علاقه مندان به کار در سوئد به علت اینکه، کشور سوئد به عنوان یک مکان مناسب برای تامین رفاه اجتماعی و استانداردهای بالای زندگی است، بسیار زیاد هستند. این کشور در شمال اروپا قرار دارد و دارای برخی از بهترین مزایای رفاهی و زیستی در سراسر جهان می باشد. کشور سوئد از جمله کشورهایی می باشد که در سال های اخیر مورد استقبال بسیاری از مهاجران سراسر دنیا قرار گرفته و به دلیل داشتن موقعیت اقتصادی با ثبات یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای کار محسوب می شود. اعزام نیروی کار به کشور سوئد برای تمامی متقاضیان خارجی اعم از اعضای اتحادیه اروپا و یا افراد خارج از این اتحادیه امکان پذیر می باشد و تنها با رعایت قوانین مشخص شده توسط این کشور می توان برای اخذ ویزای کار کشور سوئد اقدام کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در سوئد می توانید مقاله ” تحصیل در سوئد ” را مطالعه فرمایید .

کار در کشور سوئد برای تمامی افراد از جمله ایرانیان دارایی مزایای زیادی می باشد که ممکن است در سایر کشورها وجود نداشته باشد. یکی از مزایای کار در سوئد که شاید آن را از بقیه کشورها متمایز کرده امکان کار در تمامی مشاغل برای افراد خارجی است. اگر فردی در حرفه و علاقه خود دارای مهارت و مدرک تحصیلی بالا باشد می تواند شانس خود را برای داشتن کار مناسب در سوئد امتحان کند. اگرچه تمام کشورهای دنیا در برخی از مشاغل نیروی بیشتری نیاز دارند ولی فرد با داشتن اراده و پشتکار می تواند در هر حرفه ای کار مطلوب خود را بیابد. کشور سوئد از جمله کشورهایی می باشد که با داشتن چند سال سابقه کار این امکان را دارد که به اقامت رسیده و به یک شهروند تبدیل شود زیرا قوانین این کشور بازار کار در سوئد برای خارجی ها را مهیا ساخته است.

بازار کار کشور سوئد برای افراد خارجی مانند تمامی کشورهای دنیا به افراد با مهارت های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فناوری، تکنولوژی، تولیدی و غیره نیاز دارد. البته این کشور در برخی از رشته های تحصیلی خاص و یا مهارت های فنی دچار کمبود نیرو می باشد و هر ساله فهرستی از نیروهای مورد نیاز خود را منتشر می کند که یکی از روش هایی که می تواند به بازار کار کشور سوئد وارد شود از طریق همین فهرست است. فرد با بررسی لیست مشاغل موردنیاز در کشور سوئد می تواند برای کاری که در آن مدرک تحصیلی و یا چند سال سابقه کار دارد درخواست داده و شانس خود را امتحان کند. افرادی که ساکن کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند در صورتی که می خواهند بیشتر از 3 ماه به کار در سوئد مشغول شوند باید ویزای کار دریافت کنند.

در مقاله ” اقامت در سوئد ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در سوئد اطلاعات کسب کنید.

اعزام نیروی کار به کشور سوئد | مهاجرت به سوئد | کار در سوئد

بازار کار کشور سوئد به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شود که فرد اجازه درخواست جهت فعالیت در تمامی آنها را خواهد داشت. در بخش دولتی شرکت ها و بخش های زیادی در زمینه بهداشت ، آموزش ، شهرداری و کلیه خدمات عمومی و کشوری فعالیت دارند که وارد شدن به آنها نیازمند طی کردن مراحل مشخصی است و از سایر بخش های موجود در سوئد دشوارتر می باشد. در بخش خصوصی شرکت و کارخانجات با هدف های مختلف وجود دارند که می توان گفت بیشترین نیروی کار در سوئد در این بخش فعال می باشند و بخش خصوصی می تواند از یک مغازه کوچک تا کارخانجات با تجارت های گسترده و بین المللی را شامل شود. بازار کار در سوئد برای خارجی ها مانند شهروندان این کشور می باشد و فرد با رعایت شرایط لازم می تواند مانند تمام مردم این کشور به کار مشغول شده و از خدمات لازم بهره مند شود. یکی از مواردی که در بازار کار کشور سوئد بسیار موثر است داشتن مدرک تحصیلی در مقاطع دانشگاهی می باشد و تمامی کشورهای اروپایی به دنبال جذب افراد متخصص با مدارک دانشگاهی بالا هستند تا بتوانند بازار کار خود را با وجود این افراد ارتقا بخشند.

جهت اعزام نیروی کار به  کشور سوئد باید یک پیشنهاد انجام کار در کشور سوئد دریافت کرد. کارفرمای فرد باید حداقل 10 روز قبل از پیشنهاد اشتغال به کاری که برای فرد ارائه داده است، استخدام برای این شغل را در کشور سوئد و EU/EEA به صورت آگهی اعلام کرده باشد. کارفرما در کشور سوئد، درخواست مجوز کار برای متقاضی را با تکمیل یک فرم پیشنهاد استخدام، آغاز می کند. کارفرمای متقاضی کار، نیاز به اطلاعات فرد متقاضی، شامل نام و نام خانوداگی، تاریخ تولد، وضعیت تابعیت، میزان تحصیلات و آدرس ایمیل او را دارد.

شما می توانید برای مهاجرت به سوئد مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به سوئد ” را مطالعه فرمایید .

در پایان این مقاله با عنوان اعزام نیروی کار به کشور سوئد می توان به این نتیجه رسید که  از سال 2007 میلادی تاکنون، کشور سوئد با چنین کمبود شدید نیروی کار روبرو نبوده است و برای مشاغلی مانند مهندسی، آشپزی، آموزگاری و پرستاری، آینده روشنی پیش بینی می شود. اما برپایه ارزیابی و تحلیل اداره کاریابی، جوانان معمولا رشته هایی را که شانس بیشتری برای یافتن کاردارند، انتخاب نمی کنند. از سال 2007 میلادی که اداره کاریابی، فعالیت 200 شرکت را موردبررسی قرارداد، تا این اندازه کمبود نیروی کار وجود نداشته است. به نظر تحلیل گر بازار کار در اداره کاریابی دو دلیل عمده برای این کمبود وجود دارد. یکی، افزایش نیاز به نیروی کار در برخی از مشاغل و همزمان افزایش تقاضا و دیگری، رشد اقتصادی سوئد. درحال حاضر رکورد کمبود نیروی کار برای شغل های آموزگاری و پرستاری می باشد  و 9 شغل از 20  شغلی که در صدر مشاغل موردنیاز قراردارند، شغل های پرستاری هستند. تفاوت میان بیکار بودن و داشتن شغلی در آینده به انتخاب رشته تحصیلی در دبیرستان بستگی دارد ولی نیاز جامعه و علاقه جوانان معمولا یکسان نیست. چهار رشته تحصیلی را که شانس بیشتری برای کار در آینده و پس از دوره دبیرستان دارند ، عبارتند از : خدمات درمانی و مراقبت از سالمندان، کارهای ساختمانی، حمل و نقل و فن آوری صنعتی . کشور سوئد در آینده درحد زیادی به نیروی کار نیاز خواهد داشت و این وضعیت، شانس یافتن کار را افزایش می دهد و این امر به انتخاب رشته تحصیلی مناسب در دبیرستان مربوط می شود.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
سعید ثابتی

سلام من ۳۵ سالمه و کابینت ساز حرفه ای هستم بیست سال سابقه کار دارم آیا میتونم به این کشور مهاجرت کنم

آتیه آفرینان

با سلام. به مدرک تحصیلی اشاره ای نکردید به طور مثال اگر دارنده ی مدرک لیسانس باشید در ابتدا برای دوره های زبان کشور سوئد اقدام می کنیم ضمن اینکه شما اجازه ی کار در هر زمینه ای هم دارید.

محمد

سلام من ی آشپزم 39 سالمه مجردم ایا امکان گرفتن ویزای کاری سوءد برای من هست ؟ با تشکر 

سارا جوادی

با سلام در حال حاضر از طریق ویزای کاری امکان مهاجرت شما به سوئد وجود ندارد. پیشنهاد میکنیم برای دوره های زبان در سوئد اقدام نمایید.

سمیه عسگرپور

سمیه

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ما برای بررسی شرایط شما به اطلاعات بیشتری نیاز داریم. پیشنهاد میکنم با گروه آتیه آفرینان واحد مشاوره تماس بگیرید.

سمیه

سمیه

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ما برای بررسی شرایط شما به اطلاعات بیشتری نیاز داریم. پیشنهاد میکنم با گروه آتیه آفرینان واحد مشاوره تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button