اطلاعات عمومی کشور مالتا

کشور مالتا ، کشوری در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه می باشد که از مجمع الجزایر کوچکی تشکیل شده است . این کشور در جنوب ایتالیا ، شرق تونس و شمال لیبی قرار دارد . کشور مالتا ، یکی از کوچکترین و پرتراکم ترین کشورها از نظر جمعیتی در جهان می باشد . شهر والتا ، پایتخت کشور مالتا ، کوچک ترین پایتخت ملی در اتحادیه اروپا از نظر مساحت می باشد . بزرگترین شهر کشور مالتا ، شهر بیرکیرکارا و مرکز اقتصادی اصلی کشور ، شهر سلیمه می باشد . این مقاله در خصوص ” اطلاعات عمومی کشور مالتا ” می باشد که قرار است اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد .

کشور مالتا از حدود ۵۹۰۰ سال پیش از میلاد مسکونی بوده ‌است. موقعیت کشور مالتا در مرکز مدیترانه از لحاظ تاریخی اهمیتی راهبردی به آن به عنوان یک پایگاه دریایی اعطا کرده ‌است. فنیقی‌ ها، کارتاژها، یونانی ‌ها، رومی‌ ها، بیزانس ‌ها، سیسیلی ‌ها، نورمان‌ ها، پادشاهی سیسیل، هابسبورگ‌ های اسپانیا، شوالیه‌ های هوسپیتالر، ترک‌ ها، فرانسوی ‌ها و انگلیسی ‌ها همگی در دوره ‌ای بر این کشور تسلط داشته ‌اند و تأثیراتی از خود بر فرهنگ کشور مالتا بر جای گذاشته ‌اند.

برای اقامت و تابعیت در مالتا روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در مالتا ” را مطالعه فرمایید .

کشور مالتا در سال ۱۸۱۵میلادی ، در طول جنگ، از مستعمرات بریتانیا بود و به عنوان ایستگاهی مهم برای کشتی ‌ها و مقر ناوگان دریایی مدیترانه ‌ای انگلیس عمل می‌کرد. این کشور در جبهه متفقین در جنگ جهانی دوم نقش مهمی ایفا کرد و به این خاطر جرج ششم به دلیل شجاعت ساکنان کشور مالتا در جریان محاصره این کشور توسط نیروهای آلمانی و ایتالیایی، صلیب جرج را به این کشور اعطا کرد. همچنان صلیب جرج بر پرچم ملی مالت مشاهده می شود .  پس از مذاکرات شدید، پارلمان بریتانیا در سال ۱۹۶۴ میلادی قانون استقلال مالتا را تصویب کرد. کشور مالتا در سال ۱۹۷۴ میلادی به جمهوری تبدیل شد. این کشور از زمان استقلال از اعضای اتحادیه کشورهای مشترک ‌المنافع و سازمان ملل متحد بوده و در سال ۲۰۰۴ میلادی به اتحادیه اروپا ملحق شد و در سال ۲۰۰۸ میلادی بخشی از منطقه یورو شد.

اطلاعات عمومی کشور مالتا جغرافیای کشور مالتا

کشور مالتا دربرگیرنده سه جزیره مسکونی به نام‌های مالت ، گُزو ، و کومینو و سه جزیره نامسکون کومینوتو و فیلفلا و سنت پاول می باشد و در مرکز دریای مدیترانه قرار دارد. در مجموع این جزایر ۳۱۶ کیلومتر مربع پهناوری دارند . طول این جزایر کم است و بلندترین نقطه آن که در کرانه ‌های جنوب غربی جزیره اصلی مالتا قرار گرفته، تازوتا نامیده می‌شود و ۲۵۳ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. بلندترین نقطه جزیره گزو تادبیگی می باشد و ارتفاع آن از سطح دریا، ۱۹۰ متر می ‌باشد.

خاک جزایر مالتا معمولاً سنگلاخی و کم ‌درخت می باشد و در آن گیاه و سبزه کم می ‌روید، اما خاک برخی از دره‌ ها حاصلخیز است. تنها استثناء قابل توجه، جنگل‌ های بوسکت در کرانه‌ های جنوبی می باشند که در دره ‌ای پرآب و در میان تعداد زیادی تخته‌ سنگ قرار گرفته ‌اند. در این جنگل‌ ها درخت ‌های صنوبر و پرتقال رشد می کند . آب ‌و هوای کشور مالتا مدیترانه ‌ای است، کشور مالتا زمستان ‌های معتدل و بارانی و تابستان ‌های گرم و خشک دارد.

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/04/Basic-information-of-the-Malta.mp4″]

اطلاعات عمومی کشور مالتا زبان کشور مالتا

کشور مالتا دارای دو زبان رسمی مالتی و انگلیسی است ولی زبان مالتی به عنوان زبان ملی نیز شناخته می شود . زبان مالتی تنها زبان سامتی است که در اتحادیه اروپا رسمیت دارد و لازم به ذکر است که بیشتر مردم کشور مالتا قادر به درک و صحبت به زبان ایتالیایی نیز هستند . زبان مالتی از خانواده زبان‌ های آفریقایی- آسیایی و از شاخه زبان‌ های سامی می باشد و با زبان عربی خویشاوندی دارد، هرچند که وام ‌واژه ‌های بسیاری از گویش‌ های ایتالیایی به ویژه سیسیلی (و به تازگی از انگلیسی) وارد این زبان شده ‌اند. زبان مالتی با حروف لاتین نوشته می ‌شود.

اطلاعات عمومی کشور مالتا مذهب کشور مالتا

۹۸ درصد از مردم کشور مالتا پیرو آئین کاتولیک رم هستند.

اطلاعات عمومی کشور مالتا

اطلاعات عمومی کشور مالتا

اطلاعات عمومی کشور مالتا سیاست کشور مالتا

حکومت کشور مالتا، جمهوری و دارای یک مجلس قانونگذاری می باشد که ۶۵ نماینده دارد. کشور مالتا عضو اتحادیه اروپا و نیز از اعضای اتحادیه کشورهای همسود است .

یکی از روش های مهاجرت به مالتا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به مالتا ” اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کشور مالتا اقتصاد کشور مالتا

اقتصاد کشور مالتا وابسته به بازرگانی بین‌المللی، تولیدات (پارچه، میوه و سبزی، فراورده ‌های دامی)، صنایع کشتی‌سازی و لوازم الکترونیکی و جهانگردی می باشد .از جمله واردات کشور مالتا می توان به مواد غذایی، نفت، خودرو و کالاهای مصرفی اشاره کرد و معادن سنگ آهک بیشترین درصد منابع طبیعی این کشور را شامل می ‌شود. کشور مالتا منابع انرژی طبیعی ندارد ولی در برابر آن دارای نیروی تولید فعال است. شایان ذکر است که کشور مالتا مشکل کمبود آب دارد و تولیدکنندگان صنایع غذایی مالتا، تنها پاسخگوی ۲۰ درصد نیاز غذایی کشور هستند.

یکی از راه‌ های جذب سرمایه ‌های خارجی در سال‌ های اخیر در کشور مالتا فروش املاک در این جزایر می ‌باشد که آن را به تفریحگاه مردم سایر کشورها تبدیل کرده است. واحد پول کشور مالتا در سال ۲۰۰۸ بعد از حدود ۳ سال عضویت در اتحادیه اروپا به یورو تغییر پیدا کرد .

اطلاعات عمومی کشور مالتا صنعت گردشگری در کشور مالتا

کشور مالتا دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی به خصوص در سواحل و کرانه‌ ها می باشد و امروزه مهمانخانه ‌های مجهزی در همه جزایر مالتا ساخته شده ‌اند. بسیاری از مردم کشور مالتا به مسافرتهای خارجی می ‌روند، هرچند که این کشور بیشتر واردکننده صنعت جهانگردی است. نسبت جهانگردان مالتی به جهانگردان خارجی که به این کشور سفر می‌کنند، در حال کاهش می باشد.

تاکنون این جزیره میزبان فیلم ‌ها و نام‌ های بزرگی بوده که هر یک به نوبه خود بر صنعت گردشگری کشور مالتا تأثیرگذار بوده‌ اند. کشور مالتا از سال ۱۹۲۵ میلادی به عنوان مکانی برای فیلمسازی مورد توجه قرار گرفت و «کنار دریا» سومین فیلمی بود که برد پیت برای ساخت آن راهی کشور مالتا شد و او پیش از این برای فیلم های «تروی» و «جنگ جهانی زد» نیز در کشور مالتا جلوی دوربین رفته بود. لازم به ذکر است که فیلم های «گلادیاتور»، «کاپیتان فیلیپس» و فصل اول «بازی تاج و تاخت» در کشور مالتا ساخته شده ‌اند.

اطلاعات عمومی کشور مالتا مردم کشور مالتا

بیشینه مردم کشور مالتا از تبار سامی (آمیزه ‌ای از فنیقی ‌ها و کارتاژی ‌ها) می باشد و با اعراب خویشاوندی نزدیک دارند. اقلیت‌ هایی از ایتالیایی‌ها، سیسیلی‌ها و اعراب نیز در کشور مالتا زندگی می‌ کنند.

اطلاعات عمومی کشور مالتا فرهنگ کشور مالتا

فرهنگ و سنت‌ های کشور مالتا آمیزه ‌ای از سنت ‌های فنیقی و کارتاژی، ایتالیایی، اسپانیایی، عربی و انگلیسی می باشد و از تأثیرات فرهنگ اسپانیایی، می‌توان به وجود گیتار در موسیقی محلی مالتا و ایوان ‌های چوبی برگرفته از معماری سنتی اسپانیا اشاره کرد. همچنین واژه‌ هایی از زبان اسپانیایی در گویش کنونی آنها دیده می شود . جشن‌ های محلی کشور مالتا، به خصوص جشن ‌های عروسی و کریسمس، شباهت بسیاری به جشن‌های مردم شمال ایتالیا دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در مالتا می توانید مقاله ” تحصیل در مالتا ” را مطالعه فرمایید .

در کشور مالتا مذهب کاتولیک نفوذ زیادی دارد و تنها کشور اتحادیه اروپاست که سقط جنین در آن تابو، ممنوع و غیرقانونی است، حتی اگر بارداری سلامت مادر را به خطر بیندازد یا اینکه حاملگی بر اثر تجاوز جنسی باشد. از سویی دیگر، پارلمان مالتا در ژوئیه سال ۲۰۱۷ میلادی موافقت خود را با ازدواج زوج ‌های همجنس در این جزیره کاتولیک اعلام کرد. 3 سال قبل از آن پارلمان این کشور پیوند مدنی میان همجنس‌ گرایان را قانونی اعلام کرده بود. کشور مالتا پانزدهمین کشوری بود که ازدواج همجنس‌ گرایان در آن قانونی اعلام شده است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button