کشور آمریکا، کشوری پیشرفته در آمریکای شمالی می باشد و کشوری صنعتی با جمعیتی مناسب و مهاجرپذیر با تنوع نژادی بسیار بالا است. این کشور از نظر وسعت چهارمین کشور بزرگ جهان محسوب می شود.

برای مهاجرت به آمریکا راه های مختلفی وجود دارد و بهترین راه برای مهاجرت به این کشور، اخذ ویزای کار کشور آمریکا می باشد. زیرا اگر فرد موفق به پیدا کردن کار شود و یا با کارفرمایی قرار داد منعقد کند، مسیر رسیدن به اقامت برای وی کوتاه و آسان تر می شود ولی با هر ویزایی غیر از کاری باید برای رسیدن به اقامت روند طولانی مدت و سخت حقوقی و قانونی را پشت سر بگذراند.

کشور آمریکا به دلیل صنعتی بودن و صادرات بالا و اقتصاد شکوفا جز کشورهایی محسوب می شود که حقوق بالایی به کارگران پرداخت می کند.
و همچنین در حال حاضر میزان بیکاری در آمریکا به کمتر از 3.7 درصد رسیده که فرصت مناسبی برای کار در آمریکا به شمار می آید. از این رو اعزام نیروی کار به کشور آمریکا مورد توجه بسیاری از علاقه مندان قرار گرفته است.

برخلاف باورهای عمومی کشور آمریکا بازار کار برای فقرای جهان ندارد و درهای بازار این کشور به روی مردم ثروتمند برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آمریکا و یا دارای دانش و مهارت حرفه ای باز است.
اگر چه کشور آمریکا ثروتمندترین کشور جهان می باشد ولی دارای سطح بالای فقر است از این رو در حال حاضر تعداد زیادی از مردم در این کشور به دنبال شغل های ساده برای حقوق های پایه هستند و بازار کار در آمریکا برای خارجی ها اصلا خوب نیست.

اعزام نیروی کار به کشور آمریکا

مشکل عمده ای که اکثر افراد برای کار در کشور آمریکا مواجه هستند، یافتن کار در این کشور نیست بلکه اخذ ویزای کار این کشور می باشد. از نظر تاریخی کشور آمریکا بسیاری موفقیت های اقتصادی خود را از طریق جذب برخی از افراد تحصیل کرده جهان به دست آورده است.

لازم به ذکر است که پیدا کردن کار در آمریکا به دلیل بیکاری بالا و شرایط سخت اقتصادی دشوار می باشد. از طرفی امنیت شغلی در کشور آمریکا بسیار نامناسب است و اگر کارفرمایی تصمیم بگیرد که دیگر نیازی به نیروی کاری خود ندارد، می تواند راحت فرد را اخراج کند.
تنها امنیت نیروی کار خارجی در آمریکا، پتانسیل و تمایل او برای کار است که یا رئیس را متقاعد می کند که او را حفظ کند و دیگران را اخراج کند و یا به فرد این امکان را می دهد که به سرعت کار دیگری را پیدا کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در آمریکا می توانید مقاله ” تحصیل در آمریکا ” را مطالعه فرمایید.

اعزام نیروی کار به کشور آمریکا

5 رشته تحصیلی پر درآمد در آمریکا

به خاطر داشته باشید که جهت اعزام نیروی کار به کشور آمریکا، مدارک تحصیلی مختلف می توانند زمینه ساز مسیرهای شغلی متفاوت و مختلفی باشند یعنی با یک مدرک خاص می توان در مشاغل گوناگونی مشغول به کار شد.
پس انتخاب رشته تحصیلی مناسب می تواند تاثیر به سزایی در فرصت شغلی فرد فراهم نماید. در ادامه 5 رشته تحصیلی را معرفی می کنیم که از پتانسیل بالایی در بازار کار ایالات متحده آمریکا برخوردارند که عبارتند:

  1. مدیریت تجاری: شغلی مطمئن و با درآمد بالا در کشور آمریکا می باشد و به عنوان مثال یک مدیر منابع انسانی در آمریکا سالانه به طور میانگین 100 هزار دلار درآمد دارد.
    فرد جهت تحصیل در این رشته دروسی را در زمینه مدیریت مالی، حسابداری، استراتژی و سیاست تجاری و مدیریت منابع انسانی خواهد گذراند و یکی از ویژگی های این رشته این است که در تمام صنایع برای آن کار وجود دارد زیرا در دنیای امروز، هر شرکتی نیاز مبرم به پرسنل مدیریتی دارد.
  2. مدیریت عمومی: این رشته، فرد را برای منسب سیاسی یا شغلی در زمینه خدمات شهری به عنوان مثال کار در شهرداری آماده می کند. تحلیل اجتماع، سیاست و مدیریت محلی، بودجه بندی عمومی و مدیریت مالی و بخش غیرانتفاعی از جمله دروسی می باشد که در این رشته خواهد گذراند.
    از آنجا که ادارات و سازمان های سیاسی و دولتی همواره در حال تغییر و تحول و گسترش هستند در نتیجه به نیروهای متخصص جدید نیاز دارند.
    در این رشته فرد می تواند در زمینه های شغلی مختلف از قبیل بخش خدمات شهری، مدیریت بازرگانی، اقتصاد، سیاست بین الملل و منابع انسانی به فعالیت بپردازد.
  3. فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی: امروزه هر کشوری نیازمند نوآوری های فناورانه می باشد و بسیاری از شرکت های نیازمند دانش آموختگان رشته فناوری اطلاعات هستند که بتوانند ایده ها را به فناوری های بدیع تبدیل کنند.
    در این رشته فرد دروس و کلاس هایی را در زمینه ی برنامه نویسی ++C، معماری و سیستم های رایانه ای، سیستم های مدیریت پایگاه داده ها و فناوری های وب خواهد گذراند. در حال حاضر میانگین حقوق سالانه یک مدیر سیستم های اطلاعاتی معادل 120 هزار دلار می باشد.
  4. طراحی گرافیک: یکی از بهترین شغل ها در کشور آمریکا می باشد که فرد جهت تحصیل در این رشته دروسی مانند تکنیک های طراحی گرافیک، تاریخ طراحی گرافیک، فتوشاپ برای طراحان گرافیک، طراحی تولید و تایپوگرافی را خواهد گذراند.
  5. حسابداری: رشته حسابداری در حال حاضر از اهمیت شایانی در اقتصاد جهانی برخوردار است. فرد جهت تحصیل در این رشته دروسی نظیر سیستم های اطلاعات حسابداری، قانون تجارت، حسابرسی و حسابداری مالیاتی را خواهد گذراند.
    در ضمن هیچ تجارتی نیست که به فردی با چنین دانش و تخصصی نیار نداشته باشد .در ضمن درآمد متوسط صنف حسابداران در آمریکا ، به صورت سالیانه معادل 64 هزار دلار می باشد.

برای اقامت و تابعیت در آمریکا روش های متفاوتی وجود دارد موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در آمریکا ” را مطالعه فرمایید.

5 رشته تحصیلی پر درآمد در آمریکا

مراحل اعزام نیروی کار به کشور آمریکا  

  • متقاضیان جهت اعزام نیروی کار به کشور آمریکا مستلزم اطلاع از بازار کار این کشور هستند زیرا ممکن است هر ساله شرایط جذب نیروی کار خارجی برای برخی از مشاغل دچار تغییر شود و اعزام نیروی کار به آمریکا در برخی مشاغل صورت نپذیرد .
  • سپس متقاضیان مستلزم کاریابی در کشور آمریکا هستند تا بتوانند شغل متناسب با مهارت خود را به همراه کارفرمایی آمریکایی را پیدا کنند. از آنجایی که اعزام نیروی کار به آمریکا و کاریابی در این کشور دشوار است، متقاضیان از طریق مراجعه به موسسات کاریابی می ‌توانند به فرآیند طی کردن مراحل اعزام نیروی کار به آمریکا سرعت ببخشند.
  • پس از یافتن شغل متناسب با رزومه آنها، اقدام به یافتن کارفرمایی معتبر کرده و از آنها دعوت ‌نامه کاری معتبر کسب می نمایند.
  • پس از کسب دعوت ‌نامه ‌ای معتبر از سوی کارفرمایی آمریکایی ، متقاضییان با در دست داشتن مدارک مورد نیاز سفارت آمریکا به همراه دعوت ‌نامه کاری خود، می‌ توانند درخواست ویزای کار آمریکا دهند.
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button