کشور آلمان، کشوری عالی از نظر موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی می باشد و یکی از کشورهای محبوب برای ادامه تحصیل بوده و اکثر افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، این کشور را به عنوان کشوری مناسب برای تحصیل انتخاب می کنند. اما بهتر است افرادی خواهان ادامه تحصیل در کشور آلمان هستند از شرایط تحصیل در آلمان و چگونگی اعزام دانشجو به کشور آلمان آگاه باشند.

اعزام دانشجو به کشور آلمان
اعزام دانشجو به کشور آلمان

اعزام دانشجو به کشور آلمان شرایط اعزام دانشجو به کشور آلمان

کشور آلمان از سیستم آموزشی برخوردار است که می توان در این کشور به دو زبان انگلیسی و آلمانی تحصیل کرد. مهمترین مزیت تحصیل در آلمان، امکان تحصیل رایگان در آلمان  می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان نیز بسیار کم است که حدود 300 تا 500 یورو در هر ترم می باشد. یکی از شرایط اعزام دانشجو به کشور آلمان است که فرد مدرک زبان آلمانی در سطح B2 را داشته باشد اما در صورت تحصیل به زبان انگلیسی باید دارای مدرک آیلتس با نمره 6.5 باشد. همچنین دیگر شرایط اعزام دانشجو به آلمان این است که فرد باید دارای مدرک حداقل دیپلم و یا مدارک دانشگاهی از دانشگاه های معتبر داخلی و یا خارجی داشته باشد.

تحصیل در آلمان در هر سنی شرایط خاص و منحصر به فردی دارد که برخی از افراد به این مسائل آگاهی ندارند. دبیرستان های کشور آلمان از کیفیت آموزشی بسیار خوبی برخوردار می باشند، بنابراین دانش آموزان زیادی با مراجعه به وکلای مهاجرت و دفاتر مهاجرتی تقاضای اخذ پذیرش از مدارس آلمان را دارند. تحصیل در آلمان در مقطع دبیرستان و مقاطع پیش از دانشگاه امری دشوار می باشد زیرا دبیرستانهای آلمان به افراد در سنین دبیرستان به راحتی پذیرش نمی دهد و گاهأ دانش آموزان جهت اخذ پذیرش از دبیرستان های آلمان متحمل هزینه و سختی زیادی خواهند شد. دانشجویان جهت درخواست پذیرش در مقطع لیسانس می بایست مدرک زبان آلمانی خود را همراه مدارک تحصیلی ترجمه شده خود به بخش پذیرش دانشگاه ارائه دهند. به همین علت به متقاضیان تحصیل در آلمان پیشنهاد می شود که بعد از اخذ دیپلم خود برای دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. در صورتی که متقاضیان تمایل دارند دیپلم خود را مدارس بین المللی دریافت کنند بهتر است که کشورهای دیگری را برای تحصیل در مدارس انتخاب نمایند.

تحصیل کارشناسی در دانشگاه های آلمان به زبان آلمانی می باشد و کشور آلمان همانند بسیاری از کشورهای دیگر  اروپا مدرک زبان رسمی کشور خود را جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در خواست می کند. در برخی موارد دانشجویان جهت درخواست پذیرش از دانشگاه های آلمان در مقطع لیسانس می بایست واحد های درسی گذرانده شده در دانشگاه های ایران به خصوص دانشگاه های دولتی ایران حتی در صورت قبولی در کنکور سراسری به همراه سایر مدارک ترجمه شده خود شامل رزومه و مدارک دبیرستان خود به بخش پذیرش دانشگاه ارائه دهند. دانشجویان بین المللی باید برای تحصیل و اعزام دانشجو به کشور آلمان در مقطع کارشناسی ارشد در یک رشته خاص باید مدرک کارشناسی مشابه آن رشته را داشته باشند و در کالج های فنی رشته های تخصصی فنی برای کار در صنایع مختلف آموزش داده می شوند.

اعزام دانشجو به کشور آلمان
اعزام دانشجو به کشور آلمان

اعزام دانشجو به کشور آلمان ویزای تحصیلی کشور آلمان

در صورتی که فردی قصد تحصیل بلند مدت و یا کوتاه مدت در کشور آلمان را داشته باشد می بایست ویزای تحصیلی آلمان را کسب کند. اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان نیازمند مدارکی است که با ارسال آن ها و مصاحبه در سفارت می توان آن ها را کسب کرد که این مدارک عبارتند از: کپی از مدارک شناسایی به صورت ترجمه شده، کپی از مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات، فرم درخواست ویزای پر شده، گواهی سلامت، گواهی تمکن مالی، عکس، هزینه درخواست، انگیزه نامه و زندگی نامه.

در مقاله ” تحصیل در آلمان” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در آلمان اطلاعات کسب کنید.

اعزام دانشجو به کشور آلمان هزینه تحصیل در کشور آلمان

هزینه تحصیل در کشور آلمان تقریبا رایگان می باشد به عبارتی شهریه های دانشگاه های آلمان آن قدر پایین است که رایگان تلقی می شود. علاوه بر آن متوسط هزینه ای که یک دانشجو برای خوابگاه، بیمه، رفت و آمد و سایر هزینه های روزمره باید پرداخت کند در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه می باشد.

اعزام دانشجو به کشور آلمان دلایل محبوبیت تحصیل در کشور آلمان

دلایل محبوبیت تحصیل در کشور آلمان عبارتند از:

  • پایین بودن هزینه های تحصیل در کشور آلمان
  • داشتن دانشگاه ها با رنکینگ بالا در کشور آلمان
  • امکان سفر به اروپا با ویزای دانشجویی آلمان
  • امکان تحصیل در مقاطع و دوره های تحصیلی متعدد در کشور آلمان
  • امکان تحصیل در مقاطع با اعتبار جهانی
  • هزینه های زندگی مناسب در کشور آلمان
  • امکان کار حین تحصیل در کشور آلمان
  • داشتن آینده شغلی مناسب در کشور آلمان
  • یادگیری زبان آلمانی در کشور آلمان

دلایل محبوبیت تحصیل در کشور آلمان
دلایل محبوبیت تحصیل در کشور آلمان

اعزام دانشجو به کشور آلمان بورسیه تحصیلی در کشور آلمان

قطعا اعزام دانشجو به آلمان و اخذ بورسیه تحصیلی آلمان یکی از بهترین روش های اخذ اقامت و مهاجرت به کشور آلمان است و افرادی که قصد اعزام دانشجو به آلمان و یا تحصیل در آلمان را دارند به اخذ بورسیه تحصیلی نیز فکر می کنند. لازم به ذکر است که سرویس تبادل آکادمیک آلمان DAAD برای افراد آلمانی و دانشجویان بین المللی حمایت های خاصی جهت هزینه های تحصیل و زندگی در نظر گرفته است.

اعزام دانشجو به کشور آلمان پذیرش تحصیلی در کشور آلمان

جهت تحصیل در کشور آلمان و همچنین اعزام دانشجو به آلمان قطعا مهمترین بخش دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر باشد. فرد متقاضی با توجه به رزومه تحصیلی خود، سطح زبان، مدرک و معدل دانشگاهی خود و سن شانس خود را می تواند برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های آلمان امتحان کند. بهترین راه برای اخذ پذیرش تحصیلی مراجعه مستقیم به وب سایت دانشگاه ها و بررسی دوره ها و موارد مورد نیاز دوره می باشد و در صورتی که شخص از نظر معدل و سایر موارد واجد شرایط بود می تواند درخواست پذیرش تحصیلی به دانشگاه ارائه کند. فرد می تواند دوره های تحصیلی خود را در کشور آلمان با استفاده از وب سایت های مرجع که جهت کمک به دانشجویان برای یافتن دوره های مورد نظر خود برای پذیرش تحصیلی می باشد، بیابد:

  • وب سایت DAAD
  • وب سایت Uni assist
  • وب سایت Bachelor portal
  • وب سایت Masters portal

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در آلمان، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در آلمان” است.

پذیرش تحصیلی در کشور آلمان
پذیرش تحصیلی در کشور آلمان

اعزام دانشجو به کشور آلمان – زمان اعزام دانشجو به کشور آلمان

اعزام دانشجو به آلمان با توجه به اینکه نکات مثبت بسیار زیادی دارد اما در شرایط فعلی مدت زمان پروسه پرونده و وقت سفارت کمی طولانی است که این نکته منفی می تواند موضوع مهمی باشد که اشخاصی که قصد تحصیل در کشور آلمان را دارند باید از وقت دهی های سفارت قبل از تصمیم گیری جهت تحصیل در این کشور آگاه باشند. در آخرین اعلام سفارت وقت های سفارت آلمان نزدیک به ۱۴ ماه است که افراد می توانند از روش های جایگزین از سفارت های کشور های دیگر که خلوت تر می باشد درخواست وقت سفارت دهند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که با ویزای توریستی کشورهای دیگر نمی توانید از سفارت آلمان در آن کشور استفاده نموده و درخواست ویزای تحصیلی دهید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگا...

نظرات کاربران
Call Now Button