کشور قبرس به دلیل داشتن دانشگاه های منسجم و معتبر مشهور می باشد و مهاجرت تحصیلی به کشور قبرس می تواند یک گزینه مطمئن برای متقاضیان به شمار رود از این رو اعزام دانشجو به کشور قبرس در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته و با اقبال روز افزونی روبرو شده است . هزینه های تحصیل و زندگی در کشور قبرس بسیار معقول است و افرادی که تمایل دارند در این کشور مشغول به تحصیل شوند می توانند با تکیه بر وکلای با تجربه موسسه آتیه آفرینان ایرانیان مسیر پیش رو را برای خود هموار کنند . اعزام دانشجو به کشور قبرس با شناخت شرایط عمومی این کشور می تواند بهتر ارزیابی شود که با راهنمایی افراد خبره در این زمینه امکان پذیر است . تحصیل در کشور قبرس بدین معنا نیست که فرد یک آموزش عالی بین المللی با هزینه ای مناسب دریافت می کند .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در قبرس ” را مطالعه فرمایید .

اعزام دانشجو به کشور قبرس اعزام دانش آموز به مدارس کشور قبرس

اعزام دانش آموز به مدارس کشور قبرس و آموزش پیش دبستانی در قبرس برای کودکان بالای ۳ ساله امکان پذیر است و یک سال طول می کشد و گذراندن آن قبل از ورود به دبستان اجباری است. پس از آن مدرسه ابتدایی آغاز می شود و ۶ سال طول می کشد . افراد در سن ۱۲ سالگی در کشور قبرس به کالج عمومی می روند که تحصیلات بین رشته ای فراوانی را با فعالیت های فوق العاده ای فراهم می کند که شامل آموزش متوسطه پایین و آموزش متوسطه می شود . در خصوص تحصیلات سه ساله دانش آموزان در مقطع آموزش متوسطه ممکن است تحصیلات فنی و حرفه ای ثانوی شود که شامل دانش و مهارت های مورد نیاز جهت ورود مستقیم به زندگی و کار است .تحصیلات مقطع دبیرستان در کشور قبرس از نظام تحصیلی انگلستان برگرفته شده و تحت عنوان IGCSE شناخته می شود. هزینه تحصیل سالانه در این مقاطع حدود 5500 الی 6000 یورو می باشد.

اعزام دانشجو به کشور قبرس – اعزام دانشجو به کشور قبرس در مقطع کارشناسی 

تحصیل کارشناسی در قبرس توسط دانشگاه های دولتی و خصوصی و همچنین برخی از نهادهای خصوصی غیر دانشگاهی ارائه می شود . مدت زمان تحصیل کارشناسی در قبرس 4 سال (8 ترم) به جز رشته پزشکی که 12 ترم مورد نیاز آن می باشد . معمولا در همه دانشگاه های دولتی و خصوصی گذراندن حداقل 250 واحد مورد نیاز است . لیسانس علوم (B. Sc.) نیز یک نوع از مدرک لیسانس و معمولا اولین درجه تحصیلی می باشد که در یک دانشگاه یا سایر موسسات آموزش عالی به دست می آید. مدت زمان تحصیل لیسانس معمولا سه تا چهار سال است . دانشجویان دانشگاه های قبرس در زمینه های علوم طبیعی، علوم انسانی، علوم تجربی، علوم مهندسی، ریاضیات و علوم رایانه مشغول به تحصیل می شوند .

اعزام دانشجو به کشور قبرس – اعزام دانشجو به کشور قبرس در مقطع کارشناسی ارشد 

در چند سال گذشته، فرصت های تحصیلات عالی در قبرس به اندازه ای افزایش یافته است که جمعیت جوان آن در حال حاضر در میان بیشترین تعداد دانشجویان در حال تحصیل در کل اتحادیه اروپا می باشد . تحصیلات عالی در کشور قبرس ترکیبی از دانشگاه های دولتی و خصوصی و جمعیت دانشجویان بین المللی می باشد و طبق آمار اخیر، بیش از 30 درصد دانشجویان دانشگاه قبرس بین المللی هستند. تعداد زیادی از دوره ها در کشور قبرس به زبان انگلیسی تدریس می شود اما بعضی دیگر ممکن است به یونانی یا ترکی آموزش ارائه دهند، زیرا این دو زبان رسمی کشور قبرس محسوب می شوند. برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های زیر ارائه می شوند :

  • دانشگاه نیکوزیا قبرس
  • دانشگاه اروپایی قبرس (EUC)
  • دانشگاه  CIUقبرس
  • دانشگاه  GAU قبرس
  • دانشگاه  NEU قبرس

اعزام دانشجو به کشور قبرس

تحصیلات در این دانشگاه ها می تواند در رشته های گوناگونی صورت گیرد که محبوبترین رشته ها در دانشگاه های قبرس عبارتند از :

  • مهندسی سیستم های اطلاعاتی
  • مهندسی زیست محیطی
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • مهندسی سیستم های انرژی
  • طراحی گرافیک
  • طراحی داخلی
  • ارتباطات و مطالعات رسانه ای
  • زبان و ادبیات انگلیسی
  • آموزش زبان انگلیسی
  • مهندسی عمران
  • مدیریت کسب و کار
  • معماری
  • مدیریت مهندسی
  • سازمان های بهداشت و درمان و مدیریت
  • مدیریت گردشگری و مهمانداری
  • روابط بین المللی
  • سیستم های مدیریت اطلاعات

در مقاله ” مهاجرت به قبرس ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به قبرس اطلاعات کسب کنید .

اعزام دانشجو به کشور قبرس – اعزام دانشجو به کشور قبرس در مقطع دکترا

در واقع اعزام دانشجو به کشور قبرس در مقطع دکترا ماهیت تحقیق و تدریس قرار دارد و هدف و نیت مطالعه در مقطع دکتری کسب شایستگی های علمی در امر پژوهش است . موسسات آموزش عالی کشور قبرس تلاش می کنند تا سطوح عالی علمی را ارتقا ببخشند . مقطع دکترا مستلزم دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد است و فردی که قصد تحصیل در این مقطع را دارند باید رزومه علمی بسیار قوی داشته باشد و همچنین یافتن سوپروایزر یا استاد راهنما در مسیر پیش رو الزامی است . دوره دکترا ممکن است بین ۳ تا 5 سال طول بکشد و پروژه های تحقیقاتی متنوعی وجود دارد که اساتید در دانشگاه های مختلف قبرس تمایل به ارائه آن ها به دانشجویان بین المللی دارند.

اعزام دانشجو به کشور قبرس برترین دانشگاه های کشور قبرس

چندین دانشگاه دولتی و خصوصی در کشور قبرس وجود دارد که برنامه های تحصیلی در زمینه های مختلف از جمله کسب و کار و پزشکی به علم کامپیوتر و مدیریت گردشگری ارائه می دهد. برخی از محبوب ترین دانشگاه های قبرس برای دانشجویان بین المللی به شرح زیر می باشد :

  • دانشگاه نیکوزیا قبرس
  • دانشکده پزشکی مولکولی قبرس
  • دانشگاه اروپایی قبرس
  • Ctl Eurocollege قبرس
  • موسسه مدیترانه ای قبرس برای تحقیقات علمی
  • موسسه بین المللی مدیریت قبرس

اعزام دانشجو به کشور قبرس هزینه های تحصیل در کشور قبرس

اعزام دانشجو به قبرس با هزینه هایی نیز همراه می باشد و تحصیلات در کشور قبرس در مقاطع مختلف هزینه های مختلفی دارد. به طور میانگین هزینه تحصیل در کشور قبرس برای تمام دانشجویان بین المللی 3500 یورو در سال است اما بستگی به دوره و دانشگاه دارد . هزینه ها در دانشگاه های خصوصی یا عمومی در کشور قبرس می تواند بسیار بالاتر باشد. به طور کلی هزینه تحصیل در قبرس نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان است و این هزینه ها نیز به موضوع رشته ای و همچنین مقطع تحصیلی فرد بستگی دارد. به طور متوسط هزینه های تحصیل برای دانش آموزان بین المللی برحسب مقطع به شرح زیر می باشد :

  • دانشجویان کارشناسی: 3500 – 6000 یورو در سال
  • دانشجویان کارشناسی ارشد: 2000 – 2500 یورو در سال

اعزام دانشجو به کشور قبرس بورسیه تحصیلی کشور قبرس

اعزام دانشجو به قبرس می تواند از طریق بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی نیز صورت گیرد اما بورسیه ها عموما نیاز به سوپروایزر و رزومه علمی بسیار قوی دارند که هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد. سطح زبان نیز در احتمال اخذ بورسیه در دانشگاه های قبرس تاثیرگزار می باشد.

اعزام دانشجو به کشور قبرس زمان اعزام دانشجو به کشور قبرس

مهلت درخواست برای پذیرش تحصیلی در کشور قبرس یا زمان اعزام دانشجو به کشور قبرس معمولا در تابستان (ژوئن – ژوئیه) یا در زمستان (ژانویه – فوریه) می باشد اما بسیاری از افراد برای برخی از دانشگاه ها می توانند هر زمان که آماده هستند درخواست دهند . برای جلوگیری از تاخیر و یا عدم موفقیت در رسیدن به آخرین مهلت ثبت نام بایستی مدارک مورد نیاز خود را زودتر ارسال کرد .

اعزام دانشجو به کشور قبرس وضعیت اقامت پس از تحصیل در کشور قبرس

دانشجویانی که پس از تحصیلات تمایل به اقامت در کشور قبرس دارند باید اجازه کار دریافت کنند ، کارفرما درخواست فرد را به اداره کار منطقه ارسال می کند و سپس آنها را برای دایره استخدام خارجی به اداره مهاجرت ارائه می دهد . مجوز کار پس از بررسی و موافقت توسط مدیر اداره مهاجرت ارائه می گردد . فرد متقاضی با داشتن دعوتنامه کاری می تواند برای درخواست این مجوز اقدام کند. فرد تا زمانی که یک قرارداد کاری دارد می تواند از حق اقامت در قبرس برخوردار باشد و 40 ساعت در هفته نیز اجازه کار خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت قبرس مقاله ” اقامت در قبرس ” را مطالعه بفرمایید .

اعزام دانشجو به کشور قبرس مراحل اعزام دانشجو به کشور قبرس

برای تحصیل در دانشگاه های کشور قبرس باید از یک دانشگاه معتبر پذیرش گرفته و سپس برای اخذ ویزا اقدام کرد . تحصیل و اعزام دانشجو به کشور قبرس نیاز به فراهم کردن مدارک مشخص و پیمودن مراحل مشخصی دارد که با کمک کارشناسان موسسه آتیه آفرینان ایرانیان می توان به راحتی این مسیر را طی کرد . در برخی مراحل ممکن است به مصاحبه و یا آزمون ورودی نیاز باشد . اخذ ویزای تحصیلی کشور قبرس هزینه مشخصی دارد که باید در ابتدا پرداخت شود و هم چنین در هنگام اخذ ویزا باید ثابت کند که از تمکن مالی برای تحصیل در این کشور برخودار هست و تمام مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه و ارائه شود . دریافت ویزای تحصیلی کشور قبرس برای دانشجویانی که از کشورهای اتحادیا اروپا اقدام می کنند الزامی نیست و متقاضیان از سایر کشورها نیاز به اخذ این ویزا دارند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اعزام دانشجو به کشور لتونی اعزام دانشجو به کشور لتونی

اعزام دانشجو به کشور لتونی کشور لتونی از جمله کشورهای اروپایی است و اعزام دانشجو به کشور لت...

اعزام دانشجو به کشور بلژیک اعزام دانشجو به کشور بلژیک

اعزام دانشجو به کشور بلژیک کشور بلژیک در غرب اروپا واقع است و پایتخت آن بروکسل می باشد . اعز...

اعزام دانشجو به کشور نروژ اعزام دانشجو به کشور نروژ

مهاجرت به نروژ و تحصیل در این کشور مورد توجه افراد بسیاری است که علاقمند به تحصیل در دانشگا...

نظرات کاربران
Call Now Button