اعزام دانشجو به کشور یونان

کشور یونان به دلیل موقعیت اجتماعی و جغرافیایی ویژه ای که دارد طی سال های گذشته  مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است ، از این رو معمولا بسیاری از افراد جهت مهاجرت به یونان از طریق تحصیل اقدام می کنند که پس از اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در یونان نسبت به تابعیت کشور یونان اقدام نمایند . یونان در بخش جنوب شرقی اروپا واقع شده و نزدیکی آن به آسیا باعث شده افراد بسیاری تمایل داشته باشند تا از طریق این کشور وارد اروپا شوند . اغلب کارمندانی که در شرکت های چند ملیتی کشور یونان استخدام شده اند ، اغلب فارغ التحصیلانی هستند که از طریق اعزام دانشجو به کشور یونان وارد شده اند و در موسسات آموزشی و دانشگاه های کشور یونان تحصیل کرده اند . موسسه آتیه آفرینان ایرانیان با داشتن وکلای مجرب می تواند در اخذ پذیرش تحصیل از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در یونان به متقاضیان کمک کنند . همچنین متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل و اعزام دانشجو به کشور یونان می توانند با مشاورین موسسه تماس بگیرند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در یونان می توانید مقاله ” تحصیل در یونان ” را مطالعه فرمایید .

کشور یونان در زمینه ‌های مختلفی مانند ریاضیات، نجوم، فلسفه و پزشکی توانسته گسترش بسیاری پیدا کند و این امر موجب شده دانشجویان بسیاری از کشورهای بین ‌المللی متقاضی اعزام دانشجو به یونان باشند. دانشجویانی که قصد تحصیل در یونان را دارند باید در نظر داشته باشند که امکان تحصیل در رشته‌ های مختلفی وجود دارد. لازم به ذکر است که دانشگاه ‌های یونان در مقاطع تحصیلی مختلف مانند لیسانس، فوق‌ لیسانس و دکتری اقدام به پذیرش دانشجو کرده و هرساله متقاضیان بسیاری تحصیلات خود را در این کشور ادامه می ‌دهند.

متقاضیان اعزام دانشجو به کشور یونان باید در نظر داشته باشند که دوره‌ های کارآموزی و سمینارهای آموزشی متنوعی به همراه دوره های آموزشی الکترونیکی در یونان وجود دارد که موجب توجه دانشجویان بین ‌المللی شده است. دانشجویانی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا علاقه ‌مند به تحصیل در کشور یونان هستند ملزم به دریافت ویزای تحصیلی نوع D خواهند بود و متقاضیان با اخذ ویزای تحصیلی نوع D وارد کشور یونان می شوند و به تحصیلات خود در این کشور ادامه دهند.

اعزام دانشجو به کشور یونان – اعزام دانشجو به کشور یونان در مقطع کارشناسی

متقاضیان اعزام دانشجو به یونان باید در نظر داشته باشند اکثر رشته ‌هایی که در مقطع کارشناسی آموزش داده می ‌شوند به زبان یونانی بوده و داشتن دانش کافی در مورد زبان یونانی برای دانشجویان الزامی است . آن دانشجویانی که نسبت به زبان یونانی هیچ اطلاعی ندارند می ‌توانند در دوره ‌های آموزش زبان یونانی شرکت کنند. یکی از شرایط مهم برای شرکت در کلاس‌های آموزشی زبان یونانی پرداخت هزینه آموزش توسط دانشجویان بین‌المللی است. متقاضیان اعزام دانشجو به کشور یونان می ‌توانند رشته ‌های مختلفی مانند حسابداری، مدیریت کسب‌ وکار، حقوق، علوم کامپیوتری، مهندسی فناوری و علوم بهداشت و بسیاری از رشته‌ های دیگر را برای تحصیل در مقطع لیسانس انتخاب کنند و می ‌توانند مدرک دانشگاهی خود را از ۲۴ دانشگاه برتری که در این کشور وجود دارد دریافت کنند. کلیه دانشگاه ‌های دولتی یونان عمومی بوده و تمام متقاضیان می ‌توانند از این دانشگاه‌ ها پذیرش دریافت کنند. لازم به ذکر است که دانشجویان برای ورود به دانشگاه های یونان باید در آزمون ورودی این دانشگاه قبول شوند .

متقاضیان اعزام دانشجو به کشور یونان در مقطع کارشناسی باید در نظر داشته باشند طول دوره تحصیل در این مقطع حدود ۴ سال است. البته تحصیل در برخی از رشته‌ ها مانند دندانپزشکی، داروسازی و کشاورزی و جنگلداری مدت زمان ۵ سال را برای اتمام نیاز دارند . تحصیل پزشکی در یونان حدود ۶ سال طول می کشد و دانشجویانی که از کشورهای اتحادیه اروپا برای تحصیل ، کشور یونان را انتخاب می کنند می ‌توانند تحصیلات خود را به‌ صورت رایگان انجام دهند. آن دسته از دانشجویان نه تنها هزینه ای را بابت شهریه دانشگاهی پرداخت نخواهند کرد بلکه کتاب‌ های درسی مورد نیاز آنها نیز رایگان است.

اعزام دانشجو به کشور یونان اعزام دانشجو به کشور یونان در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل کارشناسی ارشد در یونان 2 سال طول می کشد . هر سال تحصیل شامل دو ترم می باشد و دانشجویان در نهایت با پشت سر گذاشتن امتحان نهایی و یا دفاع از پایان نامه فارغ التحصیل خواهند شد . تحصیل در کشور یونان به زبان انگلیسی و یونانی امکان پذیر است و دانشجویان در هنگام پذیرش باید مدرک تسلط به زبان یونانی و انگلیسی را متناسب با مقطع خود ارائه دهند .امکان سپری کردن دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های خصوصی با پرداخت شهریه امکان پذیر می باشد .

اعزام دانشجو به کشور یونان

اعزام دانشجو به کشور یونان

اعزام دانشجو به کشور یونان اعزام دانشجو به کشور یونان در مقطع دکترا 

دانشجویان تحصیل دکترا در یونان باید به مدت سه سال در کشور یونان به تحصیل مشغول شوند و در نهایت با دفاع از موضوع پایان نامه خود مدرک دکتری را دریافت کنند . امکان سپری کردن دوره دکترا مانند دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های خصوصی با پرداخت شهریه امکان پذیر می باشد . برای ورود به این مقطع محدودیت سنی برای داوطلبان وجود ندارد اما فاصله تحصیلی برای دانشگاه بسیار مهم است و فاصله زیاد مورد تایید دانشگاه نخواهد بود .

یکی از روش های مهاجرت به یونان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به یونان ” اطلاعات کسب کنید .

اعزام دانشجو به کشور یونان دانشگاه های کشور یونان   

به طور کلی حدود 20 دانشگاه در کشور یونان وجود دارد و زبان تحصیل در دانشگاه های یونان به زبان یونانی می باشد ، در حالی که بخشی از برنامه های تخصصی و مهم (در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد) به زبان انگلیسی است .  3 تا از دانشگاه های یونان در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار گرفته اند که این دانشگاه های برتر جهت اعزام دانشجو به یونان به شرح زیر می باشد :

اعزام دانشجو به کشور یونان مراحل اعزام دانشجو به کشور یونان

کارشناسان موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به فرد متقاضی کمک خواهند کرد تا در مسیر تحصیل و اعزام دانشجو به یونان موفق شوند . فرد باید در ابتدا با فراهم کردن مدارک مورد نیاز از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرد و برای دریافت ویزای تحصیلی کشور یونان اقدام کند . مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور یونان عبارتند از :

  1. ارائه  پاسپورت به همراه شناسنامه جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور یونان
  2. نامه پذیرش از دانشگاه جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور یونان
  3. ارائه گواهی سلامت جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور یونان
  4. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور یونان
  5. ارائه مدرک پشتوانه مالی جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور یونان
  6. ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور یونان
  7. پرداخت هزینه ویزا جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور یونان

در مقاله ” اقامت در یونان ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در یونان اطلاعات کسب کنید .

اعزام دانشجو به کشور یونان هزینه های زندگی و تحصیل در کشور یونان

هزینه زندگی در کشور یونان حدود ۷۰۰ یورو در ماه است و فرد می تواند در صورت تمایل به کار نیز مشغول شود . کشور یونان یکی از بهترین و مناسب ترین کشور های اروپا محسوب می شود که با تحصیل در دانشگاه های آن علاوه بر استفاده از متد های آموزشی به روز از زندگی در کشوری با زیبایی های فراوان لذت خواهد برد . هزینه تحصیل در یونان با توجه به محل تحصیل و رشته متغیر می باشد اما به طور میانگین در حدود ۷۰۰۰ یورو در سال را شامل می شود . بسیاری از افراد متقاضی تحصیل در یونان پس از به پایان رساندن دوره تحصیلی خود با جستجوی کار ویزای تحصیلی را به ویزای کار تبدیل کرده و به اقامت این کشور دست یابند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگا...

نظرات کاربران
Call Now Button