کشور آمریکا به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در جهان شناخته می شود که دارای دانشگاه های معتبری در سطح بین المللی بوده و امکان اخذ پذیرش در تمامی مقاطع تحصیلی از جمله راهنمایی و دبیرستان و دیگر مقاطع تحصیلی برای متقاضیان وجود دارد.
با توجه به سیستم کشور آمریکا، به هر میزانی که درخواست پذیرش در مقاطع پایین تر صورت بگیرد به همان میزان نیز دانشگاه های آمریکا با درخواست متقاضیان موافقت خواهند کرد.

در حال حاضر این امکان در تمام کشورهای جهان فراهم است که متقاضیان تحصیل در دانشگاه های کشور آمریکا به وسیله اعزام دانشجو به کشور آمریکا وارد شده و نسبت به ادامه تحصیلات خود در دانشگاه های آمریکا اقدامات لازم را انجام دهند.

موسسات آموزشی و مهاجرتی بسیاری نیز وجود دارند که در زمینه اعزام دانشجو به آمریکا فعالیت داشته و توصیه می کنند متقاضیان بهتر است در سنین کمتر از 17 سال و 6 ماه، نسبت به اخذ ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کرده و از سن قانونی خود برای ورود به آمریکا و تحصیل در کالج ها و موسسات آموزش عالی آمریکا استفاده کنند.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در آمریکا” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در آمریکا توضیح دادیم.

اعزام دانشجو به کشور آمریکا

اعزام دانشجو به کشور آمریکا از طریق دانشگاه ‌های محل تحصیل متقاضیان باعث می‌ شود تا علاقه ‌مندان تحصیل در دانشگاه‌ های آمریکا بتوانند از مزایا و امکاناتی که در اختیار آنها قرار داده شده است بیشترین استفاده را ببرند.

دانشجویانی که از طریق اعزام دانشجو به آمریکا وارد شوند و مدتی را در آمریکا به‌ عنوان دانشجو اقامت داشته باشند می ‌توانند از فرصت ‌های شغلی موجود استفاده کنند.
موسسات و دانشگاه‌ هایی که در مورد اعزام دانشجو به کشور آمریکا فعالیت دارند کلیه مدارک دانشجویان متقاضی را دریافت کرده و از طریق سیستم آموزشی اقدام به اعزام دانشجو به آمریکا می‌کنند.

دانشجویانی که از طریق اعزام دانشجو به آمریکا به تحصیل در دانشگاه‌ های آمریکا مشغول می شوند، این امکان را دارند که به ‌صورت همزمان نسبت به دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده خود نیز اقدام کنند.
البته متقاضیان باید در نظر داشته باشند که دریافت ویزا برای همراهان صد در صد نبوده و با توجه به شرایطی که در پرونده متقاضی لحاظ شده صادر می شود.
دانشجویانی که متقاضی اعزام دانشجو به آمریکا می باشند باید مدرکی که برابر با دیپلم است، ارائه دهند تا امکان تحصیل در مقطع 4 ساله لیسانس در دانشگاه‌ های آمریکا برای آن ‌ها فراهم شود.

اعزام دانشجو به کشور آمریکا

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به آمریکا موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله “ مهاجرت به آمریکا” بیاندازید.

شرایط و قوانین اعزام دانشجو به کشور آمریکا

به طور کلی اعزام دانشجو به آمریکا شرایط و قوانین خاص خود را دارد و اولین شرط برای دریافت ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به آمریکا، اقدام برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر می باشد.
انتخاب دانشگاه برای تحصیل در آمریکا و اعزام دانشجو به آمریکا به عوامل متعددی مانند انتخاب شهر موردنظر، رتبه جهانی دانشگاه و همچنین رشته تحصیلی متقاضی بستگی دارد.
بهتر است قبل از اقدام به مهاجرت به هر کشور فاکتورهایی از قبیل نیاز کشور مقصد برای رشته های تحصیلی و بعد از آن آینده شغلی در همان کشور بررسی شود و بعد در مورد تحصیل تصمیم گیری شود.

مرحله پس از تحقیق ارسال رزومه فردی و درخواست برای پذیرش در دانشگاه می باشد. بعد از آن که تایید پذیرش توسط دانشگاه صادر شود می توان برای اخذ ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به آمریکا اقدام کرده و مراحل را گام به گام طی کرد. در ابتدا برای پذیرش لازم است دانشگاه های کشور آمریکا را بشناسیم.

اعزام دانشجو به آمریکا با توجه به سطح تحصیلی این کشور در جهان مورد توجه است و محبوب ترین شهرهای کشور آمریکا برای تحصیل، نیویورک، کالیفرنیا و تگزاس و محبوب ترین رشته ها برای دانشجویان کسب و کار، مدیریت، علوم رایانه، ریاضیات و مهندسی بوده است.
قابل توجه متقاضیان تحصیل در آمریکا و اعزام دانشجو به آمریکا، این کشور در دو فصل پاییز و بهار شروع ترم دانشگاهی دارد و متقاضیان باید قبل از شروع ترم اقدامات لازم را انجام دهند.

اعزام دانشجو به مدارس کشور آمریکا

اعزام دانش آموز به مدارس کشور آمریکا و تحصیل در مدارس کشور آمریکا یکی از پر طرفدار ترین مهاجرت های تحصیلی است و کودکان در آمریکا از سن 6 سالگی شروع به تحصیل می کنند.

تحصیل در مدارس آمریکا به 2 صورت می باشد و در دو بازه زمانی صورت می گیرد. بخش اول 6 سال ابتدایی و بخش دوم 6 سال متوسطه است که در مجموع 12 سال تحصیل و دیپلم 12 ساله اخذ می شود.

بخش دوم مدارس کشور آمریکا به دو بخش middle و high school تقسیم می شود و دانش آموزانی که تحصیل در مدارس را به پایان می رسانند دیپلم 12 ساله دریافت می کنند و بعد به نسبت علم خود وارد کالج و یا دانشگاه می شوند. مدارس برتر آمریکا عبارتند از:

  • BASIS Scottsdale
  • BASIS Tucson North
  • BASIS Oro Vall
  • School for the Talented and Gifte
  • Thomas Jefferson High School for Science and Technology
  • BASIS Chandler
  • Carnegie Vanguard High School
  • School of Science and Engineering
  • Pacific Collegiate Charter
شرایط و قوانین اعزام دانشجو به کشور آمریکا

اعزام دانشجو به کشور آمریکا در مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به آمریکا و تحصیل کارشناسی در آمریکا نیازمند اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر می باشد و نیازمند نیاز شرایطی است که افراد و متقاضیان باید مواردی را دارا باشند.
با توجه به این که کشور آمریکا کشوری انگلیس زبان است متقاضیان تحصیل و اعزام دانشجو به آمریکا باید داری مدرک زبان مورد نیاز باشند که مدرک زبان مورد نظر حداقل تافل با نمره 73 و یا مدرک آیلتس 6 می باشد.

در مرحله دوم متقاضیان الزام به شرکت در آزمون ورودی sat مقطع کارشناسی هستند. دانش آموزانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی دارند باید حتما نامه یا انگیزش خود را ارائه دهند و میزان تمکن مالی خود را  برای دوران تحصیل خود ثابت کنند.

متقاضیان تحصیل و اعزام دانشجو به کشور آمریکا باید دارای مدرک دیپلم 12 ساله باشند. لازم به ذکر است تحصیل کارشناسی در کشور آمریکا حدود 4 سال طول می کشد و دانشجویان در این مقطع اجازه کار نیمه وقت دارند در این صورت می توانند هزینه های تحصیل خود را تا مقداری پوشش دهند.

اعزام دانشجو به کشور آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد

اعزام دانشجو به آمریکا و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی فراهم بوده و افرادی که قصد ورود به مقطع کارشناسی ارشد را دارند باید دارای مدرک کارشناسی 4 ساله مورد تایید وزارت علوم این کشور باشند.

تحصیل کارشناسی ارشد حدود 2 سال طول می کشد و دانشجویان در حین تحصیل می توانند به صورت نیمه وقت 20 ساعت در هفته و در تابستان ها و سایر فصول تعطیل 40 ساعت در هفته اجازه کار دارند. اعزام دانشجو به آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند مدرک زبان تافل 79 و آیلتس 6.5 می باشد.

اعزام دانشجو به کشور آمریکا در مقطع دکترا

اعزام دانشجو به کشور آمریکا در مقطع دکترا الزاما شرایطی دارد که متقاضیان باید تمام نکات مربوط را دارا باشند و افرادی که قصد تحصیل دارند باید حتما حداقل معدل 14 را داشته باشند و دارای سوپروایزر باشند و همچنین بتوانند از یک استاد آمریکایی در دانشگاه مورد نظر راهنمایی و درخواست قبولی استاد را داشته باشند.

اعزام دانشجو به کشور آمریکا و تحصیل دکترا نیاز به آیلتس 7 و بالاتر دارد و باید حتما فرد دارای مقالات بین المللی (ISI) باشد.
لازم به ذکر است تحصیل دکترا در آمریکا 3 تا 6 سال طول می کشد و متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا باید دارای حداقل نمره 15 کارشناسی و حداقل نمره فوق کارشناسی 16 باشند. پذیرش در مقطع دکترا در دانشگاه های آمریکا تعداد محدودی می باشد.

هزینه تحصیل در کشور آمریکا

اعزام دانشجو با آمریکا و تحصیل در آمریکا هزینه های بالایی دارد اما با توجه به این که دانشگاه ها به دو دسته خصوصی و عمومی تقسیم می شوند هزینه ها متفاوت است.
لازم به ذکر است تحصیل در دانشگاه های با رنکینگ بالا هزینه های سنگینی در بر دارد اما با توجه به هزینه ها دانشجویان شانس استفاده از فاند تحصیلی و وام های دانشجویی نیز دارند.

متقاضیان می توانند از دو طریق از دولت کشور آمریکا کمک هزینه های تحصیلی دریافت کنند که این دو صورت مبتنی بر شایستگی و نیاز مالی فرد است.
بورسیه که از طریق شایستگی به فرد تعلق می گیرد دارای شرایطی مانند کسب نمرات بالا و عملکرد ورزشی و شرکت در پروژه های تحقیقاتی است و عمده هزینه ای که باید برای تحصیل در نظر بگیرید هزینه های خوابگاه و محل اسکان دانشجو می باشد که در دانشگاه های دولتی و خصوصی این هزینه متفاوت است.
به عنوان مثال در دانشگاه های دولتی هزینه خوابگاه سالانه حدود 2500 دلار آمریکا می باشد و در دانشگاه های خصوصی این هزینه به سالی 3000 تا 3500 دلار آمریکا افزایش می یابد.

هزینه تحصیل در کشور آمریکا

پذیرش تحصیلی کشور آمریکا

اعزام دانشجو به آمریکا و ادامه تحصیل در این کشور نیاز به طی کردن مراحلی دارد که در ابتدای آن اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا است و افراد برای اخذ پذیرش در دانشگاه ها و مقاطع تحصیلی مختلف نیاز به مدارکی دارند که عبارتند از:

  • ارائه ریز نمرات و کسب نمره بالا
  • ارائه دیپلم 12 ساله
  • ارائه مدرک زبان TOEFL و IELTS با نمرات تایید شده
  • معرفی سوپروایزر ( مقطع دکترا)
  • ارائه مقالات ISI یا بین المللی (مقطع دکترا)
  • رزومه درسی در تمام مقاطع تحصیلی پایین تر

ویزای تحصیلی کشور آمریکا

اعزام دانشجو به آمریکا و تحصیل در آمریکا در ابتدا به نامه پذیرش نیاز دارد و بعد از اخذ نامه پذیرش می توانند برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند. ویزای تحصیلی به 3 نوع تقصیم می شود که عبارتند از : J1 ، F1 و M1 که این سه نوع هر کدام روش ها خاصی داشته و باید طبق شرایط برای هر کدام از آن ها اقدام کرد.

معروف ترین نوع ویزا های تحصیلی ویزای تحصیلی F1  است که برای متقاضیان تحصیل در کالج ها و دانشگاه ها صادر می شود و دومین ویزای تحصیلی ویزای M1  تحصیلی آمریکا می باشد و شرایطی مشابه سایر ویزا ها دارد اما این ویزا برای رشته های فنی صادر می شود و در این رشته ها اصولا دانشجویان امکان کار آموزی را دارند .

 اعزام دانشجو به آمریکا و تحصیل در این کشور برای دانشجویان شرایط داشتن همراه وجود داشته باشد که به ویزای همراهی F2  ویزای گفته می شود.
دانشجویان متقاضی تحصیل باید توجه داشته باشند که کشور آمریکا و سفارت این کشور از جمله سفارت ها باید حتما مصاحبه ای با فرد متقاضی داشته باشند و در صورت صلاح دید، حتی اگر مدارک کامل و بدون نقص باشد می توانند با درخواست فرد موافقت نکنند و درخواست وی رد شود.

ویزای تحصیلی کشور آمریکا

افرادی که قصد تحصیل در آمریکا و اعزام دانشجو به آمریکا را دارند باید مراحل اخذ ویزای تحصیلی را مدتی قبل از شروع دوره ها باشد و فرد می تواند 120 روز قبل از شروع دوره ها این ویزا را دریافت کند اما تا 30 روز قبل از شروع دوره حق ورود به این کشور را ندارد ولی امکان سفر با ویزاهای توریستی در این دوره زمانی امکان پذیر می باشد. 
افراد متقاضی تحصیل و اعزام دانشجو به آمریکا باید در وقت تعیین شده در سفارت آمریکا حاضر شده و برای مصاحبه نیز آماده باشند و دنبال این روند نیازمند مدارک زیر هستند:

  • گذرنامه
  • فیش پرداخت مبلغ 160 دلار آمریکا به حساب مورد نظر سفارت این کشور
  • تکمیل فرم DS-160 و آپلود عکس 3*4 به صورت آنلاین
  • ارائه نامه پذیرش SOP از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه حساب بانکی و تمکن مالی فرد جهت پرداخت هزینه ها حین تحصیل
  • ارائه مدرک زبان با توجه به مقطع تحصیلی مورد نظر الزامی می باشد
  • ارائه شواهدی به افسر ویزا جهت بازگشت بعد از تحصیل به کشور مبدا

زمان اعزام دانشجو به کشور آمریکا

اعزام دانشجو به آمریکا و تحصیل در آمریکا دارای 2 مهلت زمانی می باشد که در این دوره ها دانشجویان دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل هستند و اصولا این 2 فصل سپتامبر و ژانویه هستند که در این 2 فصل پذیرش دانشگاه (intake) صورت می گیرد.
شروع تحصیل در مدارس کشور آمریکا در یک فصل سال (سپتامبر) می باشد. متقاضیان تحصیل در کشور آمریکا به خصوص دانشجویان برای شروع نیاز دارند تا 1 ماه زود تر وارد این کشور شده و شرایط اقامتی و اسکان خود را فراهم کنند.

اعزام دانشجو به آمریکا و تحصیل در این کشور نیاز به اخذ ویزای تحصیلی دارند و با توجه به این موضوع افراد باید حداقل 6 تا 8 ماه زودتر برای پذیرش اقدام کرده و حداقل 4 ماه زودتر برای اخذ ویزای خود اقدام کنند و صدور ویزای تحصیلی آمریکا اصولاً بستگی به ترافیک کنسولی دارد و نمی توان مدت دقیق برای آن اعلام کرد.

ویزای تحصیلی کشور آمریکا
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button