تحصیل در کشور فنلاند ، آرزوی بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیلات عالیه است و سالانه تعداد زیادی از افراد به دلیل برخورداری از امکانات دانشگاهی با سطحی نسبتا بالا  جذب کشور فنلاند می شوند اما در کنار فوائد ذکر شده باید دانشجویان ایرانی باید تمامی جوانب را در نظر بگیرند . اعزام دانشجو به کشور فنلاند و تحصیل در فنلاند یکی از روش هایی می باشد که افراد برای دریافت اقامت در فنلاند را در نظر می گیرند و چنانچه موفق به دریافت اقامت فنلاند از طریق تحصیل شوند پس از مدتی می توانند اقامت کشور فنلاند و سپس تابعیت کشور فنلاند را کسب کنند .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در فنلاند ” را مطالعه فرمایید

اعزام دانشجو به کشور فنلاند شرایط اعزام دانشجو به کشور فنلاند

یکی از مهمترین شرایط اعزام دانشجو به فنلاند داشتن رزومه تحصیلی قدرتمند می باشد که باید به دانشگاه ‌های موردنظر ارائه شود. یکی دیگر از شرایط اعزام دانشجو به فنلاند توجه به زمان ثبت ‌نام و ارسال مدارک متقاضیان می باشد و دانشجویانی که در زمان مقرر نسبت به ارسال مدارک خود اقدام نکنند از سوی دانشگاه موردنظر پاسخ منفی دریافت خواهند کرد. متقاضیان اعزام دانشجو به کشور فنلاند باید در ماه ‌های اکتبر و فوریه نسبت به دریافت پذیرش از دانشگاه فنلاندی موردنظر اقدام کرده و مدارک خود را ارسال کنند . البته این قانون شامل مقطع دکترا نمی ‌شود و دانشجویان متقاضی تحصیل دکترا در فنلاند می ‌توانند در هرزمانی از سال نسبت به دریافت پذیرش از دانشگاه موردنظر خود اقدام کنند. یکی از شرایط اعزام دانشجو به کشور فنلاند باید دقت کرد فاصله زمانی موجود بین آخرین مدرک تحصیلی و تقاضای پذیرش یکی از دانشگاه های فنلاند است که نباید بیشتر از ۵ سال باشد .

اعزام دانشجو به کشور فنلاند اعزام دانش آموز به مدارس کشور فنلاند

اعزام دانش آموز به مدارس کشور فنلاند فقط برای مدارس خصوصی فنلاند امکان پذیر می باشد . سیستم آموزشی کشور فنلاند شامل دو بخش است که بخش اول آن از کلاس 1 تا 9 که از سن 7 سالگی شروع و تا سن 16 سالگی ادامه دارد و این بخش اجباری است و از سن 16 سالگی مرحله دوم سیستم آموزشی شروع می شود و به مدت 3 یا 4 سال طول می کشد و اختیاری می باشد. دانش آموزان می توانند انتخاب کنند که در این دوره ها جهت کسب دانش حرفه ای و تکمیلی بیشتر اقدام کنند و سیستم به این شکل است که دانش آموزانی که در این دوره ها شرکت کنند ممکن است با برخی از دانشگاه های علوم کاربردی ارتباط داشته باشند و به صورت پیوسته در آن دانشگاه ادامه تحصیل دهند یا اینکه در مدارس عادی ادامه تحصیل دهند و در پایان دوره به دانش آموزان مدرک دیپلم اعطا می شود. برخی از مدارس بین المللی فنلاند به شرح زیر می باشد :

اسم مدرسهزبان آموزشیسن پذیرش
English School Helsinkiانگلیسی – فنلاندیکودکستان – مهد کودک – کلاس 1 تا 9
Deutshe Schule Helsinkiآلمانی – انگلیسیکلاس 1 تا 9
International School Helsinkiانگلیسیکودکستان تا کلاس 12
Lycee franco-finlandais d’Helsinkiفرانسوی – فنلاندیکلاس 7 تا 10
Oulu International Schoolانگلیسیکلاس 1 تا 9
Ressu Comprehensive Schoolانگلیسیکلاس 5 تا 9
Turku International Schoolانگلیسی – فنلاندیکلاس 1 تا 9

اعزام دانشجو به کشور فنلاند – مهمترین دانشگاه های کشور فنلاند

در جدول زیر برخی از مهمترین دانشگاه های کشور فنلاند   در سال  2020 آورده شده است :

نام دانشگاهQS Rankingتایید وزارت علومتایید وزارت بهداشت
University of Helsinki104دارد – رتبه خوبدارد
Aalto University127دارد – رتبه عالی
University of Turku287دارد – رتبه عالیدارد
University of Jyväskylä333دارد – رتبه عالی
University of Oulu408دارد – رتبه عالیدارد
University of Eastern Finland499دارد – رتبه عالیدارد
Lappeenranta University of Technology470دارد – رتبه عالی
Åbo Akademi University571-580دارد – رتبه عالی
University of Tampere409دارد – رتبه عالیدارد

با توجه به جدول بالا می توان نتیجه گرفت که به چه دلیل دانشگاه های فنلاند دارای محبوبیت هستند و از سطح بالای کیفی آموزش در این کشور آگاهی کسب کرد  و بی دلیل نیست که این کشور مدرن ترین سیستم آموزشی دنیا را دارد.

در مقاله ” مهاجرت به فنلاند ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به فنلاند اطلاعات کسب کنید .

اعزام دانشجو به کشور فنلاند

اعزام دانشجو به کشور فنلاند

اعزام دانشجو به کشور فنلاند – اعزام دانشجو به کشور فنلاند در مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به کشور فنلاند در مقطع کارشناسی نیاز به مدرک 12 ساله دیپلم دارد و اگر زبان اصلی دانشجو انگلیسی نباشد، متقاضی تحصیل کارشناسی در فنلاند بایستی نمره آیلتس داشته باشد و حداقل مدرک آیلتس مورد نیاز در این مقطع نمره 6.5 است. دانشجویان امکان کار دانشجویی 25 ساعت در هفته دارند و همچنین اجازه اخذ ویزا برای همراه دارد . مدت زمان تحصیل در مقطع لیسانس بسته به برنامه تحصیلی3.5  تا 4.5  سال می باشد . معمولا در مقطع کارشناسی بیشتر در دانشگاه های علوم کاربردی پذیرش صورت می گیرد.

اعزام دانشجو به کشور فنلاند – اعزام دانشجو به کشور فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد

اعزام دانشجو به کشور فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد نیاز به مدرک لیسانس دارد و اگر قصد تحصیل در دانشگاه های علوم کاربردی داشته باشد و علاوه بر مدرک کارشناسی بایستی حداقل 3 سال هم تجربه کار در زمینه مدرک کارشناسی را به همراه داشته باشند . اگر زبان اصلی فرد متقاضی انگلیسی نباشد، متقاضی تحصیل در مقطع فوق لیسانس در فنلاند بایستی نمره آیلتس داشته باشد و حداقل مدرک آیلتس مورد نیاز در این مقطع نمره 6.5 است . دانشجویان امکان کار دانشجویی دارند و این امر 25 ساعت در هفته می باشد و همچنین اجازه همراه دارد. طول دوران تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های علوم پایه 2 سال کامل و با اعتبار ETC 120 است و این مدت در دانشگاه های علوم کاربردی 1 الی 1.5  سال با اعتبار ETC 60 – 90 می باشد. اکثر برنامه های مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های علوم پایه است .

اعزام دانشجو به کشور فنلاند – اعزام دانشجو به کشور فنلاند در مقطع دکترا

به منظور اعزام دانشجو به کشور فنلاند در مقطع دکترا  اگر زبان اصلی فرد متقاضی انگلیسی نباشد، متقاضی تحصیل در مقطع دکترا در فنلاند بایستی نمره آیلتس داشته باشد و حداقل مدرک آیلتس مورد نیاز در این مقطع نمره 7 است و در این مقطع نیز امکان کار دانشجویی به میزان25 ساعت در هفته و امکان بردن همراه وجود دارد . مدت زمان تحصیل دکترا در فنلاند 4 سال بوده و معادل اعتبار ETC 240  می باشد. شرط پذیرش در مقطع دکترا در فنلاند پیدا کردن یک جای خالی در یکی از دانشگاه های  فنلاند و مکاتبه با یکی از اساتید در آن دانشگاه و جلب نظر مساعد استاد است.

اعزام دانشجو به کشور فنلاند – بورسیه تحصیلی کشور فنلاند

دانشگاه های کشور فنلاند طیف وسیعی از انواع بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپای خود ارائه می دهند و این کمک هزینه های تحصیلی بسته به رشته و دانشگاه می تواند متغیر باشد. این بورسیه ها توسط دانشگاه ها و برخی از موسسات خصوصی ارائه می شود .بورس تحصیلی براساس شایستگی تحصیلی اعطا می شود. همچنین دانشجویان خارجی می توانند از اداره تامین اجتماعی در فنلاند درخواست بورس و کمک هزینه تحصیلی کنند البته برخی بورسیه تحصیلی در فنلاند برای دانشجویان خاص وجود دارد

اعزام دانشجو به کشور فنلاند – مراحل اعزام دانشجو به کشور فنلاند

اعزام دانشجو به فنلاند و تحصیل در کشور فنلاند نیازمند طی مراحلی است که در ابتدا اخذ پذیرش از دانشگاه های فنلاند که به صورت آنلاین و از طریق سایت Studyinfo.fi  انجام می شود. متقاضیان تحصیل و اعزام دانشجو به کشور فنلاند می توانند با طی مراحلی پذیرش تحصیلی دریافت کرده و جهت ویزای تحصیلی اقدام کنند. متقاضیان تحصیل در کشور فنلاند امکان کار دانشجویی به صورت هفته ای  را نیز دارا می باشند.

اعزام دانشجو به کشور فنلاند – مدارک مورد نیاز جهت اعزام دانشجو به کشور فنلاند

دانشجویانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه‌ های فنلاند هستند باید مدارکی را تهیه کنند تا اقدامات لازم در خصوص اعزام دانشجو به فنلاند صورت بگیرد. مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به فنلاند به شرح زیر می باشد :

  • ارائه نامه پذیرش صادر شده از سوی دانشگاه و موسسه آموزش عالی فنلاند
  • ارائه پاسپورت معتبر از سوی متقاضی که دارای اعتبار کافی است
  • تکمیل فرم تقاضا از سوی دانشجوی متقاضی جهت اعزام دانشجو به کشور فنلاند
  • ارائه مدارکی که نشان‌دهنده توانایی مالی فرد متقاضی است ( افراد متقاضی جهت اعزام دانشجو به کشور فنلاند باید مدرکی را ارائه دهند که وضعیت مالی چند ماه اخیر آن‌ها را به ‌خوبی نشان دهد و حساب بانکی آن‌ ها باید به میزان کافی باشد تا هزینه‌ تحصیل و هزینه زندگی در فنلاند را به راحتی تأمین کند)
  • ارائه مدارک پزشکی و بیمه سلامت از سوی فرد متقاضی جهت اعزام دانشجو به کشور فنلاند که می ‌تواند مدت ‌زمان اقامت در فنلاند را تحت پوشش قرار دهد.
  • ارائه گواهی سلامت جسمی و روانی فرد متقاضی جهت اعزام دانشجو به کشور فنلاند
  • ارائه مدارکی که ثابت می‌کند هدف فرد تنها تحصیل می باشد و پس از اتمام تحصیلات خود کشور فنلاند را ترک خواهد کرد.

اعزام دانشجو به کشور فنلاند زمان اعزام دانشجو به کشور فنلاند

اعزام دانشجو به کشور فنلاند در مقاطع مختلف ممکن است متفاوت باشد و حتی زمان های پذیرش در دانشگاه ها با هم فرق دارند . مدت زمان پذیرش برای دانشگاه های فنلاند در سال 2 بار می باشد یکی اواخر دسامبر تا اواخر ژانویه و دیگری در ماه آپریل می باشد.

برای اقامت و تابعیت در فنلاند روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در فنلاند ” را مطالعه فرمایید .

اعزام دانشجو به کشور فنلاند وضعیت اقامت پس از تحصیل در کشور فنلاند

اعزام دانشجو به کشور فنلاند و وضعیت اقامت دانشجویان در این کشور بدین صورت است که دانشجوی بین المللی پس از فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های فنلاند می تواند از یک فرصت 1 ساله جهت جستجوی کار استفاده کند. در صورتی که بتواند کارفرما پیدا کند و با یک قرارداد قانونی مشغول به کار شود نوع ویزای شخص متقاضی به ویزای کاری تغییر کرده و از زمانی که شروع به کار کرده و مالیات پرداخت کند بعد از طی کردن 5 سال می تواند درخواست اقامت دائم داده و اقامت دائم فنلاند را کسب کند و به تبع دریافت اقامت دائم فنلاند می توان تابعیت و پاسپورت فنلاند را اخذ کرد. لازم به ذکر است که شخص متقاضی کار در فنلاند باید به زبان فنلاندی و یا سوئدی مسلط باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگا...

نظرات کاربران
مهاجرت به کانادا

در مورد مهاجرت به کانادا هم توضیح بدید لطفا

آتیه آفرینان

با سلام. لطفا مقاله مهاجرت به کانادا و صفر تا صد تحصیل در کانادا را مطالعه فرمایید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button