افراد بسیاری علاقه مند به کار در خارج از کشور هستند. از این رو لازم است شرایط خود را به خوبی ارزیابی نمایند. کشور لهستان یکی از قدرت های اقتصادی اروپاست و دارای فرصت های شغلی گوناگونی است که افراد علاقه مند به مهاجرت به لهستان از طریق کار می توانند شانس خود را برای کار در این کشور بسنجند. لهستان از سمت غرب با آلمان همسایه است و از سمت شرق با بلاروس هم مرز است. کشور لهستان با چک، اسلواکی، لیتوانی، روسیه و اوکراین نیز همسایه است. پایتخت این کشور ورشو است. لازم است بدانید اگر بخواهید در لهستان کار کنید باید ویزای کار لهستان را داشته باشید. همواره توجه به داشتن تخصص بسیار مهم است زیرا در کشورهایی که نیاز به نیروی کار دارند می بایست تخصص و حرفه ای داشته باشید. در این مقاله اعزام نیروی کار به لهستان مورد بررسی قرار گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در لهستان می توانید مقاله ” تحصیل در لهستان ” را مطالعه فرمایید.

مجوز کار و اقامت شما در لهستان غالبا حداکثر تا 3 سال معتبر است. با قرار داد موقت می توانید تا 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشید. برای اینکه بخواهید کارفرمای خود را تغییر دهید لازم است مجوز اقامت جدیدی بر اساس شغل جدید دریافت نمایید. فراموش نکنید زبان مردم لهستانی است اگر می خواهید از شرایط مطلوب تری در لهستان برخوردار شوید باید بتوانید با مردم این کشور ارتباط بهتری داشته باشید و این امر با دانستن زبان خود کشور یعنی لهستانی، امکان پذیر است. بعد از اینکه مجوز کار مورد نظر را کسب نمودید باید به سفارت لهستان مراجعه کنید و مدارک لازم را ارائه دهید و سپس ویزای خود را دریافت نمایید. این ویزا برای مدت محدودی است و البته قابل تمدید خواهد بود.

اعزام نیروی کار به لهستان

اعزام نیروی کار به لهستان نحوه پیدا کردن کار در لهستان

برای اینکه بتوانید در لهستان کار پیدا کنید باید از طرق مختلف اقدام نمایید. لازم است وب سایت های کاریابی را چک کنید و روزنامه های کاریابی را بررسی کنید و رزومه تحصیلی و کاری خود را آماده نمایید و با توجه به تخصص خود بتوانید از لیست مشاغل مورد نیاز لهستان کاری بیابید. درخواست شما نیز باید به زبان انگلیسی باشد و درصورتی که درخواست شما پذیرفته شود نوبت به مصاحبه شغلی شما می رسد. شما برای اعزام نیرو کار به لهستان می توانید از هریک از روش ها اقدام کنید.  

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در لهستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در لهستان ” است.

اعزام نیروی کار به لهستان – انواع مجوز های کار در لهستان

در اینجا انواع مجوز هایی که به عنوان یک ایرانی می توانید برای کار در لهستان داشته باشید آورده ایم:

  • نوع A: یک ایرانی برای کارفرمایی کار می کند که دفتر، محل سکونت و سایر فعالیت های تجاری او در لهستان قرار دارد.
  • نوعB : یک ایرانی در ۶ تا ۱۲ ماه در لهستان اقامت می نماید و در هیئت مدیره نقش یک شخص قانونی را دارد که تجارت خود را تاسیس نموده و کار می کند .
  • نوع C : یک ایرانی برای یک کارفرمای غیر لهستانی کار می نماید ، اما بیش از ۳۰ روز به شعبه یا مرکز واقع در لهستان منتقل می شود.
  • نوع D : یک ایرانی برای کارفرمای غیر لهستانی کار می نماید و فرد به منظور اجرای سرویس به لهستان منتقل خواهد شد .
  • نوع E : یک ایرانی برای کارفرمای غیر لهستانی مشغول به کار است و فرد برای سه ماه در ۶ ماه آینده برای کاری غیر از آن چه بیان شد به لهستان منتقل می گردد.

اعزام نیروی کار به لهستان موسسات کاریابی در لهستان

یکی از روش هایی که می توان از آن برای یافتن کار در لهستان و در واقع اعزام نیروی کار به لهستان استفاده نمود استفاده از موسسات کاریابی است. این روش می توان مسیر یافتن کار در لهستان را برای شما هموارتر نماید تا سریعتر به هدف خود برسید. این آژانس های کاریابی در زمینه های مختلف شغلی می توانند به افراد کمک کنند. از آنجا که لهستان کشوری اروپایی است در اقتصاد قدرتمند است و زمینه های شغلی نیز در این زمینه خواهند بود. کلیه آژانس های کاریابی در لهستان که فعالیت آنها به صورت قانونی است، باید در نهادهای مدیریت و نظارت آژانس های کاریابی که از سوی مارشال وایودشیب (voivodeship) مورد تایید بوده و دارای گواهی تایید هستند، ثبت شده باشند در اینجا اسامی برخی از آزانس های کاریابی را مشاهده می نمایید که می توانید از آنها کمک بگیرید:

  • آژآنس کاریابی بلکان
  • آزانس کاریابی تیم
  • آزانی کاریابی جوانا
  • آژانس کاریابی ایموکی
  • آژانس کاریابی گرافتون پولسکا

یکی از روش های مهاجرت به لهستان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به لهستان ” اطلاعات کسب کنید.

اعزام نیروی کار به لهستان

افراد برای اعزام نیروی کار به لهستان می توانند برای آشنایی با لیست آژانس های کاریابی در این کشور به http://www.kraz.praca.gov.pl  و یا پورتال دفاتر کار http://www.psz.praca.gov.pl مراجعه نمایند یا به مراکز اطلاعات و برنامه ریزی حرفه ای رجوع کنند. آژانس های کاریابی در لهستان صرفا حق دریافت هزینه های معقول در خصوص ارجاع کار را دارند. در واقع اجازه ندارند به جز هزینه های مذکور، هزینه دیگری از فرد متقاضی کار یا کارفرما دریافت کنند و این خلاف قانون و مقررات حاکم در لهستان است. اما افراد باید این اطلاعات را داشته باشند تا با تخلفات احتمالی مقابله نمایند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
Call Now Button