کشور لهستان که در سال های اخیر مورد توجه افراد بسیاری برای ادامه تحصیل قرار گرفته یکی از بهترین کشورهای اروپایی است، زیرا هزینه تحصیل در این کشور به نسبت بسیاری از کشورها پایین تر است. از این رو قصد داریم به موضوع اعزام دانشجو به کشور لهستان بپردازیم تا اطلاعات لازم را برای تحصیل در این کشور داشته باشید. در لهستان دانشگاه هایی با رنکینگ جهانی وجود دارد و کشوری مناسب برای اقامت و تحصیل می باشد. پایتخت این کشور ورشو است که برترین دانشگاه ها نیز در این شهر قراردارد. داشتن دانش زبان بسیار مهم است زیرا باید بتوانید با جامعه ارتباط موثر برقرار نمایید. مردم نیز غالبا به انگلیسی مسلط هستند با وجود اینکه زبان دوم کشور می باشد. در کشور لهستان در تمامی مقاطع امکان تحصیل وجود دارد. دانشجویان ایرانی نیز با پذیرش در دانشگاه های دولتی امکان پذیرش بدون آزمون در دانشگاه های این کشور را خواهند داشت. امکان پذیرش در دانشگاه های خصوصی بالاتر است و شرایط آسان تری دارد اما مسلما هزینه های بیشتری را باید متقبل شوید. حتی امکان کار پاره وقت نیز برای پوشش هزینه های جاری شما وجود دارد. اگر به زبان لهستانی مسلط باشید بسیار آسان تر می توانید شغل بیابید. در برخی موارد نیز با داشتن سوابق خوب تحصیلی امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای شما وجود دارد.

شما می توانید برای مهاجرت به لهستان مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به لهستان ” را مطالعه فرمایید .

اعزام دانشجو به کشور لهستان در مقطع کارشناسی

برای اینکه بتوانید در مقطع لیسانس در لهستان تحصیل نمایید رشته های متنوعی وجود دارد و هزینه های تحصیل در این مقطع نیز بسته به دانشگاه شما که خصوصی باشد یا خیر متغیر می باشد. در مقطع کارشناسی مدت زمان تحصیل در رشته های علوم پایه، فنی مهندسی و دیگر رشته های تحصیلی به غیر از پزشکی ۴ ساله است. در پروسه اعزام دانشجو به کشور لهستان دانشجویان ملزم به ارائه مدرک ۱۲ ساله تحصیلی خود خواهند بود تا سوابق تحصیلی آنها برای ادامه تحصیل در این کشور تایید گردد.

اعزام دانشجو به کشور لهستان در مقطع کارشناسی ارشد

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این کشور لازم است دانش کافی از زبان انگلیسی داشته باشید. در صورتی که مدرک زبان نداشته باشید می بایست قبل از شروع دوره خود دوره های زبان را بگذرانید. اگر بتوانید در این مقطع از لهستان پذیرش دریافت نمایید شانس پذیرش در مقطع بالاتر برای شما بالاتر خواهد رفت. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد لهستان دو ساله است و اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را نیز خواهید داشت. دانشجویان باید حدود ۹۰ تا ۱۲۰ واحد درسی را بگذرانند.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در لهستان ” را مطالعه فرمایید .

اعزام دانشجو به کشور لهستان در مقطع کارشناسی ارشد
اعزام دانشجو به کشور لهستان در مقطع کارشناسی ارشد

اعزام دانشجو به کشور لهستان در مقطع دکترا

اعزام دانشجو به کشور لهستان در مقطع دکترا شرایط خاص خود را دارد زیرا در این مقطع باید بتوانید استاد راهنمایی بیابید تا پذیرش دریافت نمایید. بدین منظور باید اساتید راهنمای مختلف مکاتبه کنید و روند تحصیل در این مقطع را جویا شوید. باید مدرک زبان آیلتس حداقل 6.5 داشته باشید و دارای مقالات بین المللی و چاپ شده باشید. اخذ حقوق و بورسیه تحصیلی به دانشجویان این امکان را خواهد داد تا بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی و تحصیل در لهستان را کاهش دهید و بتوانند تحصیلات خود را در لهستان به صورت رایگان ادامه دهید.

مدارک لازم برای اعزام دانشجو به کشور لهستان

لازم به ذکر است برای اطلاعات دقیق تر از مدارک و همینطور شرایط ویژه ای که هر دانشگاه ممکن است داشته باشد از سایت های این مراکز استفاده نمایید. برای اخذ پذیرش تحصیلی از کشور لهستان لازم است مدارک خاصی را ارائه کنید که در لیست زیر شرح این اسناد و مدارک آورده شده است:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه تمام مدارک تحصیلی با ترجمه معتبر
  • تکمیل دقیق فرم درخواست اخذ پذیرش تحصیلی
  • ارائه اسنادی مبنی بر تمکن مالی شما
  • چند قطعه عکس پرسنلی
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به بیماری های مسری مانند ایدز
  • ارائه سندی مبنی بر تسلط شما به زبان انگلیسی
  • پرداخت هزینه های ثبت نام یا شهریه در صورت لزوم

در مقاله ” اقامت در لهستان ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در لهستان اطلاعات کسب کنید .

دریافت بورسیه تحصیلی در لهستان

یکی از مواردی که در مقوله اعزام دانشجو به کشور لهستان مورد توجه است امکان دریافت بورسیه است. لازم به ذکر است شانس دریافت بورسیه برای مقطع دکترا بالاتر است و باید دارای شرایط مطلوبی باشید تا بتوانید از این بورسیه ها بهره مند گردید. با این تفاسیر دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شانس کمتری در دریافت بورسیه دارند. افراد می توانند بورسیه تحصیلی دانشگاه ورشو CNBCH ،  بورسیه تحصیلی دکتری دانشگاه ورشو NSC،  بورسه تحصیلی MBA دانشگاه QUINNIPIAC و بورسیه تحصیلی LAZARSKI را دریافت نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگا...

نظرات کاربران
Call Now Button