12 عدد تخم مرغ1.70 یورو
یک قرص نان (500 گرم)1.10 یورو
یک کیلو گرم پنیر محلی7.10 یورو
یک لیتر شیر0.60 یورو
یک کیلو گرم پیاز0.95 یورو

مزایای اخذ اقامت و تابعیت پرتغال

افرادی که بتوانند اقامت دائم و تابعیت پرتغال را دریافت کنند، می توانند از مزایای زیادی برخوردار شوند. برخی از مزایا بین افراد مقیم دائم و شهروندان پرتغال مشترک است.

  • اشتغال یا خود اشتغالی در پرتغال بدون نیاز به مجوز کار
  • تحصیل در پرتغال
  • استفاده از مزایا و حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی پرتغال
  • خرید ملک در پرتغال

با دریافت تابعیت پرتغال می توان از مزایای بیشتری نسبت به اقامت دائم برخوردار شد. این مزایا عبارتند از:

  • امکان رای دادن در انتخابات و همه پرسی پرتغال
  • دریافت پاسپورت پرتغال. این پاسپورت در جهان رتبه 16 را دارد.
  • دریافت تابعیت اروپا. با داشتن تابعیت اروپا می توانید به راحتی و آزادانه در کشورهای اتحادیه اروپا سفر کنید.
  • زندگی، کار و بازنشستگی در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا

مزایای اخذ اقامت و تابعیت پرتغال
مزایای اخذ اقامت و تابعیت پرتغال

سخن پایانی اقامت و تابعیت پرتغال

اقامت و تابعیت پرتغال و شرایط اخذ ویزای پرتغال در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد مهاجرت به پرتغال و دریافت اقامت دائم این کشور را دارید، باید انواع ویزای پرتغال را بررسی کرده و به کمک وکیل مهاجرت برای اخذ ویزای مناسب اقدام کنید. مهاجرت به پرتغال و اخذ اقامت و تابعیت پرتغال از روش های مختلفی مثل سرمایه گذاری، کار و ازدواج امکان پذیر است.
یکی از بهترین و راحت ترین روش ها برای مهاجرت به پرتغال اخذ ویزای طلایی این کشور است.
در این مطلب در مورد ویزای طلایی و حداقل سرمایه مورد نیاز برای دریافت آن توضیحاتی ارائه شد. همچنین اطلاعاتی در مورد دیگر روش های اخذ تابعیت پرتغال و شرایط آن ها عنوان شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقامت و تابعیت پرتغال می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.
همچنین می توانید، از طریق بخش دیدگاه، که پایین همین مطلب قرار دارد، سوالات خود را مطرح کرده و پاسخ آن ها را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول اقامت و تابعیت پرتغال

✳️ مزایای اخذ اقامت و تابعیت در پرتغال چیست؟

بخی مزایا بین افراد مقیم دائم و شهروندان کشور پرتغال مشترک هست. مانند:
1. اشتغال یا خود اشتغالی در پرتغال بدون نیاز به مجوز کار
2. تحصیل در پرتغال
3. استفاده از مزایا و حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی پرتغال
4. خرید ملک در پرتغال

✳️ هزینه زندگی در کشور پرتغال چقدر است؟

افراد محلی در پرتغال می توانند ماهانه با حدود 750 یورو به راحتی زندگی کنند. زندگی در شهرهایی مثل لیسبون و کاسکای و پس از آن ها پورتو گران است.

✳️ ویزای ترانزیت و اقامت کوتاه مدت پرتغال (ویزای c) چه شرایطی دارد؟

این ویزا برای اقامت کوتاه مدت و ترانزیت در منطقه شینگن صادر می شود. یک یا چند ورود با این ویزا مجاز است. رایج ترین انواع ویزای کوتاه مدت ویزای توریستی پرتغال و ویزای تجاری است.

✳️ زبان پرتغالی ها چیست و چند در صد از جمعیت آنها نژاد پرتغالی هستند؟

زبان رسمی این کشور پرتغالی است. بیش از نه دهم جمعیت این کشور از نژاد پرتغالی است. بعد از آن برزیلی ها و چینی ها بیشتر در این کشور زندگی می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم  و مدارک، قوانین، هز...

نظرات کاربران
Call Now Button