سال هاست که تحصیل در دانشگاه های معتبر بین المللی مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است . از طرفی هزینه تحصیل در اکثر دانشگاه های معتبر آمریکا و اروپا بسیار بالا است و همه افراد از عهده هزینه های آن بر نمی آیند . کشور اتریش از معدود کشورهایی می باشد که دانشگاه های معتبر و با کیفیت ولی با هزینه ناچیز و تقریبا رایگان دارد . همچنین کشور اتریش به دلیل تشابه و تاثیر پذیری زیادی از کشورهایی مانند سوئیس رفاه و امنیت اجتماعی بالایی را برای شهروندان خود فراهم کرده است . برای تحصیل در دانشگاه های اتریش فرد نیاز دارد در آزمون ورودی دانشگاه های کشور خود پذیرفته شود . از طرفی اگر دانشجویی در دانشگاه های دولتی ایران مشغول به تحصیل باشد ، می تواند برای پذیرش و ادامه تحصیل در رشته خود در کشور اتریش اقدام نماید . لازم به ذکر است که معمولا مدرک دانشگاه های آزاد مورد پذیرش نخواهند بود . از دیگر شرایط اعزام دانشجو به کشور اتریش و مزایای تحصیل در اتریش می توان به این امر اشاره کرد که فرد برای تحصیل و پذیرش در دانشگاه های اتریش نیاز به ارائه مدارک زبان A2  دارد . زبان تحصیل در اکثر دانشگاه های کشور اتریش زبان آلمانی است و با گذراندن سه ترم زبان آلمانی می توانند آمادگی لازم را جهت شرکت در کلاس های اصلی کسب کنند . بعد از برگزاری دوره زبان آلمانی از طرف دانشگاه آزمونی از دانشجویان گرفته می شود که در صورت موفقیت می توانند به ادامه تحصیل بپردازند .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در اتریش، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در اتریش” است.

متقاضیان تحصیل در کشور اتریش می توانند علاوه بر دانشگاه های دولتی در دانشگاه های خصوصی این کشور اقدام کنند که تحصیل در این دانشگاه ها مستلزم پرداخت هزینه می باشد که این هزینه سالانه بین 5 تا 10 هزار یورو خواهد بود. از مزایای تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور اتریش ، تحصیل به روش تئوری و عملی می باشد که این امر سبب می شود دانشجویان برای کار در محیط کار آمادگی های لازم را داشته باشند. برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش فرد نیاز دارد که مدرک آیلتس 6/5 را به دانشگاه ارائه دهد.

اعزام دانشجو به کشور اتریش شرایط اعزام دانشجو به کشور اتریش

از شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش این است که تغییر رشته از ایران جهت پذیرش از دانشگاه های اتریش امکان پذیر نیست  ولی این امکان برای دانشجویانی که در حین تحصیل در دانشگاه های اتریش می باشند و با شرط گذراندن 8 واحد درسی از همان رشته در ترم اول یا 16 واحد در یکسال میسر خواهد شد. همچنین افرادی که همسر، پدر یا مادر آنها اقامت موقت، دانشجویی و اقامت دائم کشور اتریش را به مدت 5 سال دارا باشند می توانند در رشته مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شوند.

اعزام دانشجو به کشور اتریش تحصیل پزشکی در اتریش

رشته پزشکی ، پرطرفدارترین رشته تحصیلی در اتریش است و همه ساله دانشجویان بسیاری از سراسر جهان برای تحصیل در رشته پزشکی به این کشور مهاجرت می کنند. مدرک پزشکی دانشگاه های اتریش مورد قبولی اکثر کشور های جهان است و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها می توانند در تمامی کشورهای جهان مشغول به کار شوند. برای پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه های کشور اتریش دانشجویان مستلزم آن هستند که بعد از گذارندن دوره های زبان آلمانی در رشته پزشکی این کشور کنکور بدهند و در کنکور این کشور پذیرفته شوند. دانشگاه علوم پزشکی وین اتریش معروف ترین دانشگاه در رشته پزشکی در کل اروپا می باشد.

اعزام دانشجو به کشور اتریش هزینه تحصیل در اتریش

برای مهاجرت به اتریش  علاوه بر تسلط به  شرایط اعزام دانشجو به اتریش ، قبل از هرگونه اقدامی باید به  بررسی میزان هزینه زندگی در این کشور پرداخت. متقاضیان برای زندگی در اتریش ماهانه به مبلغ 700 تا 900 یورو احتیاج دارند که هزینه های ماهانه 300 الی 500 یورو برای مسکن و 200 تا 300 یورو برای خوراک را در بر می گیرد و البته این میزان هزینه با توجه به سبک زندگی افراد متفاوت خواهد بود به عنوان مثال هزینه مسکن نیز با توجه به این که فرد برای اسکان از خوابگاه های دانشجویی استفاه کند و یا از خانه مستقل، می تواند متفاوت باشد. بیمه درمانی در کشور اتریش برای دانشجویان سالانه 25 یورو می شود و هزینه های شارژ شامل برق و گاز و تلفن و ماهانه 80 یورو در بر می گیرد. برای دانشجویان کشور اتریش ساعت مجاز برای کار تا 20 ساعت در هفته است بنابراین دانشجویان می توانند با کار پاره وقت اندکی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند .

اعزام دانشجو به کشور اتریش تحصیل در اتریش بدون ارائه مدرک زبان پایین

از دیگر مزایای تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش آن است که برای دانشجویانی که با مدرک زبان سطح A2 وارد خاک این کشور می شوند اقدام جهت برگزاری دوره های زبان آلمانی است و اکثر دانشگاه های این کشور تحصیل به زبان آلمانی را در برنامه کاری خود قرار داده اند. فرد متقاضی با خواندن سه ترم زبان آلمانی می تواند به سطح لازم جهت فراگیری دروس برسد. هزینه هر ترم سه ماهه کورس زبان آلمانیمتغیر  است و اساسا تا دو سال به دانشجو فرصت داده می شود که برای گذراندن دوره های آلمانی وقت بگذارد. سطح زبان دانشجو توسط آزمون EPD سنجیده می شود که این آزمون در ایران بر گزار نمی شود و دانشجو پس از گذراندن دوره های زبان آلمانی بایستی در این آزمون شرکت کند . لازم به ذکر است که فرد 3 بار فرصت دارد که در آزمون های EPD شرکت کند و در صورت قبول نشدن پذیرش تحصیلی وی کنسل می شود. ارائه گواهی مبنی بر اشتغال به تحصیل دانشجو و همچنین داشتن مدرکی جهت عدم منع تحصیل فرد فارغ التحصیل در مقاطع بالاتر از مدارک الزامی می باشد که برا ی اقدام جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های کشور اتریش الزامی است و شرط معدل به عنوان ملاکی برای پذیرش از دانشگاه های اتریش نیست ولی معدل بالای 15 شانس فرد را افزایش می دهد.

برای ادامه تحصیل در رشته هایی که مربوط به دانشگاه های هنر اتریش است از جمله گرافیک، موسیقی، معماری و رشته هایی چون اقتصاد، تربیت بدنی، مدیریت آموزشی، روانشناسی، پزشکی، داروسازی و حسابداری نیازمند شرکت در آزمون ورودی و یا مصاحبه های حضوری است و ورود به این دانشگاه ها و ادامه تحصیل مستلزم دانستن زبان و تلاش بسیار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به اتریش شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به اتریش” بیاندازید.

اعزام دانشجو به کشور اتریش – تحصیل در مدارس کشور اتریش

تحصیل در کشور اتریش تا کلاس نهم اجباری است و در صورتی که والدین، فرزند را تا کلاس نهم به مدرسه نفرستند با آنها برخورد قانونی خواهد شد. نظام آموزشی در مدارس دولتی این کشور رایگان است ولی برای افراد زیر ۱۸ سال جهت دریافت پذیرش و ثبت نام در مدارس این کشور، ابتدا باید قیم و سرپرستی برای دانش آموز در کشور اتریش مشخص شود. لازم به ذکر است در صورتی که شخص زیر ۱۸ سال در کشور اتریش مشغول به تحصیل باشد برای یکی از اعضای خانواده یعنی پدر یا مادر امکان دریافت ویزای همراه هست.  البته مدارس خصوصی در کشور اتریش نیز وجود دارند که خود مدرسه به عنوان قیم شخص انتخاب می شود که اکثرا این مدارس شبانه روزی هستند ولی تحصیل در مدارس خصوص رایگان نبوده و عموما بالای ۲۰ هزار یورو در سال شهریه دارند.

تحصیل در مدارس کشور اتریش

اعزام دانشجو به کشور اتریش – تحصیل در مدارس کشور اتریش

اعزام دانشجو به کشور اتریش – بورسیه تحصیلی در کشور اتریش

اخذ بورسیه تحصیلی در اتریش به علت رایگان بودن نظام تحصیلی این کشور در مقطع لیسانس و فوق لیسانس معمولا امکان پذیر نمی باشد ولی با این حال حتی در مقطع لیسانس نیز بورسیه های مختلفی برای دانشجویان با نمره ها و شرایط عالی در نظر گرفته شده است. سازمان OEAD بورسیه های مختلف را برای دانشجویان در مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در اتریش در نظر گرفته است که این کمک هزینه ها و بورسیه ها معمولاً شامل کل دوران تحصیل نیست.. لازم به ذکر است که برخی بورسیه های تحصیلی مخصوص اتباع برخی کشورهای خاص می باشد که متقاضی آن دسته از بورسیه ها، برای درخواست بورسیه و فاند باید به این نکته توجه داشته باشند که کشور وی، جزو کشورهای مورد تائید برای درخواست بورسیه باشد. خود دانشگاه های کشور اتریش نیز بورسیه هایی در مقاطع بالاتر (عموماً دکترا) ارائه می دهند که برای دریافت این بورسیه ها بهتر است شخص از طریق استاد راهنمای خود اقدام کند.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در اتریش” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در اتریش توضیح دادیم .

اعزام دانشجو به کشور اتریش – زمان اعزام دانشجو به کشور اتریش

مراحل اعزام دانشجو به کشور اتریش تا انجام شدن پرونده و اعزام شخص به این کشور ممکن است ماه ها طول بکشد . بررسی مدارک و صدور پذیرش در دانشگاه های رایگان اتریش ممکن است ۳ الی ۴ ماه به طول می انجامد و پروسه ویزا نیز تقریبا همین مدت زمان می برد . لازم به ذکر است که مدت زمان پذیرش و دریافت ویزا، بستگی به شرایط سفارت و دانشگاه دارد و مدت زمان مشخص و دقیقی را نمی توان برای آن تعیین کرد اما ممکن است از ۶ ماه تا یک سال نیز طول بکشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگا...

نظرات کاربران
Call Now Button