کشور ایتالیا، یکی از کشورهای عضو شنگن می باشد که با کشورهایی همچون اتریش، فرانسه، اسپانیا، پرتغال و… هم پیمان است. قواعد و قوانین کلی ای در این کشورها به صورت یکسان و برابر حاکم است.
به خصوص قوانین کار در اروپا نیز به صورت یک شکل و متحد درآمده است و همچنین تقریبا تمام کشورهای اتحادیه اروپا در بحث اقدام دائم و دادن به تابعیت به افراد نیز یکسان و متحد عمل می کنند.

به طوری که اگر فرد متقاضی اخذ ویزای ایتالیا باشد، یکی از شرایط و پیش نیازهای اخذ ویزا داشتن یک کارفرما می باشد.
که این کارفرما قبل از دادن دعوت نامه کاری و بستن قرارداد کاری با متقاضی کار در ایتالیا می بایست ابتدا شغل مورد نظر را به مدت 3 ماه هر روز در کشور ایتالیا آگهی کند و اگر متقاضی مناسب این شغل را پیدا نکرد، بار دیگر به مدت 3 ماه هر روز در کل اتحادیه اروپا آگهی کرده و اگر بار دیگر هم فرد متقاضی کار متناسب با معیارهای درخواستی خود پیدا نکرد، باید با متقاعد کردن سازمانی که اداره این گونه امور را در دست دارد مبنی بر اینکه در یافتن نیروی کار مناسب در کل اتحادیه اروپا موفق نبوده و نیروی کار را جهت اشتغال به شغل مورد نظر پیدا نکرده، می تواند جهت متقاضی خارجی دعوتنامه کاری دهد و وی قرارداد کاری امضا کند.

اعزام نیروی کار به کشور ایتالیا

اعزام نیروی کار به کشور ایتالیا

اعزام نیروی کار به کشور ایتالیا و اخذ ویزای کار ایتالیا می تواند فرد را تقریبا به اخذ اقامت دائم این کشور نیز نزدیک کند ، به طوری طبق قواعد کلی کار در اتحادیۀ اروپا هر فردی که موفق به پیدا کردن کار و اخذ ویزای کار ایتالیا و یا دیگر کشورهای اروپایی می شود، پس از 5 سال کار کردن و پرداخت مالیات و داشتن سوابق بیمه در این کشورها می تواند جهت اخذ اقامت دائم این کشورها اقدام کند.

همچنین جهت اخذ اقامت دائم ایتالیا نیز همین امر قابل اجرا می باشد و فردی که به مدت 5 سال در ایتالیا با ویزای کار ایتالیا مشغول به کار باشد می تواند جهت اخذ اقامت دائم ایتالیا نیز درخواست دهد.
پس از مرحلۀ اخذ اقامت دائم نیز می تواند با لحاظ شرایطی همچون دانستن و مسلط بودن به زبان ایتالیایی و دانستن تاریخ این کشور و گذراندن امتحان زبان و تاریخ این کشور جهت اخذ پاسپورت ایتالیایی و اخذ تابعیت ایتالیایی خود اقدام کند.

مراحل اعزام نیروی کار به کشور ایتالیا

مراحل اعزام نیروی کار به کشور ایتالیا به این صورت است که  در مرحله اول اعزام نیروی کار به ایتالیا ، کلیه متقاضیان با مراجعه به سفارت ایتالیا لازم است تا از لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا مطلع شده و بر اساس آن لیست، شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

اعزام نیروی کار به ایتالیا از جانب هر کشور دارای شرایط خاص خود می باشد و مطمئنا اعزام نیروی کار به کشور ایتالیا از ایران در مقایسه با سایر کشورها متفاوت می ‌باشد.
سپس افراد متقاضی متقاضیان مستلزم کاریابی در ایتالیا می باشد که در مقاله اشتغال در کشور ایتالیا به طور کامل شرح داده شده است.


در مرحله سوم اعزام نیروی کار به کشور ایتالیا ، متقاضیان مستلزم اخذ دعوت ‌نامه ‌ای معتبر از سوی کارفرمایی ایتالیای می باشند تا روند اعزام نیروی کار به ایتالیا از ایران را پیگیری کنند.

از آنجایی که اخذ دعوت ‌نامه از سوی کارفرما توسط فرد متقاضی تا حدودی سخت است و فرد مستلزم مصاحبه به شکل مکاتبه‌ ای با کارفرما می‌ باشد، پیشنهاد ما مراجعه به موسسات کاریابی است که در ایران اقدام به اعزام نیروی کار به ایتالیا می کنند چون این دسته از موسسات در کوتاه ‌ترین زمان با ارائه رزومه شخص متقاضی به کارفرمایی در ایتالیا، اقدام به اخذ دعوت ‌نامه معتیر می کنند.

در نهایت متقاضیان با داشتن مدارک هویتی و موردنیاز سفارت به همراه دعوت ‌نامه کسب شده از سوی کارفرمایی ایتالیای، درخواست ویزای کار ایتالیا می نمایند و پس از اخذ ویزای کار مراحل اعزام نیروی کار به ایتالیا تقریبا به پایان می رسد و متقاضیان می ‌توانند به منظور کار در ایتالیا به این کشور به شکل قانونی وارد شوند.

3/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای توریستی کشور ایتالیا ویزای توریستی کشور ایتالیا

ویزای توریستی کشور ایتالیا (Italy) ویزای توریستی کشور ایتالیا برای اشخاصی صادر می شود که با ه...

مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا ممکن است به دلیل اقتصاد ضعیف تری که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد در ...

ویزای همراه کشور ایتالیا ویزای همراه کشور ایتالیا

سالانه افراد زیادی جهت تحصیل در ایتالیا، این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند لذ...

نظرات کاربران
محمد

با سلامبنده 26سالمه کارشناس هوشبری تموم کردم.دو یال سابقه کار دارم تو بیمارستان.با توجه به شرایط پیش اومده الان کدوم کشور به نیروی بیمارستان بیشتر نیاز داره و امکان جذب نیروی خارجی وجود داره؟ 

سارا جوادی

با سلام سوئد برای رشته شما گزینه مناسبی است.

سید وحید هاشمی

با سلام وحید هستم از ایران برای کار در اروپا و تحصیل راهنمایی کنید

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، ما برای بررسی شرایط شما به اطلاعاتی ازشما نیاز داریم. در صورتی که قصد دارید شرایطتون برای مهاجرت بررسی شود فرم ارزیابی گروه آتیه آفرینان را پر کرده تا همکاران پس از بررسی شرایط شما با شما تماس بگیرند.

مریم

با سلام و احتراممن 34سالمه لیسانس علوم ازمایشگاهی و فوق لیسانس بیوشیمی بالینی با 14سال سابقه کار دولتی و همسرم 25سال سایقه کار به عنوان برقکار اتومبیل و یک پسر سه ساله هستیم شما کدام کشور را پیشنهاد میدهید متشکرم

سارا جوادی

با سلام با توجه به شرایطی که فرمودید ، پیشنهاد میکنیم برای کشور کانادا اقدام کنید. یکی از مزایای کانادا امکان همراهی خانواده شما می باشد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button