مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگاه های برتر و البته اقامت و آینده درخشان برای خود و فرزندان هستند . کشور نروژ در رنکینگ جهانی از برترین کشورهای جهان است . دارای مناظر طبیعی بکر و البته فرهنگ و تاریخی غنی می باشد . میزان امید به زندگی و رفاه مردن در این کشور بالا است . از این رو علاقه مندان به تحصیل در نروژ می توانند در مقاطع مختلف اقدام به پذیرش در دانشگاه های این کشور نمایند. اعزام دانشجو به کشور نروژ در سطوح لیسانس و ارشد و دکترا امکان پذیر است . کیفیت دانشگاه ها و کالج های کشور نروژ بالا است و عاملی برای جذب دانشجویان بین المللی می باشد . دانشگاه اوسلو و برگن نیز از 200 دانشگاه برتر جهان هستند که در این کشور قرار دارد . هزینه زندگی در نروژ نیز بالاست از طرفی سطح درآمد نیز بالا می باشد . در این مقاله سعی شده است تا موارد مربوط به اعزام دانشجو به کشور نروژ مورد بررسی قرار گیرد . لازم به ذکر است نروژ دارای بیش از 8 کالج دانشگاهی است گرچه در این کشور موسساتی نیز وجود دارد که دارای فاند هستند ولی خصوصی می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت نروژ  مقاله ” اقامت در نروژ ” را مطالعه بفرمایید .

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ در مقطع لیسانس

برای تحصیل در مقطع لیسانس در نروژ باید دانشی از زبان نروژی داشته باشید تنها برخی از رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند .  در غیر این صورت دانشجو باید به مدت یک سال زبان نروژی را بیاموزد و پس از آن به تحصیل در دانشگاه مشغول شود. برای اخذ پذیرش در این مقطع علاوه بر این که تسلط به زبان نروژی  لازم است ، اخذ نمره حداقل آیلتس 6 و یا تافل 80  مورد نیاز می باشد . از دیگر ضروریات ورود به این مقطع تحصیلی داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی است . حتی لازم است دانشجو در دانشگاه های کشور خود (آزاد یا دولتی) در رشته مورد نظر قبولی داشته باشد و سی واحد درسی را نیز بگذراند . طول مدت تحصیل در مقطع لیسانس تقریبا 3  سال است و  هزینه تحصیل رایگان خواهد بود . امکان اخذ بورسیه در این دوره وجود ندارد و رایگان بودن تحصیل به آن معنی نیست که هیچ هزینه ای در بر نخواهد داشت ، لازم است هزینه های زندگی را خود پرداخت کند . این هزینه ها حدود 800 تا 1400 یورو در ماه هستند . دانشجو در این مقطع در هفته 10 ساعت می تواند کار کند که دستمزد کار دانشجویی حدود 7 الی 9 یورو در هر ساعت می باشد و از این طریق می تواند بخشی از هزینه های زندگی خود را پوشش دهد.

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ در مقطع فوق لیسانس

اعزام دانشجو به کشور نروژ در مقطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی و نروژی خواهد بود و در این مقطع کشور نروژ از دانشجویان بین المللی بیشتری پذیرش می نماید . هزینه ها در این دوره تحصیلی رایگان و طول مدت تحصیل 2 سال است . همچنین باید رشته انتخابی با رشته کارشناسی مرتبط و یا  حداقل 60 واحد مرتبط داشته باشد. افرادی که دارای معدل بالاتر باشند شانس بیشتری برای دریافت پذیرش خواهند داشت . دانشجویان حق کار همزمان با تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته را نیز خواهند داشت . دستمزد کار دانشجویی در هر ساعت 7 الی 9 یورو خواهد بود . در این مقطع نیز همانند مقطع کارشناسی تحصیل به صورت کاملا رایگان نمی باشد هزینه زندگی روزمره به عهده دانشجو است که  ماهیانه حدود 800 تا 1400 یورو را باید حساب کنید. در انتهای تحصیل در این مقطع ارائه پایان نامه نیز مانند ایران باید ارائه نمایید.

یکی از روش های مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به نروژ ” اطلاعات کسب کنید .

اعزام دانشجو به کشور نروژ

اعزام دانشجو به کشور نروژ

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ در مقطع دکترا

تحصیل در مقطع دکترا در کشور نروژ به زبان انگلیسی می باشد. داشتن نمره آیلتس 7 برای ورود به مقطع دکترا در کشور نروژ از شرایط لازم و مهم است. طول مدت تحصیل در این مقطع تقریبا 3 سال است که در انتها دانشجو باید رساله خود را ارائه کند . تحصیل در مقطع دکترا در نروژ شغل محسوب می شود، به ابن معنی علاوه بر آن که تحصیل رایگان است شخص حقوق هم دریافت خواهد کرد. پس از اتمام تحصیل در این مقطع متقاضی می تواند درخواست اقامت دائم نیز به دولت بدهد . مهمترین نکته مقطع دکترا داشتن سوپروایزر می باشد، رساله شخص باید توسط 3 استاد که یکی از این اساتید خارج از دانشگاه می باشد به تایید برسد.

اعزام دانشجو به کشور نروژ مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو به کشور نروژ

برای اینکه بتوانید در نروژ تحصیل نمایید لازم است مدارکی را نیز تحویل دهید که لیست کامل را از دانشگاه های خود می توانید دریافت نمایید اما شما به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • ریزنمرات تحصیلی با ترجمه رسمی
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده از سال های گذشته
  • اثبات تمکن کافی مالی برای تحصیل در نروژ
  • مدرک زبان با نمره مورد نظر دانشگاه که بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است
  • رزومه و انگیزه نامه تحصیلی

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در نروژ ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در نروژ توضیح دادیم .

اعزام دانشجو به کشور نروژ بورسیه تحصیلی در نروژ

لازم به ذکر است بورسیه تحصیلی در نروژ اغلب به افرادی تعلق می گیرد که تابعیت این کشور را داشته باشند . اما به دلیل بالا بودن هزینه های جاری می توان برای دریافت بورسیه این کشور اقدام نمود . از بورسیه های این کشور ، Norwegian quoto scholarship scheme است که به تمام دانشجویان بین المللی از آفریقا، آسیای مرکزی و شرق اروپا این بورسیه پرداخت می شود که ۴۰ درصد آن به صورت نقد و ۶۰ درصد آن به صورت وام پرداخت خواهد شد . بورسیه دیگر high north fellowship program است که به دانشجویان بین المللی از کانادا، ژاپن، روسیه و آمریکا داده می شود و که به صورت ماهیانه مبلغی به دلار پرداخت می گردد. یک بورسیه دیگر Norwegian state educational loan fund است که بیشتر به دانشجویانی که تابعیت نروژ را دارند جهت هزینه زندگی اعطا می گردد و به صورت وام است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور لهستان اعزام دانشجو به کشور لهستان

کشور لهستان که در سال های اخیر مورد توجه افراد بسیاری برای ادامه تحصیل قرار گرفته یکی از ...

نظرات کاربران
محمد زند

راهی برای مهاجرت خانواگی از طریق تحصیل وجود دارد

سارا جوادی

با سلام به سن فرزند و اعضای خانواده بستگی دارد. پیشنهاد میکنم با مشاورین گروه آتیه آفرینان با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button