اطلاعات عمومی کشور صربستان

صربستان، به صربی Србија با نام رسمی جمهوری صربستان، یک کشور محاط در خشکی در مرکز جنوب خاوری اروپا می باشد که بخش جنوبی جلگه پانونی و جنوب شبه‌ جزیره بالکان را دربر دارد . این کشور با مجارستان در شمال، رومانی و بلغارستان در شرق، جمهوری مقدونیه و مونته‌ نگرو در جنوب، کرواسی و بوسنی و هرزگوین در غرب هم‌ مرز می باشد . بلگراد نیز پایتخت این کشور است. برای قرن ها، در مرزهای فرهنگی میان شرق و غرب، یک پادشاهی قدرتمند صرب در قرون وسطی بیشتر بالکان را در تصرف خود گرفته بود . حکومت نوین صربستان در سال ۱۸۱۷ در پی قیام دوم صرب ها به‌وجود آمده است . مرزهای امروزی کشور صربستان ، پس از جنگ جهانی دوم به این صورت درآمد. در آن زمان صربستان یک واحد فدرال درون جمهوری فدرال سوسیالیستی یوگسلاوی شده بود . صربستان در سال ۲۰۰۶ پس از آنکه مونته ‌نگرو از اتحاد صربستان و مونته ‌نگرو جدا شد، دوباره پس از فروپاشی یوگسلاوی در سال ۱۹۹۰ به وضعیت حکومت منفرد درآمد. در سال ۲۰۰۸، استان خود مختار کوزوو، به صورت یک سویه از صربستان اعلان استقلال نمود . حکومت صربستان استقلال کوزوو را غیرقانونی می دید و آن را به رسمیت نمی ‌شناسد. کشور های دنیا نیز واکنش ‌های متفاوتی نسبت به این رویداد داشته ‌اند. این مقاله در مورد اطلاعات عمومی کشور صربستان می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در صربستان می توانید مقاله ” تحصیل در صربستان ” را مطالعه فرمایید .

اطلاعات عمومی کشور صربستان جغرافیای کشور صربستان

کشور صربستان در یکی از راه های بین المللی اصلی قرار گرفته است و این موضوع سبب شده است که فضای تجاری این کشور گسترده شود در نظر داشته باشید که صربستان دارای مساحل 77474 کیلومتر مربعی است و از نظر مساحت رتبه 118 در دنیا را دارد. به طور کلی جمعیت صربستان در حدود 10 میلیون و 150 هزار نفر بوده است و میانگین امید به زندگی در این کشور برای زنان 86 سال و برای مردان 72 می باشد . مردم صربستان بیشتر جوان هستند به طوری که میانگین سنی در این کشور 37 سال می باشد. شرایط طبیعی و به‌ ویژه ناهمواری ‌ها و شرایط توپوگرافیک صربستان به‌گونه ‌ای است که برخلاف دیگر جمهوری ‌های پیشین یوگسلاوی که غلبه مناطق کوهستانی در آن ‌ها چشمگیر بوده است، بهره‌ مند از دشت‌ های واسطه ‌ای کوچک و بزرگ بوده که به همراه اقلیمی نسبتاً مساعد و متنوع و وجود منابع آب تقریباً کافی به بزرگترین مرکز تولیدات فراورده‌ های کشاورزی یوگسلاوی تبدیل شده ‌بود. عبور رودخانه دانوب و شاخه‌ های آن نیاز آب کشاورزی ۹۴٪ از زمین‌ های زیر کشت صربستان و وویوودینا را بر طرف می نموده است .

اطلاعات عمومی کشور صربستان آب و هوای کشور صربستان

صربستان دارای 4 فصل متفاوت است. متوسط دمای هوا در شهر بلگراد که پایتخت کشور صربستان است در حدود 12 درجه بوده است . این کشور دارای تابستان های گرم و زمستان های بسیار سرد می باشد به طوری که تحت تأثیر توده هوای سرد از سمت سیبری می باشد . توده هوای گرم از طرف مدیترانه کشور صربستان را تحت تأثیر قرار داده است . به طور کلی این کشور دارای دمای هوا متغیری می باشد . در بخش جنوب غربی کشور صربستان کوهستان های زیادی دیده شده است و به طور کلی دمای هوا پایین تر می باشد و تابستان های خنک تری نیز دارد. بارش های باران در کشور صربستان الگوی متفاوتی دارد یعنی ماه ژوئن در کشور صربستان بارانی است و فصل بارندگی از ماه مه شروع می گردد . در ماه ژوئن بارش به اوج خود رسیده و به طور کلی در ماه آگوست نیز شاهد کاهش آب و هوا خواهند بود.

اطلاعات عمومی کشور صربستان

اطلاعات عمومی کشور صربستان

یکی از روش های مهاجرت به صربستان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به صربستان ” اطلاعات کسب کنید .

اطلاعات عمومی کشور صربستان مذهب کشور صربستان

برای مدت ها دین ‌های ارتودوکس و کاتولیک و پس از آن اسلام در این کشور بوده اند . صربستان از لحاظ مذهبی یکی از ناهمگون ‌ترین کشور های قاره می باشد . استان کوزوو با ۹۰ درصد مسلمان، استان ویوودینا با ۲۵ درصد کاتولیک یا پروتستان و صربستان مرکزی و بلگراد با بیش از ۹۰ درصد مسیحی ارتودوکس نشان دهنده این گوناگونی می باشد .

اطلاعات عمومی کشور صربستان شهرهای کشور صربستان

صربستان به ۲۹ ناحیه علاوه بر شهر بلگراد تقسیم شده ‌است. صربستان دو استان خود مختار دارد: کوزوو و متوهیا در جنوب (۵ ناحیه و ۳۰ شهر)، و وُیوودینا در شمال (۷ ناحیه و ۴۶ شهر). کوزوو اعلان استقلال نموده ، اما کماکان زیر نظر نمایندگان موقت سازمان ملل اداره می گردد . کوزوو در ۱۷ فوریه ۲۰۰۸ با وجود مخالفت بلگراد اعلان استقلال نموده است . آن بخش از صربستان که نه در کوزوو قرار دارد و نه در وویوودینا، صربستان مرکزی نام گرفته است . صربستان مرکزی بر خلاف دو استان خود مختار، به عنوان یک تقسیم کشوری به ‌شمار نمی رود و حکومت محلی جداگانه ‌ای را ندارد . شهر های لهستان بلگراد ، نووی ساد ، نیش ، کراگویواتس ، سوبوتیتسا ، زرنیانین ، لسکوواتس ، اسمدِرِوو ، پانچِوو ، کروشواتس ، چاچاک ، اوژیک ، والیوو ، کرالیوو ، شاباتس ، ورانیه و  نووی پازار و  سومبور می باشند .

برای اقامت و تابعیت در صربستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در صربستان ” را مطالعه فرمایید .

اطلاعات عمومی کشور صربستان سیاست کشور صربستان

ساختار سیاسی در کشور صربستان دموکراتیک بوده و در این کشور نظر مردم بسیار اهمیت دارد به طوریکه در ابتدا از مردم نظر خواهی می ‌شود و سپس ساختار دقیق و صحیح به طور دقیق شکل می گیرد قانون اساسی صربستان به طور دوره ای تغییر می نماید و همه چیز طبق خواسته مردم مشخص می گردد . یعنی اگر قانونی در این کشور وضعیت غیر ضروری و یا نامناسب داشت به طور دقیق ارزیابی خواهد شد و در صورت صلاح دید حذف یا تغییر می کند. صربستان توانسته سیاست خود را چند منظوره بررسی نماید. اینطور که مشخص شده است این کشور در بررسی های دقیق خود توانسته از ساده ترین بخش های تبعات داخلی استفاده کند . قدرت ‌های نوظهور در صربستان دسته ‌بندی‌ های مشخصی داشته اند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button