اطلاعات عمومی کشور کلمبیا

کشور کلمبیا ، شمالی ترین کشور آمریکای جنوبی می باشد که از جنوب با کشورهای ونزوئلا ، برزیل ، اکوادور و پرو و از شمال از طریق دریای کارائیب با اقیانوس اطلس و از غرب با پاناما و اقیانوس آرام همسایه است . کلمبیا چهارمین کشور بزرگ آمریکای جنوبی پس از کشورهای برزیل ، آرژانتین و پرو از نظر مساحت است . خاک سرزمین کلمبیا دارای شرایط فیزیکی متنوعی می باشد و از قله های بلند و برفی آند تا دشت های گرم و مرطوب حوزه رود آمازون را شامل می شود . کشور کلمبیا پس از برزیل دارای بیشترین جمعیت در بین کشورهای آمریکای جنوبی می باشد . پراکندگی جمعیت در کشور کلمبیا یکسان نیست . اغلب مردم کشور کلمبیا در یک سوم کوهستانی کشور یعنی جایی که پایتخت کشور کلمبیا یعنی شهر بوگوتا و سایر شهرهای بزرگ قرار دارند ، زندگی می کنند . از آنجا کشور کلمبیا دارای آب و هوای مناسب و خاک غنی می باشد ، فعالیت های کشاورزی نیز اغلب در این ناحیه است . این مقاله با عنوان ” اطلاعات عمومی کشور کلمبیا ” به شرح دقیق تر این کشور می پردازد .

در مقاله ” اقامت در کلمبیا ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت کلمبیا اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کشور کلمبیا پرچم کشور کلمبیا

پرچم کشور کلمبیا برای اولین بار توسط فرانسیسکو د میراندا در هائیتی طراحی شد زمانی که سیمون بولیوار در حال آماده شدن برای دستیابی به استقلال جمهوری بزرگ کلمبیا بود . پرچم فعلی کلمبیا از سه رنگ زرد ، آبی و قرمز تشکیل شده است که رنگ زرد نشان دهنده غنای طلای کلمبیا و رنگ آبی نشان دهنده دو اقیانوسی هستند که در شمال و غرب کلمبیا قرار دارند .رنگ قرمز نیز بیانگر خون سربازانی است که برای استقلال کلمبیا جنگیده و کشته شده اند و همچنین نشان دهنده خون مسیح و اعتقادات مسیحی کلمبیایی ها می باشد .

اطلاعات عمومی کشور کلمبیا سیاست کشور کلمبیا

در کشور کلمبیا ، سه قوه قضائیه ، مجریه و مقننه وجود دارد که قوه مجریه در کلمبیا در راس ساختار حکومت قرار دارد . رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور همراه با هم در یک انتخابات همگانی برای یک دوره 4 ساله انتخاب می ‌شوند و رئیس ‌جمهور هم رئیس دولت و هم رئیس کشور می باشد .در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۰۵ میلادی قانون اساسی کلمبیا اصلاح شد و طبق قانون جدید رئیس‌ جمهور می‌ تواند در 2 دوره 4 ساله متوالی انتخاب شود . حاکمان بخش‌ ها و شهردارها و سایر مقامات اجرایی برای یک دوره 3 ساله انتخاب می‌ شوند و نمی ‌توانند بلافاصله دوباره انتخاب شوند. مجلس و شورای کلمبیا در واقع کنگره کلمبیا می باشد که شامل ۱۶۶ کرسی مجلس نمایندگان و ۱۰۲ کرسی مجلس سنای کلمبیا است. اعضای مجلس و سنا با انتخابات مردمی برای یک دوره 4 ساله انتخاب می شوند . همچنین کشور کلمبیا در کمیته ملت ‌های آمریکای جنوبی عضو می ‌باشد و همزمان با اعضای کنگره، نمایندگان بخشها و کنسول شهرها نیز انتخاب می‌ شوند. طی دهه ۱۹۹۰ میلادی، در شاخه قضایی کلمبیا اصلاحات عمده ‌ای صورت گرفت و در حال حاضر در حال تغییر از سیستم بازجویی ‌مدار به یک سیستم خصمانه می باشد . در قسمتهایی از نواحی کلمبیا که در آنجا قهوه کشت می ‌شود و همچنین در شهر بوگوتا از سیستم خصمانه استفاده می ‌شد و سایر نواحی کشور نیز در تاریخ اول ژانویه ۲۰۰۶ خواستار اجرای آن شدند . در راس سیستم قضایی کلمبیا دادگاه عالی عدالت قرار دارد که اعضاء آن توسط رئیس‌ جمهور و کنگره تعیین می ‌شوند.

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/04/Basic-information-of-the-Colombia.mp4″]

اطلاعات عمومی کشور کلمبیا صنعت گردشگری در کشور کلمبیا

کشور کلمبیا هر روز از سال یک فستیوال دارد. اغلب توریستها در زمان مشهورترین فستیوال‌ها در کلمبیا (مانند نمایشگاه کالی، کارنیوال بارانکیولا و فستیوال تئاتر Iberoamerican  و همچنین فستیوال گل‌ ها) و همچنین بیشتر افراد در زمان جشن کریسمس و جشن‌های استقلال کلمبیا به این کشور سفر می‌کنند. با وجود تهدیدات موجود در سفر به کلمبیا به دلیل وجود FARC  و سایر گروه‌های چریکی در کشور کلمبیا، طی سالهای اخیر تعداد گردشگران در کلمبیا افزایش یافته است و دلیل اصلی این شرایط رویکرد سرسختانه رئیس‌جمهور برای دور نگه داشتن گروه‌های شورشی از شهرهای بزرگ و سایر محلهای اصلی جذب گردشگران بین‌ المللی می باشد . در سال ۲۰۰۲ میلادی با افزایش توان نظامی دولت و افزایش حضور نیروی پلیس به دستور رئیس جمهور وقت امنیت و ثبات را در کلمبیا بالا رفت و این شرایط نتایج بسیار مثبتی برای اقتصاد کشور به وجود آورده ‌است. طبق گزارش سازمان بین ‌المللی گردشگری در سال ۲۰۰۴ میلادی کشور کلمبیا در فاصله سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ میلادی از لحاظ رشد جذب گردشگر در آمریکای جنوبی در مکان سوم قرار داشته ‌است.

اطلاعات عمومی کشور کلمبیا جغرافیای کشور کلمبیا

کشور کلمبیا به ۳۲ بخش و یک ناحیه مرکزی تقسیم می ‌شود.

یکی از روش های مهاجرت به کلمبیا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به کلمبیا ” اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کلمبیا

اطلاعات عمومی کلمبیا

اطلاعات عمومی کشور کلمبیا مردم کشور کلمبیا

بر اساس آمار اکثر مردم کشور کلمبیا کاتولیک، اسپانیایی زبان و دورگه مستیزو (اروپایی-سرخ‌ پوست) هستند. حدود ۲۵ درصد از مردم کشور کلمبیا از ریشه خالص اروپایی و ۱۲ درصد از آن‌ها سیاه یا آمیخته‌ ای از نژاد آفریقایی و اروپایی هستند. اجداد افراد سیاه پوست مردم کشور کلمبیا برای کار در مزرعه به عنوان برده در دوره استثمار به این کشور آورده شده ‌اند و آنها نقشی مهم در شکل‌گیری میراث فرهنگی کلمبیا داشته ‌اند. حدود ۳ درصد از مردم کلمبیا آمیخته ‌ای از نژاد سیاه و سرخ و ۵ درصد افراد این کشور نیز از نژاد خالص سرخ‌پوست هستند. بیش از دو سوم مردم کشور کلمبیا در مناطق شهری زندگی می‌ کنند که از میانگین جهانی بالاتر است .همچنین نرخ باسوادی و نرخ رشد جمعیت . جمعیت جوان کشور کلمبیا بسیار زیاد است . حدود ۳۳ درصد از جمعیت کلمبیا 14 سال یا کمتر سن دارند اما تنها ۴ درصد مردم این کشور ۶۵ ساله یا مسن‌ تر هستند.

اطلاعات عمومی کشور کلمبیا اقتصاد کشور کلمبیا

پس از یک دهه رشد اقتصادی مناسب ، کشور کلمبیا در سال ۱۹۹۹ میلادی دچار رکود اقتصادی شد و رفع این وضعیت بسیار وقت‌ گیر و سخت بود. از جمله مشکلات اقتصاد کشور کلمبیا می توان به کمی تقاضای داخلی و خارجی، وضعیت سخت بودجه دولت و درگیری ‌های مسلح شدید داخلی اشاره کرد . بر اساس شاخص ‌های اقتصادی صندوق بین‌المللی پول در سال ۲۰۰۶ میلادی پیش‌ بینی شده ‌است که میزان تولیدات خالص داخلی کلمبیا افزایش می یابد. صادرات اصلی کشور کلمبیا کالاهای تولیدی  صادرات، مواد نفتی ، زغال سنگ و قهوه هستند . همچنین کشور کلمبیا بزرگترین صادرکننده بارهنگ به آمریکا است. کل واردات، صادرات و تراز تجاری کلمبیا در بالاترین میزان می باشند و جاری شدن مبالغ بسیاری که از طریق صادرات به دست آمده ‌اند سبب بهاگذاری مجدد ارزش پزو کلمبیایی شده‌ است.مشکلات این کشور طیف گسترده ‌ای از سیستم حقوق بازنشستگی، دارو و بیکاری است . سیاست اقتصادی دولت و استراتژی امنیت ملی باعث ایجاد اطمینان در اقتصاد شده ‌است و در نتیجه رشد GDP کشور کلمبیا در سال ۲۰۰۳ میلادی جز بالاترین‌ ها در آمریکای لاتین بود.

 اطلاعات عمومی کشور کلمبیا جمعیت کشور کلمبیا

کشور کلمبیا ، سومین کشور پرجمعیت در آمریکای لاتین بعد از برزیل و مکزیک است. در اواسط قرن بیستم مهاجرت از مناطق روستایی به شهرها بسیار زیاد بود اما بعد از آن این روند کاهش یافت.  جمعیت شهری بیش از 77 درصد از جمعیت کل کشور است . سی شهر در کلمبیا دارای جمعیت ۱۰۰ هزار نفر و بیشتر می باشند ولی نه بخش پست شرقی که حدود ۵۴٪ مساحت کلمبیا را شامل می‌ شوند، کمتر از ۳٪ جمعیت را در خود جای داده ‌اند و تراکم جمعیتی آنجا کمتر از یک نفر در هر کیلومتر مربع است. کشور کلمبیا دارای جمعیت متنوعی می باشد که نشان دهنده تاریخ غنی این کشور و مردمانی است که از گذشته‌ های دور در این ناحیه زندگی می‌ کردند. از جمله گروه‌های اصلی مختلف که اساس جمعیتی فعلی کلمبیا را تشکیل می ‌دهند عبارتند از : مهاجران اروپایی، بومی ‌ها، بردگان آفریقایی، آسیایی‌ ها، اهالی خاورمیانه و سایر مهاجران اخیر. بسیاری از جمعیت بومی به جمعیت دورگه تبدیل شدند، اما ۷۰۰ هزار بومی باقی‌ مانده فعلی از بیش از ۸۵ فرهنگ مختلف می باشند . مهاجران اروپایی عمدتاً از مستعمره ‌نشینان اسپانیایی بودند اما گروه اندکی نیز از کشورهای هلند، آلمان، فرانسه، سویس، بلژیک و تعداد کمتری از لهستان، لیتوانی، انگلیس و کرواسی بودند که در زمان جنگ جهانی دوم و جنگ سرد مهاجرت کرده بودند. آفریقایی‌ها در قرن شانزدهم به عنوان برده به کلمبیا خصوصاً نواحی پست ساحلی این کشور آورده شدند و این انتقال تا قرن ۱۹ همچنان ادامه داشت. سایر مهاجران کشور کلمبیا از آسیا، خاورمیانه خصوصاً لبنان، اردن، سوریه، چین، ژاپن و کره می ‌باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در کلمبیا می توانید مقاله ” تحصیل در کلمبیا ” را مطالعه فرمایید .

اطلاعات عمومی کشور کلمبیا مذهب کشور کلمبیا

اکثر جمعیت کشور کلمبیا کاتولیک هستند و بقیه پروتستان هستند . برخی نیز خود را بی ‌دین عنوان کرده‌ اند. ۱ درصد به آیین بومی معتقد و کمتر از ۱ درصد نیز بودایی، مسلمان  هستند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button