کشور صربستان کشور صربستان در مرکز اروپاست و آب و هوای گرم و مدیترانه ای دارد. پایتخت این کشور بلگراد است. از جمله کشورهایی است که اقتصاد محور می باشد و در زمینه های انرژی، ماشین آلات، صادرات صنعتی، آهن آلات، فولاد، محصولات فلزی، مهمات، اسلحه و حتی کشاورزی فعال است. از این رو اعزام نیروی کار به صربستان مورد توجه افراد بسیاری است که می خواهند به این کشور مهاجرت نمایند. برای کار در صربستان می بایست بتوانید مجوز کار را دریافت کنید. توجه به این نکته داشته باشید که اجازه اقامت با مجوز کار متفاوت است. اجازه اقامت می تواند موقت یا دائمی باشد و پیش شرطی برای مجوز کار است. افراد برای مدت مشخصی می توانند اجازه کار دریافت نمایند ولی مجوز کار، می تواند به شما برای شاغل شدن کمک نماید و برای خود اشتغالی شما مفید خواهد بود. داشتن مجوز کار استفاده از تمام حقوق لحاظ شده به وسیله قانون کار را برای کارمندان در صورت بیکاری لحاظ می نماید . مجوز کار حکم تأیید استخدام یک تبعه خارجی را دارد، لازم به ذکر است که مجوز کار و اقامت در این کشور از سوی خدمات ملی استخدام صادر خواهد شد.

شما می توانید برای مهاجرت به صربستان مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به صربستان ” را مطالعه فرمایید .

اعزام نیروی کار به صربستان مدارک مورد نیاز برای اعزام نیروی کار به صربستان

اگر اقامت یک فرد خارجی در صربستان کمتر از 90 روز باشد، در طول مدت 6 ماه از تاریخ اولین ورود به خاک این کشور، می تواند بدون اخذ مجوز، مشغول به کار شود، همچنین می تواند در این کشور برای ایجاد ارتباطات تجاری در جلسات کاری شرکت کند. متقاضیان خارجی قادر خواهند بود سایر فعالیت های تجاری مرتبط با یک کارفرمای خارجی به منظور ایجاد یک کسب و کار در صربستان را انجام دهند، برای درخواست مجوز اقامت موقت باید مدارک زیر را داشته باشید:

  • گذرنامه معتبر
  • تأییدیه مسکونی یا کارت سفید
  • پرداخت هزینه اداری
  • رسید پرداخت
  • دو قطعه عکس 3*4
  • 3 نسخه فرم های تکمیل شده
اعزام نیروی کار به صربستان

اعزام نیروی کار به صربستان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در صربستان می توانید مقاله ” تحصیل در صربستان ” را مطالعه فرمایید .

اعزام نیروی کار به صربستان شرایط کار در صربستان

صربستان در حدود 40 ساعت کار در هفته را برای افراد در نظر گرفته است. افزایش ساعت کاری بستگی به نیازهای کاری کارفرما خواهد داشت . کار بیش از ساعت تمام وقت، اضافه کاری خواهد بود و ممکن است تنها در موارد استثنایی اجازه کار داده شود، این اضافه کاری می تواند برای افرادی که به حقوق بیشتری نیاز دارند مفید باشد. اضافه کاری ممکن است بیشتر از 8 ساعت در هفته نباشد، همچنین یک کارمند نمی تواند بیش از 12 ساعت در روز به طور اضافه، کار کند. در هر سال، کارکنان حق استفاده از مرخصی سالانه در حدود 24 روز کاری را دارند. همچنین کارمند حق دارد پس از یک ماه کار مستمر با کارفرما از مرخصی سالیانه استفاده کنند. حداقل حقوق در کشور صربستان مبلغی در حدود 600 $ است ، مشارکت های تأمین اجتماعی از سوی کارفرمایان، 18%، بیمه مستمری معلولیت 12%، بیمه درمانی 16% و کمک های بیکاری 1% است. کمک های اجتماعی که کارکنان پرداخت خواهند کرد 20%، بیمه بازنشستگی 14%، بیمه درمانی 16% و کمک های بیکاری 1% است. مرخصی زایمان شامل دوران بارداری و مرخصی این دوران از 45 روز تا سه ماه پس از زایمان خواهد بود، حقوق دوران بارداری به طور کامل از سوی دولت پرداخت خواهد شد. برای اقامت و کار در صربستان متقاضیان باید بیش از 15 سال، سن داشته باشند و از لحاظ سلامت عمومی مشکلی نداشته باشند و توانایی کار کردن را داشته باشند. یک قرارداد کار ممکن است برای شغل نیمه وقت طراحی گردد و در این صورت مشمولیت های اجتماعی، براساس زمان کار صورت می گیرد، همچنین ممکن است حداکثر یک سال برای کار کارآموزان نیز قرارداد نوشته شود. در این مقاله سعی بر آن بود تا با شرایط و موارد مهم در خصوص اعزام نیروی کار به صربستان بیشتر آشنا شوید.

در مقاله ” اقامت در صربستان ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در صربستان اطلاعات کسب کنید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت کاری یونان مهاجرت اقامت کاری یونان

قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار مهاجرت اقامت کاری یونان یکی از سریع ترین راه هایی است که ...

نظرات کاربران
Call Now Button