اعزام نیروی کار به کشور اتریش اعزام نیروی کار اعزام نیروی کار به کشور اتریش قبل از بررسی اعزام نیروی کار به کشور اتریش لازم است بدانید که به طور متوسط نرخ بیکاری در کشور اتریش حدود 5 درصد می باشد که نسبت به کشورهای یونان و اسپانیا که آمار بیکاری نزدیک به 20 درصد را دارند بسیار پایین محسوب می شود.

اقدام برای مهاجرت به اتریش، یکی از اهداف مهم برای افراد جویای کار می باشد زیرا کشور اتریش از یک اقتصاد سالم با استانداردهای بالای زندگی برخوردار می باشد، به همین دلیل مهاجرت کاری به اتریش برای متقاضیان کار در خارج از کشور جالب است.
بسیاری از مهاجران در شهر وین، پایتخت این کشور کار می کنند که در آن بسیاری از سازمان های بزرگ بین المللی نظیر OSCE و اوپک قرار دارند.
لازم به ذکر است که بازار کار کشور اتریش نسبتا متشکل از افراد بومی بوده است ولی با توجه به رشد منفی جمعیت در اتریش ، پیر شدن جمعیت اتریش، رشد روز افزون صنعت و تکنولوژی و همچنین فقدان نیروی مختصص باعث شده که کشور اتریش نیز به فکر جذب نیروی کار متخصص از خارج از اتحادیه اروپا باشد. از این رو مقاله پیش رو به موضوع اعزام نیروی کار به کشور اتریش اختصاص دادیم که برای عزیزان مفید باشد.

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در اتریش ” را مطالعه فرمایید.

اعزام نیروی کار به کشور اتریش
اعزام نیروی کار به کشور اتریش

نرخ بیکاری در اتریش – شرایط اعزام نیروی کار به کشور اتریش

قبل از بررسی اعزام نیروی کار به کشور اتریش لازم است بدانید که به طور متوسط نرخ بیکاری در کشور اتریش حدود 5 درصد می باشد که نسبت به کشورهای یونان و اسپانیا که آمار بیکاری نزدیک به 20 درصد را دارند بسیار پایین محسوب می شود.
هر چند مردم کشور اتریش به راحتی به زبان انگلیسی صحبت می کنند ولی تسلط هر چه بهتر به زبان آلمانی می تواند شانس کاریابی را افزایش دهد.
کمبود نیروی کار داخلی در بسیاری از بخش ها در اتریش وجود دارد، به طوری که بازار کار در اتریش برای خارجی ها در شرکت های ساختمانی، بخش های مراقبت های بهداشتی، گردشگری، هتل های زنجیره ای، رستوران ها، شرکت های تولید خودرو و قطعات، بانک ها و شرکت های بیمه فراهم است.
فرصت های شغلی زیادی در کشور اتریش برای یک شغل خوب بر اساس تجربه کاری و مهارت های مورد نیاز وجود دارد. اگر فرد مهاجر خارجی به دنبال اشتغال در اتریش باشد، شانس خوبی برای پیدا کردن شغل دارد، مخصوصا اگر به زبان آلمانی مسلط باشد.

ولی اگر فرد به زبان آلمانی تسلط نداشته باشد، گزینه های کاری برای وی محدود به فرصت های شغلی برای کارگران کم تخصص در بخش تولید یا ساخت و ساز، در صنعت گردشگری، صنعت فناوری اطلاعات و یا فرصت های شغلی در شرکت های بین المللی که زبان تجاری آن ها انگلیسی است، می شود.

مشاغل مورد نیاز کشور اتریش اعزام نیروی کار به کشور اتریش

گردشگری ، با تقریبا 620000 کارمند در سال 2015، منبع قابل توجهی از درآمد و اشتغال در کشور اتریش می باشد. اکثریت نیروی کار در بخش خدمات فعال هستند و بیش از 70٪ از تولید ناخالص داخلی را ایجاد می کنند که موتور اقتصاد اتریش است.
به غیر از گردشگری ، تجارت و بانکداری دیگر زمینه های اصلی مورد علاقه می باشد. در حالی که صنایع معدنی در سال های اخیر اهمیت خود را از دست داده اند، هنوز هم مشاغل زیادی در فناوری محیط زیست، تدارکات و تولید خودرو برای اعزام نیروی کار به کشور اتریش وجود دارد.

اعزام نیروی کار به کشور اتریش
اعزام نیروی کار به کشور اتریش


خوشبختانه شغل های جدید در صنعت خدمات، در بازاریابی و در بخش فناوری اطلاعات جبران سایر هزینه های شغلی را می نماید. کشور اتریش بسیار از کارآفرینان حمایت می کند و شرایط سرمایه گذاری خود را بسیار آسان کرده است.
وجود امکان تحصیل رایگان در اتریش نیز به محبوبیت آن افزوده و بسیاری از دانشجویان بعد از تحصیل در بازار کار این کشور جذب می شوند .

لازم است بدانید که حدود 70 درصد از کل نیروی کار در بخش خدمات اتریش کار می کنند و رایج ترین مجوز کار برای مهاجران کارت قرمز – سفید – قرمز است که برای حداقل 12 ماه معتبر است، کارت آبی اتحادیه اروپا برای 24 ماه اعتبار دارد و اجازه کار طولانی مدت برای کار است.
اگر فردی توسط یک شرکت اتریشی استخدام شود بلافاصله تحت پوشش بیمه بهداشت عمومی قرار می گیرد. هر فردی که بیمه شده است به طور خودکار کارت الکترونیکی دریافت می نماید که باید هنگام مراجعه به پزشک آن را همراه داشت. بنابراین کار در اتریش مزایای بسیاری دارد و اخذ ویزای کار اتریش انتخابی باارزش است.

مراحل اعزام نیروی کار به کشور اتریش

اول مرحله جهت مراحل اعزام نیروی کار به کشور اتریش ، اخذ پیشنهاد کاری در کشور اتریش می باشد . به صورت کلی قانون اخذ پیشنهاد کاری در اتحادیه اروپا به این صورت است که شغل مورد نظر می بایست اولا به مدت 3 ماه در کشور اتریش توسط کارفرما آگهی شود و اگر شخصی برای ان کار پیدا نشود باید به مدت 3 ماه در سایت های کاریابی اتحادیه اروپا آگهی گردد.

مراحل اعزام نیروی کار به کشور اتریش
مراحل اعزام نیروی کار به کشور اتریش


اگر در این مدت هیچ داوطلبی از 28 کشور عضو این اتحادیه متقاضی این شغل نبود و واجد شرایط مناسب جهت استخدام در این شغل نبود، در این زمان سازمان ها می توانند نیروهای مورد نظر خود را از خارج این اتحادیه به خدمت گیرند.

این قانون در راستای به کار گیری افراد مقیم و یا در حال تحصیل در اروپا در بازارهای کاری این کشورها تدوین شده است بنابراین بدیهی است که پیدا کردن شغل برای افراد خارج ار اتحادیه اروپا در کشورهای اروپایی بسیار سخت خواهد بود. با توجه به رکود اقتصادی در کشور های در حال توسعه و فقدان کار مناسب برای افراد متخصص در این کشورها، تمایل این افراد به کار دیگر کشور های اروپایی و توسعه یافته صنعتی بیشتر از قبل شده است.

شرایط لازم جهت اعزام نیروی کار به کشور اتریش

فرد متقاضی کار در کشور اتریش برای ویزای جستجوی کار به مدت 6 ماه در اتریش به 70 امتیاز از 100 امتیاز احتیاج دارد و پس از موافقت و تایید مدارک در اداره کار اتریش اقامت 6 ماهه اتریش را جهت یافتن شغل مناسب اخذ خواهد کرد.
پس از پیدا کردن کار بستن قراردادکاری با کارفرما مدارک فرد برای صدور اجازه کار به اداره کار مربوطه تحویل داده می شود و پس از موافقت قانونی، کارت اقامت فرد صادر شده و حال می تواند خود و خانواده را به کشور اتریش ببرد.

شرایط لازم جهت اعزام نیروی کار به کشور اتریش
شرایط لازم جهت اعزام نیروی کار به کشور اتریش


سیستم امیتاز بندی جهت کار در کشور اتریش به شرح زیر می باشد:

  • وضعیت تحصیل : حداکثر 40 امتیاز
  • حداقل مدرک تحصیلی لیسانس تا فوق لیسانس: 20 امتیاز
  • هچنین افرادی که رشتهای فنی، کامپیوتر و زیر مجموعه رشته های علوم طبیعی 30 امتیاز
  • مدرک دکترا 40 امتیاز
  • وضعیت شغل : حداکثر 20 امتیاز
  • حقوق سالیانه بالا: 20 امتیاز
  • کارهای تحقیقاتی: 20 امتیاز
  • لوح تقدیر یا ثبت اختراع: 20 امتیاز
  • سوابق کاری یا کارهای مدیریتی: 2 امتیاز به ازای هر سال
  • سوابق کاری 6 ماهه در اتریش: 10 امتیاز
  • وضعیت مدرک زبان : حداکثر 10 امتیاز
  • مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی: مبتدی 5 و پیشرفته 10 امتیاز
  • وضعیت سنی : حداکثر 20 امتیاز
  • تا 35 سال 20 امتیاز
  • تا 40 سال 15 امتیاز
  • تا 45 سال 10 امتیاز

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
رحیم خلیل پور

با سلام و عرض ادبو احترام. اینجانب در صنعت کشاورزی در رشته ی زنبورداری بصورت حرفه ای بمدت سیزده سال فعالیت دارم و میخوام کشور اتریش مهاجرت کنم و در حرفه خودم کار کنم ، به صورت کارگر زنبورداری هم کار میکنم ،

آتیه آفرینان

با سلام. معمولا پذیرش ویزای اتریش برای جاب سیکری رشته های مهندسی و ویزای تحصیلی هست. ولی میتونید با کارشناسان مجموعه مشاوره داشته باشید تا بر اساس رزومتون بهترین کشور رو بهتون پیشنهاد بدن.

پیمان

با سلام من بالای 18ساله که تو نجاری و کابینت سازی حرفه ای هستم میخوام از کشور مهجرت کنم به اروپا هر کشوری شد مهم نیست آسونترش برام بیشتر اهمیت داره

آتیه آفرینان

با سلام. نیاز باید حداقل مدرک دیپلم و سرمایه هست که از طریق ویزای سرمایه گذاری اقدام کنید.

کریم

سلام.من ۳۱ سال دارم.کارشناسی الکترونیک دارم.مجرد.آیا می تونید کمک کنید برای مهاجرت کاری اقدام کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام. لطفا مقاله بهترین کشورها برای مهاجرت کاری را مطالعه کنید. اگه باز سوالی بود با شماره 02172207 تماس بگیرید.

حسن احمدی

گچ کاری و ابزار کاری و سیمان کاری و کاشی کاری نیار کار در اتریش داشتم ۰۹۳۹۸۱۵۰۶۴۴

علیرضا

باسلام اینجانب ۲۱ سال سابقه ی کاری درصنعت فلز دارم بابیمه از جوشکاری برق،co2،ارگون ، و برشکاری گرم،وبرش گیوتین، وپرسکاری فلز و cnc کار و دیگه چی بگم ولی دیپلمه ام بازم مارو نیاز ندارن اما زبان خارجی نمیدونم و سن من هم ۳۸ ساله پس نمیشه دیگه

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز انتخاب روش مهاجرتی به شرایط شما بستگی دارد، با توجه به رزومه شما ویزای کار (جست و جوی کار) مناسبتان نیست چراکه ارائه ی مدرک کارشناسی خود امتیاز دارد و ضروری هست.

بهزاد

سلام من بنای ساختمان هستم نماکار وکاشی کار با 18سال سابقه کاربا کارت مهارت از فنی حرفی 35ساله مجرد مکاله انگلیسی بلد هستم مدرک تحصیلی زیر دیپلم هست ممنون اگر پاسوخ دهید

علیرضا

سلام، ببخشید یعنی ما هایی که مدرک دیپلم داریم رو نمیخوان

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز جهت مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

رحمت حسن پور

سلام من دیپلم هستم ۱۲سال سال سابقه کارساختمان دارم میتونم مهاجرت کنم

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز برای مهاجرت کاری حداقل مدرک کارشناسی لازم است.

حسین

سلام من مدرک لیسانس برق دارم سابقه ای در زمینه رشته تحصیلی خودم ندارم 29 سالمه در فست فود هم میتونم کار کنم شغلی برای من وجود داره

آتیه آفرینان

با سلام در صورت ارائه سابقه کار، مدرک زبان امکان اخذ ویزا جست و جوی کار را دارید، ضمن اینکه امکان مهاجرت تحصیلی نیز برایتان وجود دارد.

فهیمه مرتضوی

سلام اقای ۳۲ ساله هستم مدرک دیپلم و سابقه ۱۲ سال کار در زمینه چوب(کابینت.درب.دکور و کلیه مصنوعات چوبی) اگه به زبان المانی مسلط بشم میتونم توی کشور اتریش کار پیدا کنم و اقامت بگیرم؟؟

آتیه آفرینان

با سلام در صورت اخذ مدرک کارشناسی دریافت ویزای جست و جوی کار آلمان ممکن است.

محمد علي غفاري

سلام . من يم سوال داشتم اميدوارم جواب دهيد اينجانب داراي مدرك كارشناسي ارشد در رشته آموزش زبان فارسي به غيرفارسي زبانان از دانشگاه غلامه طباطباي تهران هستم . آيا امكان اشتغال براي من بدون تسلط به زبان آلماني در اتريش يا آلمان وجود دارد؟ البته مسلط به زبان انگليسي هستم. ممنون ميشه راهنمايي كنيدارادتمندتان محمد علي غفاري

آتیه آفرینان

با سلام متاسفانه خیر، شما باید در سطح متوسط به زبان آلمانی مسلط باشید در غیر این صورت جدا از ریسک پروسه ی ویزا، بدون آشنایی به زبان آلمانی عملا نمی تونین مشغول به کار شوید.

D.Tahmasebi

سلام، من لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارم و تیچر زبان هستم و مهارت تزریقات هم فرا گرفتم مدرک هم دارم میتونم وارد اتریش بشم. فعالیت قابل توجهی داشته باشم.

آتیه آفرینان

با سلام، اگر پیشنهاد کاری از اتریش اخذ کرده باشید بله امکان اقدام وجود دارد اما برای اخذ پیشنهاد کار بهتر است حداقل 3 سال سابقه کار در زمینه ی رشته ی دانشگاهیتون ارائه دهید.

رامین

سلام من لیسانس حسابداری دارم و دنبال کار ساده در اتریش هستم کارگری ساده هزینه سفر چقدره و چیکار باید بکنم.

آتیه آفرینان

با سلام، شرایطتان به صورت دقیق تر بایستی بررسی شود اما از طریق جست و جوی کار امکان اقدام برایتان وجود دارد.

محمدرضا

باسلام من توی کار صافکاری و نقاشی ماشین مهارت دارم و 25 الی 30 سال سابقه دارم. میخواستم بدونم توی کشور اتریش کار میتونم پیدا کنم؟ سن خودم هم 45 سال هست

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر برای اقدام به صورت کار حداقل مدرک لیسانس لازم می باشد. منتها اگر متاهل هستید با شماره ی 02172207 تماس بگیرید که شرایط همسرتان هم بررسی شود شاید روش های دیگری مناسب باشد برایتان.

محمد

سلام من 35سالمه 15سال که در رشته بنایی ساختمان مشغول به کار هستم در رشته سنگکاری و کاشیکاری مهارت بیشتری دارم متعهل هستم و یک فرزند 6ساله دارم زبان بلد نیستم ممنون میشم راهنماییم کنید به نظر شما میتونم کاری پیدا کنم در کشور اتریش

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر لازمه ی اخذ جاب آفر، ارائه ی مدرک کارشناسی و مدرک زبان می باشد. رزومه ی تحصیلی و کاری شما بایستی بررسی شود لطفا با شماره ی 02172207 تماس داشته باشید.

سیدکامران موسوی خورشیدی

باسلام. من شغلم روی دکلهای برق فشارقوی و دکلهای مخابراتی هست. مدرک تحصیلی هم ندارم ولی تجربه کار دارم. ایا میتونم به کشور المان یا اتریش برای کار برم.

آتیه آفرینان

سلام برای اخذ ویزای کاری حداقل مدرک لیسانس و سابقه ی کاری مرتبط ، مدرک زبان و ...لازم می باشد .

علی شه شناس

سلام من اشپز فرودگاه هستم ۱۷ سال سابقه دارم میخواستم بپرسم که شرایط گرفتن اقامت کاری در اتریش چگونه است.ایا میتوانم اقامت بگیرم؟

آتیه آفرینان

سلام ، شرایط سنی ، مدرک زبان، رزومه ی تحصیلی (حداقل لیسانس) و رزمه ی کاری شما بایستی بررسی شود اگر مجموع امتیازتان به حد نساب برسد بله امکان اقدام برایتان وجود دارد .

سید مصطفی زادجعفر

با سلام من ارشد اکتشاف معدن دارم و10 سال سابقه کار معادن مختلف معدن -حفاری -استخراج -dispaching دارم برای مهاجرت کاری به اتریش آیا فرصتی می تونم داشته باشم .

آتیه آفرینان

با سلام خدمت شما بله شرایط اولیه اقدام برای این کشور را دارید ویزای کار کشور اتریش به صورت امتیازبندی می باشد شرایط سنی، مدرک زبان، رزومه کاری و تحصیلی امتیاز دارد. برای بررسی و حساب امتیازات با شماره ی 02172207 تماس بگیرید همکاران راهنماییتان کنند.

محمد رحیمی

باسلام ۲۹سالمه متاهلم ۱۴ سال سابقه فروش محصولات چرمی و هم تولید محصولات چرمی دارم کم هزینه ترین و بهترین کشور با توجه به سابقه من کدوم کشور میتونم اقامت کاری بگیرم

آتیه آفرینان

با سلام. باید شرایط شما، تمکن مالیتان به صورت دقیق تری بررسی شود اما دوره های زبان کشور سوئد هم مناسب می باشد چرا که دو مزیت دارد با گذراندن این دوره ها تسلط کافی به زبان انگلیسی می توانید پیدا کنید ضمن اینکه اجازه ی کار مرتبط و غیر مرتبط با رشته ی دانشگاهیتان را دارید.

شهناز شوکت

سلام برای شغل قصابی چه کشوری رو پیشنهاد می کنید و از چه راهی که هم هزینه اش کم باشه و هم برای شغل همسرم خوب باشه

آتیه آفرینان

با سلام. برای شغل هایی مانند قصابی اقدام نداریم. ولی میتوانید از طریق تحصیل اقدام کنید و دیگری دنبال کار بگردد.

محمد نورانی

با سلام من پرستار هستم ۲۰ سال سابقه و ۴۶ ساله ام امکان یافتن کار برایم وجود دارد ؟

آتیه آفرینان

با سلام. با توجه به اعلام نیاز رشته ی شما ، کشورهای سوئد و آلمان گزینه ی خیلی عالی به حساب می آیند به خصوص کشور سوئد چراکه دوره های زبانشان را هم می توانید داخل همون کشور بگذرانید.

امیر مصدقی

لیسانس مدیریت دولتی، ده سال سابقه نمایندگی بیمه و دو سال رییس شعبه یکی از شرکتهای بیمه ای بودم سن ۳۸ سال، متاهل

سارا جوادی

با سلام پیشنهاد میکنیم برای تمکن مالی کشور اتریش اقدام نمایید . برای شرایط شما مناسب است

بهمن

من هم میخواهم برم  اوستای جوشکاری و در و پنجره سازی و دکور سازی هستم انواع جوش برق و co2 و آرگون بلدم بیشتر از ۱۵ سال سابقه کار دارم نمونه  کارهام تو فیسبوک اینستاگرام موجود

سارا جوادی

با سلام با توجه به حرفه جوشکاری شما ، پیشنهاد میکنیم برای کشور استرالیا اقدام نمایید.

سعيد بهارلوئي

ميکانيک ماشين سنگن مرسدس بنز

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، متاسفانه در حال حاضر امکان اعزام نیروی فنی به کشورهای اروپایی وجود ندارد. در صورتی که شرایطی فراهم شد از طریق وب سایت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button