اعزام دانشجو به کشور دانمارک

کشور دانمارک در شمال اروپا واقع شده است و جزئی از حوزه اسکاندیناوی می باشد . سیستم آموزشی کشور دانمارک برای ارتقای خلاقیت ، نوآوری و تفکر انتقادی و تحلیلی طراحی شده است .فرد در زمان تحصیل در کشور دانمارک ، در یک محیط آموزشی همگام با استانداردهای روز دنیا آموزش خواهد دید . متخصصین فعال در صنایع ، در دانشگاه های کشور دانمارک تدریس می کنند و امکان گذراندن دوران کارآموزی در شرکت های بین المللی معروف در کشور دانمارک وجود دارد . اعزام دانشجو به کشور دانمارک و تحصیل در کشور دانمارک با تقاضای بسیار بالایی مواجه است زیرا این کشور دارای دانشگاه های بسیار سطح بالا و سطح زندگی فوق العاده است . اعزام دانشجو به کشور دانمارک معمولا در چهار مقطع اصلی انجام می شود . لازم به ذکر است که مدرک زبان دانمارکی و یا انگلیسی از مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های دانمارک می باشد .

یکی از روش های مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به دانمارک  ” اطلاعات کسب کنید .

اعزام دانشجو به کشور دانمارک اعزام دانش آموز به مدارس کشور دانمارک

اعزام دانشجو به دانمارک در مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت می باشد . نظام آموزشی کشور دانمارک نیز مانند اکثر کشور های جهان در مقطع پیش از دانشگاه ۱۲ ساله است و کودکان از ۷ سالگی وارد دوره اصلی ۱۲ ساله خود می شوند. لازم به ذکر است که اگر پدر و مادر فرد متقاضی تحصیل در مدارس دانمارک دارای اقامت قانونی در این کشور باشند متقاضی می تواند به صورت رایگان در مدارس دولتی کشور دانمارک تحصیل کند ولی اگر متقاضی بخواهد به صورت فردی و جدا از اقامت پدر و مادر به تحصیل در مدارس این کشور بپردازد باید مدارس خصوصی بین المللی و شبانه روزی را انتخاب کند که هزینه ای در حدود سالانه ۳۰ تا ۵۰ هزار یورو برای وی به همراه خواهد داشت که این هزینه شامل هزینه های اقامت و زندگی نیز می شود. در مدت تحصیل دانش آموز در کشور دانمارک نیز پدر و مادر متقاضی می توانند از این کشور درخواست ویزای توریستی کنند که در اکثریت مواقع با ویزای آن ها موافقت خواهد شد.

اعزام دانشجو به کشور دانمارک – اعزام دانشجو به کشور دانمارک در مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به کشور دانمارک در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی بسیار محدود است. بیشتر دوره های ارائه شده در دانشگاه های کشور دانمارک به زبان دانمارکی هستند. پذیرش در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین المللی معمولا با آزمون ورودی همراه است . دو نوع مدرک لیسانس توسط موسسات آموزش عالی کشور دانمارک ارائه می شود که عبارتند از : مدرک لیسانس حرفه ای و مدرک لیسانس دانشگاهی . دوره لیسانس دانشگاهی تقریبا 3 سال طول می کشد و آموزش ها به صورت تحقیق محور است . دانشجویان مقطع کارشناسی در انتهای هر دو دوره باید یک پروژه پایانی ارائه دهند و سپس می توانند مستقیما وارد بازار کار شوند و و یا در مقاطع بالاتر تحصیلات خود را ادامه دهند. شهریه برای دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی بین 6,000 تا 17,000 یورو متغیر می باشد .

اعزام دانشجو به کشور دانمارک – اعزام دانشجو به کشور دانمارک در مقطع کارشناسی ارشد

اعزام دانشجو به کشور دانمارک در مقطع کارشناسی ارشد به ۳ دسته از لحاظ طول دوره تقسیم می شود که کارشناسی ارشد یک ساله ٬ یک و نیم ساله و دو ساله است . طول دوره به رشته، دانشگاه و گرایش مورد نظر بستگی دارد . هزینه های تحصیل برای دانشجویان غیر اروپایی بین ۵,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ یورو در سال بسته به رشته و دانشگاه متغیر می باشد و برای دانشجویان اروپایی هزینه ای در بر ندارد. در مقطع کارشناسی ارشد معمولا رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند بسیار بیشتر از مقطع کارشناسی می باشد و متقاضی تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک به زبان انگلیسی می تواند رشته  مورد نظر خود را در میان رشته های ارائه شده در دانشگاه های مختلف به راحتی بیابد. برای تحصیل به زبان انگلیسی در این مقطع نیز بسته به دانشگاه و رشته نمره زبانی معادل آیلتس ۶.۵ تا ۷.۵ درخواست خواهد شد.

اعزام دانشجو به کشور دانمارک – اعزام دانشجو به کشور دانمارک در مقطع دکترا

اعزام دانشجو به دانمارک در مقطع دکترا داری شرایط متفاوت نسبت به مقاطع دیگر است . به عنوان نمونه تحصیل در این مقطع به صورت انجام پروژه و تحقیقات می باشد و معمولا خبری از کلاس درس نیست و فرد در طول تحصیل در مقطع دکترا در یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی استاد راهنما مشغول به انجام پروژه و تحقیقات می باشد. فرد برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در دانمارک نیاز به یک استاد راهنما در رشته و زمینه مورد نظر در دانشگاه های دانمارک دارد که یافتن استاد راهنما در دانشگاه های دانمارک معمولا به دو صورت انجام می گیرد : در نوع اول باید از ابتدا استاد راهنمای خود را پیدا کرد و سپس برای دانشگاه مورد نظر که استاد راهنما در آن مشغول است اقدام کرد . در این نوع از اقدام یکی از مدارکی که دانشگاه از فرد طلب می کند نامه استاد راهنما می باشد . در نوع دوم که البته دپارتمان های کمی از دانشگاه های دانمارک به این صورت اقدام می کنند فرد باید ابتدا به صورت آنلاین در سایت دانشگاه مورد نظر درخواست خود برای پذیرش را انجام دهد و سپس اگر کمیته مورد نظر در رشته فرد با توجه به رزومه و مدارک، وی را پذیرفت تعدادی استاد در زمینه پروپوزال به وی معرفی خواهد کرد که به دنبال دانشجو هستند و در تیم تحقیقاتی خود جای خالی دارند. فرد با در دست داشتن نامه قبولی کمیته دانشگاه به آنها مراجعه کرده و با آن ها وارد مذاکره شود . لازم به ذکر است که کشور دانمارک به دلیل اینکه کشور ثروتمندی است هر ساله بودجه قابل قبولی را به دانشگاه های خود اختصاص می دهد، از این رو اخذ پذیرش دکترا در این کشور معمولا با بورس و حقوق همراه است. مقطع دکترا در کشور دانمارک مانند تعدادی از کشورهای دیگر شغل محسوب می شود یعنی دوره تحصیل فرد در مقطع دکترا در دانشگاه های دانمارک جزو پروسه اقامت کاری وی محسوب می شود. هزینه های این دوره ها که معمولا به دلیل بورس کسر و رایگان می شود بین ۱,۵۰۰ تا ۱۷,۰۰۰ یورو (بسته به رشته و دانشگاه) در سال خواهد بود.

اعزام دانشجو به کشور دانمارک

اعزام دانشجو به کشور دانمارک

 اعزام دانشجو به کشور دانمارک بورسیه تحصیلی در کشور دانمارک

بورسیه تحصیلی در کشور دانمارک مانند سایر کشورهای اروپایی معمولا در مقطع دکتری به دانشجویان بین المللی اعطا می شود. معمولا بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان اروپایی تعلق می گیرد و دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا باید رزومه تحصیلی درخشانی را جهت درخواست بورسیه تحصیلی ارائه کنند. در کنار ارائه رزومه تحصیلی ایده آل ارائه مدرک زبان دانمارکی در مقطع کارشناسی نیز اجباری است . در مقطع فوق لیسانس می توان با ارائه مدرک زبان آیلتس نیز برای دریافت بورسیه اقدام کرد و مدرک زبان دانمارکی اجباری نمی باشد .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در دانمارک ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در دانمارک توضیح دادیم .

اعزام دانشجو به کشور دانمارک برترین دانشگاه های کشور دانمارک

انتخاب کشور مقصد برای ادامه تحصیل میزان اعتبار دانشگاه ها از نظر علمی و رتبه می باشد که به دو شکل بررسی می شود : یکی اعتبار دانشگاه مورد نظر در جهان و دیگری اعتبار دانشگاه مورد نظر در ایران. البته معمولا این دو رتبه بندی به یکدیگر نزدیک می باشند . بهترین دانشگاه های دانمارک از نظر رتبه جهانی جهت اعزام دانشجو به دانمارک عبارتند از :

اعزام دانشجو به کشور دانمارک مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل از دانشگاه های دانمارک

اولین گام در اعزام دانشجو به دانمارک ، اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های دانمارک است و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل از دانشگاه های دانمارک عبارتند از :

  • اسکن پاسپورت متقاضی
  • رزومه فرد متقاضی که نشان دهنده کلیه فعالیت های شغلی و تحصیلی و غیره است.
  • ترجمه انگلیسی و یا دانمارکی (برخی دانشگاه ها آلمانی را هم می پذیرند) مدارک تحصیلی دیپلم، پیش دانشگاهی، لیسانس، فوق لیسانس برای دانشگاه ها
  • ترجمه کارنامه ۳ سال آخر تحصیلی برای پذیرش در مدارس بین المللی دانمارک
  • ترجمه ریز نمرات هر مقطع
  • توصیه نامه از اساتید مقطع قبلی و برای برخی رشته ها مانند مدیریت اجرایی، توصیه نامه از کارفرما
  • انگیزه نامه، که معمولا در ۲ صفحه نوشته می شود و دلایل شخصی فرد برای انتخاب کشور، دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی را نشان می دهد
  • پروپوزال برای مقطع دکتری، این مدرک که به صورت نوشتاری توسط خود شخص تهیه می شود نشان دهنده زمینه های کاری شخص متقاضی در زمینه ای که شخص در مقطع دکترا تمایل به تحقیق روی آن دارد ، است .
  • مقالات و کنفرانس ها برای مقطع دکترا که این مدارک جزو الزامات پذیرش در مقطع دکتری نمی باشد اما کمک فراوانی به پرونده فرد خواهد کرد.
  • مدرک زبان، که با توجه به مقطع و رشته و گرایش متفاوت می باشد و در قسمت های مربوط به هر مقطع به آن ها اشاره شد.

اعزام دانشجو به کشور دانمارک ویزای تحصیلی دانمارک

با توجه به اینکه اکثر کشور های جهان در سال های اخیر صدور ویزا برای ایرانیان را سخت کرده اند ولی کشور دانمارک سختگیری زیادی برای ویزای ایرانیان ندارد و اگر فرد اصلی موفق به دریافت ویزای دانشجویی دانمارک شود، همسر و فرزندان وی نیز به تبع وی ویزا را دریافت خواهند کرد . همچنین همسر شخص دانشجو در دانمارک اجازه کار تمام وقت خواهد داشت. برای دریافت ویزای دانشجویی فرد نیاز به پذیرش از یکی از دانشگاه های دانمارک دارد و مدارک دیگری نیز مانند فرم تکمیل شده سفارت، پرینت بانکی و… مورد نیاز است .

اعزام دانشجو به کشور دانمارک زمان اعزام دانشجو به کشور دانمارک

دانشگاه های دانمارک نیز مانند بسیاری از دانشگاه های کشورهای اروپایی 2 بار در سال در ماه های سپتامبر و ژانویه دانشجو می پذیرند. البته تعدادی از دانشگاه ها و در رشته های خاص فقط یک بار در سال و آن هم در ماه سپتامبر دانشجو جذب می کنند. اگر فرد متقاضی تحصیل در هر ترم ( سپتامبرو یا ژانویه) باشند جهت اعزام دانشجو به دانمارک باید مدارک تحصیلی فرد حداقل ۴ ماه قبل از شروع ترم برای اخذ پذیرش به دانشگاه مورد نظر ارسال شود. معمولا ارائه مدرک زبان دانمارکی و یا انگلیسی جهت اخذ پذیرش ضروری است .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در دانمارک ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در دانمارک ” است .

اعزام دانشجو به کشور دانمارک هزینه های زندگی دانشجویی در کشور دانمارک

هزینه های زندگی دانشجویی در کشور دانمارک کاملا بستگی به سبک زندگی فرد دارد و می تواند بسیار متغیر باشد اما در این جا هزینه های یک زندگی متوسط  معمولی در نظر گرفته شده است . کشور دانمارک جزو کشور های گران برای زندگی در دنیا است که البته به همین میزان نیز درآمد ها و نرخ حقوق در این کشور بالاست. مهمترین هزینه برای یک دانشجو در خارج از کشور هزینه اسکان می باشد که این هزینه ماهانه در کشور دانمارک و شهر کپنهاگ برای یک آپارتمان ۱ خوابه ۴۰ متری در حدود ۱۳۰۰ یورو در داخل شهر و حدود ۸۰۰ یورو در خارج از شهر است . هزینه های زندگی در کشور دانمارک و شهر کپنهاگ برای یک شخص دانشجوی مجرد در حدود ماهیانه ۱۰۰۰ یورو خواهد بود.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگا...

نظرات کاربران
Call Now Button