کشور اوکراین از سال 1991 میلادی از اتحادیه جماهیر شوروی مستقل شد و دومین کشور بزرگ و پیوسته اروپایی قرار گرفت . اگرچه از سال 1991 میلادی اقتصاد بازار رشد هسته ای داشت ولی بیشترین رکود از نظر اقتصاد در سال 2008 میلادی دریافت کرد . کشور اوکراین به صورت یک مصرف کننده مهم و تامین کننده در بازار جهانی می باشد که استراتژیک آن با کشورهای روسیه ، بلاروس ، لهستان و مجارستان مشابهت دارد . از این رو روز به روز اقتصاد کشور اوکراین در حال پیشرفت و رشد چشم گیری می باشد . دولت کشور اوکراین توسط قوانین خاصی که تعیین کرده ، حمایت گسترده ای از قشر کارگر دارد و این حمایت ها را به وضوح نشان داده است حتی گفته می شود در این قوانین حمایت از کارگر بیشتر از اتحادیه اروپا می باشد . در حال حاضر کشور اوکراین از اعضای سازمان ملل کار می باشد . کارفرمایان در کشور اوکراین برای رفاع حال کارگران می بایست قوانین و مقررات کار در کشور اوکراین را بدانند و دولت سختگیری زیادی در این امر نشان داده است . این مقاله در مورد اعزام نیروی کار به کشور اوکراین می باشد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در اوکراین ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در اوکراین ” است .

متقاضیان اعزام نیروی کار به کشور اوکراین می ‌توانند با داشتن حداقل شرایط لازم به این کشور مهاجرت کنند. قابل توجه است که در بین اشخاصی که قصد مهاجرت برای کار در اوکراین را دارند، اولویت با افرادی است که دارای تخصصی خاص بوده و برای تقویت اقتصاد اوکراین مفید واقع شوند. کار برای چنین افرادی بسیار راحت ‌تر از افرادی که معمولا دارای مهارت خاصی نیستند ، یافت می ‌شود. از سوی دیگر، افرادی که از نظر علمی دارای مدارک دانشگاهی معتبر بوده دارای شانس بیشتری برای یافتن کار در اوکراین هستند.

انواع قرارداد کاری در کشور اوکراین

هر کشوری دارای توافق کاری مخصوص به خود است که بر اساس قانون کار در آن کشور تعیین می ‌گردد. کشور اوکراین نیز دارای سه نوع توافق کاری می ‌باشد:

  • توافق کاری بلند مدت و نامحدود
  • توافق کاری بلند و ثابت
  • توافقی کاری خاص پروژه

در مقاله ” مهاجرت به اوکراین ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به اوکراین اطلاعات کسب کنید .

 انواع قرارداد کاری در کشور اوکراین
انواع قرارداد کاری در کشور اوکراین

روش های استخدام نیروی کار در کشور اوکراین

کشور اوکراین روش‌ های متفاوتی برای جذب نیروی کار در اوکراین دارد که از جمله این روش ‌ها می ‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • استخدام بر اساس پیشنهاد کاری در کشور اوکراین

اگر کارفرمایی قصد پیشنهاد کاری در اوکراین به یک تبعه خارجی جویای کار در اوکراین را داشته باشد باید به مدت ۳ ماه در اوکراین آگهی درج کند. در صورتی که فرد متقاضی کار در اوکراین یافت نشود می‌ تواند پیشنهاد کار را به فرد خارجی بدهد تا بتواند به کار و فعالیت در کشور اوکراین بپردازد.

  • اشتغال به کار در یک شرکت و یا دفاتر نمایندگی شرکت در کشور اوکراین

دفاتر نمایندگی شرکت در اوکراین توسط افراد خارجی اداره می‌شود دارای امتیازاتی می باشند. چنین شرکت‌ هایی این امکان را دارند که از نیروی کار خارجی بهره ‌مند شوند و نیروی کار خارجی را به منظور کار در اوکراین به کار گرفته که در این صورت افراد خارجی که قصد اخذ ویزای کار در کشور اوکراین را دارند به راحتی می توانند در اوکراین کار مورد نظر خود را یافته و وارد بازار کار شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در اوکراین می توانید مقاله ” تحصیل در اوکراین ” را مطالعه فرمایید .

  • ثبت شرکت توسط فرد خارج از اوکراین به سمت سهامداری شرکت

با توجه به اینکه ثبت شرکت در کشور اوکراین منجر به اقامت و یا حتی اجازه کار برای فرد خارجی نخواهد شد با این شرایط فرد خارجی در صورتی می تواند اجازه کار را دریافت کند که به عنوان سهامدار شرکت معرفی شود و دارای امتیازاتی باشد، همچنین مدیریت شرکت را بر عهده داشته باشد که در این صورت می تواند به عنوان یکی از کارمندان در شرکت مشغول به کار شود.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
Call Now Button