اطلاعات عمومی کشور لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ ، کشوری کوچک در شمال اروپا می باشد که پایتخت آن شهر لوکزامبورگ است . این کشور با کشورهای آلمان ، فرانسه و بلژیک همسایه می باشد . این کشور با توجه به جمعیت 600 هزاری نفری خود از کشورهای ثروتمند اروپایی محسوب می شود . کشور لوکزامبورگ همواره شرایط سیاسی و اقتصادی با ثباتی داشته است . در ادامه این مقاله تحت عنوان ” اطلاعات عمومی کشور لوکزامبورگ ” قرار است اطلاعات مفیدی درباره این کشور در اخیتار خوانندگان عزیز قرار داده شود .

اطلاعات عمومی کشور لوکزامبورگ سیاست کشور لوکزامبورگ

طبق قانون اساسی سال ۱۸۶۸میلادی ، قدرت اجرایی در دست دوک اعظم و کابینه است. دوک اعظم می‌ تواند قوه قانون‌ گذاری را لغو کند که در آن صورت باید در طول سه ماه انتخابات برگزار شود. مجلس نمایندگان لوکزامبورگ از 60 نماینده تشکیل شده ‌است که مستقیماً از طریق انتخابات برای یک دوره 5 ساله انتخاب می ‌شوند.  کشور لوکزامبورگ از اعضای موسس اتحادیه اروپا می باشد و همچنین این کشور در پیمان شینگن شرکت داشت که نام آن از روستای شنگن لوکزامبورگ گرفته شده ‌است که هدف آن آزادسازی جابه جایی شهروندان در کشورهای عضو است. در سال ۲۰۱۳ میلادی اگزاویه بتل از حزب دموکراتیک به عنوان نخست‌ وزیر لوکزامبورگ انتخاب شد و به نخست‌وزیری ۱۸ ساله ژان-کلود یونکر پایان داد. مجلس نمایندگان لوکزامبورگ در سال ۲۰۱۴ میلادی ازدواج همجنس‌ گرایان را در این کشور قانونی کرد.

در مقاله ” اقامت در لوکزامبورگ ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت لوکزامبورگ اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کشور لوکزامبورگ اقتصاد کشور لوکزامبورگ

واحد پول کشور لوکزامبورگ از سال ۲۰۰۲ یورو است و قبل از سال ۲۰۰۲ و در تمام طول قرن بیستم واحد پول این کشور فرانک لوکزامبورگ بود.  این کشور بیشترین درآمد سالانه بین کشورهای اروپا را دارا می ‌باشد. بخش صنعتی کشور لوکزامبورگ در حوزه ‌هایی همچون فولاد، مواد شیمیایی و لاستیک فعال است. بخش زیادی از اقتصاد کشور لوکزامبورگ به خدمات، به ویژه بانکداری و امور مالی وابسته است. این کشور مهمترین مرکز بانکداری خصوصی در ناحیه یورو است.

تولید ناخالص داخلی در کشور لوکزامبورگ ٧٩/٣٨ میلیارد دلار است. ٢٠٥‌ هزار نفر نیروی کار این کشور را تشکیل می‌ دهند که بیش از ١٢١‌هزار نفر از آنها از آن سوی مرزها از کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک می ‌آیند. نرخ بیکاری در این کشور ٤/٤ درصد می باشد و آماری از افراد زیر خط ‌فقر در دست نیست.  از جمله محصولات صادراتی این کشور می توان به ماشین‌ آلات و تجهیزات، فولاد و فرآورده‌ های آن،‌ مواد شیمیایی، الوار و شیشه اشاره کرد که به کشورهای آلمان ، فرانسه ، ایتالیا ، انگلیس ، بلژیک ، اسپانیا و هلند صادر می ‌شود. از جمله محصولات وارداتی این کشور می توان به مواد معدنی، آهن، مواد غذایی و کالاهای لوکس اشاره کرد که از کشورهای بلژیک ، آلمان ، چین ، فرانسه ، انگلیس و هلند وارد می ‌شود.

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/04/Basic-information-of-the-Luxembourg.mp4″]

اطلاعات عمومی کشور لوکزامبورگ جغرافیای کشور لوکزامبورگ

مناطق پست کشور لوکزامبورگ در گوت‌ لاند (Gutland) واقع است که دو سوم مساحت این کشور را شامل می شود  و دارای جمعیت بیشتری هستند و مناطق مرتفع در یک سوم شمالی کشور که اوسلینگ (Osling) نام دارد و دارای جمعیت محدودی است. سردترین و مرتفع ‌ترین شهر در لوکزامبورگ شهر وایسوامپاخ است.

اطلاعات عمومی کشور لوکزامبورگ

اطلاعات عمومی کشور لوکزامبورگ

اطلاعات عمومی کشور لوکزامبورگ مردم کشور لوکزامبورگ

تعداد ساکنان کشور لوکزامبورگ طبق سرشماری سال ۲۰۰۴ میلادی ۴۵۵ هزار نفر بوده ‌است و از این تعداد افراد ۴۰٪ غیر بومی بودند و سطح فرهنگی بالای کشور باعث رشد لوکزامبورگ شده ‌است.

یکی از روش های مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به لوکزامبورگ ” اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کشور لوکزامبورگ –  زبان مردم کشور لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ دارای سه زبان رسمی آلمانی، فرانسوی و لوکزامبورگی می باشد . زبان فرانسوی که زبان قانونی کشور است و مکاتبات قانونی به این زبان انجام می ‌شود و زبان آلمانی که در مطبوعات از آن استفاده می‌ شود. بچه‌ ها در لوکزامبورگ در ۶ سالگی با آغاز دبستان، درحالی‌ که در خانه به زبان لوکزامبورگی صحبت می‌ کنند، زبان آلمانی را نیز می ‌آموزند، در سن ۷ سالگی زبان فرانسوی را آغاز می ‌کنند، از سن ۱۲ سالگی به بعد ریاضی را به زبان فرانسه می ‌آموزند و در سن ۱۳ سالگی زبان انگلیسی را شروع می‌ کنند. به این ترتیب با پایان دوره راهنمایی، ۴ زبان را می ‌دانند و مهم‌ تر این‌ که این زبان‌ ها باعث سردرگمی‌ آنها نمی ‌شود.

اطلاعات عمومی کشور لوکزامبورگ –  دین مردم کشور لوکزامبورگ

اکثر دین مردم کشور لوکزامبورگ کاتولیک است و در این میان مسیحیان پروتستان و لوتری در این کشور نیز وجود دارند.

اطلاعات عمومی کشور لوکزامبورگ – آداب و رسوم کشور لوکزامبورگ

آداب و رسوم کشور لوکزامبورگ ترکیبی از آداب و رسوم  آلمان یعنی ایالت های بادن-ورتمبرگ و آلزس و لورن فرانسه است که در هر دو فرهنگ ژرمنی حاکم است. و به خاطر سوابق دوک نشینی آداب و سنن و فرهنگ ها به شکل جشن های ملی و محلی و با لباس های مخصوص برگزار می شود. در ضمن دولت کشور لوکزامبورگ با حفظ نفوذ این فرهنگ ها، فرهنگ لوکزامبورگی را ترویج می کند تا به نوعی هویت ملی خاص خود را داشته باشند .

اطلاعات عمومی کشور لوکزامبورگ – تحصیل در کشور لوکزامبورگ

در كشور لوكزامبورگ چندین موسسه آموزش عالی در زمینه های مختلف فعالیت داشتند و در سال ۲۰۰۳ دانشگاه لوکزامبورگ تأسیس شد. بر خلاف هزینه های زندگی ، هزینه تحصیل در این کشور بسیار کم می باشد .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در لوکزامبورگ ” را مطالعه فرمایید .

اطلاعات عمومی کشور لوکزامبورگ – آب و هوای کشور لوکزامبورگ

آب و هوای کشور لوکزامبورگ معتدل است و بیشترین میزان بارش در سال، در اوایل زمستان اتفاق می افتد. از ماه دسامبر تا مارس هر چند گاه یكبار برف می بارد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

3/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button