اطلاعات عمومی کشور موناکو

کشور موناکو ، دومین کشور کوچک دنیا می باشد که در قلب آفرو-اوراسیا واقع شده است . این کشور در دریای مدیترانه و در نزدیکی سواحل جنوب فرانسه قرار گرفته است و مساحت کشور موناکو حدود 2 کیلومتر مربع می باشد . کشور موناکو به دلیل وجود قوانین مالیاتی آزاد ، کازینوهای متعدد و آب و هوای مطبوع به بهشت گردشگران و ثروتمندان معروف شده است . کشور موناکو از معدود کشورهایی است که هیچ گونه مالیاتی از مردمش دریافت نمی کند . در ادامه این مقاله تحت عنوان ” اطلاعات عمومی کشور موناکو ” قرار است اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار گیرد .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در موناکو ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در موناکو توضیح دادیم .

اطلاعات عمومی کشور موناکو تاریخ کشور موناکو

کشور موناکو ، یک دولت ‌شهر و بعد از واتیکان دومین کشور کوچک غیر وابسته جهان می باشد .  از سال ۱۲۹۷ میلادی دودمان گریمالدی ، بر موناکو حکومت کرده ‌اند . در سال ۱۹۵۶ میلادی، شاهزاده رنیه با گریس کلی، بازیگر سرشناس هالیوود ازدواج کرد و آنها والدین شاه ‌دُخت کارولین، شاهزاده آلبرت و شاه ‌دُخت استفانی می باشند . در حال حاضر آلبرت دوم، فرمانروای کنونی کشور موناکو می باشد که در سال ۲۰۰۵ میلادی و پس از مرگ پدرش به حکومت موناکو رسید . روز ملی کشور موناکو، ۱۹ نوامبر می باشد .

اطلاعات عمومی کشور موناکو – سیاست کشور موناکو

در دهه ۸۰ میلادی، به دستور شاهزاده رنیه، فرمانروای وقت کشور موناکو، ساختن ساختمان‌ های بلند در نزدیکی ساحل متوقف کرد و دلیل این تصمیم، «حفظ اصالت» شاهزاده ‌نشین موناکو اعلام شده بود که این قانون در سال ۲۰۰۹ میلادی، توسط شاهزاده آلبرت، فرمانروای جدید موناکو، مورد تجدید نظر قرار گرفت. رکن اصلی قوه مجریه در کشور موناکو، شورای دولت می باشد .

اطلاعات عمومی کشور موناکو – جغرافیای کشور موناکو

پایتخت کشور موناکو ، شهر موناکوویل و مشهورترین شهر آن مونت‌ کارلو است. کشور موناکو از سه طرف هم‌ مرز با فرانسه و از سوی دیگر در کرانه دریای مدیترانه در راستای ریویرا یا ساحل فیروزه ‌ای (کوت دازور) و در بیست کیلومتری غرب شهر نیس قرار دارد.

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/04/Basic-information-of-the-Monaco.mp4″]

اطلاعات عمومی کشور موناکو – مردم کشور موناکو

همچنین کشور موناکو از نظر تراکم جمعیت در رده دوم کشورهای متراکم قرار دارد. زبان مردم موناکو از شاخه زبان لیگوری می باشد و گویش‌ های اینتملی و مونگاسک در موناکو رایج است. زبان فرانسوی حکم زبان رسمی را دارد.

اطلاعات عمومی کشور موناکو

اطلاعات عمومی کشور موناکو

اطلاعات عمومی کشور موناکو – فرهنگ کشور موناکو

میزان ۳۰ درصد از جمعیت موناکو را میلیاردرها تشکیل داده ‌اند. امید به زندگی در کشور موناکو از میانگین جهانی و اروپا بیشتر است. از آنجایی که مردم موناکو در رفاه زندگی می کنند میزان بیکاری در این کشور تنها ۲ درصد است. همچنین تحصیلات در کشور موناکو برای کودکان ۶ تا ۱۶ ساله اجباری است که این امر سبب سواد ۱۰۰درصدی مردمش شده‌ است.

برای اقامت و تابعیت در موناکو روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در موناکو ” را مطالعه فرمایید .

اطلاعات عمومی کشور موناکو اقتصاد کشور موناکو

طبق آمار سال ۲۰۰۸ میلادی بانک جهانی، کشور موناکو با ۲۱۱ هزار و ۵۰۱ دلار، بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی در دنیا را دارد .

اطلاعات عمومی کشور موناکو حمل و نقل در کشور موناکو

حمل و نقل در کشور موناکو از طریق جاده، خط آهن، راه‌ های هوایی و آبی صورت می‌ گیرد و  طول خط آهن ۱٫۷ کیلومتر است. کشور موناکو دارای پنج خط اتوبوس است که برعهده شرکت Compagnie des Autobus de Monaco است و دو خط اتوبوس دیگر نیز موناکو را به شهرهای نیس و منتون مرتبط می‌ کند .

اطلاعات عمومی کشور موناکو موسسات و امکانات فرهنگی کشور موناکو

از جمله مهمترین موسسات فرهنگی کشور موناکو می توان به آرشیو کاخ امیرنشین، موزه‌ های علمی و موزه‌های تاریخی شاره کرد. همچنین اُپرای مونت‌ کارلو، ارکستر سنفونی مونت‌کارلو، سازمان ترویج موسیقی مونت‌ کارلو، انسیستو باله مونت‌ کارلو و تئاتر پرنس موناکو نیز از مراکز اصلی فرهنگ و هنر در کشور موناکو شمار می ‌روند.این کشور هر ساله میزبان جشنواره ‌های مختلف هنری مثل جشنواره‌ بین ‌المللی تلویزیون، جشنواره‌ موسیقی و هنر، جشنواره‌ سیرک و جشنواره‌ تئاتر غیرحرفه‌ ای موندیال می باشد . سازمان پرینس پییر (prince pierre) در کشور موناکو مسئول اعطای جوایز سالیانه در زمینه ‌های ادبیات، موسیقی و هنر‌های معاصر است. همچنین امکان آموزش رشته‌ های هنری نیز در مؤسسات کشور موناکو مانند فرهنگستان موسیقی، فرهنگستان هنر‌های نمایشی شهرداری و فرهنگستان رقص کلاسیک پرنس موناکو وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به موناکو شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به موناکو ” بیاندازید.

اطلاعات عمومی کشور موناکو مناطق دیدنی در کشور موناکو

 مناطق دیدنی در کشور موناکو به شرح زیر می باشد :

  • باغ عجیب و غریب موناکو (jardin exotique de monaco)
  • موناکو وایل (monaco ville)
  • ساحل لاروتو (larvotto beach)
  • قصر شاهزاده
  • موزه اقیانوس شناسی موناکو
  • همچنین بسیاری سواحل، پارک ‌ها و موزه ‌های دیگر.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button