اقامت از طریق تولد فرزند در کشور دومینیکا(Dominica)

چندی پیش مقاله ای در مورد حقوق مهاجرت نوشته شد که در آن در رابطه با روش های اخذ تابعیت و اقامت توضیح داده شد. یکی از راه های اخذ تابعیت و اقامت (شهروند شدن) در کشورهای مختلف مهاجرت از طریق تولد فرزند (اخذ تابعیت از طریق تولد) بود. همانطور که گفته بودیم روش های اخذ تابعیت و اخد اقامت از طریق تولد فرزند را برای شما هموطنان عزیز توضیح میدهیم.

اخذ اقامت کشور دومینیکا از طریق تولد فرزند

 کشورهایی که از قانون خاک پیروی می کنند کشورهای مهاجرپذیر می باشند و این کشورها راه مهاجرت را برای متقاضیان باز گذاشته است و فردی که تابعیت کشورها را داشته باشند میتوانند از تمامی حقوق شهروندی این کشور استفاده نمایند. برخلاف اصل خاک قانونی اصل خون وجود دارد که شرایط اعطا تابعیت فرد را با قوانین جداگانه ای پیروی می کند. تولد فرزند یکی از راه های مهاجرتی و رسیدن به تابعیت می باشند و البته این امر در هر کشوری امکان پذیر نمی باشد.

اقامت از طریق تولد فرزند در کشور دومینیکا – قانون خون و خاک در کشور دومینیکا

هر کشور از یک قانون برای قوانین انتقال تابعیت پیروی می کنند. در بعضی کشورها از طریق تابعیت خون انتقال داده میشود. یعنی تابعت فرزند از تابعیت مادر گرفته می شود و بیشتر کشورها تابعیت خود را از طریق خون انتقال می دهند مثل: اسپانیا ، پرتغال ، سوئد ، نروژ ، سوئیس ، ایتالیا ، مجارستان ، چک ، لتونی ، اتریش ، آلمان …. برای مثال در منطقه آسیا کشور های مانند : ایران عراق ، تاجیکستان ، ارمنستان ، گرجستان ، ترکیه هم از قانون خون پیروی می کنند.

کشورهایی که از تابعیت خاک پیروی می کنند متفاوت هستند. یعنی این کشورها تابعیت فرزند به کشوری که در آن متولد شده است بستگی دارد.  زمانی که فرزندی در کشوری متولد میشود علاوه بر تابعیتی که پدر و مادردارند میتواند تابعیت کشوری که در آن متولد شده است را نیز اخذ نماید.

کشور های زیر از قانون خاک پیروی میکنند :

  1. کانادا
  2. آمریکا (ایالات‌متحده)
  3. آرژانتین
  4. برزیل
  5. کاستاریکا
  6. پاناما
  7. پرو
  8. بلیز
  9. بولوی
  10. دومینیکا
  11. اکوادور
  12. السالوادور
  13. فیجی
  14. گرانادا
  15. گواتمالا
  16. گویانا
  17. هندوراس
  18. جامیکا
  19. مکزیک
  20. نیکاراگوآ
  21. پاکستان
  22. پاراگوئه
  23. سنت کیتس و نویس
  24. سنت لوسیا
  25. سنت وینسنت و گرنادینس
  26. ترینیدادوتوباگو
  27. تووالو
  28. اروگوئه
  29. ونزوئلا

تمامی کشورهای نامبرده از تابعیت خاک استفاده می کنند و مابقی از تابعیت خون استفاده می کنند و  بیشتر کشور هایی که از طریق خاک تابعیت را انتقال میدهند در قاره آمریکا واقع گردیده اند.

اقامت از طریق تولد فرزند در کشور دومینیکا – اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد فرزند

کشور دومنیکا  تابعیت خود را از طریق خاک انتقال می دهد یعنی اگر فردی در این کشور، در کشتی و یا هواپیما مختص به این کشور باشد و متولد شود، به صورت مضاعف تابعیت این کشور را به دست می آورد و با اخذ پاسپورت از تمام حقوق شهروندی بهرمند می گردد.

 

اقامت از طریق تولد فرزند در دومنیکا

اقامت از طریق تولد فرزند در دومینیکا

قوانین به دنیا آوردن فرزند و گرفتن شهروندی در حال تغییر است و کشورها به سمت پایان دادن به این قانون حرکت می‌ کنند. تاکنون کشورهای استرالیا، نیوزیلند، ایرلند، فرانسه، مالتا و هند به این قانون پایان داده‌ اند.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و گرفتن پاسپورت برای فرزندتان را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

سرمایه گذاری در ترکیه سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری ترکیه در این مطلب به طور کامل بررسی می شود. همچنین سعی می کنیم اطلاعات کاملی در...

مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

نظرات کاربران
Call Now Button