کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا واقع شده است و از شمال با کشور تایلند و از جنوب با کشور سنگاپور همسایه می باشد. این کشور مقصدی برای گذراندن تعطیلات ، سرمایه گذاری و اخیرا برای تحصیل می باشد . کشور مالزی در یک دهه گذشته به عنوان قوی ترین پایگاه ها برای تحصیل و آموزش در سطح بین المللی شناخته شده است . کشور مالزی یکی از بهترین کشورها از لحاظ امنیت ، راحتی ، سطح بالای تحصیل ، امکانات پزشکی مطلوب و هزینه تحصیل مناسب برای تحصیل برای دانشجویان بین المللی می باشد . تحصیل در کشور مالزی زیر نظر دو وزارت دولتی می باشد . وزارت آموزش که به مسائل مربوط به پیش دبستانی ، دبستان ، دبیرستان و پیش دانشگاهی رسیدگی می کند و رسیدگی به مسائل مربوط به امور دانشگاهی توسط وزارت آموزش عالی انجام می شود . البته دولت فدرال مسئول رسیدگی به مسائل آموزشی است و هر استان دپارتمان آموزشی مربوط به خود  را دارد . دانشگاه های کشور مالزی دارای اعتبار جهانی بوده و کلیه دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند ولی متقاضیان اعزام دانشجو به کشور مالزی باید در نظر داشته باشند ، در صورت نداشتن مدرک زبانی معتبر می توانند در دوره های آموزش زبان انگلیسی که در کالج های مالزی برگزار می شود ، شرکت کرده و سطح زبان آنها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت .

برای اقامت و تابعیت در مالزی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در مالزی ” را مطالعه فرمایید .

اعزام دانشجو به کشور مالزی – اعزام دانش آموز به مدارس کشور مالزی

والدین در کشور مالزی ، ثبت نام در مدارس شبانه روزی را به عنوان سرمایه گذاری برای آینده فرزندان خود می بینند، اما می توانند دریابند که کدام مدرسه شبانه روزی در مالزی ارزش سرمایه گذاری دارد و برای کودک مناسب است . 5 تا از برترین مدارس شبانه روزی در کشور مالزی عبارتند از :

  • دانشکده یا مدرسه بین المللی پنانگ مالزی
  • مدرسه شاهزاده ولز مالزی
  • مدرسه بین المللی Nexus در Putrajaya مالزی
  • مدارس Epsom و KTJ در مالزی

بایستی یکی از این پنج مدرسه شبانه روزی بررسی شود که چه چیزی ارزش سرمایه گذاری دارد و برای کودک مناسب خواهد بود. هنگامی که وزارت آموزش و پرورش محدودیت آموزش بین المللی برای دانش آموزان مالزی را حذف کرد، والدین بیشتری این قصد را دارند که فرزندان خود را به مدارس بین المللی بفرستند.

اعزام دانشجو به کشور مالزی مزایای اعزام دانشجو به کشور مالزی

متقاضیان تحصیل در مالزی باید به شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی توجه کنند و یکی از مهم‌ترین این شرایط استفاده از امکانات آموزشی و ورزشی و اینترنت می باشد و متقاضیان اعزام دانشجو به مالزی بابت آن هزینه زیادی را نخواهند پرداخت. یکی دیگر از مزایای تحصیل در کشور مالزی بهره ‌مندی از بیمه درمانی می باشد و دانشجویان در طول سال حدود ۵۰ تا ۷۰ دلار را باید بپردازند. برخی از متقاضیان اعزام دانشجو به مالزی رشته ‌های پزشکی را انتخاب می کنند و در حال حاضر دانشگاه های پزشکی مالزی مورد تائید وزارت بهداشت ایران نبوده و متقاضیان اعزام دانشجو به مالزی بهتر است رشته ‌های دیگری را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

اعزام دانشجو به کشور مالزی اعزام دانشجو به کشور مالزی در مقطع کارشناسی

دانشجویانی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی از طریق اعزام دانشجو به کشور مالزی وارد می‌ شوند باید مدرک دیپلم خود را ارائه دهند که معدل درج شده در آن بیشتر از ۱۴ باشد. علاوه بر این ، متقاضیان اعزام دانشجو به مالزی باید مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶ را نیز دریافت کرده باشند. اعزام دانشجو به کشور مالزی در مقطع کارشناسی نیازمند صرف مدت ‌زمان ۳ تا ۴ ساله ‌ای است که دانشجویان در این مدت می‌ توانند تحصیلات خود را ادامه دهند. هزینه کارشناسی در مالزی حدود ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار سالیانه تعیین شده است.

شما می توانید برای مهاجرت به مالزی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به مالزی ” را مطالعه فرمایید .

اعزام دانشجو به کشور مالزی

اعزام دانشجو به کشور مالزی

اعزام دانشجو به کشور مالزی اعزام دانشجو به کشور مالزی در مقطع کارشناسی ارشد 

متقاضیان اعزام دانشجو به کشور مالزی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در صورت تحصیل در دانشگاه‌ های دولتی این کشور باید مدرک لیسانس خود را که معدل آن بیشتر از ۱۵ است ، ارائه دهند. دانشجویانی که دانشگاه‌ های خصوصی مالزی را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده ‌اند می ‌‌توانند مدرک لیسانس خود را با معدل بین ۱۳ تا ۱۵ نیز ارائه دهند. لازم به ذکر است که متقاضیان اعزام دانشجو به کشور مالزی در مقطع کارشناسی ارشد برای تحصیل در این دوره باید رشته ‌ای را انتخاب کنند که در دوره لیسانس نیز تحصیل کرده بودند. یکی از شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در مالزی ، داشتن مدرک زبان آیلتس و یا تافل به حداقل نمره تعیین شده از سوی دانشگاه می باشد . مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور حدود ۱ تا ۳ سال زمان خواهد برد . دانشجویانی که از طریق اعزام دانشجو در مقطع فوق‌ لیسانس به مالزی وارد شده ‌اند دوره تحصیلی خود را در مدت ۲ سال به پایان می ‌رسانند. متقاضیان اعزام دانشجو به مالزی در مقطع کارشناسی ارشد باید تحصیلات خود را به ۳ شکل انجام دهند که شامل کلاس درس، ارائه تحقیقات و کلاس درس به همراه انجام تحقیقات است. دانشجویان متقاضی در روش کلاس درس می ‌توانند در هر ترمی واحدهای درسی را انتخاب کرده و در مدت ۲ ترم می ‌توانند در امتحان ‌های برگزار شده شرکت کنند. یکی از امتحانات در بین ترم و دیگری در آخر ترم تحصیلی برگزار می گردد و اگر دانشجویان موفق به دریافت نمره قبولی شوند مدرک فوق ‌لیسانس به آن‌ ها تعلق خواهد گرفت. در روش ارائه تحقیقات دانشجویان موظف هستند در زمان ثبت ‌نام طرح تحقیقاتی جامعی را به دانشگاه انتخابی خود تحویل دهند و باید به ‌گونه ‌ای باشد که نظر یکی از استادان راهنمای دانشگاه را به خود جلب کند. در این روش هیچ کلاسی برای متقاضیان اعزام دانشجو در مقطع فوق ‌لیسانس  در مالزی برگزار نمی ‌شود اما دانشجویان می ‌توانند از آزمایشگاه و امکانات موجود استفاده کنند. دانشجویان تحصیل کارشناسی ارشد در مالزی موظف هستند هر هفته و یا هر دو هفته نتیجه تحقیقات خود را در اختیار استاد راهنما قرار دهند و این کار موجب می ‌‌شود تا متقاضیان اعزام دانشجو به مالزی بدون هیچ مشکلی در روند تحقیقات آن‌ها را انجام دهند. بعد از ۲ سال که تحقیقات دانشجویان به اتمام رسید استاد راهنما می‌ تواند آن را تائید کرده و با ارائه تائیدیه استاد راهنما دانشجویان می‌ توانند مدرک فوق ‌لیسانس خود را دریافت کنند. افراد متقاضی اعزام دانشجو به مالزی در روش کلاس درسی به همراه تحقیق ، یک نیمه از ترم تحصیلی خود را با حضور در کلاس ‌های آموزشی سپری می‌کنند و نیم دیگر آن را به کارهای تحقیقاتی می ‌‌پردازند. در این حالت متقاضیان اعزام دانشجو کارشناسی ارشد به مالزی می‌ توانند مدرک فارغ ‌التحصیلی خود را دریافت کنند. هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در مالزی ۲۵۰۰ تا 4500 دلار سالیانه است .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در مالزی می توانید مقاله ” تحصیل در مالزی ” را مطالعه فرمایید .

اعزام دانشجو به کشور مالزی اعزام دانشجو به کشور مالزی در مقطع دکترا  

اعزام دانشجو به کشور مالزی در مقطع دکترا  دارای شرایط مختص به خود است و متقاضیان تحصیل دکترا در مالزی می توانند به 3 روش وارد دانشگاه‌ های این کشور شده و تحصیلات خود را ادامه دهند . در روش اول تنها کلاس درس وجود دارد که بر اساس آن متقاضیان باید پیش از آغاز ترم تحصیلی واحدهای درسی خود را انتخاب کنند و می‌ توانند دوره دکترا خود را به این روش گذرانده و در صورت کسب نمره قبولی در امتحانات می ‌توانند مدرک دکترا خود را دریافت کنند . روش دوم یعنی کلاس به همراه پژوهش به‌ عنوان یکی از روش‌ های کامل به شمار می ‌رود که در این روش متقاضیان اعزام دانشجو به مالزی باید پس از سپری کردن واحدهای درسی خود طرح پژوهشی را ارائه می دهند که بر اساس آن دوره تحصیلی دکتری تکمیل خواهد شد . روش سوم تنها بر پایه پژوهش استوار می باشد که اعزام دانشجو به مالزی در مقطع دکترا دوره تحصیلی مشکل و پیچیده‌ ای را پیش رو خواهنخواهد گذاشت. در این مرحله دانشجویان باید مدارک ممتاز تحصیلی خود را ارائه دهند که با توجه به آن ها هیئت علمی دانشگاه نیز متقاعد خواهد شد و اگر متقاضیان اعزام دانشجو به کشور مالزی بتوانند با ارائه مدارک تحصیلی ممتاز هیئت علمی را متقاعد کنند شرایط لازم را دارند و دیگر نیازی به گذراندن واحدهای درسی نخواهند داشت. هزینه تحصیل دکترا در مالزی حدود ۱۴۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰ دلار برای کل دوره خواهد بود که دانشجویان در طول دوره تحصیلی باید بپردازند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگا...

نظرات کاربران
Call Now Button