اقامت از طریق تولد فرزند در کشور کلمبیا (Colombia)

چندی پیش مقاله ای در مورد حقوق مهاجرت نوشته شد که در آن در رابطه با روش های اخذ تابعیت و اقامت توضیح داده شد. یکی از راه های اخذ تابعیت و اقامت (شهروند شدن) در کشورهای مختلف مهاجرت از طریق تولد فرزند (اخذ تابعیت از طریق تولد) بود. همانطور که گفته بودیم در مورد روش های اخذ تابعیت و اخد اقامت از طریق تولد فرزند را برای شما هموطنان عزیز توضیح میدهیم.

اقامت از طریق تولد فرزند در کشور کلمبیاتابعیت ارضی یا سیستم خاک یا اصل خاک

اصلی که به واسطه آن  تابعیت شخص از روی محل تولد شخص معلوم می شود تابعیت ارضی گفته می شود یعنی هر شخص در هر محلی متولد شود تابعیت آن محل تولد خود را به دست می آورد. امروزه اکثر دولت ها به این قانون سیستم خاک عمل می کنند اما کشورهایی مثل برزیل، یرخی از کشورهای آمریکای لاتین، کانادا، آرژانتین، ونزوئلا سیستم خاک را برای تابعیت پذیرفته اند. طرفداران سیستم تابعیت ارضی به دلایل عقلانی، اجتماعی و مصلحت و صلاح کشورهای کم جمعیت و مهاجر پذیر اشاره می کند چون هر فردی در محلی که تحت حاکمیت دولتی است متولد شود دیگر هیچ فردی بدون تابعیت نمی ماند. اگر شخصی در کشتی،هواپیما یا قلمرو در محدوده آن کشور متولد شود تابعیت تمام حقوق شهروندی آن کشور می شود.

اقامت از طریق تولد فرزند در کشور کلمبیااصل خوان یا سیستم خون یا تابعیت نسبی

تابعیت نسبی یعنی سیستمی که در آن  تابعیت از طریق نسب به طفل تحمل می شود و طفل به محض تولد، تابعیت پدر یا مادرش را تحصیل خواهد نمود. اصل خون شیوه ای است که ملیت هر شخص براساس ملیت یک یا هر دوی پدر یا مادر او تعیین می شود، این تابعیت شهروندی گاهی براساس اقلیت های اجتماعی یا اقوام فرهنگی نیز تعریف می گردند. اصل خون به محلی که طفل در آنجا متولد می شود مربوط نیست، تابعیت پدر یا مادر فرزند مهم است. کشورهایی مانند ایران ، سوئیس ، آلمان ، اتریش و مجارستان سیستم خون را برای تابعیت انتخاب و پذیرفته اند .

همانطور که مشخص شد پس بعضی از دولتها سیسنم خاک و بعضی سیستم خون را پذیرفته اند ، کشور کلمبیا هر دو سیستم خون و سیستم خاک را پذیرفته است اگر شخصی در خاک کشور کلمبیا متولد شود تنها در صورتی میتواند اقامت و تابعیت کلمبیا را اخذ نماید که یکی از والدین آن کلمبیایی باشد.

اقامت از طریق تولد فرزند در کشور کلمبیامبحث تابعیت در کلمبیا

تابعیت قانون اساسی کلمبیا در جولای 1991 و قانون شهروندی در یکم فوریه 1993 به تصویب رسید. تولد در قلمرو کلمبیا از باعث اعطای تابعیت نیست .

اقامت از طریق تولد فرزند در کشور کلمبیاکودک متولد شده توسط تبار کلمبیا

کودک متولد شده در کلمبیا زمانی که می تواند تابعیت و اقامت کلمبیایی را کسب کند که یکی از پدر یا مادر فرزند شهروند کلمبیایی باشد.

کودک متولد شده در خارج از کشور (کودک متولد شده در خارج از قلمرو کلمبیا) در صورتی که حداقل یکی از که پدر و مادرش شهروند کلمبیایی باشد میتواند تقاضای اقامت و تابعیت کلمبیا را نماید ، کودک متولد شده در کلمبیا از پدر و مادر خارجی ملی، تنها در صورتی که حداقل یکی از والدین اقامت قانونی کلمبیا را داشته باشد امکان پذیر است .

افراد گروه های زیر ممکن است شهروندی کلمبیا را تحت شرایط خاصی به دست بیاورند :

اتباع خارجی که در کشور کلمبیا به مدت ۵ سال قانونی زندگی کنند می تواند شهروندی کلمبیا را به دست آورند. مردم در آمریکای لاتین و کارائیب برای اخذ شهروندی کلمبیایی نیاز به ۱ سال اقامت در کلمبیا را دارا هستند . و اتباع خارجی که با یک شهروند کلمبیایی ازدواج میکنند باید به مدت دو سال اقامت در خاک کلمبیا را داشته باشند.

اقامت از طریق تولد فرزند در کشور کلمبیااز دست دادن تابعیت

از دست دادن تابعیت به 2 صورت ارادی است یعنی خود شخص به سفارت مراجعه کند جهت از بین بردن شهروند کلمبیایی است و مورد دوم غیر ارادی است یعنی مرتکب جرم یا جنایتی شده باشد می تواند تابعیت خود را از دست دهد.

الزامات مورد نیاز برای درخواست شهروندی کلمبیا عبارتند از

کپی از تمامی صفحات پاسپورت شخص
کپی از ویزای RE معتبر
گواهی اشتغال پوشش شش ماه گذشته
برای متقاضیان مرد بین سنین ۱۸ تا ۵۰ سال باید وضعیت نظامی خود را از کشور خود ارائه دهند
۴ قطعه عکس گذرنامه ای
نامه به وزیر امور خارجه خارج از کشور و درخواست تابعیت که شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس فعلی، اطلاعات تماس، کشور مبدا، ملیت، تابعیت فعلی و آدرس آخرین  محل قبل از ورود به کلمبیا و دلایل درخواست شهروندی می باشد .
کپی اظهارنامه مالیاتی کلمبیا (اگر فایل مالیات در کلمبیا دارد ) و یا صدور گواهینامه از یک حسابدار مالیات دهندگان
مجوز برای وزارت امور خارجه به درخواست گزارش برای تابعیت، مالیات و سایر اطلاعات مربوطه از مقامات دیگر
گواهی ازدواج در صورتیکه  شخص با یک شهروند کلمبیایی یا شخصی که اقامت دائم کلمبیا را دارد ازدواج کرده باشد

 

 

اقامت از طریق تولد فرزند در کلمبیا

اقامت از طریق تولد فرزند در کلمبیا

قوانین به دنیا آوردن فرزند و گرفتن شهروندی در حال تغییر است و کشورها به سمت پایان دادن به این قانون حرکت می‌ کنند. تاکنون کشورهای استرالیا، نیوزیلند، ایرلند، فرانسه، مالتا و هند به این قانون پایان داده‌ اند.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و دو پاسپورت گرفتن برای فرزندتان را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button