کشور آلمان از جمله کشورهای اروپایی می باشد که به دلیل صنعتی بودن و اقتصاد قدرتمندش ، هر ساله اقدام به جذب نیروی کاری خارجی از سراسر دنیا می کند .
این کشور یکی از پایین ترین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا دارد و تنها 3.2 درصد از افراد این کشور بیکار هستند و در برخی از نقاط جنوب کشور آلمان مانند بایرن، نرخ بیکاری به طور قابل توجهی پایین تر می باشد . طبق مطالعه موسسه فدرال آلمان  ، یک سوم از مهاجران غیر اتحادیه اروپا در کشور آلمان در ظرف ۱۲ ماه کار پیدا کردند.
کشور آلمان به خصوص مشاغل مربوط به رشته های فنی و مهندسی ، بازار کار مناسبی دارند اما به دلیل آنکه در طول چند سال گذشته این کشور اقدام به پذیرش مهاجران بسیاری کرده است.
از این رو رقابت برای به دست آوردن شغل مورد نظر توسط مهاجران و شهروندان آلمانی بسیاری افزایش یافته است.
اگر فردی واجد شرایط اشتغال در کشور آلمان است و تجربه کاری و دانش پایه از زبان آلمانی دارد ، فرصت آن را دارد که از طریق موسسات اعزام نیروی کار به کشور آلمان برای اشتغال اقدام کند .

برای اقامت و تابعیت در آلمان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در آلمان ” را مطالعه فرمایید .

اعزام نیروی کار به کشور آلمان
اعزام نیروی کار به کشور آلمان

اعزام نیروی کار به کشور آلمان مراحل اعزام نیروی کار به کشور آلمان

مراحل اعزام نیروی کار به کشور آلمان به شرح زیر می باشد :

  1. در مرحله اول اعزام نیروی کار به آلمان ، کلیه متقاضیان با مراجعه به گروه آتیه آفرینان لازم است تا از لیست مشاغل مورد نیاز آلمان مطلع شده و بر اساس آن لیست، شغل مورد نظر خود را پیدا کنند . اعزام نیروی کار به آلمان از جانب هر کشور دارای شرایط خاص خود است و مطمئنا اعزام نیروی کار به آلمان از ایران در مقایسه با سایر کشورها متفاوت می ‌باشد.
  2. در مرحله دوم ، افراد متقاضی در ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را در کشور آلمان ارزشیابی کنند و پس از آن متقاضیان مستلزم کاریابی در آلمان هستند که در مقاله اشتغال در کشور آلمان به طور کامل شرح داده شده است .
  3. در مرحله سوم اعزام نیروی کار به آلمان ، متقاضیان مستلزم اخذ دعوت ‌نامه ‌ای معتبر از سوی کارفرمایی آلمانی هستند(جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی) تا روند اعزام نیروی کار به آلمان از ایران را پیگیری کنند. از آنجایی که اخذ دعوت ‌نامه از سوی کارفرما توسط فرد متقاضی تا حدودی دشوار است و فرد مستلزم مصاحبه به شکل مکاتبه‌ ای با کارفرما می‌ باشد، پیشنهاد ما مراجعه به موسسات کاریابی است که در ایران اقدام به اعزام نیروی کار به آلمان می کنند زیرا این دسته از موسسات در کوتاه ‌ترین زمان با ارائه رزومه شخص متقاضی به کارفرمایی در آلمان، اقدام به اخذ دعوت ‌نامه معتبر می کنند .
  4. در این مرحله متقاضیان با داشتن مدارک هویتی و مورد نیاز سفارت به همراه دعوت ‌نامه کسب شده از سوی کارفرمایی آلمانی، درخواست ویزای کار آلمان می کنند و پس از اخذ ویزای کار مراحل اعزام نیروی کار به آلمان تقریبا به پایان می رسد و متقاضیان می ‌توانند به منظور کار در آلمان به این کشور به شکل قانونی وارد شوند.

اعزام نیروی کار به کشور آلمان مشاغل موجود در کشور آلمان جهت اعزام نیروی کار

کمبود نیروی کار ماهر ماهر در بسیاری از مشاغل از قبیل مهندسین مجرب (مکانیک، خودرو، برق و ساختمان)، دانشمندان، ریاضی دانان، متخصصان IT و پزشکان و هم پرستاران درکشور آلمان وجود دارد. برای سایر حرفه ها نیز می توان در اینترنت جستجو کرد.
با افزایش جمعیت فزاینده مسن تر، کارگران سالمند، حرفه بهداشت و پرستاری نیز دچار کمبود نیروی ماهر شده است و همچنین از معلمان آموزش زبان انگلیسی نیز استقبال می شود.

اعزام نیروی کار به کشور آلمان شرایط کار در کشور آلمان

متوسط ساعات کاری در کشور آلمان ، بیش از ۳۸ ساعت در هفته است و حداقل ۱۸ روز تعطیلات در سال را افراد شاغل در آلمان دارند. فرهنگ سازمانی آلمان سلسله مراتبی، با مدیریت قوی می باشد و کار در آلمان و انجام وظایف با دقت و برنامه ریزی و تصمیم گیری بر اساس حقایق سخت است. جلسات منظم و کارآمد می باشند و یک دستور کار سخت و برنامه را دنبال می کنند. در محیط های کاری بحث هایی با هدف رسیدن به انطباق و تصمیم نهایی برگزار می گردد. در کشور آلمان زمان یک مفهوم به خوبی تعریف شده است و مردم بسیار وقت شناس می باشند و فرد باید بیش از حد در محیط کار حرفه ای باشد.در این صورت افراد به سرعت پله های ترقی را طی نموده و به سرعت می توانند درآمد سالانه خود را به صورت چشمگیری افزایش دهند.

شما می توانید برای مهاجرت به آلمان مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به آلمان ” را مطالعه فرمایید .

اعزام نیروی کار به کشور آلمان ویزای کار و اقامت آلمان جهت اعزام نیروی کار به کشور آلمان

اگر فردی از اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس باشد، نیاز به یک مجوز کار در آلمان دارد و اگر از مناطق دیگری باشد علاوه بر مجوز کار فرد نیاز به گذرنامه یا کارت شناسایی معتبر نیز دارد. شهروندان استرالیا، اسرائیل، ژاپن، کانادا، نیوزیلند، کره جنوبی و ایالات متحده می توانند در آلمان بدون ویزای کار آلمان و درخواست اقامت و اجازه کار به کار در این کشور مشغول شوند.
هر فرد دیگری به جز موارد یاد شده نیاز به دریافت ویزا و اجازه اقامت به منظور کار در آلمان دارد.
دریافت اجازه کار و اقامت در آلمان ممکن است سخت باشد اما به علت تبعات ناشی از کار غیر قانونی در آلمان هرگز برای ورود و کار غیر قانونی در این کشور اقدام نکنید.
افرادی که تمایل به کار کردن در کشور آلمان را دارند می توانند با اخذ ویزای جستجوی کار کشور آلمان شانس خود را برای پیدا کردن شغل مناسب به صورت چشمگیری بالا ببرند.
این افراد می توانند با ارزشیابی مدارک خود و داشتن مدرک زبان درخواست خود را برای این ویزا ارائه دهند. برای اطلاعات بیشتر به مقاله ویزای جستجوی کار در کشور آلمان مراجعه نمایید.

اعزام نیروی کار به کشور آلمان زبان مورد نیاز جهت کار در کشور آلمان

فرد برای کار در این کشور باید قادر به صحبت به زبان آلمانی در حد روزمره باشد (حتی اگر آموزش و کار فرد به زبان انگلیسی صورت می گیرد) و غیر ممکن است که فرد بتواند یک کار حرفه ای را بدون مهارت های زبان آلمانی پیدا کند .به متقاضیان کار در کشور آلمان پیشنهاد می شود تا زبان آلمانی را در حد B2 فرا گیرند.در این صورت شانس پیدا شدن کارفرما و شغل مناسب بر اساس رزومه متقاضی بسیار بالا خواهد رفت.

اعزام نیروی کار به کشور آلمان | زبان مورد نیاز جهت کار در کشور آلمان
اعزام نیروی کار به کشور آلمان | زبان مورد نیاز جهت کار در کشور آلمان

اعزام نیروی کار به کشور آلمان مدارک مورد نیاز جهت اعزام نیروی کار به کشور آلمان

حدود ۶۰ تخصص در آلمان وجود دارد که نیاز به اخذ نیروی کار دارد که  معلمان، پزشکان و بینایی سنج و غیره جز این موارد هستند . اگر فرد دارای تخصص در یکی از این موارد باشد ، نیاز به مدرک تحصیلی به رسمیت شناخته شده توسط مقامات آلمانی داشته باشد و دارای سابقه کار مرتبط همراه با مدرک باشد. تمام موسسات معتبر و قانونی اعزام نیروی کار به آلمان می توانند فرد را در فراهم کردن تمام مدارک لازم یاری رسانند.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در آلمان ” را مطالعه فرمایید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
شکیلا حسن زاده

من مدرک دیپلم دارم و رشته تحصیلی چهره سازی و طراحی و 19 سالم هستش میتونم در المان ادامه کار بدم ؟ در این رشته یا هر رشته هنری دیگر ؟!؟

آتیه آفرینان

با سلام. چون رزومه کاری ندارید بهتر هست تحصیلی افدام کنید. و بعد در آنجا کار پیدا کنید. برای بررسی رزومتون با مشاوران ما تماس بگیرید. 02172207

شکیلا حسن زاده

من مدرک دیپلم دارم و رشته تحصیلی چهره سازی و طراحی و 19 سالم هستش میتونم در المان ادامه کار بدم ؟ در این رشته یا هر رشته هنری دیگر

آتیه آفرینان

با سلام. چون رزومه کاری ندارید بهتر هست تحصیلی افدام کنید. و بعد در آنجا کار پیدا کنید. برای بررسی رزومتون با مشاوران ما تماس بگیرید. 02172207

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button