اعزام دانشجو به خارج از کشور از موضوعات پرطرفداری می باشد که میان دانشچویان مطرح است و یکی از آنها اعزام دانشجو به کشور اوکراین می باشد.
بدون شک تصمیم گیری در مورد مهاجرت تحصیلی به یک کشور خارجی نیاز به اطلاعات گسترده ای در باب شرایط فرهنگی، اقتصادی، آموزشی و همچنین قوانین تحصیلی موجود در آن کشور را دارد.
این مقاله توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، هرگونه سوال در رابطه با مهاجرت به اوکراین و تحصیل در اوکراین دارید با موسسه آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

اعزام دانشجو به کشور اوکراین
اعزام دانشجو به کشور اوکراین

اعزام دانشجو به کشور اوکراین و شرایط عمومی آن

امروزه متضیان اعزام دانشجو به کشور اوکراین و تحصیل در اوکراین مخصوصاً در کشور هایی مانند ایران بسیار زیاد هستند و این کشور به عنوان یک کشور دانشگاهی مطرح شده است. لازم به ذکر است که مدارک صادره از دانشگاه‌ های کشور اوکراین، از سوی سازمان بهداشت جهانی، یونسکو و سایر سازمان‌ ها و نهاد های بین‌ المللی به رسمیت شناخته شده‌ اند و در نتیجه با کسب این مدارک، فرصت اشتغال و بستر های لازم برای تصدی بستر ‌های علمی و آموزشی بین‌المللی وجود خواهد داشت.
اما لازم است بدانید که تحصیل در کشور اوکراین برخلاف کشور ‌هایی مثل اترش و آلمان رایگان نبوده و بایستی شهریه دانشگاه پرداخته شود اما هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار متناسب و ناچیز بوده و این امر موجب افزایش تعداد متقاضیان شده است.

شایان ذکر است که متقاضی اعزام دانشجو به کشور اوکراین در صورت دارا بودن شرایط مقرر و در حدود قانون می ‌تواند اقدام به درخواست بورس یا کمک هزینه‌ی تحصیلی برای اعزام دانشجو به اوکراین کند و از این طریق مقدار بسیار زیادی از هزینه ‌های خود را کاهش دهند.
بورسیه تحصیلی در کشور اوکراین مانند سایر نقاط دنیا به دانشجویانی تعلق می گیرد که رزومه عالی داشته باشند. همچنین در کشور اوکراین به دانشجویان به میزان ساعات محدودی اجازه داده می ‌شود تا در حین تحصیل به یک کار نیمه وقت نیز بپردازند و از این طریق هزینه‌ های تحصیلی خود را تا حدودی تأمین کنند.

شرایط اعزام دانشجو به کشور اوکراین

اعزام دانشجو به کشور اوکراین و تحصیل در اوکراین چندان دشوار نیست و معمولا متقاضیان با چالش های زیادی مواجه نیستند اما در هر صورت ، برخی شرایط تحصیلی مانند داشتن مدرک دیپلم 12 ساله ، شرط سنی مناسب و داشتن توان مالی حدودا 6-7 هزار یورو در سال ، در تمام کشورهای خارجی مشترک است . علاوه بر این ، متقاضیان تحصیل در کشور اوکراین ملزم به گذراندن دوره پاتفک روسی یا انگلیسی و ارائه گواهینامه قبولی می باشند و همچنین برخی از دانشگاه ها ی اوکراین از متقاضیان ، امتحان ورودی جداگانه می گیرند.

شرایط اعزام دانشجو به کشور اوکراین
شرایط اعزام دانشجو به کشور اوکراین

یک ویژگی مهم در سیستم آموزشی کشور اوکراین ، ادغام شرایط تحصیلی آکادمیک و حرفه ای می باشد که این سیستم تحصیلی از جماهیر شوروی سابق برای اوکراین به جا مانده است.
در این روش دولت هر دو دانشنامه تحصیلی و گواهینامه حرفه ای را با هم به دانشجو اعطا می کند و این مدارک برای استخدام بسیار اهمیت دارند . لازم به ذکر است که وزارت آموزش و پرورش در چند سال اخیر تغییراتی در سیستم آموزشی اوکراین اعمال کرده است که در این سیستم جدید تحصیلات تکمیلی دارای مقاطع لیسانس مقدماتی (5/2 تا 3 سال) ، لیسانس (4 سال) ، فوق لیسانس (1 تا 5 سال) ، دکترای (3 تا 4 سال) می باشد.

از جمله‌ دلایلی که سبب افزایش تعداد متقاضیان اعزام دانشجو به اوکراین شده است، می توان به وضعیت مطلوب اقتصادی این کشور در برابر دیگر همتایانش اشاره کرد . از بهترین برنامه های تحصیلی کشور اوکراین ، استفاده از برنامه های تبادل دو جانبه با دانشگاه های مشهوری مانند انگلستان ، کانادا ، سوئد ، فنلاند و غیره است.
علاوه بر این متقاضیان تحصیل در کشور اوکراین ، فرصت استفاده از جابجایی های تابستانه در سراسر اروپا ، به منظور انجام پروژه های تحقیقاتی را دارند.
با تحصیل در اوکراین به عنوان یک دانشجوی بین المللی ، تمامی استاندارهای کیفیتی WHO و UNESCO در این کشور دیده می شود.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کشور اوکراین ، از دیگر دلایل تمایل افراد برای تحصیل و اعزام دانشجو به اوکراین می باشد و در حقیقت کشور اوکراین بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال تحصیل به زبان انگلیسی در اروپا هستند . لازم به ذکر است که علاوه بر زبان انگلیسی ، تدریس در برخی رشته ها به زبان روسی و حتی فرانسه نیز امکانپذیر است.
دانشجویان بومی و بین المللی در بسیاری از مکان های عمومی مانند رستوران، موزه ، سینما ، کتابخانه ، فرودگاه و استفاده از سایر وسایل حمل و نقل عمومی از تخفیف پنجاه درصدی برخوردار هستند.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در کشور اوکراین

متقاضیان تحصیل و اعزام دانشجو به کشور اوکراین جهت اخذ پذیرش باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهند :

  1. مراجعه به سایت درخواست پذیرش اوکراین
  2. ارسال فرم درخواست آنلاین
  3. کپی اسکن شده از شناسنامه فرد متقاضی جهت تحصیل در اوکراین
  4. کپی اسکن از مدارک مقطع قبلی همراه ریز نمرات به زبان انگلیسی و یا روسی
  5. تایید پرداخت هزینه درخواست جهت تحصیل در اوکراین
  6. داشتن جدیدترین گواهی پزشکی عمومی و گواهی عدم عفونت های مسری جهت تحصیل در اوکراین
  7. بیمه نامه ورود به خاک کشور اوکراین

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در کشور اوکراین
مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در کشور اوکراین

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور اوکراین به شرح زیر می باشد :

  • اصل و کپی پاسپورت فرد متقاضی جهت تحصیل در اوکراین
  • اصل و کپی شناسنامه فرد متقاضی جهت تحصیل در اوکراین
  • ارائه مشخصات فردی شامل : آدرس و تلفن منزل، موبایل ، ایمیل و غیره
  • داشتن تمکن مالی دانشجو یا پدر دانشجو
  • اصل مدرک دیپلم و ریز نمرات به زبان انگلیسی
  • ترجمه صحت سلامت به انگلیسی

برخی از کشورها نیاز به ویزای تحصیلی کشور اوکراین ندارند و کشورهای اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر مانند ژاپن ، ایسلند ، موناکو ، نروژ و لیختن اشتاین هم اجازه اقامت 90 روزه در اوکراین بدون ویزا را دارا هستند .اما متاسفانه نام کشور ایران در هیچکدام از لیستهای ذکر شده وجود ندارد ، بنابراین ایرانیان متقاضی تحصیل در اوکراین و اعزام دانشجو به کشور اوکراین باید روند خاصی برای اخذ ویزای تحصیلی را طی کنند که البته مراحل خیلی سختی نیستند بلکه آسان و قابل فهم هستند.

لازم به ذکر است که مراحل فوق باید با  دقت و بدون اشتباه، وقت و آگاهی زیادی طی شود و فرد متقاضی می تواند با مراجعه به یک موسسه اعزام دانشجو به اوکراین که صاحب تجربه بالایی در امور مهاجرتی باشد ، با سهولت و اطمینان بیشتری اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی و مهاجرت به اوکراین کند.
ابتدا دانشجویان ایرانی باید نامه پذیرش از دانشگاه های اوکراین را دریافت کنند و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی به سفارت اوکراین مراجعه کنند. خوانندگان محترم می توانند مقاله نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اوکراین و همچنین مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور اوکراین را مطالعه کنند.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در کشور اوکراین
مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در کشور اوکراین

اعزام دانشجو به کشور اوکراین – معرفی دانشگاه های کشور اوکراین

دانشگاه های اوکراین کیفیت آموزشی نسبتا بالایی دارند و تا تا اوایل سال 2016 میلادی بیش از 800 مؤسسه آموزش عالی در اوکراین وجود داشت اما پس از آن وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفت که تعداد دانشگاه ها را به 317 دانشگاه ،کاهش دهد. برخی از دانشگاه های اوکراین از کیفیت آموزشی بسیار خوبی برخوردار هستند، عبارتند از :

  • دانشگاه ملی پزشکی بوگامولتس کیف اوکراین
  • دانشگاه فنی و مهندسی کیف اوکراین
  • دانشگاه معماری کیف اوکراین
  • دانشگاه ملی صنایع غذایی کیف اوکراین
  • دانشگاه ملی کشاورزی کیف اوکراین
  • دانشگاه هوا و فضای خارکف اوکراین
  • دانشگاه پزشکی شفچنکو اوکراین
  • دانشگاه پزشکی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشگاه معماری خارکف اوکراین
  • دانشگاه ملی ایوانو فرانکو شهر لووف اوکراین
  • دانشگاه ملی کارازین خارکف اوکراین
  • دانشگاه تربیت بدنی لووف اوکراین
  • دانشگاه ملی کیف تاراس شفچنکو اوکراین
  • دانشگاه دریانوردی اودسا اوکراین
  • دانشگاه علوم پزشکی پولتاوا اوکراین
  • دانشگاه پزشکی وینیتسیا اوکراین
  • دانشگاه پزشکی ایوانوفرانکو اوکراین
  • دانشگاه نفت و گاز ایوانوفرانکو اوکراین

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگا...

نظرات کاربران
Call Now Button